1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    @kameo denk dat je dalijk met blue dragon, lost odyssy, alan wake, banjo treeie, mass effect, 2 worlds, Fable 2 wel aardig goed zit met rpg's platfomers op X360 kameo.. en hoe weet jij nu al dat je daar zolang mee bezig bent op de ps3 met die spellen best knap..
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De meeste RPG's verschijnen op de Playstation, bedoel dan geen MMORPG's maar traditionele RPG's zoals: Final Fantasy, Dragon Quest, Kingdom Hearts, ARC, Star Ocean, Rogue Galaxy etc.
    Platformers zijn ook heel sterk vertegenwoordigd op de PS, met voor mij als hoogtepunt Jak and Daxter en Ratchet and Clank.

    Blue Dragon en Lost Odessy zijn 2 hele vette games, en die ga ik zeker halen. Echter, dit zijn voor mij te weinig RPG's, Alan Wake lijkt me ook heel tof. Banjo weet ik niet, Rare heeft al eerder op de 360 een topfranchise verkloot, namelijk PDZ. Mass Effect weet ik niet, Kotor en Jade Empire hebben mij ook nooit echt kunnen boeien. Ben meer een liefhebber van de Japanse RPG's. Fable 2 moet ik eerst nog maar eens zien. Deeltje 1 zou ook baanbrekend worden en die viel tegen. Een game als Oblivion vind ik wat dat betreft veel toffer.
    Ik weet niet of ik langer met de PS3 games bezig ben, dat zal ik straks wel zien. Zeg ook nergens dat het zo zal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Sweet, dan is het prijs verschil tussen de Ps3 en de Xbox 360 nog maar 400 euro (Pond) :lol:
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Uhm... pond <> euro. Volgens het nieuwsbericht kost normaal het core pakket zoveel, dus dat zou hier €299 moeten zijn.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Alle games tegenwoordig zijn kort, maar de xbox360 heeft mij écht verrast met hoe lang ik een game nog wil spelen na het een keer te hebben uitgespeeld. Zeker die achievements motiveren mij om toch nog even dat laatste beetje te proberen. Het is zo simpel, zo nietszeggends (een gamerscore), maar door een doel te koppelen aan de gameplay, speel ik het gewoon langer. Daarnaast zijn er toch een handjevol games in mijn collectie die ik voor het plezier steeds opnieuw in mijn xbox duw. Ik vind dat voor een dik jaar xbox360 de games het aardig goed doen. Voor mij persoonlijk, beter dan wat ik te spelen had op de eerste xbox na een jaar. De replay-waarde is juist beter geworden in mijn ogen.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb maar een aantal games die ik na het uitspelen door heb gespeeld, het merendeel was ik na het uitspelen wel snel mee klaar. Er zijn een aantal titels die ik nu nog steeds in mijn 360 stop, echter het zijn er maar een handjevol.
    Achievements doen mij zeer weinig, sterker nog ze doen mij helemaal niks. Tja, leuk een getalletje. Het gaat mij om de fun die een game mij bezorgd, niet de achievements. Bij Resistance hebben ze het gekoppeld aan het unlocken van allerlei zaken, dat vind ik wel tof en ook de moeite waard om voor te spelen.
    Sommige mensen focussen zich op die achievements, maar ik ga dingen niet extra spelen vanwege een achievement, ik speel het extra omdat ik het tof vind. Ik vind ook niet dat de 360 het slecht doet, hij doet het prima. Alleen voor mij persoonlijk effe wat minder.
    Overigens zijn dit geen feiten, maar mijn persoonlijke mening. :)
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat betreft je verhaal over de achievements, sluit ik me helemaal bij aan!
    **kijkt met schaamte naar mn gamerscore.....:mad: **

    Edit: January NPD.
    Wii 435,503
    PlayStation 2 299,352
    Xbox 360 293,774
    PlayStation 3 243,554
    Nintendo DS 238,869
    PlayStation Portable 210,719
    Game Boy Advance 179,482
    GameCube 33,806
    Xbox 833

    Wii domineert wederom de NPD charts (NPD verzameld data van grote Amerikaanse retailers als Amazon, Best Buy en Kmar).
    PS3 blijft nu al achter bij de 360....
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind het voor een console die ten eerste een stuk duurder is dan de 360 en momenteel veel minder games op de markt heeft niet eens zo heel erg slecht. De 360 is al op stoom, de PS3 nog niet. Dus zo slecht is het niet. De PS2 verkoopt trouwens nog steeds beter dan de 360, volgens mij al vanaf het begin.
     
  9. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    @Kameo, het is wel duidelijk. Je hebt met de 360 een miskoop gedaan.:lol:
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Waar slaat dat op? :{ Heeft ook niks te maken met mijn post, aangezien die gewoon gebaseerd is op de cijfers uit de post van Xwon.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor een console die 5 miljoen ZONDER games zou moeten verkopen doet ie het toch verdomde slecht....
    Zelfs slechter dan de PS2 :+
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Echter heb je geen garantie dat het op de PS3 anders zal zijn kwa langdurigheid. Ik ben overigens ook van plan om er één te kopen, alleen niet tijdens de release omdat er vrijwel niets intressants tussen zit kwa spellen.
    Ik koop hem wel wanneer de spellen uitkomen die ik echt wil hebben. Resistance en Motorstorm zijn b.v. spellen die ik zou kopen om maar wat op de PS3 te hebben en niet zozeer omdat ze zo vreselijk goed zijn, die mij kwa langdurigheid ook niet lang lijken te boeien. (tenminste die mening heb ik nadat ik beide gespeeld heb) De titel die ik wel intressant vond is ook vrijwel nutteloos geworden, namelijk F1. Het nieuwe F1 seizoen staat op het punt om te beginnen en niet kort daarna zal er wel weer een nieuw F1 spel komen, dan ga ik niet een verouderd seizoen spelen.

    Het zou best kunnen dat het pas eind 2007, begin 2008 wordt dat ik een PS3 aanschaf.. Het spellen aanbod wat er momenteel is, tijdens de release is, is in ieder geval niet intressant genoeg.
    En ik wil eerst ook zien met wat voor kinderziektes de PS3 te kampen krijgt. En ik verwacht eerlijk gezegd ook dat er met een half jaar na de release (jaar dus na de Japan/US release) een nieuwe blue-ray inkomt. Want van wat ik tot dusver gezien heb kwa beelden van de huidige blue-ray die erin hangt ben ik niet echt onder de indruk. De concurrentie met HD-DVD kan die in ieder geval imo niet aan.
     
  13. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Kameo. Je probeert de ps3 de hemel in te prijzen. Ik hoor het van zoveel mensen dat de ps3 de console wordt. Waarom? Omdat het playstation is?
    De playstation 2 heeft gewoon goed verkocht omdat hij eerder uit was dan de xbox en naambekendheid had. Er is niets zo veranderlijk dan de markt, okay het weer misschien. De ps3 is duur, volgens velen te duur. In het begin zullen vooral veel fans hem kopen. De xbox360 daalt in prijs, des te meer reden voor console-beginners een 360 te kopen. Het spel aanbod van de 360 is groter. Ook hier gaan rpg's op komen. Voordat de ps3 een spel aanbod heeft om daadwerkelijk een reden te hebben een ps3 te kopen zijn we ook wel 2 jaar verder. Net zoals bij de 360, die had in het begin ook geen toppers. (mening).

    Ik snap niet waar jij het vandaan haalt dat de ps3 zo super wordt. Ik hoor alleen nog maar negativiteit. Je zei dat de 360 veel last heeft van de framerate. Wie zegt dat de ps3 dat niet heeft? Als je reviews leest blijken de multiplatform spellen op de 360 het hoogst te scoren. Ja, okay de ps3 is nog maar in zijn begin fase. Maar wie zegt dat deze trend niet voortzet?
     
  14. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Kameo heeft wat mij betreft best wel een beetje gelijk:

    -Game aanbod 360 is eenzijdig.....veel geknal en dan houdt het op
    -De bouw van de 360 is van infrieure kwaliteit, die dingen donderen om de haverklap uit elkaar.
    -De 360 loopt bijna 1,5 voor.......wacht maar en kijk hoever de ps3 komt.


    MAAR ik koop voorlopig geen ps3 en ben best redelijk blij met m'n 360......zolang die blijft werken dan.....
     
  15. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    @ kameo dit zei jij: Ik weet niet of ik langer met de PS3 games bezig ben, dat zal ik straks wel zien. Zeg ook nergens dat het zo zal zijn.

    ik weet nie pcies hoe ik moet quoten :9 maar dat zei je dus wel kijk pagina ervoor dit zei je::Ben echt een fan van RPG's en platformers en die zijn er simpelweg nagenoeg niet op de 360. Dit zijn games waar je zolang mee bezig bent.

    maarja boeiend tis maar net wat je zelf leuk vindt.. enne jij heb dalijk alle 3 de consoles toch? dus kan je elk spel spelen of de ene console nou beter is of niet, je voorkeur weten we iig nu wel :thumbs: li la laters
     
  16. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit een vastloper gehad of wat dan ook. Ik denk dat het over het algemeen wel mee valt.

    Wie zegt dat de ps3 hier geen last van gaat krijgen. Weet je nog dat ps3's op de gameplay allemaal vast liepen? Kwam waarschijnlijk door de hitte. De psp heeft ook last van mankemanenten. Vooral in het begin. Dode pixels. Trouwens de psp heeft ook last van framerate problemen. Dat is dus ook geen super product. Wie zegt dat deze fout niet weer wordt gemaakt door Sony?
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, zo heeft elke console z'n mankementen. Het zij kinderziektes of gewoon tekortkomingen.

    Voor mij:

    X360
    - 3x een defecte gehad, persoonlijk weinig vertrouwen meer in de duurzaamheid ervan;
    - Veelal is de singleplayer matig/kort, een leunt de game hevig op het multiplayer gedeelte (geen probleem als je alleen voor de mp gaat);
    - Aantal games lopen niet helemaal lekker, maar zal eerder aan de developer liggen dan aan de X360.

    Wii
    - Nog maar weinig goede games, alleen Zelda en VC games voor mij;
    - Te hoog gimmick gehalte aan games, leuk voor 1 dag maar dan is het wel over.

    PS3
    - Geen idee, heb hem nog niet :+
     
  18. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    idd, het valt me steeds weer tegen hoe kort de singleplayer gedeeltes van spellen zijn, normaal was ik op de xbox uren bezig met spellen met echt eindeloze missies en competities. Nu spell je de spellen binnen een goede dag uit. Battlestations heb ik in minder dan 8 uur uitgespeeld, GoW precies hetzelfde en noem ze maar op. Ik denk persoonlijk dat het door de ruimte op de DVD's komt, de graphics worden steeds mooier en nemen hierdoor veel meer ruimte in. Dat resulteerd in een erg korte verhaallijn. Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat ze daarmee op hun smoel gaan.

    ik ga zowiezo een PS3 kopen, mede om de spellen en mede
    om de Blue-ray.
     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat spellen korter worden door gebrek aan ruimte. Er is al een bedrijf bezig met een methode om spellen veel kleiner te maken. Ik denk dat het vooral komt doordat steeds meer spellen een multiplayerfunctie krijgen. De achievements verlengen wel degelijk de speelduur.
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat komt misschien door dat de Ps2 voor 80 euro wordt verkocht en de Xbox 360 voor 300 euro.
    Ik kan fout zitten maar er zit heel veel verschil tussen de prijs.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina