Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mello206cc

mello206cc streetrace 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat gears of war er mooier uit gaat zien dan halo3:p

2. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    dat kunnen we nu nog niet zeggen he we hebben nog niets gezien van halo3

3. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar zijn ze echt geheimzinnig over. mogen nu toch wel wat screens zien toch.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom? Het spel is nog niet eens officieel aangekondigd, wacht maar rustig op de E3 ofzo :)

5. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer geïnteresseerd volg ik deze thread al vanaf het begin. Eigenlijk moet ik me er niet mee bemoeien, maar aangezien ik zelf ook een forumafstruinende gamer ben, kan ik de drang niet weerstaan. Hehehe.

Als je , zoals ik, eenmaal in de industrie werkt, dan pas krijg je door dat het allemaal niet gaat om wat er boven tafel zichtbaar is, maar wat er onder tafel onzichtbaar blijft.

Staar je niet blind op specificaties, dat is een fout die zelf met de Xbox versie 1 hebben gemaakt. Veel beter hardware dan de PS2, dus dat is kat in het bakkie. Mooi niet dus.

Sony weet dat als geen ander. In het verleden hebben zij hun vingers gebrand aan de Betamax en delfden zij het onderspit tegen de mug JVC die VHS op de markt bracht. Goedkoop in productie en een heel prettig royalty systeem: het kostte geen drol om VHS-banden uit te brengen, ofwel elke fil maker kwam in het VHS kamp. Sommigen ook in het Betamax kamp en skmmige in het V2000 kamp van Philips, maar alen zaten ze in het VHS kamp.

Daar hebben ze van geleerd door met de PS1 een heel fijn royalty systeem neer te leggen. Veel developers en publishers zagen hun kans schoon en verlieten Nintendo die er echt wurgcontracten op nahoudt (nog steeds). PS1 niet het beste systeem, zowel Saturn als N64 waren echt beter, maar dat maakte niet uit: alle games kwamen op de PS1 en waren nog (veel) goedkoper ook. Let wel: nintendo was toen nog ijzerenheinig bezig met cartrdidges, die duur zijn om te produceren.

Het verhaal herhaalde zich met de PS2. Wederom niet de beste hardware: DreamCast, GameCube en onze Xbox waren alle 3 (tot zelfs beduidend) beter. Maar ja, alle developers aan boord en dus veel en goedkope games.

Ik denk dat ze het risico niet durfden te lopen om wederom met teleurstellende hardware te komen zoals de PS1 en PS2, dus hebben ze dit keer alle stoppen er uit gehaald en is de PS3 op papier echt een mooi stukje hardware (de PSP trouwens ook).

Is het mooi genoeg om ons te verslaan? De tijd zal het leren. Gaan ze net zo winstgevend worden als met de PS1 en PS2? Ook dat zal de tijd leren, maar ik betwijfel het. Niet dat het winst gaat genereren, dat zal wel, maar ik denk dat de PS3 wel een pijnpuntje gaat zijn net als de Xbox versie 1 dat voor ons 4 jaar lang is geweest. Wie meent te weten wat onze Xbox 360 kost en wat we er voor vragen, die zal opkijken als de eerste jaarcijfers van Sony bekend worden gemaakt in het intro-jaar van de PS3.

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hou op daardoor is Halo 2 ook naar de klote gegaan, iedereen hypte dat spel waardoor iedereen torenhoge verwachtingen had en hoe langer het duurde voordat hij uitkwam hoe beter hij moest worden.
    Iedereen wilde toch ook dat stuk spelen als hij net op aarde is (E3 filmpje)
    Dat stuk zat er niet in :mad:

Dus laten ze gewoon een half jaar van te voren wachten totdat hij uitkomt en wat laten zien wat er ook echt in komt :)

7. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    De Sony toespraak op de CES was weer lachen.. Naast dat er totaal niks nieuws vertelt of getoont werd over de PS3, werd er o.a. wel doodleuk gezegd dat Sony wel ff bepaald wanneer het HD tijdperk begint, en dat de PS3 Cell-processor het vuur aan de schenen legt van supercomputers..

Dat eerste komt nogal erg arogant over, en dat 2e is helemaal lachwekkend natuurlijk.. Wat bedoel Sony met supercomputers? Als ze een huis, tuin, en keuken high-end PC bedoelen dan hebben ze waarschijnlijk gelijk.. Als ze een echte supercomputer bedoelen van honderduizenden euro's, dan zijn ze echt niet goed snik..

MS heeft natuurlijk ook een nogal discutabele reputatie als bedrijf, maar ik vind dat Sony in de consolewars toch echt wel veel verder gaat.. Ik heb in de MS toespraak niemand Sony echt horen afzeiken, terwijl dat andersom dus duidelijk wel gebeurde.. Maakt Sony zich soms zorgen, dat ze zich tot dit soort moddergooien moeten verlagen? Je zou het bijna gaan denken.. Helaas trappen er natuurlijk weer vele mensen in al die lulverhalen van hun, die denken dat ze met de PS3 echt een supermachine in huis gaan halen.. Net als met de PS2 die zogenaamd 100x sterker was dan de PS1..

Achja, zolang we zelf maar wel doorhebben waar het over gaat.. Ik laat me niet omlullen door dat soort onzin.. Zowel van Sony als MS niet (MS had ook een lulverhaal dat 90% van de Xbox 360 bezitters een HDTV gekocht zou hebben), of welk bedrijf dan ook.. Objectief gezien vond ik de MS presentatie veel interessanter dan die van Sony.. MS liet allerlei demonstraties etc zien van alles, waar Sony dus bijna alleen kwam met sterke lulverhalen, en waar ze MS ff kinderachtig moesten afzeiken toen ze over het Playstation gebeuren spraken.. CES heeft MS wat mij betreft daarom dik gewonnen, op naar de volgende ronde..

Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  8. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft had een enquete ofzo gehouden in de VS waar 50 % van de mensen met een 360 al een HDTV hadden en waar in totaal 90% (inc. die 50) een HDTV had of er één van plan was aan te schaffen. Dit had volgens mij helemaal niks met Europa te maken omdat daar gewoonweg heel erg weinig mensen zijn die een HDTV hebben of gaan aanschaffen.

9. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
  10. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is er ook een filmpje dan van de ms presentatie.

11. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Wel audio.

12. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @inflatabe
    Achja, zolang we zelf maar wel doorhebben waar het over gaat.. Ik laat me niet omlullen door dat soort onzin.. Zowel van Sony als MS niet (MS had ook een lulverhaal dat 90% van de Xbox 360 bezitters een HDTV gekocht zou hebben), of welk bedrijf dan ook.. Objectief gezien vond ik de MS presentatie veel interessanter dan die van Sony.. MS liet allerlei demonstraties etc zien van alles, waar Sony dus bijna alleen kwam met sterke lulverhalen, en waar ze MS ff kinderachtig moesten afzeiken toen ze over het Playstation gebeuren spraken.. CES heeft MS wat mij betreft daarom dik gewonnen, op naar de volgende ronde..

uit dit verhaal maak ik op dat hij demonstraties heeft gezien :9

13. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Over die 90 % nog weer :9 Ik zal even kijken of ik de bron kan vinden.

[EDIT]

Hele bericht: http://www.cesblog.nl/2006/01/xbox_360_uitgeb.html

Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  14. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die resultaten echt overdreven

15. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Maar van de mensen die het van plan zijn zijn er zeker ook wel 50 % die er geen gaan kopen lijkt mij. En 9 van de 10 zal het ook heus niet speciaal voor de 360 kopen. Dan zou je toch wel heel gek zijn?

16. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem wel aangeschaft, en het bevalt me zeeeer goed!!! :+

17. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    90% heeft in amerika al msh een hdtv maar een kopen speciaal voor de xbox360 dat denk ik niet, alhoewel die amerikanen ze ook nie allemaal op een rij hebben he.

en per man ook 4 games ook nie mis hoor.

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Howard Stringer, topman bij Sony, heeft op het CES-evenement, dat gehouden wordt in Las Vegas, tijdens een gesprek meegedeeld dat Microsoft helemaal geen bedreiging is op de markt van videogames. Stringer verwees ook naar de in zijn ogen rampzalige release van de console. Hij citeerde: "De Playstation 2, een console die toch al zes jaar op de markt is, werd tijdens de kerstperiode nog meer verkocht dan de Xbox 360."

Howard Stringer dreef nog verder de spot met de lancering van Microsofts nieuwste console. "De lancering van de Xbox 360? Slechts vijf personen die in Tokio voor een winkelketen stonden te wachten... Terwijl de Playstation 2 nog steeds vlot de deur uitgaat." Straffe uitspraken alvast!

en ze zijn weer begonnen hoor.
    jongens dat sony maar ook eens minder verkoopt in amerika ben benieuwd of ze dan nog zo'n grote mond zouden hebben

19. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Dat filmpje heb ik dus ook gezien!!! en weet je wat nou helemaal mooi is!! TOEN WAS IE UITVERKOCHT DE 360... tuurlijk dat er meer ps2 werden verkocht.. Wat een eikels!!.....
    Maargoed mischien had ik het ook wel gezegd als ik sony was, wandt 9van de 10 mensen trapt daar natuurlijk in!

20. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    ik volg de strijd al een lange tijd he en mijn meeste lof gaat naar nintendo, die zeggen niets, geven toe dat ze niet meer de sterkste zijn en de beste zijn.
    en ze maken ons toch nieuwschierig met hun nieuweconsole

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina