Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dude, eerst ben je bezig over kwantiteit en kwaliteit:
    Dude, voor mij persoonlijk is ps2 deze generatie dik gewonnen. Zeker met kwaliteit titels!!! Games als ICO, shadow of the collossus, devil may cry, mgs3, en nog ne hele shitload zijn allemaal één voor één kwaliteit titels! Dus daar niet over zeveren... Crash bandicoot is al lang verkocht door Nauhgty dog! Sony's Naughty dog maakt games als Jak and daxter, en die games(3 ter plus racegame,maar die tel ik niet mee) zijn ook allemaal pure kwaliteit! Crash bandicoot is al lang verleden tijd.
    Dan in bovenstaande quote zeg je dat ik mss een console koop welke de krachtigste is, dat is dus duidelijk niet, aangezien ik van ps2 hou, en alle xbox fanboy's maar zaten te roepen dan xbox krachtiger was en mooiere games hadden(zoveel mooier heb ik niet gezien hoor...:{ )
    Dan als je me kende, dan wist je zeker dat ik degene ben die altijd roept dat alles om de games draait, de games maken de console goed, zo simpel is het! En ik weet gewoon dat op ps3 titels zijn die niemand mag missen, en op xbox 360 ook,maar dan moet je in het begin geen onzin roepen...
    In ieder geval, genoeg tijd verspilt, laten we gewoon verstandig verder gaan in dit topic.

Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Om eventjes (echt waar, heel eventjes :+) op het kwalitiet stukje in te haken; Voor de huidige generatie vind ik de Xbox toch wel een stuk mooier. Ik heb m'n PS2 weggedaan, Xbox gehaald en ik stond versteld.

Jammer genoeg heb ik niet meer kunnen genieten van een game als God of war voor de PS2 (die leek me echt vet). Maar een net zo actievolle maar ook verbluffend oogstrelende game als Ninja Gaiden liet wel even zien wat de Xbox voor de vorige generatie eruit wist te persen imo.

Voor de komende generatie.. Tsja ik word een beetje discussiemoe :cool: Die trutjes bij Sony moeten echt snel van alles vrijgeven en die PS3 gaan showen (met ingame zooi van verschillende games), want ik ben echt benieuwd.

Next gen games waar ik persoonlijk echt op zit te wachten zijn;
    Halo 3, Gears of War, Ninety Nine Nights, Project Offset, Wardevil, Final Fantasy, Oblivion, Tekken, Devil May Cry, MotorStorm, Killzone, Ninja Gaiden 2 en weet ik welke nog meer, maar dit is wat nu in me opkomt.

Inderdaad gaat het om de games die je smaak hebben, dus kijk ik daar ook naar en niet naar de machine waar de schijfjes inmoeten. :D

Zo, ik ga nu maar weer aan het werk:mad:

3. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ BOSS

Jij bent echt a funny little man.
    Met je fan van Playstation.....

Ik ben een fan van ELKE consule waar ik een geweldige spel mee kan spelen, ik heb nog een sega 8 bit met alex kid en atari met space invaders hier ergens nog liggen MAN!!!!!!!

JA IK HEB EEN 360!!!!!

Of daar een PES3 bijkomt zal uit de komende titles en online mogelijkheden wel moeten bijken.

Eh LUISTER...als je echt zo een fan bent van Playstation....GA LEKKER NAAR DAT FORUM DAN.....your simple mindedness en subjectiviteit hoef ik niet aan te horen.

Ik ben een grote fan van HALO online....als dat spel op PES was had ik een Playstation gekocht en geen XBOX. En vriend van mij is gek op MGS en heeft daarom ook een PES2.

HET BOIET mij voor geen meter of BIJVOORBEELD de PES3, 1 pixel ofwat dan ook hoger heeft dan de 360. LEKKER BELANGRIJK!!!!!!!!!

IK HEB EEN 360 omdat ik ONLINE gamen all that vind.
    en GUES WHATTTT........de mogelijkheden zijn meer op de 360 dan op de andere consules(voorlopig).

NOGMAALS.....je hoeft mij geen sony verkoop praatje te geven hiero....
    Als de PES3 met een title komt die ik moet hebben..ZAL IK HEM OOK KOPEN...anders niet
    Als de REVOLUTION met een title komt die ik moet hebben...ZAL IK HEM OOK KOPEN...anders ook niet.

IT'S ALL ABOUT THE GAMES!!!!!!!!!!

PS. ONLINE gaming is the future...elke next gen zal toch een adequaat online systeem moeten hebben.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @Souljah; Je HOEFT niet zo OVERDREVEN te posten hoor!!!!1!! Als je wat te melden hebt kun je dat ook posten ZONDER het gerbuik van CAPS LOCK er de hele tijd DOORHEEN!!!

!!!! ;)

5. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm....moderators.....O-)
    _0/

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @ Souljah - Ik vind jouw eigenlijk een beetje als een fanboy reageren

Enkele voorbeelden waarom ik dat denk:
    Caps is in de volksmond schreeuwen, etc.
    PES3 = PS3
    XBOXLIFE = xbox live
    Consule=Console
    Je overdrijft

Boss zegt volgens mij niet dat de PS3 beter wordt .. hij zegt volgens mij dat sommige games er beter uit zien dan bij de presentatie van de Xbox 360 games.

Ik geef dat ook toe. Ik vind sommige games er inderdaad er beter uit zien, maar ik denk dat grafisch de games niet zoveel zullen verschillen. Ook denk ik niet dat de games deze generatie het belangrijkst worden ... Omdat de meeste games vaak op beide consoles gaat uitkomen. Alleen de exlusieve titels niet ... deze exclusieve titels zijn vaak smaak verbonden. Dus ieder zijn console.

Waar gaat deze generatie over?

Nintendo zegt: Een nieuwe manier van gamen
    Sony en MS zeggen: HDTV is de toekomst

Waar in verschilt Sony van Microsoft?

Sony zegt: Hardware is de toekomst ... Dual screen, Blu Ray, 7 controllers
    Microsoft zegt: Software is de toekomts ... Xbox Live, On-line community, etc

Alle drie de speles hebben hun geheimen nog niet prijs gegeven. Zo gaan er geruchten dat Microsoft nog een acessoires voor de concurenten verborgen houd. Nintendo zou mogelijk bezig zijn met de Nintendo ON (fanboy made of toch iets te proffesioneel?) .. Sony richt zich op de Blu Ray films en extra entertainment voor de PS3 eigenaren

Ik weet nog steeds niet wie de beste kaarten in handen heeft. Mijn gevoel zegt Microsoft ... maar het kan best zijn dat Nintendo of Sony met het been er van door gaat

7. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Fardo
    ....alsof ik niet weet dat het console is..
    Ik ga er ook van uit dat je geen speles bedoelt...!!!!!!!!

misschien moet je maar effe terug bladeren en zijn comments lezen.
    En nog iets.....weet je wel wat een fanboy is?
    Als je dat ens wist zou je aan de hand van mijn replys wel merken dat het mij absoluut niet boeit of het sony, nintendo of ms is.

ps.
    Heb je mijn bericht nog ontvangen?...wacht namelijk nog op een antwoord....NAT!!!!!!!!!
    bijvoorbaat dank.

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Mooi gezegd, en ja tuurlijk, ik respecteer iedereen hun mening, net zoals jij nu zegt dat je versteld stond van xbox t.o.v ps2, ook ik vond ninja gaiden enorm(uiteindelijk qua gameplay misschien zelfs beter dan god of war,alleen had god of war zooooo een diepgaand gestoord verhaal:D,maar ninja gaiden was veeeel langer,...). En idd, ik heb games die ik nooit heb willen missen, zowel op xbox als op ps2, dat gaat ook met de volgende generatie zo zijn:).

@Souljah: Je moet niet zo hevig beginnen te doen, zo bedoel ik het echt niet! Ik heb ook een xbox 360 hoor(als je mijn gamertag nog niet gezien had). Ik vond je allereerste post vandaag gewoon een beetje te overbodig aangezien je daar al conclusies begon te trekken(zo leek het erop), en ik reageerde gewoon daarop, en terwijl trok ik Sony inderdaad voor, maar gewoon om op die post te reageren. Ik probeer echt objectief te blijven.
    Ik heb trouwens ook een nintendo 8 bit, sega 16 bit, gameboy, gameboy color, gameboy advance, xbox, gamecube...(zelfs een amiga en shit...) Dus nogmaals, nu trek je alweer overbodige conclusies van mij uit te maken als fanboy, en te zeggen dat ik naar een playstation forum moet... sorry hoor,maar ik hou evenveel van Xbox als van playstation, het komt gewoon neer op de games waar ik meer van hou, en dat is mgs3 en mgs1(top 2), en dat waren ps1-ps2 games. Maar ik hou ook van Ninja gaiden,... En zoals jij zelf als zei, het draait allemaal om de games, en jij verdraait al mijn zinnen precies...

9. ggpelupessy

ggpelupessy GGP

Leuk Bevonden:
    0
    Gasten waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan! Ik ga gewoon alle 3 next gen kopen ( heb al de xbox 360 en heb al een goeie pc) zo kan je van de voordelen van elke "next-gen" genieten(hardware matig gezien).
    Xbox 360 van zijn xbox live, Nintendo Revolution van zijn Next-gen gameplay en de Playstation 3 van echte hd resolutie (1080p) dmv oa Blu-ray.

Elke next-gen zal natuurlijk zo zijn nadeel hebben (xbox 360 geen 1080p hd ondersteunig, Nintendo Revolution geen hd ondersteuning en PS3 geen live ondersteunig zoals xbox live), maar dat vang je weer op dat de andere next-gen het wel ondersteund.

Wat betreft de games elke next gen console zal zo exclusive games hebben (Xbox 360 bv: oa Project Gotham Racing 3 en N3 Ninety-Nine Nights; Nintendo Revolution: oa Mario en zelda games; PS3 oa Killzone 3 en Formula 1.
    De games die uitkomen voor elke console zoals volgens mij bv elke game van EA ja daar moet je gewoon beslissen wat je belangrijk vindt in een game; graphics, gameplay of multiplayer. En dan koop je de game voor respectievelijk PS3, Nintendo Revolution of Xbox 360.

Je moet natuurlijk wel wat geld hebben om elke next gen te kunnen kopen. Heb je niet zo veel geld dan moet je bij je zelf nagaan met welke next-gen je het meeste hebt.

Het leven kan soms zo makkelijk zijn ;) .

10. Souljah

Souljah New Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ BOSS...

kijk.....Ik heb altijd F1 gespeeld op de PES.
    vond ik 1 van de betere spelletjes....nu heb ik dat met halo.

als er op de pes3 een titel kom die ik moet hebben dan zal ik hem kopen..ik speel alles...van play tot cube to box tot pc.

ps. Ik heb je niet willen uit maken voor een fanboy....want dat is een kip zonder kop en jij brengt tenminste nog argumenten.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik lees zelden PM's ;) .. maar ik heb even in de NAT thread gereageerd.

Maar een fanboy is iemand die erg overdreven zijn console voortrekt zonder te luisteren naar andere argumenten of door andere mensen persoonlijk aan te vallen als deze een kritische opmerking plaatst.

<kuch> Ik ben een grote Xbox 360 Fanboy en ik zal zeker erg kritisch gaan kijken naar de <kuch> GS3 ... ehm ik bedoel PS3 :+

12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Je weet wat ze zeggen he. "Als 2 honden vechten om een been gaat de 3e ermee heen."
    Het zou mij niets verbazen als Nintendo straks door hun insteek in de next-gen markt een groter aandeel te pakken krijgt dan iedereen verwacht.
    Sony en Microsoft zullen, zeker voor de casual gamer een vrijwel identieke uitstraling hebben (HDTV, grafisch imposant, etc). Nintendo wijkt daar (tenminste daar gaat het op lijken) ontzettend van af. Waarschijnlijk wordt hun console veel goedkoper dan de PS3 en 360 met ook nog eens een heel andere gameplay ervaring.
    Maar goed, in de toekomst kijken kan ik in ieder geval niet. Voorlopig is de enige next-gen op de markt de 360. Grootste nadeel op dit moment daarmee zijn toch wel het aantal spellen. Er is nog geen echte system seller en er is tot op heden nog te weinig keuze. Met de PS3, volgens Sony tenminste, om de hoek moeten ze daar wel iets aan veranderen.

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, de revolution gaat heel goedkoop worden, het zou me niet verbazen als de xbox 360 gamers of ps3 gamers, de revolution als 2de console nemen(degene die voor 1 console gaat,maar toch nog de revolution erbij koopt). Nintendo houdt zich ook verstandig slim, ik denk dat we nog vies gaan opkijken van Nintendo(zoals Nemesis al zei).

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ik vraag me af wie straks de hart van de gamer, maar voor al de niet gamer gaat winnen. Ik denk dat men bij deze generatie juist de niet gamer overtuigd moet worden, want daar ligt het grote geld. De vader moet de console willen hebben vanwege de gimmics, de moeder vanwege de makkelijke puzzel games... de kids en de gamers willen gewoon leuke spellen.
    De Hardcore gamers willen competitie. De console die dit allemaal in zich heeft zal de "winnaar" worden van deze generatie... Maar eigenlijk zijn alle consoles nu winnaars, omdat nog niemand alle troefen in handen heeft

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    hehe eigenlijk gaan we toch weer mooie tijden tegemoet. De huidige 3 consoles hebben nog steeds fantastische spellen te bieden en de volgende generatie begint langzaam op stoom te komen. Met de mogelijkheid om nog mooiere en betere spellen te kunnen bieden.
    Mijn enigste zorg is eigenlijk dat in sommige gevallen gameplay onderspit gaat delven ten behoeve van de graphics.
    Maar goed de tijd zal dat ook leren. Maar ik kan in ieder geval niet wachten om straks Resident Evil 5, Halo 3, Killzone next gen, Mario Kart en Zelda next gen te spelen :)
    En net als bij de xbox heb ik nu ook al weer zoiets van hoe gaan ze de next gen straks weer overtreffen ;)

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, maar ik denk wel dat het deze keer een serieuze oorlog gaat worden. Sony had met ps1 eigelijk niet zo veel concurentie, alles ging als gewenst, met ps2 ging het zelfs nog beter,maar nu, nu Microsoft zo hevig is, sneller op de markt komt, een fantastisch line up heeft, Revolution echt revolutionair gaat zijn(moeten we nog zien natuurlijk), nu gaan ze enorm moeten vechten_O_ . Hier gaat het om in de marketing, vechten om te winnen, Sony heeft alles op alles moeten zetten om hun Cell af te krijgen, de final dev kits zijn af,maar de ps3 is nog niet definitief, deze keer moet Sony harder strijden dan ooit. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen, wie gaat de strijd winnen...? Maar ik denk wel dat ps3 het heel goed gaat doen, daar niet van, maar dat denk ik eigelijk ook van xbox 360 en revolution, maar dat is nog afwachten allemaal natuurlijk...

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Kijk als ik puur kijk naar de gadgets dan zou ik zeggen dat de xbox 360 goed op weg is:

Vader: gadget liefhebber: HDTV/ HD DVD / Dolby Digital / etc
    Moeder: Puzzel games (Hexic)
    Kids: Demo's en games als Kameo
    Hard Core Gamer: Xbox Live Market Place, Xbox Live, Achievements, Gotham TV, Tournaments,. etc

Ik ben benieuwd wat Sony gaat doen... want we weten nog niets van hun on-line plannen ... of competitie elementen ... maar goed dat weten we ook niet van de Revolution. We moeten voor de meeste info gewoon nog afwachten ... maar als alle 3 de consoles te koop zijn ... dan breekt de echte strijd aan.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat klopt,maar Sony heeft altijd van die zaken als Eye-toy,... en die gaat naar het schijnt enorm worden op ps3. Je kan je volledige lichaam(gezicht...) overzetten op je scherm,... het scant je volledige gezicht dan. Sony heeft ook altijd veel platform games en shit, zo is Naughty dog met een geheim project bezig(wat ze waarschijnlijk als verrassing houden voor E3 ). Ik weet echt niet wat ik momenteel moet denken. Pak dat blu-ray wint van HD dvd, dan heeft Sony ook al een groot pluspunt, en daardoor verkoopt de ps3 dan ook al een stuk beter, beeld je in dat de blur-ray spelers duurder gaan zijn dan de ps3,tja dan kopen de mensen in plaats van een blu-ray speler een ps3. Qua games zit Microsoft heel goed,maar Sony moet je zeker niet onderschatten, Sony heeft ook meer eigen gamesbedrijven he. Daarom niet meer exclusieve natuurlijk. Maarja, ik denk dat we na de E3 beurs toch wel een veel duidelijk beeld kunnen stellen over het hele next gen gebeuren met de consoles. Ik denk peroonlijk dat achteraf Ps3 meer gaat verkocht hebben,maarja, we zullen zien, het zou me daarom niet verbazen als xbox 360 meer verkocht zou hebben, maar dat betwijfel ik toch(vooral door Japan, en door de naam die playstation gemaakt heeft, veel vaders zeggen tegen alles(gamecube, xbox,...) playstation he:D)...

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft komt ook met een video camera ... dus ik ben niet onder de indruk van de Eye-Toy 2 ;) .. althans ik weet nog niet wat het verschil word tussen de PS3 versie en de Xbox 360 versie ... ze beloven namelijk beide hetzelfde :eek:

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben benieuwd, Sony is wel heel stil rond alles,omdat Microsoft vroeger zei, als ps3 zoveel geheugen heeft, of dit of dat, heeft xbox 360 dat ook,of zelfs meer, sinds toen is Sony meer en meer beginnen te zwijgen, wat ik ook heel slim vind van ze:). Maarja we zullen idd zien he, ben benieuwd...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina