1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorden Ajax

    Jorden Ajax Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt er denk ik geheel aan in welke leeftijds catogorie je denkt nintendo deed het toen ook erg aardig met de 64
     
  2. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is niet waar, want de PS3 heeft nu al Second generation games volgens de grote man Ken Kutaragi.

    Vind persoonlijk de second generation games van de 360 dan wel een stuk beter dan die van de PS3. Er zit geen 1 game op het niveau van GOW.
     
  3. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie Gears of war als 2e generatie van de Xbox 360 spellen. Ik zou dan haast zeggen, dat Metal Gear Solid 4 de 2e generatie van de PS3 wordt.

    Ben het niet echt met hem eens.. (Ken Kutaragi)
    Maarja zal wel dan.
     
  4. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    en waar basseer jij deze uitspraak op? het zal moeten blijken kwa games en denk eerlijk gezegt dat de 360 en de ps3 gewoon aan elkaar gelijk zijn, je moet dat op games beslissen welke je koopt, en de komende tijd zie ik toch meer in de 360. en xbox live blijft ook wel iets waardoor ik voor de 360 gekozen heb.
     
  5. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Uh hij heeft het over de Playstation 1 en ja ieder mag daarover zijn eigen mening hebben. Was iig een leuke console.
     
  6. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach de PS3 heeft aan het begin ook wel een paar leuke games waarmee ik me bezig zou kunnen houden tot de betere komen.
    Als ik een PS3 koop ipv Xbox 360 (door al dit gekut met MS en kapotte xboxen ga ik dit misschien wel doen) koop ik gewoon Rainbox six vegas, oblivion en resistance erbij. Dan na een maandje ofzo als ik weer een nieuw spel wil PES6 of CoD3 ofzo en misschien motorstorm nog een keertje. Met deze games kan ik best een tijdje vooruit tot de betere games komen. Even een lijstje met games die mij insterresant lijken (zowel exclusives als multi):

    Rainbow Six Las Vegas
    Oblivion
    GTA4
    Gran Turismo 5
    Final Fantasy 13
    Assassins Creed
    MGS4
    PES6
    Heavenly sword
    God of war 3
    Motorstorm
    Devil May cry 4
    Tekken 6
    Resistance: fall of man
    Call of Duty 3
    Killzone 2
    The Getaway 2
    Liar
    Ninja Gaiden sigma
    Armored core 4
    Socom 4
    UT2007
    Mortal Combat 8
    Resident evil 5
    Mercenaries 2
    Two worlds
    Silent Hill 5 (?)
    Lost Planet (?)

    Inclusief vervolgen, nog niet aangekondigde games of games die ik in het lijstje ben vergeten zorgt het voor genoeg leuke PS3 titels. Ik ben toch niet van plan 40 games aan te schaffen ofzo dus of de PS3 nou een toppertje meer of minder heeft dat maakt me geen ruk uit, met deze games ben ik meer dan tevreden.

    Ik vind ht dus ook bullshit dat de Xbox 360 veel betere games heeft enzo. Natuurlijk zijn er op dit moment meer en leukere games voor uit maar de PS3 krijgt er bij launch genoeg om je een tijdje zoet te houden totdat het betere werk komt.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  7. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dit waar zal zijn zijn degene die een ps3 kopen flink de sjaak. De chips zijn removed omdat sony al verlies lijd per console door deze chips eruit te halen besparen ze 27 dollar per console. Dus geen ps2 games op de ps3 waarschijnlijk. Lees dit maar eens:

    http://www.rpgamer.com/news/Q1-2007/022307b.html

    De ps2 verkoopt goed omdat je er ps1 games op kan afspelen. Microsoft met xbox360 en Nintendo met de wii volgende sony en nu volgt sony hun eigen concept niet, en zullen veel fans hier niet blij mee zijn. _0/
     
  8. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, als je het stukje goed leest zie je dat er wel degelijk BC zal zijn voor Ps2 spellen op de EU PS3. Het zal alleen niet maar via die PS2 chip gaan die ze eruit hebben gehaald om geld te besparen (40$ per PS3 heb ik zelfs ergens gelezen, maar die 23$ kan ook goed kloppen). Heel erg begrijpelijk. De rede dat USA/Japan WEL een chip had was omdat de emulatiesoftware nog niet klaar was tijdens de USA/Japan launch. MS fanboys/Media dikken dit soort nieuws altijd erg aan en maken het veel erger dan het is. Door deze maatregel maakt Sony minder verlies per PS3 en dit zal ook zorgen voor een snellere prijsdaling. Uiteindelijk zou het softwaregebaseerde emulatie systeem nog beter kunnen zijn dan hardwarematig omdat je via Software theoretisch alle fouten eruit kan halen en vrijwel alle games BC kan maken (al zal dit in praktijk niet gebeuren en zal Sony ervoor kiezen om alleen de beste populairste games BC te maken).

    Maargoed het blijft negatief nieuws. Op 23 maart zal Sony bekend maken welke games backwards compatible zijn, ik ben erg benieuwd. Zolang MGS2, 3, FF10(-2), FF12 en GTA:confused:an andreas maar BC zijn vind ik alles best en kan me haast niet voorstellen dat dit niet zo is.
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Splinter cell -> Splinter cell: pandora tomorow -> Splinter cell : chaos theory -> Splinter cell:double agent.

    Moet op ze minst deel 5 zijn.
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    En PS3 fanboys ontkrachten het hele verhaal weer lekker _0/. Snelle prijsdalingen vanwege dat chipje minder m'n reet.

    Het leuke aan dit verhaal vind ik dat Sony nu nagenoeg dezelfde methode gebruikt om spellen backwards compatible te maken als Microsoft. Terwijl Sony deze methode zó afkraakte toen de specificaties van de Xbox 360 bekend werden. In het begin zullen niet alle PS2 games worden ondersteund, maar dit zal langzamerhand beter worden. Wel zonde dat ze een belangrijke reden van het succes van de PS2, de backwards compatibiliteit met de PS1 niet doortrekken in de EU PS3. Een gemiste kans...
     
  11. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het bij de Xbox 360 ook niet zo'n probleem.
    Maargoed er zijn altijd mensen die zich er druk om maken.

    Je hebt wel een punt wat Sony betreft, maargoed MS is net zo erg. Ze proberen beide zwakke punten te vinden van elkaars console om elkaar ermee belachelijk te maken. Sony moet gewoon z'n mond houden over wereldweide launches, BC en full hd en gewoon haar consone op de markt brengen ;) Laat de consumenten maar beslissen want op deze manier maak je jezelf alleen maar belachelijk :)
     
  12. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Het gaat niet helemaal lekker in de game business..

    Microsoft: Technische problemen aan Xbox 360.
    Nintendo: Lever Problemen met de Wii.
    Sony: Marketing problemen door... leugens? :9
     
  13. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0

    Playstation 3 in Griekenland 10% duurder

    Tien procent, één tiende, zestig euro, kortom teveel. De Playstation 3 gaat in Griekenland niet 600 euro, maar 660 euro kosten. Ter vergelijking: in Japan betaalt men ongeveer 380 euro voor Sony's hebbeding. Waarom de Grieken meer geld voor de console moeten betalen dan de rest van Europa is niet bekend.

    Wellicht heeft het iets te maken met de houding van de Griekse regering ten opzichte van games, die al eerder games verboden. In 2002 werd gamen namelijk tijdelijk helemaal verboden, na een omstreden wet waarin men trachtte gokken te ontmoedigen.


    bron: nu.nl
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Neen dat waren toch echt de Sega's en Nintendo's van het begin console tijdperk, maar die heb jij vast niet meegekregen heay... Sony had toen nog niks te zeggen om games gebied.

    En doe je capslock eens uit, dit komt erg opdringerig over... :+

    @rikkel
    idd hilarisch! :D
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2007
  16. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    is de ps3 regio vrij? nee toch?
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Jawel...

    Even iets anders, dit al gelezen:
    http://www.webwereld.nl/articles/45212
    'Xbox 360 maakt krassen op computerspellen'
    En er zijn hardware sites die beweren dat ze duidelijke slijtage op de lens van de xbox 360 zien en het probleem zit hem in het ontbreken van miniscule rubberen stootkussentjes rond de laser-lens...
    Niet zo goed hé, maarja swat, ik hoop dat ik met mijn xbox 360/of ps3 of... niet voor krijg.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2007
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Ziet er dus naar uit dat ook MS met een motion sensor controller komt.
     
  19. Blieb

    Blieb Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja, mijn sega 16-bit.. helaas heb ik die weg moeten gooien omdat ie niet meer werkte... anders speelde ik nu nog elke dag sonic! :9! en dan de eerste versie en niet de slechtere latere versies.. |:-!!
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die motion sensor lijkt me best lachen. Ben benieuwd hoe speelbaar GoW dan nog is. Of komen er dedicated voor ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina