1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe vibratie (rumble) in de PS3 controllers lijkt me wel vet. Vraag me af wanneer deze op de markt komen.

    Sony heeft zichzelf toch niet tegengesproken. "Rumble is last-gen" en daar hebben ze eigenlijk wel een beetje gelijk in. Rumble is al erg oud en heeft nooit echt een vernieuwing gehad. Binnekort komt er die "Next-gen vibration technology" en deze werkt anders dan de huidige rumble. Veel krachtiger, en bovendien veel korter (bij de huidige rumble duurt het even voor de motor goed draait, net zoals je bij een stilstaande positie met je fiets even de tijd nodig hebt om naar de maximale snelheid te komen en vervolgens weer tot stilstand moet komen). Zo kan snel een krachtige feedback mogelijk zijn als je bijvoorbeeld geraakt word in plaats van zon trillinkje dat veel te lang doorgaat. Op de website van immersion staat dat dit ook in combinatie met tilt mogelijk is: "Because the speed at which a user can move or tilt the controller is much slower than the frequencies generated by vibration feedback, it's possible to differentiate these signals using filtering and other techniques."

    Even afwachten allemaal maar ik ben wel toe aan een nieuwe vorm van feedback in controllers. Check http://www.immersion.com/gaming/video_pc/next-gen/technology.php en http://www.immersion.com/gaming/video_pc/next-gen/ voor meer info
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2007
  2. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom verteld SONY goed wat ze gaan doen, net als dat ze rumble gaan zetten in hun controller. Microsoft moet ook vertellen met wat ze gaan doen en of ze uberhaupt vernieuwingen gaan maken. Je hoort alleen geruchten bij de Xbox 360, dan reageert MS vaag. Ik bedoel is de motion-sensor officieel aangekondigd???
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Laat ze aub die game uitstellen want er komen dit jaar gewoon teveel kwaliteits games uit op de 360.

    Too Human gaat zeker hoge ogen gooien als je IEDERE journalist die de game "behind closed doors" heeft gezien mag geloven.
    Jij zou hem trouwens toch niet kunnen spelen aangezien je niet eens een 360 hebt ;)
     
  4. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Met online was Sony ook vaag tot voor kort. De tijd voor de aankondiging was toen nog niet rijp. Als ze dan lastige interview vragen krijgen, dan gaan ze dus vaag doen of geven ze hints. Sony is aan het onderhandelen met Immersion. Microsft zal waarschijnlijk met een motion control bezig zijn. Ze zullen mee moeten gaan met de verbetering. Anders heeft de de ene een betere controller dan de andere.

    Microsft heeft lagere kosten dan Sony. Micrsoft zal daarom als eerste met een controller komen dat beide functies heeft. Sony heeft het liever niet, omdat ze meer kosten maken. Ze zullen het zolang mogelijk willen uitstellen. Maar ik denk dat Microsoft Halo 3 afwacht. En dat ze rond GDC 08 een motion controller aankondiging doen. Dat beide functies in een controller horen is wel duidelijk, want ze verbeteren beide de game-ervaring.

    Maar ze kunnen het ook beide niet doen, maar dan blijft Nintendo als enige dat die wel deze optie geeft. Als de Wii zo succesvol is, dan is het handig als ze ook motion en rumble hebben.
     
  5. Cybercon

    Cybercon Guest

    Over welke journalisten praat jij dan? Over de journalisten die de framerate als dikke shit beschreven? :emo:

    En blijf vooral volhouden dat ik hier geen Xbox 360 heb liggen, maar ik lig hier letterlijk in een deuk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2007
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Too Human heeft vorig jaar veel goeds laten zien voor mensen die echt in de game bizz zitten. Ik kan je zo geen bronnen geven maar anderhalf jaar geleden was het ongeveer...
    Too Human is hard op zn bek gegaan omdat ze de game simpelweg te vroeg hebben laten zien door druk van MS.

    Ach ja, de één kiest ervoor om slechte ingame play te laten zien en bij release iedereen te verrassen (Halo 1 is daar een goed voorbeeld van :) )
    En de ander kiest ervoor om filmpjes te laten door gaan als ingame en bij release dus iedereen te laten balen omdat ze de beloofde kwaliteit niet halen.

    Is een keuze natuurlijk.
     
  7. Cybercon

    Cybercon Guest

    Allemaal leuk en aardig wat je nu loopt verkondigen, maar als er een titel was die op de E3 veel kritiek kreeg was het Too Human. Grafisch zag het er goed uit, maar het spel had overduidelijk framerate issues. Maar goed dit is sowieso een ontwikkelaar die verbazingwekkend erg veel tijd nodig heeft voor een spel, want de laatste spel die ze hebben uitgebracht dateert alweer van 2002. Toen verscheen Eternal Darkness op de Cube wat overigens een puike titel was.
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Net zoals bijvoorbeeld Motorstorm nu ook kritiek krijgt op en aantal vlakken van de game...
    Maar ook krijgt ie positieve kritieken netzoals Too Human dat ook krijgt...
    Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het alle kanten opkan.

    In mijn bovenstaande stukje haal ik Halo 1 als voorbeeld aan.
    Op de E3 2001 werd die game redelijk de grond ingetrapt en had niemand meer een goed woord over voor de game omdat ie ook framerate issues had en weet ik veel wat voor ellende allemaal.
    6 maanden later is de release en kijk hoe dat is gelopen :)

    Daarom zijn ontwikkelaars tegenwoordig huiverig om gameplay te laten zien van een game die nog niet af is...


    Daarom: "The proof is in the pudding" ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  9. Cybercon

    Cybercon Guest

    De UNSC Sparrowhawk in Halo Wars

    Gamer.nl & JeuxFrance
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2007
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo Wars, lijkt me wel een titel met potentie. Daarom hoop ik ook dat er nog een PC versie komt, RTSen met een controller is zo not done.
     
  11. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    het werkt wel,, en er komt wel een PC versie, van live connect denk ik..
     
  12. Cybercon

    Cybercon Guest

    Ik begrijp je punt absoluut, maar ik moet zeggen dat Lord of The Rings op de Xbox 360 aardig goed werkte. Maar voor dit genre is de PC toch het thuisplatform.
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    BFMEII is idd goed te spelen op de X360, daarom heb ik er ook wel vertrouwen in dat dat met Halo Wars ook goed gaat komen. Maar als ik toch mag kiezen, verkies ik ten allen tijde de muis boven een controller in dit genre.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bron: Xbox360Only.nl
     
  15. Cybercon

    Cybercon Guest

    Over naaierij gesproken :{ Maar goed dit soort taferelen hebben we al vaker gezien. Nintendo kan hier alles over vertellen met hun ''nieuwe'' handhelds binnen korte tijd :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2007
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wederom een gerucht en ik weet gewoon zeker dat ze de core nooit zullen dumpen. De core is juist bedoelt zo snel mogelijk de massa over te laten stappen (rond € 200,- is de sweat spot om massaal consoles te gaan verkopen).
    Het deel van de uitgebreidere premium zou wel eens waar kunnen zijn als je kijkt naar wat MS eind van dit jaar van plan is met IPTV etc. maar toch zullen ze de core echt niet zomaar de deur uit doen.

    Waarom naaierij??
    De console blijft verder hetzelfde behalve een andere aansluiting en een grotere hard disk....


    Het zou pas lullig zijn als ze de core versie helemaal zouden schrappen en ze alleen maar de €400,- versie zouden aanbieden.
    En dat ze in Japan en de USA de core wel zouden houden.... Dat zou pas lullig zijn :x
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een 360 met een HD van 120GB voor maar €350-450? Dat wil dus zeggen dat de 20GB HD af de markt wordt gehaald (of wordt voor een prikkie verkocht) en de 120GB in de winkels wordt gelegd voor maar €50-150? Dat is wel goedkoop voor een 2.5" SATA HD van 120GB, zeker als je weet dat de 20GB HD voor de 360 nu nog €99 kost.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Sorry voor de dubbelpost, maar deze post gaat over totaal iets anders (deels toch :+).

    Bron:Computer and Videogames


    De opvolger van de 360 dus rond 2012?

    Ze zitten dan ook bijna aan 10 jaar en ze zouden de 360 nadien ook nog even blijf supporten (is een tijd geleden gezegd) waardoor ze dus waarschijnlijk wel aan zo goed als 10 jaar geraken. Het lijkt er dus op dat Sony niet ook niet zal liegen met z'n 10 jaar voor de PS3 :).

    Ook lijkt het er dus op dat de 360 een langer leven zal hebben dan dat van de Xbox :+.

    Ze hadden het in dat nieuwsbericht ook over dat MS de core zou stop zetten, maar daar staat niks nieuw in tov het nieuws hierboven.
     
  19. Cybercon

    Cybercon Guest

    Face it, maar dit is gewoon naaierij van de bovenste plank.
     
  20. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat had je dan verwacht.............het is MicroSoft mensen.

    Maar wees blij voor al die evt nieuwe mensen, die Xbox heeft waarschijnlijk geen productiefouten.:):



    MAAR........iemand al wat gezien van LittleBigPlanet.

    Als dit echte ingame footage is, dan lijkt er in die zwarte doos toch wel ff wat meer kracht te zitten zeg..................lijkt wel een Pixar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina