Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    doet het niet

2. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    NOU NOU ZEG......wat een discussie.

Ik zal zelf GEEN Pes3 kopen om het volgende!!!!!

UITENDELIJK gaat het puur om de spellen die je kan spelen, er zijn nog genoeg mensen die geilen op de oude atari games.

Er is voor MIJ geen enkele spel op de playstation dat ik graag wil spelen en die ik ook niet op de 360 kan spelen. Enige spel op de Playstation dat ik altijd wilde spelen was Pro evolution soccer en die kan ik ook op de 360 spelen.

Aan de andere kant, games als HALO..jah...enough said.
    En elke playstation fanaat die bij mij op life heeft gespeeld blijft maar komen om Halo team sniper te spelen.
    XBOX LIFE ROCKS ECHT!!!!

Zolang Sony geen eclusieve spel heb dat interessant is voor mij en ook geen adequaat online systeem zal ik de PES 3 niet kopen.

Andersom wordt het natuurlijk interessant om het ook te kopen.

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Beaamt bovenstaand :cool:
    Tevens gek dat sony nog steeds te koop loopt met filmpjes die gewoon niet realtime ingame zijn. Zo krijgen mensen misschien te hoge verwachtingen van de console en valt ie voor sommige mensen hard tegen. Zo snijdt Sony zichzelf wel erg in de vingers.

Maar ik vrees dat de ps3 het hoofd wel boven water kan blijven houden hoor :) Ik ben na de xbox 1 gewoon trouw gebleven aan Microsoft en dat zullen veel Sony gamers ook wel doen :)

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    interresant zeg...:{ . In ieder geval, ik hou van alle genres van games,maar als je zo zegt van halo...jah..enough said. Ik denk toch eerlijk gezegd dat het een feit is dat halo nooooooit zo diepgaand als mgs ofzo kan zijn. Het is een first person shooter. Je hebt nooit zoveel mogelijkheden als met een third person shooter, en je bent niet zo nauw betrokken met de personages. Ik weet dat velen first person shooters veel fijner vinden, kan natuurlijk(zo ken ik ook mensen die alleen maar op live spelen, nooit singleplayer, tja, je hebt alle soorten mensen he:D),maar ik ben voor diepgang ook,... alles hangt van smaak af. Zo hou ik van live,maar ik weet dat als ik mgs4 heb, waarin alles interactief is, iedereen een andere gezichtsuitdrukking heeft, de AI super gestoord cool is,... dat ik gewoon een lange tijd niet meer op live zal zitten. Ik weet gewoon voor mij persoonlijk dat die game mij een veel intensere ervaring kan geven dan eender welk xbox live game, eender welk first person shooter game, terwijl ik wel toegeef dat ik al die andere games ook wel heeeeel fijn vind. maar jij zegt hier even:
    Tja, wat is me dat voor een zin zeg...? Hoe kan je nu al in Godsnaam weten dat er geen één game is op ps3 die je wil spelen? Dus motorstorm, mgs4, killzone 2, devil may cry 4, socom 4, gt5 en ga maar door, wil je nooit gespeeld hebben? Ik ken playstation fanboy's he, maar die zouden toch allemaal soms halo, ninja gaiden, doa, riddick,... willen gespeeld hebben... In ieder geval, jij komt precies over dat je tegen jezelf liegt om jezelf goed te laten voelen. Playstation heeft de meeste games qua verschillende genre's(ps2 dan toch)...

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Uiteraard, uiteindelijk draait het alleen maar om de spellen.

Dat vind ik nogal een statement. Ik heb zelf alle drie de huidige consoles en ik er zijn spellen op de ps2 die ik voor geen goud had willen missen. Devil May Cry, Final Fantasy X, Killzone, God of War, Ico, Tekken 5. Om er maar een paar te noemen. En ik kan niet wachten tot Shadow of the Colossus komt.
    Stuk voor stuk exclusive spellen waarvan sommige geen gelijkwaardig spel hebben op de xbox. Iets als Ico of Shadow of the Colossus is er gewoon niet op de xbox. En kwa hack 'n Slash is er imo geen beter spel als God of War.
    Ongetwijfeld zullen vervolgen van eerder genoemde spellen verschijnen op de ps3 en voor die spellen ga ik zeker een ps3 aanschaffen.
    En dan hebben we het nog over spellen die vervolgen zijn. Wie weet wat voor fantastische exclusives op de ps3 nog gaan komen.
    Om dus te zeggen dat de ps3 geen spellen gaat hebben wat intressant voor je is vind ik nogal voorbarig.

Halo was legendarisch, Halo 2 viel mij tegen. In verhouding heb ik meer genoten van Killzone. Halo 3 komt bij mij zeker, maar aangezien er nog nauwelijks er iets over bekend is blijft het een beetje afwachten. Ik vertrouw op bungie dat ze Halo 2 gaan overtreffen. Maar zolang ie er niet is, is dat koffiedik kijken.

Ook betreft het online systeem van de ps3 is het afwachten. Goed als ze verder gaan zoals ze op de ps2 doen is xboxlive absoluut de betere keuze. Maar Sony is ook wel slim genoeg om dat te zien. Alleen wanneer de ps3 er is kan er goed vergeleken worden.
    Maar de xbox heeft hierin een terechte voorsprong.

Mja, die strategie werkte ook bij de ps2. Daarvoor lieten ze ook filmpjes zien die vervolgens niet waar gemaakt konden worden. Niet mijn soort marketing maar het werkt dus. In hoeverre ze dit keer de filmpjes waar kunnen maken blijft een beetje de vraag. Ik zelf ga er van uit dat de ps3 gelijkwaardig aan de 360 wordt, waarbij op beide consoles de exclusive games er echt tussen uit zullen springen.

Waarom die vrees? Maakt het de 360 minder als de PS3 een succes wordt?
    Voel jij je bekocht als de PS3 beter wordt? als het antwoordt daarop "ja" is dan koop je een console om de verkeerde redenen. Als het "nee" is wat kan jou het dan schelen of de ps3 zijn hoofd boven water houdt.
    En wat ik eigenlijk niet snap is dat mensen niet het voordeel kunnen zien van concurrende consoles. Hun system sellers worden daardoor alleen maar belangrijker en daardoor moet de kwaliteit wel hoog zijn.
    Stel dat de 360 zo overheersend wordt dat de revolution en ps3 van de markt verdwijnen, is dat iets om blij over te zijn? Verre van dat.... Want waarom zou een developer dan nog zijn best doen als de spellen toch wel verkopen aangezien er nauwelijks concurrentie is. Monopoly positie is nooit goed voor een markt.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    _O_ _O_ Hopsalééé! Perfecte uitleg Nemesis!*)

7. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    NOGMAALS....Zolang er op Playstation geen spellen zijn die ik niet kan spelen op de 360 en die IK IK IK interessant vind, zal ik de PES 3 niet kopen.

Vroeger ging ik altijd bij vrienden om Pro evo soccer te spelen omdat die niet op de XBOX was.

Nogmaals.....voor MIJ GAAT OM DE TITELS DIE UIT KOMEN!!!!
    Kijk.....voor die spellen die jij op noemt, ga ik echt geen geld uitgeven om een PS3 te kopen, vooral niet omdat men niet eens weet hoe het zit met de online mogelijkheden en ook omdat je ze op de PC kan spelen.

ABSOLUUT...en dat is ook gebrek van Xbox...TE WEINIG SPELLEN!!!!

Maar ik hoop dat je begrijpt dat van AL die spellen van de Playstation....niet eens 1 procent MIJ aanspreekt.

IK hoef geen crash bandicoot te spelen net zoals ik sommige spellen van de oude XBOX ook niet wilde spelen. Kwaliteit boven Kwantiteit!!!!

NOGMAALS-->zolang er geen EXCLUSIEVE spellen zijn of KOMEN voor de pes3 die ik graag wil spelen, zal ik de PES3 niet nodig hebben.

ps. Sony heeft een voordeel qua kwantiteit spellen (voor een ieder is er wel wat)
    MS heeft dat weer met XBOXLIFE.

Ieder zijn ding!!!!!!

nog iets....MENSEN MOETEN BETER LEREN LEZEN!!!!

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm .. sony heeft al bevestigd dat ze voor het on-line systeem bij het oude blijven ... dus ala ps2 online. Dit komt door dat ze geen infrastructuur ala ms kunnen opzetten. Vandaar dat ze gekozen hebben dat de spelmakers dit zelf maar moeten regelen

Verder een goed stuk nemesis :)

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Sorry hoor,maar wat ben je hier allemaal aan het verkopen?:{ :confused: Ik denk dat je zelf niet weet wat je zegt... Maarja, who cares...

10. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Bekcht voel ik me op het moment dat Sony reclame maakt voor een console (dmv. filmpjes) die ze niet waar kunnen maken. Ik heb voor de 360 gekozen omdat daar voor mij interessantere games komen icm. xbox live.

Overigens hoor je mij ook niet zeggen dat ik geen voorstander ben van de concurrentie ;) Ik ben er juist groot voorstander van, maar houdt er totaal niet van de er dingen worden beweerd die niet waargemaakt kunnen worden, that's it :)

Overigens zou Microsoft dit ook vast en zeker hebben gedaan al kan ik zo geen voorbeelden noemen. Ik wacht lekker tot de ps3 er is en dan kunnen we gaan vergelijken :)

Dit heeft ook het verschil gemaakt :)

Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  11. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Eindelijk iemand die het begrijpt :)

Niet iedereen denkt dat Online gamen HET is.

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel een Nintendo Revolution :+

13. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook wel:D ,lijkt me erg leuk om die oude spellen weer te spelen,

14. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij ben je een beetje op je teentjes getrapt.
    Waarom weet ik ook niet...dat MIJ mening jouw zo van je stuk kan brengen.

Eh luister ens goed gozer.....Als er op de PES3 een spel uitkomt dat ik graag wil spelen en niet kan kopen voor de 360,..dan koop ik hem, anders niet...LIKE IT OR NOT!!!

Misschien dat jij een Consule koopt omdat de een "krachtiger" is dan de andere maar ikke niet..NEXT GEN IS GEWOON NEXT GEN!!!!!!

Waarom denk je dat winst wordt gehaald uit verkoop van spellen en niet consule.

IT IS ALL ABOUT THE GAMES!!!!!!

Ik ook wel hoor...desnoods is het alleen maar om weer ouderwets MARIO KART te spelen. En als die ook nog online kan.....TJA!!!!!!!!

15. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    conclusie is dus: iedereen koopt de console die bij hem past. voor mij is dat dus duidelijk de xbox 360, ik koop weinig spellen die live compatible zijn, zo heb ik er veel plezier van, ik heb ook vaak wel een doel om een beetje goed in het spel te worden, enige spel die ik graag wil hebben maar eerst op ps3 uitkomt is gta 4

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit echt zo te wachten om een FPS te gaan spelen op de Revo :)
    Dat wordt echt gewoon een hele nieuwe skill opbouwen ipv aan die stickjes te draaien, mij lijkt het iig heeel erg vet.
    Tis wachten wat de E3 ons zal brengen dit jaar :)

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ah ok, dat is dus langs me heen gegaan. Als je het mij vraagt doet Sony zichzelf daar geen plezier mee, goed als het zo is dat ze echt niet anders kunnen dan houdt het ook op. Maar dat live minder lekker loopt als ontwikkelaars dat zelf gaan regelen is inmiddels al bevestigt. Maar goed, dat is geen zorg voor mij aangezien ik op dit moment nog geen live heb. Ik gun het alleen andere wel dat ze een goede service krijgen.

thx dude :)

Oh, in dat geval zou ik me ook bekopen voelen. En als ik me teveel door de hype van Sony zou laten voeren dan zou dat waarschijnlijk ook gebeuren. Vooralsnog vind ik het mooie filmpjes maar verwacht ik in-game beelden ala de 360.

Nou ja ik kwam een beetje tot die veronderstelling door je "ik vrees" opmerking. Concurrentie is alleen maar goed voor de markt. Dat is ook de reden waarom ik er niet echt blij mee ben dat EA zo machtig wordt en zoveel kleine ontwikkelaars overneemt

Echt vergelijken gaat idd pas als de ps3 er is. En dan als je reeel bent eigenlijk pas als de 2e/3e generatie spellen er zijn.
    Maar goed, mij maakt het weinig uit welke van de 2 uiteindelijk de mooiste graphics biedt. De kwaliteit van de spellen en dan vooral de gameplay vind ik het belangrijkste.

En diep in mijn hart ben ik toch nog steeds het meeste benieuwd naar de revolution :)

18. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Met EA noem je precies het goede voorbeeld. Ze nemen van alles over en vergroten zo hun marktaandeel enorm. Als gevolg krijg je allemaal uitgemolken en kwalitatief slechte(re) games (fifa, anyone?)
    Gezonde concurrentie is alleen maar goed en ben zeker benieuwd naar de prestaties van de ps3. Ze moeten alleen geen dingen gaan laten zien die ze niet waar kunnen maken :9

19. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Een beetje wat Microsoft deed met door bedrijven op te kopen en hun softwar ein Windows te verwerken :p

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Maar maak Microsoft daar misbruik van door hele slechte versies van windows uit te brengen?
    Microsoft kan alleen de prijzen extreem opvoeren, dat is wel een nadeel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina