Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijne heeft bijna altijd nog gezegd: "Ga je weer Playstation-en" |:- :cool:

2. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    voeg mij eens toe op xboxlive offtopic

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het is gewoon een beetje het "twee honden vechten om een been" principe. Hoewel ik niet verwacht dat nintendo marktleider gaat worden.

Echt alles geheim houden doen ze ook niet natuurlijk. De controller is natuurlijk al bekend, dat ze niet HD ondersteunen en wat je kwa graphics kan verwachten, etc ook. Maar goed dan blijft er nog genoeg over wat niet verteld wordt en wat alleen maar nieuwsgierigheid opwekt. En dat werkt, tenminste wel in mijn geval. Want van alle next-gens ben ik toch wel het meeste benieuwd naar de Revolution

Playstation is een synoniem geworden aan console, dat zal ook voor de volgende generatie console's een lastig iets blijven voor Microsoft.

Maar goed ook niet iedereen maakt die vergissing, mijn moeder bijvoorbeeld kent het verschil wel. Maar ja die heeft ook zelf een ps2 staan. :)

4. Aligator NL

Aligator NL Guest

dit is wel lache :)

Bill Gates op de vuist met Steve Ballmer

:D 8)

5. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    en wie heeft er gewonnen en hoeveel rondes heeft het geduurt. hehe.

of was er een omkoopschandaal hehe

6. Bill heeft hem uiteindelijk tepakken genomen door zijn sublieme voetwerk.
    Steve wist gewoon niet meer waar die moest kijken8)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2006
  7. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jawel hoor.
    naar zijn zakken om bill geld te geven om te stoppen }:]

8. Aligator NL

Aligator NL Guest

ze zijn anders zowat even rijk :)

9. Bill Gates is al goed voor $100 miljard.
    Steve Ballmer(Mede oprichter MS) staat op 3rde van rijkste personen ter wereld met een slordige 30 miljard.:9

Geen rede voor die 2 dus om elkaar om te kopen:D .
    Steve zei ook al dat hij al zo'n 15 jaar op dit moment had gewacht om Bill effe goed op z'n kanis te kunnnen rammen_O_

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Euhm... Heeft Sony trouwens al iets noemenswaardigs weten te vertellen aan de wachtende mensen......??? een stuk of 20 BR filmpjes in de lente (200 HD eind van het jaar dacht ik_0/ )

Verder heeft (volgens mij) alleen Bill iets leuks weten te vertellen over de ad-on en blijft Sony (wederom) angstvallig stil...............................

Wie weet mij nog een leuk nieuwtje te brengen van het Sony kamp?????????

11. Als ze wat mooi's hadden om te laten zien hadden ze dat allang gedaan.
    Die schijten gewoon in hun broek Xwon:D Dat lijkt me nu voor iedereen wel een duidelijke zaak.

Deze mededeling van Bill over een HD-DvD add-on is tevens ook weer een fikse tegenvaller voor SONY:'-( .

12. Aligator NL

Aligator NL Guest

knap dat je dat al weet 8)

13. Ik ben lang niet de enigste hoor*)

14. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben het helemaal met plasticman eens. sony hoopt denk ik om op de tweede plaats te komen voor nintendo. maarjah of dat lukt is het tweede. ms heeft wel al wat laten zien maarjah je kent die gates hij bewaart het beste tot het eind !!!!! ;)

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Beetje onzin natuurlijk.
    De HD-DVD zat er al aan te komen, geruchten genoeg. En ik vermoed ook dat Sony allang wist dat microsoft met dat ding ging komen.
    Eerder releasen van een console dan de concurrent heeft voor en nadelen. Duidelijk is natuurlijk dat jij de eerste met een next-gen bent en daardoor klanten kan winnen voor die console terwijl de concurrent dat niet kan.
    Nadeel is wel dat de concurrent hierdoor kan inspelen op wat er is en daardoor met iets beters kan komen, of in ieder geval de schijn ophouden dat dat gaat gebeuren.
    Neem de E3 b.v. , iedereen had het over de PS3 filmpjes die er zo waanzinnig uitzagen maar vergaten wel dat die niet op ps3 hardware draaide.
    Dit terwijl het 360 spul wel ingame was.
    Maar goed dat is marketing en daar is sony heel goed in. Op console gebied kan microsoft daar nog wat van leren.
    Hierdoor is er echter wel een hype gestart en kan sony het zich enigzins veroorloven om later te komen met hun console en voorzover mogelijk inspelen tijdens de release op wat de 360 dan te bieden heeft.
    Sony zal echt niet zomaar zijn marktpositie verliezen. Microsoft zal deze keer wel een grotere concurrent zijn, maar goed dat is alleen maar in het voordeel van ons allen.

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

MS krijgt veel respect van mij en velen anderen omdat ze deze tactiek juist NIET toepassen. Wat betreft die marketing hoeven ze helemaal niets te leren van Sony.

Voorlopig laat MS zien dat ze geen valse beloftes maken en er alles aan doen om de gamers op de eerste plek te zetten.
    Dat niet alles helemaal vlekkeloos verloopt (gaven ze van tevoren trouwens zelf aan...) is jammer maar niet te voorkomen....

17. Nu is het officieel en het is ook nogeens de ideale oplossing voor de HD- kwestie, de gamers hebben nu zelf de keuze of ze hem als next gen Dvd-speler willen gebruiken en krijgen het niet door hun strot gedrukt.

Ms heeft lekker lang gewacht met het aankondigen zodat Sony weinig meer kan veranderen.

En dat Sony er langer over doet hoeft echt nog niet te betekenen dat ze met een beter product kunnen komen. Misschien heeft Ms er wel met een 5 x zo groot team aan gewerkt de afgelopen 5 jaar.... De Xbox360 staat als een huis, en dat kan niemand ontkennen.

Sony heeft te verwachtingen waarschijnlijk veels te hoog geschept waardoor ierdereen een beetje sceptisch tegenover het apparaat staat, en het heel moeilijk zal worden voor Sony om de gamers uiteindelijk nog te kunnen overtuigen.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat de Sony mensen even niet te bekennen zijn ben ik zelf even gaan zoeken.

CES: Sony keynote fails to get us highER

Posted Jan 4th 2006 9:00PM by James Ransom-Wiley
    Filed under: Culture, PlayStation 2, PlayStation 3, Sony PSP
    Sony held its CES keynote address at its massive booth on the showroom floor tonight. The keynote unfolded via live presentation and video feed at four separate locations throughout the booth area. Tucked away in the corner of the PlayStation 3 section we discovered the same old "conceptual design" display featuring black & silver PS3s in a rotating cylinder—later, the MGS4 demo popped-up on a large flat screen, front and center, followed by a series of teasers, featuring Unreal Tournament 2007, Tekken, GT, The Getaway: Future Vision, Lair, Fight Night Found 3, MotorStorm, Warhawk, and others.

The keynote kicked off with the unveiling of Sony's "HighER" Definition concept (translation: 1080p resolution), segueing into the announcement that Blu-ray players are on target for a summer launch, with Sony & MGM releasing at least 20 Blu-ray (film) titles this spring. Could the PlayStation 3 be far behind?

Following a brief digital camcorder spiel, Sony launched into its PlayStation segment. There were a few minutes of gloating, culminating in a claim that the PS2 is on track for a 10-year life cycle, and then Sony got into the heart of its gaming presentation... the PSP.

Bron: Joystiq.com
    http://www.joystiq.com/2006/01/04/ces-sony-keynote-fails-to-get-us-higher/

Edit: ik denk zelf persoonlijk dat Sony zich met hun "HighER definition" in de voeten gaat schieten. Ze laten iedereen met een 720p/1080i Sony tv zien dat ze geen "echte HD" hebben (dit terwijl ieder ander 720p 2n 1080i als een volwaardige HD bron/uitgang ziet)

Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tuurlijk waren dat valse beloftes. En goed het is ook een marketing strategie die ik liever niet zie, maar hij werkt wel.

Er is nog nooit een launch van een console geweest die vlekkeloos verloopt, kinderziektes, leverings/uitverkocht, etc blijf je altijd houden. En kwa customer support heeft MS ook een streepje voor bij mij ten opzichte van Sony.
    Voordeel wat sony heeft in het hele verhaal is de naam. Voor het main-stream publiek waar beide consoles op richten geeft de naam sony een beter gevoel dan die van microsoft. Vraag maar eens aan een gemiddelde voorbijganger een reactie te geven op de woorden Sony en Microsoft. Sony zal wel iets geven als "toffe tv's, etc" Microsoft zal wel iets geven als "kut windows". Kort door de bocht, slaat nergens op, vaak ook nergens op gebaseerd. Maar vermoedelijk wel hoe het main-stream publiek die namen asocieert/stigmatiseert.
    Maar het main-stream publiek is ook het publiek waarin de casual gamer huist. De doelgroep waarop sony's marketing strategie is gericht.

Dat kan je op 2 manieren bekijken.. gamer 1: "ah mooi nu heb ik de keuze" gamer 2/casual gamer: "shit, koop ik een apparaat voor 400 euro moet ik ook nog eens apart een HD-dvd erbij kopen, sony komt straks met blue-ray. Wacht daar wel op" ;)

MS heeft gewacht met aankondigen, maar nogmaals wij beide weten niet hoe lang Sony dit al weet. Ik vermoed zelf een aardig stukje eerder als dat het aangekondigt is. Maar ja ik vermoed ook dat microsoft al meer weet over de ps3 dan wij. Corperate spying tussen de 2 zal zeker voorkomen (zou dat niet een goed game concept zijn? :) )

Tuurlijk hoeft het niet te betekenen dat ie veel beter wordt. Ik wil dat ook helemaal niet beweren, wat ik alleen wel zeg is dat Sony niet zomaar uitgevlakt moet worden.

Zelf maakt het me eigenlijk geen flikker uit of de PS3 nou wel of niet beter wordt. Ik snap ook zelf niet helemaal waarom het nou zo belangrijk is welke van de 2 beter is.
    Uiteindelijk draait het om de games. En het is zelfs nu nog zo dat ik ondanks dat ik een 360 heb staan nog steeds op zowel de 360 als op de xbox, ps2 en cube mijn spelletjes speel. Gameplay = key, en welke nou de mooiste graphics heeft is ondergeschikt aan dat.
    Ik hoop alleen dat ze lekker flink met elkaar gaan concureren want dat zal alleen maar voordeel betekenen voor de prijzen van hardware en kwaliteit van de spellen

Laatst bewerkt: 5 jan 2006
  20. Aligator NL

Aligator NL Guest

@nemesis
    mooi gezegt ;)

maar wat ik dus jammer vind is gewoon dat er bepaalde mensen zijn die de Sony de grond in boren terwijl ze nooit op de console van hun hebben gespeeld, sterker nog playstation is gezien de enorme succes een begrip geworden die niet zo snel meer zal worden vergeten.

Anyway ieder console heeft zijn sterke en zwakte punten en daar krijg je gewoon als gamer mee te maken en ik zeg altijd: concurrentie is alleen maar beter :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina