Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel raar dat Sony wieing informatie over de PS3 geeft.

2. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    dat lijkt zo omdat Microsoft zo snel gaat met de Xbox 360. Nintendo laat ook niks weten. Die Jappen zijn echt niet bang voor de Xbox 360, ze weten bij Sony en Nintendo wel waar ze mee bezig zijn...

3. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook.. Hier beide CES toespraken van zowel MS als Sony:

MS Xbox 360: http://www.gamespot.com/xbox360/sports/fightnightround3/media.html
    Sony Playstation: http://www.gamespot.com/ps3/action/thegetaway3/media.html

En het MGS4 verhaal wat steeds als punt gebracht wordt om de kracht van de PS3 te benadrukken tegenover de Xbox 360 is allang onderuitgehaald door de developer van MGS4 zelf (Hideo Kojima).. Die heeft namelijk gezegd dat MGS4 ook op de Xbox 360 mogelijk zou zijn indien nodig, en dat beide versies er dan ook nagenoeg hetzelfde uit zouden zien.. Het verhaal dat de PS3 zoveel sterker zou zijn dan de Xbox 360 is dus 'op z'n minst' nogal overdreven.. Kijk dit filmpje over MGS4 maar eens (vanaf 17 minuten in het filmpje zie je MGS4 footage en wordt nogmaals gezegd dat het ook op de Xbox 360 zou kunnen draaien): mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/1upshow_mgs_j360launch_320x180.wmv

Maar wat dan ook, voorlopig heeft MS met de Xbox 360 het next-gen rijk voor zich alleen.. De PS3 komt hier in Europa pas eind 2006 op z'n vroegst, en de Revolution is niet echt een concurrent omdat Nintendo voor een ietswat andere doelgroep gaat dan MS en Sony.. Als MS de productie en levering van de Xbox 360 op orde weet te krijgen kunnen ze behoorlijk scoren voordat Sony met de PS3 komt..

Plus natuurlijk (ik blijf het zeggen) het hele Xbox Live gebeuren, dat is echt een enorme toegevoegde waarde voor de Xbox 360.. Sony mist gewoon de boot behoorlijk op dat vlak imho.. Alleen het feit al van al die old-skool arcade games of het feit dat je demo's etc kan downloaden, universele friendslist en scoreborden etc, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.. Als je Xbox Live gewent bent ga je dat volgens mij wel enorm missen op de PS3..

Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  4. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    er zit een worm in da filmpje:confused:

5. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Momenteel zijn er nog geen details over de game, maar John Carmack, bedenker van Doom, is bezig aan een game voor de PC, Xbox 360 en de PlayStation3. Nu gebeurt dat wel vaker, maar Carmack had ook nog het één en het ander te melden over het ontwikkelen zelf.

Hij vindt beide consoles in ieder geval erg krachtig, maar zijn voorkeur ligt toch bij de console van Microsoft. De CPU-architectuur en de ontwikkelapparatuur zijn de grootste redenen voor die mening. Wel zegt hij dat de PS3 en de xbox360 gelijk zijn aan mekaar, maar het ontwikkelen voor de Xbox360 is een stuk makkelijker. Overigens is dit niet de eerste keer dat het moeilijk developen is voor een Sony-console, want de PS2 was wat dat betreft ook al een behoorlijke pain in the ass.

Het is trouwens de bedoeling dat de game op alledrie de platformen tegelijkertijd uit zou moeten komen. Wanneer dat is, is niet bekend.

6. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de Xbox 360 in Japan tijdens de launch niet verkocht als zoete broodjes valt niet te ontkennen. Toch probeert de softwarefabrikant ook hun Xbox 360 te laten aanslaan in verschillende Aziatische landen. Zo zal Microsoft op 2 maart van dit jaar hun spelconsole vrijgeven in Hong Kong en Taïwan. De Premium-pack zal er verkocht worden aan een prijs van zo'n $380 terwijl het Core System aan zo'n $300 gekocht zal kunnen worden.

Ook in Zuid Korea mag zich men op 24 februari verwachten aan de komst van de Xbox 360. De prijs die de Zuid-Koreanen zullen moeten betalen om eentje te bemachtigen, is niet meegedeeld.

dit vind ik geen goed idee, ik zou dan liever wat meer consoles in europa en in de vs laten uitbrengen.

7. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Je bent lang niet de enige die denkt dat dat een slimme zet is van Microsoft, maar ik snap dat niet helemaal. Ik vind Xbox Live helemaal geweldig, maar ze slaan de plank totaal mis omdat het de casual gamers, de gamers waar het allemaal om draait (nog) geen hol geeft om Online gamen.
    Microsoft is altijd slecht geweest in dat soort dingen. Ze komen met iets heel nieuwes maar de markt is er vaak op dat moment nog niet klaar voor.
    Kijk naar hun investering in de tablet-PC of hun MediaCenter. Ze bestaan als jaren, het heeft ze heel veel geld gekost maar pas nu beginnen mensen pas intresse in die producten te krijgen en Microsoft is onnodig geld kwijt geraakt. Met de Xbox 360 hetzelfde verhaal. De Xbox 360 met Xbox Live Silver of Gold is een geweldig systeem voor gamers die echt veel gamen, maar de casual gamer houd zich er voorlopig nog niet mee bezig. Microsoft heeft al miljarden in de productie en marketing van de Xbox 360 gestoken, maar veel grote inversteerdes verlaten sinds kort het bedrijf door hun aandelen te verkopen omdat ze bang zijn de Xbox Live service uit een relatief kleine groep van enkele miljoenen gamers gaat bestaan, wat niet genoeg zal zijn om hun productie kosten terug te verdienen, wat zou betekenen dat de aandeelhouders naar hun geld kunnen fluiten. Ze kunenn nu eenmaal niet altijd op de inkomsten van Windows blijven teeren.

Lees dit bijvoorbeeld maar eens:

http://zdnet.nl/news.cfm?id=52568&mxp=111

Eerder is niet altijd beter. Ik denk niet dat Sony het verkeerd aanpakt...

Laatst bewerkt: 9 jan 2006

8. Heb je daar een bron van, want dat is absoluut bullshit..

Ongeveer de helft van de 360's in nu al op Live aangesloten, en dat is al meer als dat verwacht werdt.

En je doet alsof er helemaal geen singleplayer games voor de 360 komen:confused:
    Maak je daar ook maar geen zorgen om hoor..

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2006
  9. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe verklaar je dan dat het aandeel Microsoft al 3 jaar op een laag pitje staat terwijl er zogenaamd van die "geweldige" producten uitworden gebracht, ala de Xbox 360. En ik heb nooit gezegt dat de Xbox 360 geen SP games krijgt, maar het ziet er naaruit dat het hetzelfde aanbod gaat worden als op de oude Xbox. Dus Racers, shooter en 3rd party games. Terwijl je op de PS3 waarschijnlijk weer de exclusieve Adventures en RPG's krijgt. Daar ging / gaat de generatie gamers op de PS2 helemaal voor. Sony heeft de meeste consoles en games verkocht dus de meest aanhang. Als die generatie van de Playstation 3 hoort kopen ze die natuurlijk, want van die Xbox 360 hadden ze ookwel gehoord, maarja, ze hebben al een PS2 en die beviel zo goed...

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Het artikel dat je plaatst laat zien dat ze hun target niet halen omdat ze niet kunnen voldoen aan de vraag.... Niet omdat de mensen de 360 niet willen.....

Dat de productie het niet bij kan houden is inderdaad een domme inschattings fout maar zodra de productie op gang is..... _O_

11. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geef mij eens een bron waarin staat dat grote investeerders het bedrijf verlaten.

Miscchien moet jij eerst eens naar het aandeel van sony kijken alvorens over microsoft te beginnen. Verklaar jij eens waarom het aandeel sony de laatste 5 jaar tweederde heeft verloren terwijl ze zo'n "geweldige" ps2 hebben?
    Wordt nogal moeilijk om dat te verklaren volgens jouw logica.

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=49105

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Misschien met een korrel zout nemen ... maar het klonk plausible

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Volgens de Accesoires Guru (zie interview met Major Nelson) ... zijn ze bezig met een First Party FF (Force Feedback) stuur ...

Logitech heeft een stuur uitgebracht ... maar deze heft helaas geen FF

14. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ook fijn zijn als er daarna een patch voor PGR3 uit zou komen die FF-support toevoegde..

En over de financiele situatie van MS hoef je je echt geen zorgen te maken hoor.. Er komt dit jaar b.v. ook nog een klein stukje software uit waarmee ze een beetje geld gaan verdienen, ik geloof dat dat Windows Vista heette ofzo.. ;)

15. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Vista in 2006? Dat moet ik zien :p

Maargoed, ik denk dat we hier pas over uit gaan komen zodra lle consoles uit een tijdje uit zijn. Ik denk iig dat Sony weer een mega succes gaat krijgen met de PS3. Wellicht niet zo groot als met de PS2, de Xbox 360 zal ongetwijfelt een stuk groter worden dan z'n voorganger en de Revolution zal waarschijnlijk (tot mijn spijt) weer een beetje de underdog blijven.
    Maar voor laatse keer, waarom kan nou niemand zich inleven in de gedachtegang van een casual gamer. een gamer die op de naam van een console af gaat en een game koopt met een leuke cover. Die geven geen hol op Xbox Live. Hoe vet de service ook is, het is voorlopig een veelstedure investereing (maar k ben imo blij dat de service er is).
    Wat ook een verknipt beeld is natuurlijk dat, omdat Microsoft zoveel geld verdiend aan XP en in de toekomst waarschijnlijk Vista, het de investeerders niks uitmaakt dat ze zo met geld lopen te smijten. Geld dat stilstaat is net zo erg als geld wat je verliest. je kunt het namelijk niet uitgeven...

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Vista komt uit in 2006 ... de datum staat al vast ... Ik verwacht hem in augustus/september

17. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jep ik zie er ook erg naar uit naar windows vista

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zie je wel eens een reclameblok op tv??
    Tegenwoordig zie je meer reclames van verschillende reclames voor internet providers dan reclame's voor wasmiddelen........ |:-

De casual gamer (die nu nog geen 360 heeft trouwens, MS richt zich eerst op de hardcore) zal ook in de toekomst op Live te vinden zijn (nu reeds de helft van alle 360 bezitters op Live te vinden....)

De komende generatie gaat mijn inziens gewonnen worden door een (goede) online service.....
    De casual gamer gaat hier meer over horen en het willen doen (meer dan bij de vorige generatie).

19. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    Precies.. Je hebt dus best een goede kans dat we hier (in Europa) Windows Vista eerder kunnen krijgen dan de PS3.. :p

En Velvet_Dark, MS weet ook heus wel dat nog best veel casual gamers niet geinteresseerd zijn in Xbox Live.. Daarom hebben ze ook het Core pakket op de markt gezet, zonder harddisk en headet etc wat je nodig hebt voor Live.. Enige misrekening die ze imho gemaakt hebben is dat ze er kennelijk geen rekening mee gehouden hebben dat bij een launch alleen de hardcore gamers zo'n console kopen.. Dus imho hadden ze beter eerst alleen maar Premiums moeten maken, en dan later pas de Core op de markt brengen voor de meer casual gamers.. Want ik neem ook aan dat diezelfde casual gamers de prijs bij launch veels te hoog vinden..

Trouwens, vind ik Xbox Live helemaal geen veelstedure investering.. We hebben het over 60 euro per jaar, de prijs van 1 game, gemiddeld slechts 5 euro per maand (daar kan je amper 3 biertjes van kopen in de kroeg).. Als je dat echt veelsteduur vindt dan ben je wel een hele arme sloeber, en zou je imho helemaal niet je kennelijk erg weinige geld aan een dure hobby als gamen moeten uitgeven.. Maar dat terzijde.. ;)

20. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je leert elke dag iets!!

Ik weet nu wel zeker dat als de Playstation 3 uitkomt dat ik hem niet zeker gelijk zal gaan halen,wat wel het geval was bij de Xbox360.Ik krijg als het goed is vandaag me 3de xbox360,want vorige 2 sneuvelde door foutmeldingen zoals de E67 en 3 Rode lampjes.

Volgens mij is het beste om pas een nieuwe console te kopen 2 a 3 maanden na zijn release,of je moet een goed werkende krijgen op de eerste dag.Kinderziektes blijven toch probleem nummer 1 bij nieuwe consoles en ook bij andere apparaten zoals TV's.Ik zelf hoop wel dat Sony heel goed hun systemen gaan testen voordat ze de PS3 uitbrengen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina