1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Een feit. Heb het al een aantal keer gelezen in oa de Power Unlimited.
    (PS2 scheen ook een pain in the a$$ te zijn, maar als developers het eenmaal doorhebben...:thumbs: )
     
  2. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben door een van mijn oud collega's vlak voor de beurs ook even naar binnen geloodst. Dus ik heb nu zelf ook hands on ervaring met de PS3.

    Een aantal observaties:

    Ik heb zelf niets gemerkt van framerate drops. Ik heb zelf F1 bekeken, Motor Storm en Resistance en alle 3 speelden constant. Een journalist die ik sprak had ook nog RR7 bekeken en zei dat het RR6 was met mooiere auto's maar mindere omgevingen, hij had het over een schip in een haven die er wel in zit in de 360, maar niet in de PS3. Ze hebben kennelijk een en ander verwijderd om de framerates constant te houden. Overigens is dat ook de truc die ze hebben uitgehaald met Motorstorm. Om de frame rate problemen op te lossen hebben ze hem grafisch gedowntuned. Sony doet dit wel vaker , de GT4 die ik persoonlijk heb gezien en gespeeld was veel mooier dan de versie die uiteindelijk in de winkels lag.

    Je merkt aan de PS3 dat ze nu een grafische kaart hebben uit de PC-wereld. De kenmerkende jaggies en pixelige grafics zijn vervangen door PC-gladde beelden. Daarmee zijn de PS3 en de Xbox 360 feitelijk grafisch identiek geworden. Uiteraard ziet de 360 er nu beter uit, maar dat krijg je met een jaar voorsprong. Uiteindelijk verwacht ik dat beide dezelfde look and feel zullen krijgen, geen van beide heeft daar een voordeel, ook niet op de langere termijn.

    De controller beviel me eigenlijk wel. Okay, ik vind hem te klein, maar dat is niet anders dan de huidige Dual Shock, maar ik vind hem niet goedkoop aanvoelen of zo. Licht, maar prima. Functioneel mis je de rumble en de tilt heb ik niet kunnen oefenen.

    Qua film beelden heb ik mijn stinkende best gedaan (dit gaan jullie vast niet geloven), maar ik kon weinig verschil zien tussen mijn DVD's thuis op mijn 360 en Samsung LCD HDTV en de BRD film beelden op full HD via een PS3. Wellicht dat als je beide naast elkaar ziet dat er heus wel verschil zal zijn, maar de stap van VHS naar DVD en van low def naar hi def TV is vele malen groter dan van DVD naar BRD. Of eigenlijk van geupscalede DVD's naar 720P naar BRD's op 1080P (kan me haast niet voorstellen dat dit 1080P was, maar zelfs als 720P is er geen verschil te ontdekken met geupscalede 720P)

    En dan de games als games zelf.

    F1 vond ik de auto's geloofwaardiger dan in PGR3, met name de lak. Maar de omgevingen vond ik zo kleurrijk dat ik haast dacht naar een Nintendo game te kijken. Gras zo groen als verf en van een afstandje had je niet door dat je naar een serieuze F1 simulatie game zat te kijken. Overall was ik toch wel teleurgesteld. Ik heb zelf niet geracet, want ik hou niet van racers en al helemaal niet van F1.

    Dan Motorstrom. Zoals gezegd is die getweakt en niet meer zo mooi als je zou denken. Het gras was echt totaal nep als je er overheen reed was het plots weg en plots dook het in zijn geheel weer op. Zag er heel nep uit. Maar veel erger is dat er totaal geen snelheid in zit. Het voelt alsof je je auto/motor echt vooruit wil duwen. Schiet toch op man, hurry ff the fuck up will you! Ik vermoed dat het online MP wel aardig is, maar SP ga ik er dus na 30 minuten wel de brui aan geven. Heel eentonig.

    Tot slot Resistance, het spel waar ik zelf eigenlijk naar uitkeek. En ja, inderdaad, verleden tijd. Grafisch vond ik dit wel degelijk de sterkste titel. Ziet er echt mooi uit, prachtige omgevingen. Ik dacht aan CoD2, maar dan net even wat minder mooi, minder sfeer namelijk. Echter daar houdt het dan wel op. Het beste dat ik er van kan zeggen is dat het een ziel mist. Het boeit echt helemaal niet. Tegenstanders zijn ongeloofwaardig en dom, het wapen in je handen mist passie, geen hectiek, gewoon klinisch heen en weer maaien en hoppa volgende tegenstander opzoeken. MP heb ik natuurlijk niet kunnen doen, maar het lijkt me sterk dat dat me wel gaat boeien.

    Tot slot. Vergis je niet, de PS3 tovert mooie graphics en dat de eerste games niets voorstellen zegt niks over de toekomst, maar dat je nu in de VS leest dat de PS3 teleurstelt, dat kan ik beamen. Verwacht geen wonderen, sterker nog, verwacht minder dan bij de launch van de 360 en dan zit je goed. Je merkt dat dit veel meer gerushed is dan de 360, games zijn gewoonweg niet af, online zal niet veranderd zijn in nirvana sinds de PS2, films zien er mooi uit, maar geen wereld beter dan huidige DVD's op je 360. Voordat je klaar bent met de PS3 ben je meer dan 700 euri kwijt en persoonlijk ga ik dat niet eens overwegen. Voor mij nog geen enkele game die ik wil hebben, dus eerst games afwachten en ABSOLUUT een prijsverlaging van minimaal 200 euro's. Voor mij een 2007 aanschaf? I think not. Ergens in 2008 of later? Vast wel.
     
  3. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    gta4 ligt tog niet in de winkels...
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    @Mrx..
    Het is een overtuigend stukje.. En er zullen vast waarheden in zitten, maar jij kijkt natuurlijk ook met een xbox-oog..
    Maar ik vind dat je wel een goeie onderbouwende mening geeft.
     
  5. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt van sta te kijken dat iedereen praat over de PS3 alsof er een stukkie vuilnis op de markt is gebracht (heb ook amerikaanse forums gelezen). Ik speelde zelf altijd PS2 en vanwege next-gen op de 360 overgestapt. Maar als ik zo al die reactie's eens leest zou die overstap wel eens definitief kunnen wezen.

    Daarbij komt ook nog; tegen de tijd dat hier de PS3 uit gaat komen praten we over maart 2007 (als deze maand nog rëeel is, heb ook al andere "geruchten" gehoord), dat is anderhalf jaar later dan de 360. Hoelang gaat het dan nog duren voor de volgende next gen van MS uitkomt. Hooguit 2 tot 3 jaar?? (console gaat gemiddeld 4 jaar mee). Of zou MS de 360 gaan uitmelken en de launch van de volgende next gen af gaan stemmen op de launch van Sony's next-gen? (dan zouden ze wel heel ver voor komen te liggen op Sony als ze weer anderhalf jaar eerder komen)
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie opening haha.. :)
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook de PS3 bekeken op de Gameplay, en ik moet zeggen dat games zoals F1, Resistance en Motorstorm er goed uitzien. Al vind ik Motorstorm niet 'PS3 waardig' op het grafische aspect. De physics zien er wel erg goed uit!

    De eerste hands on met de PS3 heeft mij niet kunnen overtuigen om hem volgend jaar te kopen. Ik kan er voorlopig geen meerwaarde in ontdekken t.o.v. de Xbox 360, daarnaast vind ik hem nog te duur. Mja, het is wel een goedkope Blu-Ray speler mocht men daar op uit zijn. :+
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En die Blu Ray films niet in 720p kan tonen en games niet in 1080i.
     
  9. Consumer

    Consumer Owned...

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik moet nog een 360 kopen :mad:
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    shame on you..
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat je nog maar in tien verschillende topics hebt gemeld. No offence verder, maar ten eerste weten we dat nu wel, ten tweede levert het verder geen bijdrage aan de threads en ten derde kan je de tijd die je hier op dit forum doorbrengt beter besteden aan een krantenwijk, dan heb je je 360 zo bij elkaar. :b:
     
  12. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Al had je vanaf vorig jaar 2 december elke dag een euro apart gelegd, dan had je jezelf nu precies een premium cadeau kunnen doen. Ik zeg; lekker gespaard jochie :):
     
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, Ga anders eens met de collecte nus langs de deur...
     
  14. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    check deze......... Ik zou me uit schaamte niet eens meer hier vertonen.

    Ga een baan zoeken joh schooier!!!
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ok I've started this (sorry mods :9), maar zullen we er nu ook mee ophouden ;)
     
  16. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Wii heeft ook geen HDTV games.

    Grtzzz Jesse
     
  17. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, de wii heeft ook geen hd-kwaliteit. Maar Nintendo loopt ook niet op te scheppen dat hun console alle graphiqs van de andere consoles gaat doen verbleken.
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zei ik ook!!!!
    "De Graphics vallen in vergelijking met de next-gen titels gewoon tegen, maar daar doet de Wii het ook niet voor"

    Inderdaad de Wii geeft 480p weer..

    Daarom haal ik hem puur voor Mario, Zelda en die shit.. COD3 en zulke spellen natuurlijk op de 360..
     
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Sony maakt haar belofte niet waar en wordt daar nu op afgerekend. :)

    Ik ben tevreden met mijn keuze voor de 360. De PS3 en/of Wii komen niet in huis.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog even over Sony's PS3 @ Gameplay 06,

    Vind het jammer dat ie alleen achter de schermen speelbaar was. Men moest de nodige uurtjes wachten trotseren om even te kunnen spelen. Maar eerst even wat gegevens achterlaten op een notebook alvorens je naar binnen mocht. :eek:

    Bij Nintendo en Microsoft was het ook aardig druk, maar daar kon je tenminste nog iets zien tijdens het wachten... Of is dit onder het motto van: 'Men moet er maar wat voor over hebben om op de PS3 te mogen spelen?'
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina