Tuurlijk waren dat valse beloftes. En goed het is ook een marketing strategie die ik liever niet zie, maar hij werkt wel.
Er is nog nooit een launch van een console geweest die vlekkeloos verloopt, kinderziektes, leverings/uitverkocht, etc blijf je altijd houden. En kwa customer support heeft MS ook een streepje voor bij mij ten opzichte van Sony.
Voordeel wat sony heeft in het hele verhaal is de naam. Voor het main-stream publiek waar beide consoles op richten geeft de naam sony een beter gevoel dan die van microsoft. Vraag maar eens aan een gemiddelde voorbijganger een reactie te geven op de woorden Sony en Microsoft. Sony zal wel iets geven als "toffe tv's, etc" Microsoft zal wel iets geven als "kut windows". Kort door de bocht, slaat nergens op, vaak ook nergens op gebaseerd. Maar vermoedelijk wel hoe het main-stream publiek die namen asocieert/stigmatiseert.
Maar het main-stream publiek is ook het publiek waarin de casual gamer huist. De doelgroep waarop sony's marketing strategie is gericht.
Dat kan je op 2 manieren bekijken.. gamer 1: "ah mooi nu heb ik de keuze" gamer 2/casual gamer: "shit, koop ik een apparaat voor 400 euro moet ik ook nog eens apart een HD-dvd erbij kopen, sony komt straks met blue-ray. Wacht daar wel op"
MS heeft gewacht met aankondigen, maar nogmaals wij beide weten niet hoe lang Sony dit al weet. Ik vermoed zelf een aardig stukje eerder als dat het aangekondigt is. Maar ja ik vermoed ook dat microsoft al meer weet over de ps3 dan wij. Corperate spying tussen de 2 zal zeker voorkomen (zou dat niet een goed game concept zijn? )
Tuurlijk hoeft het niet te betekenen dat ie veel beter wordt. Ik wil dat ook helemaal niet beweren, wat ik alleen wel zeg is dat Sony niet zomaar uitgevlakt moet worden.
Zelf maakt het me eigenlijk geen flikker uit of de PS3 nou wel of niet beter wordt. Ik snap ook zelf niet helemaal waarom het nou zo belangrijk is welke van de 2 beter is.
Uiteindelijk draait het om de games. En het is zelfs nu nog zo dat ik ondanks dat ik een 360 heb staan nog steeds op zowel de 360 als op de xbox, ps2 en cube mijn spelletjes speel. Gameplay = key, en welke nou de mooiste graphics heeft is ondergeschikt aan dat.
Ik hoop alleen dat ze lekker flink met elkaar gaan concureren want dat zal alleen maar voordeel betekenen voor de prijzen van hardware en kwaliteit van de spellen
Laatst bewerkt: 5 jan 2006