1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gollem

Gollem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep dat klopt, toen der tijd was dat ook het geval met ps2 in den beginne stonden heel veel spellen gewoon op cdrom die geile paarse schijfjes waren dat later werd enkel dvd gebruikt.

2. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    is het voordeel niet van blu ray hoe meer capaciteit hoe beter de graphics kunnen worden of is dit een fabeltje

3. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Team Ninja vond het jammer dat de Xbox 360 geen HD-DVD of Blu-ray ondersteunen. Dat was toch, omdat ze CGI filmpjes in hun spellen wilden hebben?

Ik denk ook dat inpakken extra ontwikkeltijd kost, dus dat zie ik als een nadeel. De Xbox360 had ook nog wel DVD5 kunnen gebruiken. Dat is nog steeds 3x zoveel als de Gamecube.

Natuurlijk werkt de marketing van Sony, het is pas net begonnen.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Fabeltje.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    een grote fabel .. het gaat om de hardware .. niet het medium waar de software op staat

Men was inderdaad bang dat er te weinig ruimte was ... maar door de nieuwe compressie hebben ze geen enkel probleem ... Hadden ze de oude xbox code gebruikt dan was DOA4 inderdaad te groot voor de DVD

Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  6. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    maar hoe verklaar je dan dat een HD DVD als je hem download vele malen groter is dan een gewone verder exact de zelfde maar dan gewone DVD download?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    HD DVD is geen gewone DVD ... deze heeft inderdaad een betere beeldkwaliteit ... maar dat komt omdat deze meer beeldlijnen gebruikt ... ehm het is lastig uit te leggen ...

Voor Films is de grote van de disc belang ... Voor een game is de processor en de grafische kaart van belang welke de dat moet vertalen ...

8. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik weet wat je bedoelt... owkey vroeg het me even af gewoon... een game is natuurlijk niet gebaseerd op opgeslagen beelden maar op het zelf genereren van.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb .. zo zit het in elkaar ... dus bij games is de manier waarop de data omgezet word naar beelden belangrijk ... en bij een film zijn de pixels/beeldlijnen belangrijk

10. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zei ik ook dat de filmpjes het verschil gaan maken in grootte van het totale spel.

Wat maakt het verschil tussen een film en een filmpje in een game? Daarnet zei je nog dat het aan het comprimeren lag. En voor gewone films zeg je dat het aan de grote van de disc ligt?

Wat is het nou?

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een cgi filmpje ... is nog steeds computer gegenereerd ... en de fims nemen slechts 5-10% van het complete spel in beslag .... Persoonlijk zit ik niet te wachten op een speelfilm tussen de levels door ... een film van 15 minuten op het einde is leuk .. maar ik speel liever spellen

en de 5-10% van de game maakt het verschil niet ... als de compressie beter is .... Je vergeet dat een cgi film geen HD film is

12. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Dead or Alive 4: 5 GB

CGI Intro filmpje 480 mb
    En de endings van 16 x 50mb 800mb
    1280/5000= ruim 20%

Final Fantasy 7 Advent Childeren is een CGI film. Deze is gemaakt met behulp van een computer. De computer genereerd de film niet. Het is niet nodig omdat de film linair is.

Een spel is non-linair daarom moet het wel gegenereerd worden. Het betekend niet dat linaire filmpjes in een spel ook gegenereerd worden. Het spel geeft als het ware de juiste snelkoppeling van het filmpje en dan wordt het afgespeeeld van de disc.

13. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb je helemaal goed ja!!!:cool:

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt maar deze film is niet gemaakt voor de Xbox 360 of Playstation 3 .. cgi films ingame werkt anders dan cgi films in een spel .. Ik weet niet waar je de dead or alive 4 info vandaan haalt maar dan klopt mijn verhaal toch ... de films zullen niet groter worden dan 20% ... en als je dat bekijkt over de 9 GB ... van een dvd9 is dat slechts 10% ... dus ruimte genoeg ;)

15. JeePee

JeePee Guest

Maar Fardo, wellis waar moet de console alles genereren, maar wil je mooie(re) graphics hebben, dan zul je toch echt polygonen moet hebben, en die staan opgeslagen op een disc. Ook moet een level of circuit 'vol' zijn, dus mooie bomen, marshallpaden, publiek, dat je echt winkels in kan kijken e.d. Dat moet ook op een schijfje passen. En stel dat elke stad van PGR3 1 GB in beslag neemt (ik zeg maar wat hoor), wil je 10 steden maken (wat er nu 5 zijn) past dat met die graphics niet op een disc. Dan zul je of de steden kleiner moeten maken, of de steden minder mooi maken. In elk geval is het een nadeel voor games dat ze op een DVD verkocht worden, i.p.v. een disc met een grotere opslag ruimte.

16. L3MMING

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger, was het al veel als er 20 MB op je harde schijf pastte...

toen was het een briljante uitvinding dat er 1.44 MB op een vrij robuste schijf pastte...

(dit was 4 jaar geleden)

17. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ja die steden zijn dan 1gb maar dan zijn ze nog niet gecompressed dus dat gaat er wel op.

PGR3 zal vast ook wel tegen de 10gb uncompressed liggen

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dan nog kunnen de technieken verberterd worden ... maar we zullen wel zien hoe ubergroot GT word ... ik denk niet zo heel erg groot hoor ...

19. JeePee

JeePee Guest

Volgens mij bestond 4 jaar geleden de PS2 al die disc's kon afspelen met een opslagruimte van 9 GB, maar het kan aan mij liggen 8)

20. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha...
    Denk dat ie nog een paar jaartjes in de war is ja!..
    Maargoed in een ding heb je wel gelijk, dat het allemaal verschrikkelijk snel vooruit gaat!!
    Ben ook wel benieuwd hoe we 10 jaar verder zijn wat er dan weer allemaal is!:cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina