1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind de controller erg vet, shooters speel ik toch niet op de PS3. Ik wil alleen maar PES7 op de PS3 spelen :)

    Je punt van Xbox live begrijp ik niet hoor? Ik vind het online gedeelte van Sony een stuk beter klinken. Het is namelijk gratis :thumbs:
     
  2. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel goed (voor ps3 bezitters) dat er momenteel geen lag online is. Maar misschien kan dit allemaal nog wel verslechteren. Veel cheaters, veel gamers. Je weet niet hoe de ps3online over een aantal jaar is.

    Maar van wie zijn de servers dan waarop de spellen van de ps3 worden gespeeld? Van de makers zelf?
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Xbox live is tog stukken beter dan/als ps3 online.
    Kijk het is dan wel gratis, maar het moet tog uit de lengte of de breedte komen.
    Slomer/minder downloads/functies?

    Kwa online ligt microsoft tog stukken voor op de ps3.
    ik betaal leiver voor iets wat goed is, dan data iets gratis & kut is.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je zelf al ervaring met het PS netwerk? Downloads lopen tegen volle snelheid, en online loopt het vooralsnog als een trein. De opvolger van de Eye-toy zal waarschijnlijk ook een video-chat introduceren voor de PS3. Xbox Live is een solide dienst dat MS goed voor elkaar heeft gebokst. Best iets om trots op te zijn. Qua functionaliteiten probeert Sony dezelfde mogelijkheden aan te kunnen bieden. Grootste verschil is dat het (nog?) allemaal gratis is. Of en hoe het allemaal gaat lopen in de toekomst zullen we af moeten wachten. De eerste indrukken zijn in ieder geval goed.
     
  5. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren ging bij een maatje langs met een ps3. Hij heeft Resistence erbij gekocht. Ik vroeg hem waarom geen Motorstorm. Hij vertelde dat Motorstorm alleen een singleplayermode had. Dat is toch helemaal niet zo?
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Is niet helemaal waar, Motorstorm beschikt wel over een online multiplayer mode.
     
  7. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat apart. Lijkt me toch echt een spel dat in de multiplayer uitblinkt. Vooral tegen vrienden.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Don't judge before you know. Gisteren had ik GT HD even gedownload en die was binnen 10 minuten klaar. Dat lukt op live vaker niet dan wel eigenlijk. Daar kon je in het begin niet eens downloaden en een game spelen tegelijk. Op de PS3 ging dat soepeltjes hoor. Online zal het echt wel helemaal goed komen met de PS3.
     
  9. Cybercon

    Cybercon Guest

    Is het niet zo dat je nog meer auto's kunt unlocken door challenges succesvol af te ronden? :+
     
  10. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk wel maar ik ben een Sony fanboy :+

    Nee ik bedoel als games op beide consoles gelijk waren had ik liever een PS3 gehad. Ik vind het gratis online erg vet, mij lijkt het home gebeuren wel geinig, de PS3 is wat krachtiger waardoor multiplatform games in de toekomst waarschijnlijk mooier zijn op de PS3, de PS2 backwards compatibility is niet helemaal top, maar word in de toekomst wel beter en ik heb toch echt liever PS2 games dan Xbox games (had vorige generatie een gamecube dus heb behoorlijk wat toppertjes gemist die ik graag nog zou willen spelen), de PS1 downloads in de store zou ook vet kunnen worden als ze er genoeg op gooien en ze een beetje opschieten met die firmware updrage zodat ze je op je PS3 kan spelen ipv alleen op je PSP (heb liever voor 10e een compleet PS1 spel dan een afgezaagd arcade spelletje op Xbox live).

    De controller van MS vind ik dan net weer eventjes ietsjes beter dan de SIXAXIS. De SIXAXIS vind ik fijner dan ik had verwacht, maar de Xbox controller blijft gewoon master! Daarbuiten vind ik de interface van MS's Xdoos ook ietjes fijner dan de XMB (misschien niet fijner maar wel gebruiksvriendelijker). Ik vind de XMB maar saai, hoop dan ook dat er in de toekomst themes voor te dowbloaden zijn waardoor ook de hele indeling enzo veranderd word :p Maarja zal wel niet gebeuren :)

    Met de Xbox Elite in het vooruitzicht word het nog een moelijke beslissing: Xbox of PS3 en daarom ga ik nog eventjes wachten. Als MSG4 en FF13 PS3 exclusive blijven en Take Two niet door MS word opgekocht waardoor toekomstige GTA's alleen op de Xbox uitkomen ga ik voor de PS3. Als dit allemaal wel gebeurd ga ik bijna zeker voor de Xbox 360 (vind MGS, GTA en FF namelijk erg belangrijke franches)
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  11. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij ervaring met ps3 online?, de dedicated servers van ps3 vind ik een groot pluspunt ten opzichte van sommige peer to peer connecties op xbox (waar je dan ook nog eens voor moet betalen)

    Ps online is bij mij tot nu toe 2 keer zo snel als xboxlive, en de functies zijn/worden vergelijkbaar
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  12. Cybercon

    Cybercon Guest

    Het grote voordeel is weer dat Sony ook constant met patches komt om nog meer verbeteringen toe te passen. De eerste reacties zijn lovend, maar toch wacht ik nog even af hoe het zich zal ontwikkelen.

    PS3only

    Tsja dit had ik wel verwacht voor een studio die onderdeel uitmaakt van Sony :+ Maar ik blijf nog steeds achter mijn standpunt staan, de consoles zullen amper van elkaar onderdoen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2007
  13. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Zitten ook al zoveel mensen op ps3 online he :b:
    Het is nog maar net begonnen, als de ps3 toch nog goed gaat verkopen, en meer mensen online komen, dan kunnen we wel weer kijken hoe het loopt, en of het nog steeds gratis is...
     
  14. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat Killzone op de PS2 zo'n saai spel was/is. Hoe mooi dit er dan ook uit zal zien, als het niet leuk is om te doen dan zie je mij er niet om cheeren hoe mooi het is. Denken zij trouwens echt dat Killzone op kan tegen Halo 3? Het lijkt trouwens alleen maar om de graphics te draaien bij de PS3 want de games is niet meer dan FF, MGS en GT... wat echt "bijzonder" is. Het enige wat ik dan echt wel zou willen spelen is Gran Turismo, maarja ieder zijn eigen ding..
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  15. Cybercon

    Cybercon Guest

    Ach ja gemotiveerd blijven is het beste remedie he ;) Maar ja we zullen zien wat Killzone voor de PS3 gaat brengen. Sinds de beruchte E3 trailer zijn de verwachtingen erg hoog, aan Guerilla Games de taak om de hype waar te maken :)
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het lijkt wel alsof een aantal mensen zich aangevallen voelen omdat het PS netwerk tot nu toe goed lijkt te werken, en ook nog eens gratis is. Laten we nog geen voorbarige conclusies trekken, en Sony net zoals MS destijds de kans geven om zich staande te houden.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik voel me niet aangevallen hoor :) .. ik zeg alleen dat je niet alles moet gaan verwachten. Er zullen meer games on-line speelbaar zijn voor de 360 dan straks voor de ps3 ... ;)
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja hallo, de 360 was ook een jaar eerder uit, en Sony heeft van fouten van MS kunnen leren. En als MS een update lanceert waardoor je wél kan spelen en downloaden tegelijk, kan Sony daar natuurlijk niet bij achterblijven.

    Dat is het hele probleem als je eerste bent, de fouten die jij maakt zullen anderen niet meer maken.

    Ik heb tot nu toe een Xbox en een 360 gehad, mijn broertje een PSX en PS2. De PS3 komt er naar alle waarschijnlijkheid niet, mijn broertje heeft zich van gamen afgezien, en speelt alleen af en toe nog een potje PES tegen mij. Ik ben dik tevreden met mijn 360, gezien de geweldige Xbox Live service, goede graphics (PS3 beter?, kan me niks schelen), exclusieve spellen die in mijn straatje liggen (GoW, Halo 3, Fable 2) tegenover de PS3 waarvan ik eigenlijk niks exclusiefs bijzonder graag wil, en het gevoel echt bij een community te horen (xboxworld.nl en xbox.com forums, majornelson.com etc.). De keus tussen Xbox 360 en PS3 was voor mij erg makkelijk.

    Mocht er nog een console hier in huis komen (en dat sluit ik niet uit, nu ik een chill baantje heb en ik na m'n examens tijd over heb) wordt dat zeker weten de Wii. Ten eerste natuurlijk omdat die het best betaalbaar is en er al een 360 staat, maar ten tweede en vooral omdat de spellen en besturing van de Wii me echt heel erg aanspreken. Ik kijk heel erg uit naar de nieuwe Mario's, maar ben ook heel benieuwd naar de laatste Zelda en WarioWare.
     
  19. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff ik maak me niet druk om problemen die er niet zijn.Als die in de toekomst komen ga ik gewoon achter mn 360 zitten net zo makkelijk.maar tot nu toe heeft sony mij positief verrast,zeker na alle negatieve berichtgeving die ik erover heb gelezen.
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja maar lag de lat niet ook al hoog toen Killzone uitkwam? Want Sony beweerde toen d'r tijd dat het een Halo 2 killer was, nou moet ik toch echt zeggen dat ik daar weinig van gemerkt heb.

    En over PS online service, ben blij te horen dat het bij iedereen goed werkt. Maar wat ik me dan afvraag is het nu niet al te vroeg om deze service met Xbox Live te vergelijken? want is het niet zo dat er nu nog maar weinig gamers een PS3 hebben? In vergelijking met het Xbox Live netwerk waar volgens mij (Xbox + Xbox 360 gamers samen op zitten) maargoed zoveel verstand heb ik niet van al die netwerken omdat ik liever op de pc online speel. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina