De Sony toespraak op de CES was weer lachen.. Naast dat er totaal niks nieuws vertelt of getoont werd over de PS3, werd er o.a. wel doodleuk gezegd dat Sony wel ff bepaald wanneer het HD tijdperk begint, en dat de PS3 Cell-processor het vuur aan de schenen legt van supercomputers..
Dat eerste komt nogal erg arogant over, en dat 2e is helemaal lachwekkend natuurlijk.. Wat bedoel Sony met supercomputers? Als ze een huis, tuin, en keuken high-end PC bedoelen dan hebben ze waarschijnlijk gelijk.. Als ze een echte supercomputer bedoelen van honderduizenden euro's, dan zijn ze echt niet goed snik..
MS heeft natuurlijk ook een nogal discutabele reputatie als bedrijf, maar ik vind dat Sony in de consolewars toch echt wel veel verder gaat.. Ik heb in de MS toespraak niemand Sony echt horen afzeiken, terwijl dat andersom dus duidelijk wel gebeurde.. Maakt Sony zich soms zorgen, dat ze zich tot dit soort moddergooien moeten verlagen? Je zou het bijna gaan denken.. Helaas trappen er natuurlijk weer vele mensen in al die lulverhalen van hun, die denken dat ze met de PS3 echt een supermachine in huis gaan halen.. Net als met de PS2 die zogenaamd 100x sterker was dan de PS1..
Achja, zolang we zelf maar wel doorhebben waar het over gaat.. Ik laat me niet omlullen door dat soort onzin.. Zowel van Sony als MS niet (MS had ook een lulverhaal dat 90% van de Xbox 360 bezitters een HDTV gekocht zou hebben), of welk bedrijf dan ook.. Objectief gezien vond ik de MS presentatie veel interessanter dan die van Sony.. MS liet allerlei demonstraties etc zien van alles, waar Sony dus bijna alleen kwam met sterke lulverhalen, en waar ze MS ff kinderachtig moesten afzeiken toen ze over het Playstation gebeuren spraken.. CES heeft MS wat mij betreft daarom dik gewonnen, op naar de volgende ronde..
Laatst bewerkt: 8 jan 2006