Op elke tv ziet het er weer anders uit.
Daarnaast zijn het beide screens van IGN met eenzelfde resolutie. Zou in principe aardig vergelijkbaar moeten zijn.
Zo logisch is het niet, aangezien veel developers (zeker EA) last hebben van rechtstreekse ports, daar is hier niet echt sprake van. Daarnaast is de game engine is principe hetzelfde.
Het merendeel van de multiplatformgames zijn nagenoeg hetzelfde op enkele kleine dingen na, alhoewel ik het verschil met Fight Night wel erg groot vind. Heb zelf trouwens Fight Night ook op de 360. Ik denk dat we over een jaar wel wat meer verschil gaan zien, dan hebben developers de PS3 beter onder de knie. Grafisch kun je het merendeel van de launchgames van de PS3 niet vergelijken met de launchgames van de 360 toen, eerder een stapje hoger. Ben dus wel benieuwd hoe het er over een jaar voorstaat.
Heb inmiddels meerdere games op de PS3 gespeeld. Het is wennen dat er geen rumble inzit, maar gedurende het spelen heb ik het niet echt als een gemis bevonden.
Wat ik momenteel als zeer storend ervaar op de 360 is de framerate van veel games. Veel games tikken of zakken even in. Splinter Cell in Kinshasa is echt heel extreem, dit is heel slecht speelbaar. Had het ook bij Lost Planet met die giant worm, het beeld stond zowat stil. Om maar even 2 voorbeelden te noemen.
Ik heb begrepen dat dit op de PS3 minder is. De games die ik heb gespeeld waren schokloos.
Laatst bewerkt: 12 feb 2007