1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is ook het beste, er niet teveel van verwachten. Kan het ook niet tegenvallen als ze het niet waar kunnen maken. :D

    Maar goed, de eerste indrukken zijn goed, en nu is het afwachten wat er gaat gebeuren. Kunnen ze straks een dienst gratis aanbieden gelijkwaardig aan MS's Xbox Live? We zullen het zien. En al zouden ze geen gelijkwaardige dienst aan kunnen bieden, dan nog is het gratis, dus mag je er in principe ook minder van verwachten.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb liever een paar goeie online games dan een heel veel met lag. Want waarom kan M$ geen dedicated servers regelen met het geld dat wij betalen voor gold? of misschien wel via reclame?
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft XBL wel dedicated servers, met o.a. GoW, Far cry, Vegas en GRAW.
    Of zit ik nou fout?
     
  4. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet hoe het met FC, RSV en GRAW zit, maar GoW heeft geen dedicated servers. F.E.A.R. trouwens ook niet.. Van Worms HD ben ik niet zeker :+
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Die zijn door gamers vaak zelf gemaakt.

    btw.

    Dedicated servers in GoW? :lol:
     
  6. Cybercon

    Cybercon Guest

    Je kan het ook anders zien. Microsoft heeft ervoor gekozen om hun product te vroeg op de markt te brengen, oftewel rushen. Dit resulteerde in hardwareproblemen om de haverklap, spellen waarvan de achievements niet in orde waren en ga zo maar door. Sony heeft het slim aangepakt doordat zij wisten dat de PS2 nog als warme broodjes over de toonbank ging en men rustig afwachtte met de PS3 lancering.
     
  7. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    MS heeft imo niet te veel gerushed. De PS3 is er nu nog maar net, maar neem maar van mij aan dat ook daar kinderziekte's op zullen treden. En zonder fouten kan je nou eenmaal niks verbeteren, dus ook als alle drie de consoles tegelijk waren gekomen hadden er fouten ingezeten in het begin. Sony mag blij zijn dat MS hun zo goed hiermee heeft geholpen...
     
  8. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0

    Pfff een uitvals percentage van 1 a 2 procent is het nu toch bij de ps3 sinds de lancering van japan? das niet meer normaal netjes en heel wat anders dan de drama's met xbox360.ik bedoel je 360 kapot uit de doos krijgen dan opsturen en dan weer een defecte ontvangen.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  9. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe groot is het percentage van defecte 360's met kinderziektes? Als je dat niet weet is dit namelijk een nutteloze vergelijking...
     
  10. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit al is gepost:

    Sony: geen PS3 prijsverlaging komende 2 jaar

    Een woordvoerder van Sony Computer Entertainment America heeft laten weten dat er de komende 2 jaar geen PS3 prijsverlaging zal komen. Sinds de bekendmaking van de prijs van de PS3 is er nogal wat kritiek op Sony gekomen over de prijs van de PS3.

    Toegegeven, voor een bedrag van 600 euro krijg je niet alleen een next-gen gaming console, maar ook een volwaardige blu-ray speler, exclusieve PS3 games en een gratis online dienst. Of dat genoeg is voor gamers?

    Het ziet er in ieder geval wel naar uit dat Sony niet zal opgeven en stevig zal vasthouden aan de strategie die bepaald is voor de PS3. Ondanks dat de huidige verkopen van de PS3 in Japan en de VS misschien niet spectaculair lijken in vergelijking met die van de Wii en Xbox 360, zal Sony wel een lange adem hebben.

    Of het slim is om de prijs voor de PS3 gelijk te houden voor de komende twee jaar, is te betwijfelen. Zeker als Microsoft de prijs van de Xbox 360 nog verlaagt, zullen consumenten straks wel zeer sterk moeten worden overtuigd van de meerwaarde van de PS3.

    Dit is zeker niet onmogelijk: Sony heeft nog steeds een ijzersterke merknaam in handen en er zullen steeds meer topgames komen voor de PS3.

    Iets in me zegt me wel dat Sony toch wel binnen twee jaar met een prijsverlaging zal moeten komen. Als zij dit echter nu al bekend zouden maken, zouden bepaalde consumenten kunnen twijfelen over de aankoop van de PS3 op dit moment.

    Zelf zal ik zo lang mogelijk proberen te wachten met de aanschaf van een PS3. Uiteindelijk zal ik het net als met de PS2 vast weer niet kunnen volhouden, door diverse must-have games die ik ten koste van alles moet spelen.

    http://games.blogo.nl/?comments/848/24401

    Maar volgens mij wachten heel veel mensen op een prijsverlaging van de ps3..
     
  11. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk iets van 60-70% ofzo bij launch X360's
    Nu baseer ik dit vooral op enkele vrienden/kennissen die hem bij launch hebben gehaald en allemaal een aantal keren (4-5 keer ondertussen al binnen 2 jaar) hebben moeten laten repareren (verkeerde vergelijking, ik weet het ;) )

    Ookal is dit puur toeval, (kan me niet voorstellen dat IEDERE xbox 360 bezitter hem minstens 3 keer heeft laten repareren, zou wel HEEL erg fout zijn 8) ) maar mede door de reacties op internet kan ik wel opmaken dat het meer dan gemiddeld is bij de Xboxen :) Wat dat betreft hebben ze het bij Sony beter voor elkaar.

    Nu maar hopen dat de Xbox elite een beetje vroeg op de markt komt (ik wil een nieuwe console, PS3 of Xbox360, voor de zomervakantie eind Juni/Begin Juli) en minder vaak kapot gaat.
     
  12. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    een onderzoek van pc world kwam uit op 15 procent , pers bericht ms na de release was toen12 procent.daarna 9 procent. winkeliers in us spraken van 25-50 procent.
    Toen heeft eindelijk toegegeven dat er een fout was en beloofd dat alle defecte 360 met een productie datum voor 2006 gratis zouden worden gemaakt.(in us moest je toen 90 dollar betalen voor een reparatie of zoiets)
    pff ik weet niet waar jij bent geweest met de release als je die verhalen niet kent hoor maar goed dit wordt weer een nutteloze discussie zo.

    Ik ben blij met mn 360 , en mn ps3 maakt zn verwachtingen bij mij meer dan waar
     
  13. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderwerp: Xbox 360 Elite brengt IPTV-functies en krijgt moederbord redesign
    Auteur: Jeroen Janssen - Tip een vriend - Views: 108 - Permalink
    25 maart 2007 - In een blog van journalist Dean Takahashi heeft men bevestigd dat er een Xbox 360 Elite zal gaan verschijnen. Afgelopen week lekte het nieuws al uit en wist Microsoft weinig commentaar te geven op de informatie die uit is gekomen. Inmiddels is er meer duidelijk geworden rondom de vervanger van de Premium editie, welke overigens wel de oude naam zal gaan terug krijgen binnenkort. Microsoft zou de zwarte behuizing voorzien van een 120 gigabyte harde schijf en IPTV-functionaliteit. Verder zou er 'vermoedelijk' ook HDMI aan boord zijn. De schijf zal verder naar 120 gigabyte geüpgrade worden en ook een nieuw moederbord zou geïntegreerd zijn. De console zal in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar zijn. Microsoft heeft de console nog steeds niet officieel bevestigd.

    Dit betekent toch niet dat iptv niet op de normale xbox 360 kan..?
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Je hoeft voor dit soort onzin geen account aan te maken hoor. Resistance mag de veters van GoW nog niet strikken. En zeker niet kwa graphics.

    Heb dan ook op de PS3 mogen gamen. Resistance en Motorstorm gedaan. Resistance is een prima shooter, maar ook niet meer dan dat. GoW gaat er op alle fronten heel dik aan voorbij. Desondanks niks mis mee.

    Motorstorm is de PS3 game op dit moment. De feel en looks zijn gewoon goed. Het heeft echt een videogame uitstraling zoals ik het dan altijd maar zeg. Mooie graphics & physics en ongelooflijk veel fun. Hoewel het niet het soort game is wat mij aantrekt vind ik de game een dikke 8 waard. Technisch echt goed. :thumbs:

    Het heeft me overigens nog niet aangespoord om een PS3 te gaan kopen. Totaal niet. Laten we namelijk niet vergeten dat de ontwikkelaars van Motorstorm net zolang aan die game hebben gezeten als dat Epic over GoW heeft gedaan. Dat Motorstorm een launchgame is hier doet daar niets aan af, want de PS3 had vorig jaar al in de winkels moeten liggen volgens Sony. ;)

    Nee, voor mij als casual gamer is de Xbox 360 gewoonweg nog steeds het systeem. Genoeg games nu en in de toekomst en een niveau wat gelijkwaardig is aan de PS3.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  15. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja daar heb je gelijk in, ik hoop dat het een goede game wordt, misschien dat, als de PS3 in prijs daalt, ik de console aanschaf. Ik heb het alleen niet zo op de controller van de playstations, ik zuig daarmee hard :emo:
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  16. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind de ps3 na het horen van al dat slechte nieuws best een goed product. Jammer dat er te weinig spellen op zijn. Wat me wel op valt is dat de blu-ray speler die er in zit van goede kwaliteit blijkt te zijn, is dan zeker niet duur.

    Maar als Sony de eerste 2 jaar geen prijsverlaging toepast zitten ze denk ik wel met een probleem. De echte systemsellers zou ik niet voor 2008 verwachten. De xbox360 heeft tot nu toe meer spellen, betere online mogelijkheden en betere graphics. De keus zal niet snel op de ps3 vallen.

    Maar wat ik niet snap is dat iedereen de cell zo geweldig vind. Hoe komen ze erbij dat dat de snelste processor ooit is?
     
  17. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    nou bij folding@home bereikt de cel tot nu toe toch wel indrukwekkende cijfers. Als je kijkt naar de verhouding cpu tot flops

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Fanboy reacties en de berichten van mensen die op hen reageren verwijderd. Aan fanboys hebben we hier namelijk geen behoefte. :{
     
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  20. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Waaronder ik en velen met mij.

    Ik heb er mee gespeeld en het is gewoon een prachtig stuk techniek. Ik hoor dat het online boven alle verwachtingen presteert en ik weet dat het Playstation is en Playstation stond en staat voor TOPgames.

    Hopelijk komt die prijsverlaging voordat er al te veel topgames verschijnen want anders zal ook ik gedwongen zijn om diep in de buidel te tasten voor mijn volgende gameconsole slash Blu Ray speler.

    En dan moeten al die toekomstige toptitels van de 360 ook nog worden aangeschaft. Er zijn goedkopere hobbys.....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina