Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Denk dat dat wel mee zal vallen. Kan me niet voorstellen dat die accessoires duurder zullen zijn dan die van de 360 of ps3.

Over controllers gesproken trouwens, ik heb begrepen dat de revolution straks ook gewone controllers zal ondersteunen. Dus degene die zich zorgen maken over die afstandsbediening hoeven dat te doen.
    Ikzelf denk alleen dat die afstandsbediening juist wel gaat werken. Niet voor elk genre misschien, race of fightgames zal niet werken, tenminste kan me daar geen voorstelling bij maken. Maar voor andere genre's zou het echt wel een toevoeging kunnen zijn.
    Een fps lijkt mij b.v. erg geschikt om gebruik te maken van die afstandsbediening, in combinatie dan met dat pookje.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik de 360 koop of de PS3. Voor de 360 zijn nog niet echt spellen die ik moet hebben dus ik wacht nog even af tot de launchgames voor de PS3 ongeveer bekend zijn. Dat weet ik wel wie het beste spellen aanbod voor mij heeft:)

Denk niet dat ik de Revo koop omdat mij de Nintendo titels (op de gamecube dan) niet echt aan spreken en dat zijn toch wel de games om een Revo voor te kopen. Maar aangezien de revolution waarschijnlijk toch redelijk goedkoop wordt kan het wel zo zijn dat ik hem ooit koop als er een hand vol goede exclusiev games zijn :)

3. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijken racegames net heel goed te gebruiken als je de controller plat legt:
    ______
    |_____|

Op deze manier zeg maar, dan pak je hem met 2 handen aan de zijkanten vast. Dan kom je bij de knopjes om gas te geven, remmen, schakelen ed. en voor te sturen beweeg je de controller zelf als een stuur in een echte auto _O_

4. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn wel lekker bezig bij Nintendo, maar ik denk inderdaad dat de accesoires nog wel eens duur zouden kunnen zijn, en dat bovendien de besturing van de nieuwe games wel eens wat simpel zou kunnen zijn. Aangezien het toch een console is die toch ook wat meer voor de jeugd is.

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    De reden dat ik voor de 360 ga en de andere 2 (nog even) links laat liggen is het hele L!VE spektakel. Lekker online gamen op je tv in met een super opgezette service :)

6. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is de 360 trouwens zonder live? Want ik heb toch het idee dat het voor een heel erg groot gedeelte om live draait. Zo heeft 50 % van de 360 eigenaren nu xbox live las ik ergens..

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is een mogelijkheid, maar ik vraag me wel af of het wel lekker speelt, zo'n stuur in de lucht.
    Maar goed we zullen zien. Dat er mogelijkheden zijn voor die controller is zeker. Nou ja dat denk ik tenminste

Dat vraag ik me gewoon af, ik verwacht juist dat het niet zo duur gaat worden, accessoires van de cube zijn tenslotte ook niet (veel) duurder als die van de xbox of ps2.
    Waarom is/wordt het een console meer voor de jeugd? Kwa spellenaanbod is er nog niets bekend. Goed, nintendo kennende zal er wel weer een Mario, etc op komen maar dat wil niet zeggen dat het een kiddy console wordt.

8. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mario rulezzz (kijk naar Mario Kart), en ik zou mezelf niet echt een kind noemen. Verder zijn er nog spellen zoals Zelde, Super Smash Brothers en Metroid Prime. Dit zijn allemaal spellen die bij mij ownen. De console is meer geschikt voor kinderen dan de 360 en PS3 maar een kiddy console zou ik het niet noemen.

9. Ik vraag me ook af of je na een uurtje of 2 geen last zal krijgen van je armen als je de hele tijd met die controller moet blijfen zwaaien.

10. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is lekker sportief :9 kan ook niemand meer beweren dat gamen slecht voor je is. En als je lamme armen krijgt of gewoon lui bent dan kun je nog altijd op een normale controller blijven spelen.

11. Als je nog geen XboxLive gewent ben is hij wel goed denk ik.:D
    Een paar collega's van me hebben ook een 360 zonder live en die vinden het ook al wel geweldig.

Ik weet wel dat ik er zelf geen flikker meer aan zou vinden als er geen Live op was omdat ik al zo'n 2,5 jaar Live heb en eigenlijk verder nooit singleplayer speel.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2006
  12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ben ook niet bepaald een kind meer. (nou ja geestelijk gezien misschien nog wel) en spellen als mario kart, zelda, etc weet ik ook zeker te waarderen.
    Beste Mario kart is nog wel de eerste echter, aah nostalgie.... :)
    Maar nintendo is toegankelijker voor kinderen en kwa gebruik van graphics heeft het ook wel een kiddy uitstraling.
    Alleen zou ik graag willen zien dat mensen naar de gameplay kijken inplaats van naar de graphics, want kiddy graphics betekent niet kiddy gameplay.
    Ach, het is en blijft een stigma wat nintendo zal blijven achtervolgen. De cube is ook nog altijd de kiddy-console, dat ie b.v. ook spellen als Res. evil 4 heeft wordt voor het gemak even vergeten.
    Eerlijkheid gebied mij ook wel om te zeggen dat nintendo het ook een beetje zelf in de hand werkt door de uitstraling van de cube en dan met name de "duplo" controller.
    Afgaande op wat getoond is van de Revolution verbeteren ze dat wel wat.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Op de een of andere manier zal ik altijd een zwak voor Nintendo houden. Dat komt omdat ik ermee op ben gegroeit en omdat sommige games gewoon ongekend goed zijn.
    Games zoals MarioKart blijven gewoon heel tof, alhoewel deel 1 op de SNES idd de beste is.
    Het is idd wel erg jammer dat veel mensen niet door de 'kiddy' graphics heen kijken, want daaronder zit idd hele goede gameplay. Neem als voorbeeld een Paper Mario of een Pikmin.
    Ik weet nu al dat ik een Revolution koop. Ik koop hem alleen al voor een nieuwe Metroid en een nieuwe Zelda.

Een game zoals Zelda: Ocarina of Time is nu nog steeds ongekend goed. Dat is de kracht van Nintendo, de game blijven goed. Laten we hopen dat de Twilight Princess net zo goed word als OOT en dat er qua gameplay een vernieuwende Zelda op de Revolution komt.

Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  14. Aligator NL

Aligator NL Guest

Nou we het over zelda hebben:

een scan, voor meer zie de link

bron: http://www.ownage.nl/news/10934/

ik zie het niet echt zitten hoor met een Revo controller zelda spelen ach ja we zien wel

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan ook met andere controllers spelen op de revolution,maarja, wie weet is het met de speciale controller enorm fijn om te spelen, ik zie die controller meer en meer zitten:).

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kwam net een berichtje tegen op Powerweb.
    Het is een bericht van Boris ' ik overdrijf altijd ' van de Pu.

Je kan ook overdrijven zeg......

17. Aligator NL

Aligator NL Guest

nou ik weet het niet, tenminste bij deze game dan. Er staat dus in het bericht:een aantal mini-games/functionaliteiten die de Revo-controller mogelijk kan gaan maken, waaronder het roeien van je bootje, vissen en natuurlijk zwaardvechten in een maillot. moeten we dan telkens van controller switchen???:confused:

anyway Fardo had het al gepost maar ik post nog even de Nederlandse versie van het bericht

bron: www.ownage.nl

_0/ _0/ Plasticman

@Kameo
    8) 8) die Boris *) , maar aan de ene kant begrijp ik het wel dat je in principe verplicht bent om een hd tv te hebben om zo te genieten van het beeldkwaliteit maar dat hij de games al zo snel de grond in boort gaat een beetje ver. Maar boris vindt ik eigenlijks wel een iemand die vaak met slechte argumenten komt bijvoorbeeld dat wanneer je met een auto in need for speed in de bochten gaat remmen dat het net lijkt alsof er een bejaard in de auto rijdt |:-

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn visie op powerunlimited:
    Boris: Is een dik arm schaap! Hij overdrijft altijd(zoals Kameo zegt) en hij blijft zeuren over zaken... Soms verneukt hij een revieuw door te blijven zeuren over 1 bepaald punt. Zoals met FF10, hij blijft zeuren over die balken, ik snap het niet, mij waren die balken niet eens op gevallen, en toen ik het uiteindelijk door had, vond ik het goed, want het gaf een breedbeeld resultaat, de game was gewoon super, maar hij heeft niets positiefs er over gezegd, om de 5 zinnen kwam je het woord balken tegen. Zo heeft hij dat al met heeeeeel veel revieuws gedaan, die kerel is gewoon zielig!
    Jan: Deze kerel is in mijn ogen een rasechte gamer! Hij weet over wat hij praat, hij is objectief(ook al gamed hij meer op pc en xbox), hij is gewoon goed, maar(er is idd een maar), hij is gewoon te snel enthousiast, soms echt wel te fel,maar dat is niet erg, dat zit gewoon in je karakter.
    Steven: Eigelijk heb ik op Steven niet veel aan te merken, hij maakt soms foutjes, maar over het algemeen is hij behoorlijk goed, hij heeft ook een goede smaak van games vind ik(maar dat is persoonlijk)
    Jurjen: Ook al is dit een echte nintendogamer, hij is goed, hij geeft toe dat hij games als ICO,... noem maar op super vind(hij probeert objectief te zijn)... Maar ik vind dat hij sommige nintendo games te veel geeft, echt, sommige games krijgen van hem 98!? 98 is echt heeeel veel, ik denk niet dat ik eender welke game zoveel geef.
    J.J: Mmm, tja, hoe moet ik het zeggen, hij is goed, maar hij is echt fel pro xbox geworden, niet slecht natuurlijk,maar hij doet soms dat ps2 oud en versleten is(is ook wel een beetje:D),maar hij overdrijft er soms een beetje in, en hij heeft in het verleden nogal dom gedaan ten opzichte van Nintendo
    Mini Niels: Bevalt me eigelijk heel goed, niet super ofzo, maar ook niets noemenswaardig om kritiek te geven
    Jeroen: Jeroen is in mijn ogen de beste van PU, hij is het meest objectief, hij bekijkt alles enorm objectief, en zegt de zaken zoals ze echt zijn! Soms denk je in het begin van, komaan Jeroen, nu ben je echt te kritisch,maar achteraf heeft hij altijd gelijk(vind ik he), Jeroen is voor mij de beste van pu!
    ...

Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  19. Aligator NL

Aligator NL Guest

20. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bron: www.ps3focus.nl

Dit betekent dat PS3 toch wel degelijk een goede online ondersteuning wil bieden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina