1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Netjes Boss :) ... ik kijk eerst nog even de kat uit de boom ;)

2. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Tegenhanger van God of War zou ik Ninja gaiden noemen, niet helemaal het zelfde maar als we toch games tegenover elkaar gaan zetten. Ja de PS3 krijgt sigma maar dat blijft een remake.

Vind het nog steeds geen sterk punt. Voor de PS3 komen ook een aantal kiddy games uit, die zijn er nu eenmaal altijd. Dat is geen strategie of deel er van, dat is gewoon divers aanbod.
    Tel nou eens hoeveel "kiddy" games onder de vlag van sony zijn uitgekomen en hoeveel onder die van microsoft. Kan je toch niet echt een conclusie uit trekken lijkt me zo.

3. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is Ninja Gaiden dat, maar dat is naar mijn mening niet genoeg. God of War DMC4 Heavenly Sword. Nu is het nog maar de vraag of Ninja Gaiden 2 exclusief blijft of timed exclusive wordt. (wat gaat het sigma team na sigma?) Microsoft is er niet met Ninja Gaiden alleen. Wat ik dus bedoel te zeggen is dat ze meer games zoals Ninja Gaiden moeten maken ipv een Kameo of Viva Pinata. Het is een mening en wat Ninja Gaiden speculatie.

Ik had een lijstje gemaakt met nieuwe franchises van Sony en Microsoft.
    En in die lijst komen meer games uit voor het jongere publiek aan de kant van Microsoft, dan van Sony.

Ik zie bij Sony opeens Resistence van de makers van Rachet en Clank.
    Of Uncharted Drake's Fortune van de makers van Jak en Daxter.
    Dit zijn toch wel 2 belangrijke ontwikkelaars en je ziet dat Sony de koers zet richting de oudere gamer.

Dit betekend dus meer keuze voor de oudere gamer. Microsoft brengt games uit voor de jongere gamer wat automatisch betekent, minder keuze voor de oudere gamer. Ok keuze zat wat betreft shooters, andere genres mogen wat mij betreft wel bij gespijkerd worden.

Je hebt gelijkt dat Sony er al meer kiddy games heeft. Microsoft dus minder. Wat is hun strategie meer kiddy games om ook het jongere publiek aan te trekken. Ik begrijp Microsoft wel, maar ik heb er geen baat bij.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2007
  4. Cybercon

Cybercon Guest

Dat is hetgene wat mij nog steeds opvalt ja. Als we kijken naar de Playstation dan kan ik van ieder genre 3 of 4 games noemen, hoogstaande titels zelfs. Van hack&slash tot platformers, noem maar op. Dit was ook de reden waarom veel mensen een PS2 kochten, puur vanwege de diversiteit :) Bij de Xbox kom je niet echt veel verder dan FPS's & racegames. Hopelijk gaat dit bij de Xbox 360 wel gebeuren en daar heb ik wel de vertrouwen in :)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dat klopt zeker. Behalve op het gebeid van platformers... Ik heb ze gespeeld en het waren zeker erg goede games, maar niet van het niveau van een Super Mario 64. Best raar dat de eerste 3D-platformer in ogen van veel mensen nog steeds de beste is. Op het gebied van andere games is de PS2 zeker koploper. (Behalve misschien shooters). Vooral voor RPG gekken is het een walhalla.

6. Cybercon

Cybercon Guest

Super Mario 64 was machtig inderdaad, maar ik praat nu even over de current-gen consoles. Met grote platformers als Jak and Daxter, Ratchet and Clank en Sly Racoon had de PS2 toch dé platformers op haar naam staan. Super Mario Sunshine vond ik ook wel leuk (toch wat gehyped), maar het kon naar mijn mening niet opboksen tegen de platformers van Sony.

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Toch had de XBox wat mij betreft dé action/adventure game in handen wat mij betreft: Ninja Gaiden.

8. Cybercon

Cybercon Guest

Smaken verschillen nou eenmaal, maar God of War vond ik absoluut gelijkwaardig aan Ninja Gaiden. Ja ook Ninja Gaiden was een fantastische game, mijn #1 Xbox game zelfs. Maar ja als we toch alle genres erbij gaan pakken komt de PS2 gewoon een stuk beter uit de bus. Beste platformer: Jak and Daxter, Beste Racegame: Gran Turismo 3 (ja sommige zullen het niet met mij eens zijn ;)), Beste RPG: Final Fantasy XII en zo kan ik nog wel even doorgaan :)

9. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het wel mee eens, maar wil je meer van hetzelfde genre. Dan zit je niet goed bij de Xbox 360. Eigenlijk heb je dan Ninja Gaiden 2 en verder geen exclusives meer. God of War, Heavenly Sword..

Als Ninja Gaiden een topgame vond en wil je meer spellen in dit genre spelen, dan is de PS3 the way 2 go.

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Maybe.. Maar ik wil hoe dan ook Ninja Gaiden 2. Én ik wil hoe dan ook Halo 3 en wellicht Halo Wars.

Ik heb destijds mijn PS2 verkocht om een Xbox te kunnen kopen en heb daar nooit spijt van gehad :D

Daarnaast; God of War II wordt toch alleen op de PS2 gereleased? Of ben ik nou in de war? :)

De PS3 heeft voor mij geen Exclusives die ik hoef. Heel misschien later voor iets van Final Fantasy. Maar verder heeft Playstation me niet veel te bieden. Wat mij betreft is de Xbox the way to go.

Maar 1 ding blijf ik zeggen; Tekken pwns DoA :+

11. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ja volgens mij was GoW1 ook exclusief voor de PS2. En heb ook nog geen berichten gehoord dat hij op andere consoles verschijnt.

Iig ik heb best zin in GoW2, al die moves weer enzo _O_. Vond het nog altijd jammer dat als je bijna alles vol had, niet meer verder kon. Je wilt toch wel al die brute skills uitproberen op een onschuldig pixel wezentje :9

12. Cybercon

Cybercon Guest

God of War op een andere console verwachten is een verloren zaak. Het spel wordt ontwikkeld door Santa Monica Studios wat een studio van Sony is ;)

Maar goed nog een kleine maand en ik kan me weer laten gaan in deel 2 _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2007
  13. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Jij kijkt meer naar specifiek naar het spel Ninja Gaiden 2. Ik kijk meer naar het genre. Bij mij heeft het action adventure voorrang op FPS.

Geen Ninja Gaiden 2 voor mij, ookal blijf ik hopen dat ie alleen maar timed exclusive is. Anders heb ik alleen de Rachel Episode van Sigma. Plus games die in het rijtje Ninja Gaiden passen.
    Ik doelde BTW op God of War 3 rumble edition.
    Ik denk of weet haast wel zeker dat Halo 3 een betere FPS zal worden, dan Killzone 2. FPS is alleen niet mijn prioriteit dus neem ik genoegen met Killzone 2.

De beste fighter is gelukkig op beide consoles VF5. :b:

Laatst bewerkt: 19 mrt 2007
  14. Cybercon

Cybercon Guest

De beste fightinggame blijft toch echt Soul Calibur op de Dreamcast _O_ _O_

15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Street Figther zoveel op de Sega Megadrive of Mortal Kombat zoveel op de arcadekast was ook niet zo slecht imo :+. Ach, de herinneringen :'-(.

16. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zal dat eigenlijk met deel 4 gaan?
    Ik denk eerst multiplatform. Misschien een dat deel 5 tegen betaling naar de winnaar van de consolewar gaat.

Zoals deel 2 en 3 zeg maar. geschiedenis herhaling

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik hoor van de FF fans dat FInal Fantasy XII nogal tegenvalt. Wat mij betreft is Dragon Quest 8 de beste RPG van de PS2.

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het echt niet hoor. Dit is toch niet vergelijken? |:- Stel dan die tv's zo in dat ze ongeveer dezelfde helderheid hebben. Probeer ze dan zo optimaal mogelijk af te stellen voor het beeld dat uit de console komt, dan kun je gaan vergelijken. Stekkers inpluggen en op standaard settings spelen is sowieso raar. Het zou ook zomaar kunnen dat ze gewoon 2 verschillende inputs gebruiken, bijv. HDMI en component. Beetje jammer deze vergelijking =(

19. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Deze opmerking vind ik wel leuk in deze thread :cool:

Soul Calibur op de Dreamcast was idd tof. Soul Calibur II kwam op de 3 consoles uit met 3 exclusive characters. Nintendo had link. That's oké I guess (ben geen Nintendo fan, maar ik denk dat niemand klaagt over dé Nintendo held (f#ck Mario :+). Xbox had Spawn en Spawn vind ik persoonlijk erg tof. En Playstation had Heihachi (deze game had ik ook). En Juist, Heihachi was een enorme loser! 8)

Wat dit nou eigenlijk zegt; Helemaal niks! :+ maar was wel even het vermelden waard :+

Over de games op de next gen consoles; Tsja ik blijf zelf meer een fan de Xbox exclusives ook al was er bij Playstation een breder aanbod. Kwaliteit vond ik gewoon beter bij de Xbox. En een heel stuk beter ook.

Hoe het gaat lopen bij de PS3 kan ik nog geen donder over zeggen.. Simpel. Dat zie ik tegen die tijd wel. Maar als de PS3 met nieuwe dingen gaat komen die ik wél heel tof vind dan ga ik dat apparaat zeker halen.. Maar m'n 360 blijft in elk geval :cool:

20. Cybercon

Cybercon Guest

Ja geen flauw idee... Soul Calibur 2 verscheen ook op de Xbox en Cube, maar deel 3 weer niet. Maar goed voorlopig zijn ze eerst bezig met Tekken 6 :cool:

Ja en ik begrijp niet hoe ze daarbij komen. Ik vind het absoluut een van de betere delen uit de serie. Er is zoveel te doen, het verhaal is goed en volwassen uitgewerkt, de soundtrack is van hoge niveau, grafisch is het een pareltje en de Gambit-system werkt verrassend goed. Moet binnenkort maar eens het spel gaan afronden :)

Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina