Toch raar dat mijn adapter ook daadwerkelijk in mijn PS2 paste. Je zou denken dat ik daar een gat voor moest boren, en nog een internet aansluiting binnenin mijn PS2 moest aanleggen, maar nee, dat zat er al in. En het was een slimme zet van Sony om dit laat uit te brengen, want 'ineens' kon je online met de PS2, en dus trok zo de PS2 weer klanten. Dit was echt al lang voorbedacht, en kwam niet als na-aperij van de Xbox.
En zo enorm zuigt PS2 online ook weer niet. Dit kun jij niet eens zeggen, want je hebt helemaal geen PS2. Over lag moet je niet zeiken. Ik heb op de PS2 minder lag dan Call of Duty 2 op de 360. Servers vinden gaat net zo snel als op de 360 (wat slurpgeit beweerde van niet) en er zijn ook genoeg mensen online. Daar komt nog eens bij dat het gratis is. En Xbox Live heeft ook een aantal minpunten:
- TrueSkill: Op papier erg leuk, maar in de praktijk een stuk minder. Ik word met PGR3 gewoon ingedeeld in races met de grootste n00bs, newcomers, en novice, en dat terwijl ik een paar wereldrecords heb en een hotshot van 25 ben. Ik verwacht door dat TrueSkill dat ik bij mensen van een iets hoger niveau mag worden ingedeeld.
- Avoid/Prefer Player: Ook op papier erg leuk, maar in de praktijk weer een stuk minder. Ik heb Meneer Stefan geprefered, en andersom ook. Toen we met een voice chat (wat overigens wel heel cool is) hadden, gingen we af tellen om bij elkaar in een Xbox Live Career race in PGR3 te kunnen komen. Vaak kwamen we niet bij elkaar, maar werd er bijvoorbeeld voor ons beide een nieuwe room aangemaakt. Ik dacht dat je sneller bij elkaar zou komen... Ook kwam er een aantal potjes later een speler binnen die we daarvoor allebei ge-avoid hadden. Die optie is dus complete BS, maarja, die trek natuurlijk wel mensen.
- Call of Duty 2: Echt, zó slecht online. De eerste online game van de PS2 (socom) was gewoon beter dan dit, en dan heb ik het over alle fronten. Bij CoD2 zijn de servers kut, er is lag, en ze hebben nu al langer dan een maand de tijd gehad om een update uit te brengen, maar die is nog nergens te bekennen.
- Nog een minpunt is dat er in een race bij PGR3 soms iedereen quite. Dat komt best vaak voor, maar dit komt gewoon omdat je ineens verbinding verliest met iedereen. Hier hebben meer mensen last van, en het is godse irritant omdat je na zo'n race in rank zakt.
- PGR3 Leaderboards: Waarom ga ik van plek 500 naar plek 800 in League 2 als ik een race win? Slaat toch nergens op. Je raced in de Xbox Live career eigenlijk alleen voor je ranking, maar je wordt gewoon bestraft als je een race wint :{ Het is zelfs bij iemand voorgekomen dat hij plekken steeg toen hij een race quite. Dan gaat de lol er bij mij snel vanaf.
Verder is Xbox Live wel heel cool hoor, alleen vind ik dat er te veel onsportieve mensen opzitten. Ik kan in PGR3 de eerste bocht bijna nooit ongeschonden doorkomen want dan komt er weer zo'n n00b die denkt dat hij met 200km/h door een hairpin kan, of gewoon iemand die de linker trekker niet kan vinden. Ook word er zo ontzettend vaak je achterkantje weg getikt. Ik vat echt niet waarom mensen dat doen. En toch best vaag... In de 250+ uren dat ik DTM2 op de PS2 speelde is mij achterkant nog nooit weg getikt, en dat terwijl het toch redelijk makkelijk kon in die game...
Klik om te vergroten...