Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij waren daar ook bronnen van dat ze zo duur zouden worden.
    Maar die zijn volgens mij ook al weer van 2005 :cool:
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn altijd bronnen pipo...
    Maar of het officieel is, is iets anders...
    En idd, is al lang geleden...
     
  3. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    De multiplatform spellen zullen heus wel het zelfde prijskaartje hebben.
     
  4. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ben eens benieuwd of er nu bij de ps3 te korten zullen zijn.
    idd er zullen 50000 consoles zijn voor de benelux maar niet wilt zeggen dat er natuurlijk geen te korten zullen zijn.
    welke wel het geval waren bij de xbox360 en nintendo wii.
    de nintendo wii is ondertussen nog altijd zeer slecht verkrijgbaar, als je aan de console zou geraken, zou je hem eens moeten verkopen lol je kunt aan het dubbele geraken als je wilt.

    en dat de prijzen zo rond de 60-70 euro gingen zijn, kon je tog zo zien aankomen.
    dat ze nog eens prijzen gingen halen zoals in de tijd van de n64 met games van 100 euro zie ik nooit meer gebeuren, tenzij er speciale limited editions komen
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2007
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder enige bronvermelding neem ik jou niet serieus.

    Dan spreek ik toch de waarheid en verdraai ik toch niets? En nu verdraai je de zaken alweer, ik was helemaal niet de reden van je bann. Zie maar: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2013548&postcount=34. Ja, je weet het allemaal nog zo goed .. *kuch*

    This is waiting.

    Ontopic maar weer ..

    Sony: "Rumble is een last-gen feature"
    http://www.gamed.nl/view/24878

    Game on! :thumbs:
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry macdennis maar jij lokt ook voordurent ruzies uit he.

    de ps3 komt met weinig kinderziektes zeggen ze...

    http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=3074
    Een veelkomend voorval bij nieuwe apparatuur, zijn kinderziektes. Dit zijn kleine mankementen die bij veel units voorkomen, zo had de Xbox 360 last van hitteproblemen en bij de PlayStation Portable bleven enkel knoppen steken. De PLAYSTATION 3 is echter kinderziekte vrij, zo lijkt het.

    Nu de PLAYSTATION 3 enkele maanden uit is, zijn namelijk de RMA (Return to Manufacturer)-cijfers binnen. Uit deze cijfers blijkt dat er slechts 1% van alle PLAYSTATION 3-consoles terug moest naar Sony. Het gemiddelde van electronische apparatuur ligt op 2,5% en voor nieuwe apparaten ligt dat gemiddelde op 5%.

    Wie dus straks in maart een PLAYSTATION 3 koopt, heeft slechts een kleine kans dat er iets aan die PS3 mankeert. Je kunt dus gerust een PS3 bij de launch kopen.


    ben eens benieuwd. want ik wil altijd een console bij de launch majah dan heb je ook altijd een kans dat je een slechte hebt. wat bij mij het geval was bij de 360. gelukkig is het bij de ene keer gebleven maar bij sommige zijn ze al aan hun 5de toe wat tog veel is he.
    ben benieuwd
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Of hij bedoelt te zeggen dat hij was gebanned omdat hij 'heel rechtuit' is. Als voorbeeld neemt hij de manier waarop hij zijn mening over jou ooit heeft gegeven. Maar het lijkt mij beter om de persoonlijke aanvallen maar te staken. Voegt helemaal niets toe aan deze discussie.
     
  8. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dit waar zou zijn is dat wel erg netjes. Maar Sony houdt de echte cijfers wel voor zichzelf. En je hebt het van een ps3 forum.
     
  9. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    weet wel maar dat stond in het officiele opm ook en voor dat het op die site stond dus zal niet enkel van daar komen he..
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Freaky,
    ik wacht nog steeds op antwoord uit de discussie vanmiddag ;)
    Makkelijk om iedereen de schuld te geven over uitlokken terwijl je met dit soort opmerkingen jezelf nogal te kijk zet...

    Fatsoenlijk reageren op een onderbouwde post heb je nogal moeite mee blijkt maar weer....
    Bewijs dat je meer in je mars hebt door een normale reactie te plaatsen svp. :thumbs:
     
  11. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat iedereen vanuit zijn eigen oogpunt kijkt. Dit zorgt voor zoveel verschillende meningen, dat je er nooit uit komt. Maar als we ervoor kiezen om met een gemeenschappelijk oogpunt naar het nieuws en geruchten te kijken. Dan komt er altijd een beste console uitrollen.
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje. Waarom noemt Sony op dit moment de Rumble functie 'last-gen' terwijl men de grootst mogelijke moeite heeft gedaan om hun gelijk te krijgen in de rechtzaak met Immersion? Als zo'n functie je niets interesseert dan hoef je ook niet alle registers open te trekken voor je nieuwe console.

    http://www.gamasutra.com/features/20060517/murdey_01.shtml

    Dat is het probleem met Sony, ze zeggen niet waar het op staat.
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aantal offtopic reacties verwijderd.

    Laten we proberen om het wel gezellig te houden. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar respecteer wel een ander z'n mening.

    Ontopic weer! :)
     
  14. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben die moeite gedaan, omdat ze zo konden verkomen dat ze een boete moesten betalen aan Immersion. Dit is niet gelukt en zo moesten dus Immersion betalen, omdat dit bedrijf het patent heeft op rumble.

    Rumble is ook "last-gen" eigenlijk al met N64. Motion is wel "Next-gen" althans voor consoles. Of nee er was al een console met motion controller (weet even niet meer welke).

    Ik vind dat de motion controller is herboren, omdat het voor de mainstream games wordt gebruikt. Microsoft zit waarschijnlijk ook aan een motion controller te denken.

    Motion controller is ouder, maar rumble was eerder in het mainstream gamen geintergreerd. De grootschalige intergratie is meer van belang, dan een eerdere mislukte introductie.
     
  15. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Het succes van de Nintendo Wii is niet onopgemerkt gebleven bij Microsoft. Xbox baas Peter Moore heeft vandaag in een interview dan ook bekend gemaakt plannen te hebben voor de Xbox 360, dit om Nintendo bij te houden in 2007. Als enige next-gen console die geen gebruik maakt van motion sensor lijkt het vrij duidelijk wat ook de Xbox 360 zal krijgen.

    “From a first-party point of view, it’s not just about E-rated games, it’s going to be about the experience that, quite frankly, Nintendo has done a tremendous job in capturing, in bringing back fun - if you will - to the gaming platforms.”

    Volgens Peter Moore is Nintendo erin geslaagd de fun terug te brengen naar de consoles. Moore maakt echter duidelijk dat er nog heel wat in gedachten is voor de Xbox 360. Dat er een motion sensor voor de Xbox 360 zal komen lijkt daarom aannemelijk. Dit lijkt echter veel op de innovatie van de Nintendo Wii. Toch is dit geen rip-off van Nintendo, zo beweert Microsoft.

    "And it was always going to be a challenge for us. So, we have plans. This does not come as a surprise. Our strategy has been laid out for us years in advance, and you're going to see some of that this next holiday and beyond."

    Microsoft heeft haar plannen al jaren vaststaan, en daarom komt de volgende stap niet als een verrassing. Volgens Moore was de Wii voor Nintendo de enige mogelijkheid om nog succesvol te zijn in het next-gen tijdperk. Naast het uitbrengen van een motion sensor, waren er ook nog plannen voor het uitbrengen van downloadbare games. Niet de grote games die je ook in de winkel kunt kopen maar kleine, compacte games. Dit hebben alle drie de consoles inmiddels verwezenlijkt.

    "Digital distribution is coming. All three consoles have some form of it as you know. Xbox Live Arcade is, I think, the premiere way we're looking at digital distribution, which is, if you will, more snack-sized games rather than full downloads of multi-gigabyte gaming experiences."

    Binnenkort dus ook motion sensors op de Xbox 360? Wie zal het zeggen, in ieder geval wil het bedrijf zich meer gaan richten op toegankelijke games als Viva Piñata. Microsoft heeft aangegeven de komende twee maanden meer bekend te maken over haar plannen.

    de bron http://xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=4567

    jah kweet niet wat ik hier moet van zeggen een rip off of niet...
    ik vind het persoonlijk niet echt nodig speel liever met de pookjes en de knoppen
     
  16. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had dit idee al een keer leek me alleen meer iets voor ps3 beetje nageaapt maar lijkt me tog wel grappig:9
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had om ~21.00 uur gevraagd om weer ontopic te gaan. Dan is het niet de bedoeling om een post van vanmiddag te quoten, om vervolgens weer vrolijk door te gaan.

    Edit
    /Mod Fardo: Kortom de volgende die verder off-topic ruzie maakt krijgt een OW. Vecht jullie ruzie maar uit over msn of pm
     
  18. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk dat vind ik wel goed wat sony doet hoor.
    majah met de mensen is het ook altijd iets he, liggen er nog consoles dan zeggen ze: de console verkoopt niet en als er geen consoles zijn, dan zeggen ze: dat sony te weinig consoles brengt voor de consument dus jah.. is altijd iets he...
    maar sony werkt er hard aan om in de eerste maanden direct altijd de rekken vol te leggen, wat niet het geval is was met de 360 en nu ook nog steeds met wii.

    /Mod Werk met quotes als je artikelen gebruikt als bron ... is voor ons stukken beter leesbaar
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wel een aardig artikel over de Cell processor in een interview met Clinton Keith (technisch directeur van High Moon Studios): Next-Gen.biz: Unlocking PS3's Cell Power.

    En Sony komt in de US met een nieuw model Blu-ray speler, namelijk de 'BDP-S300'. Voor $599 zal deze speler van eigenaar wisselen. Tevens kan dit model i.t.t. de BDP-S1 ($999) wel CD's afspelen. Verder beschikt de S300 over dezelfde functies als de BDP-S1.
     
  20. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk kunnen we wel zeggen dat we met de ps3 een koop hebben he.
    we kunnen blu ray, gewone dvd, muziek enz... en niet te vergeten ook games afspelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina