Met dat vetgedrukte heb je een punt. De grootste rede voor fanboy-gedrag is in mijn ogen jaloezie, of "een ander niks gunnen". Iemand die met zijn zure centjes net 1 soort console kan kopen gunt het een ander met iets meer centjes niet dat diegene misschien wel alle nieuwe consoles heeft. Met uitspraken bedoeld om die andere console in een negatief daglicht te stellen, of ieder negatief nieuwsbericht te verdraaien of overdreven weer te geven, proberen ze alleen zichzelf maar te overtuigen dat ZIJ de "beste console" gekocht hebben.
Ik zeg niet dat je alle consoles maar goed moet vinden, maar ik vind wel dat er een hoop mensen rondlopen die wat objectiever naar zaken zouden gaan kunnen kijken. Maar dit doen ze niet, zij zijn immers al bij voorbaat van plan een bepaalde console niet te kopen en iedereen die dat wel doet heeft in hun ogen "een kutconsole" gekocht....om het maar ff plat te zeggen. Anders gezegd : fanboys zijn blind, en staan niet open voor dingen die niet in hun "wereldje" passen.
Zo ben ik bijvoorbeeld ook niet van plan een Revolution in huis te halen om bepaalde redenen.....maar hoor je mij de Revolution afzeiken of iedereen die het ding koopt sukkels noemen ? Ik dacht het niet....
Laatst bewerkt: 2 jan 2006