1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje terug kon ik melden dat Microsoft zat te denken aan een externe blu-ray speler, mocht dat formaat de overhand nemen. Nu, dat hebben ze nu weer stellig ontkend. Het voorbeeld was alleen maar bedoeld om aan te tonen hoe veelzijdig de Xbox360 wel niet is, en ze blijven voor de volle 100% achter het HD-DVD format staan.

    Er zijn dus helemaal geen plannen voor een blu-ray add-on in het kamp van Microsoft, maar zelfs deze stellige ontkenning neemt niet weg dat een add-on nog altijd tot de mogelijkheden behoort. We zullen het in ieder geval over een paar jaar wel zien.



    en nog eens voor alle duidelijkheid..

    Nadat Microsoft bekend had gemaakt dat de Xbox360 geen nieuw opslagmedium zou gaan gebruiken, vroegen veel mensen zich af of de games van de X360 wel op de schijfjes zouden passen. Gamesfirst heeft echter de feiten bij elkaar gezocht, en kwam daardoor tot de conclusie dat de games opzich prima op de schijfjes moeten passen.

    Het DVD9-formaat wat gebruikt wordt in de console van Microsoft heeft een opslagruimte van 8,6 GB. Zelfs de grootste Xbox-game die ooit is uitgekomen (Rallisport Challenge 2) krijgt dat schijfje bij lange na niet vol. Hij blijft steken op 72%. Gemiddeld genomen haalt een game uit 2005 zelfs maar 37%. En ook al zouden de games van de Xbox360 even snel groeien als dat ze deden op de Xbox (zo'n 77% in totaal), dan nog zou er ruimte overblijven.

    Daarnaast zegt de grootte niets over de (grafische) kwaliteit van de games, aangezien games als Doom III en Half-Life 2 ver onder het gemiddelde zitten. Zelfs de high-definition weergave zorgt er niet voor dat de schijfjes te klein blijken. En dat terwijl was voorspeld dat HD-weergave ervoor zou zorgen dat de grootte van games zou vermenigvuldigen met 8. Niet dus.

    http://www.gamesfirst.com/?id=1132
    hier staat de uitleg

    Als ik het woord "Cell-chip" laat vallen, zal ongetwijfeld de helft van de gamers meteen denken aan de PlayStation 3. Terecht, want Cell wordt de rekenkracht achter Sony's next-gen console. Deze processor is van een gloednieuwe architectuur en zou veel krachtiger zijn dan de huidige x86-processoren die we in PC's terugvinden.

    De Cell-chip belooft een waar multimediabeest te worden, want Sony wil het ding ook gebruiken voor toepassingen buiten haar console, zoals in LCD-TV's en DVD-spelers. Maar blijkbaar is de Cell-chip nóg een extra leven gegeven, want het ding zou ook op militair vlak een toepassing vinden. Het bedrijf Mercury zal immers de PowerBlock 200 op de markt brengen, een machine die vooral binnen het domein van het leger zijn nut zal hebben. De PowerBlock 200 zou de kracht hebben van 45 Pentium 4-processoren, waardoor het ding uitermate geschikt is om sensor-data te verzamelen en te analyseren.

    The integrated network-centric warfare environment of the 21st century will provide soldiers with the ability to access and control vast arrays of deployed sensors in real time. Delivering on this vision of instantaneous data fusion and interpretive displays of the battlefield requires enormous processing power. Deploying these applications in tanks, armored personnel carriers, and Humvees demands an unprecedented level of processing density in a ruggedized enclosure that can stand up to the harsh environmental conditions of the battlefield.


    het heeft wel niets met de consoles te maken maar het toont nog eens aan hoe powerful en populair de cell ship word
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2006
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Off-topic geblaat verwijderd, en posts van colnago samengevoegd.

    Colnago, let een beetje op je dubbelposts aub, je had ook het eerste bericht kunnen editten.
     
  3. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Vinden jullie ook niet dat doordat er meer dan een jaar zit tussen de xbox 360 en de ps3 dat de ps3 WEER een nieuwe generatie is..... ??
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Dat gold toch ook niet voor de PS2-Xbox?
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Voor Sony is het een nieuwe generatie net als de 360 voor MS. Maar kwa nieuwe consoles is het dezelfde generatie als de 360.
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    dus maken we even tijd voor het gerucht van de dag. Volgens de mensen van Business Week zouden ontwikkelaar Rockstar en uitgever Take 2 van plan zijn om 'Grand Theft Auto 4' te ontwikkelen voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. Maar er is meer.

    Volgens deze bron zouden beide versies op hetzelfde moment gaan verschijnen. Dit getuigd volgens mij van het feit dat Rockstar wel graten ziet in beide systemen en dat Sony dit maal niet over de brug is gekomen met geld voor een exclusiviteitscontract.

    Het bericht is dus nog niet officieel bevestigd, maar het verleden leert ons dat Business Week erg betrouwbaar te noemen is.


    jah moest dit waar zijn, dan zal dit tog ook in de verkoop van de ps3 te zien zijn hoor.
    ik ken veel mensen die speciaal een ps2 kochten voor dit spel.
     
  7. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0

    Kijk, Dit is goed nieuws:)
     
  8. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    yep heel goed nieuws.
    en voor de fanboys van gta met een xbox360 moeten ze niet speciaal een ps3 kopen speciaal voor deze titel.
     
  9. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou echt wel vet zijn en het zou ook nog goed zijn voor ms.
     
  10. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Peter Moore over heden en toekomst van Xbox 360

    Het voldoen van de vraag van de Xbox 360 is momenteel één van de grootste uitdagingen. Opvallend genoeg is de vraag naar de console in Europa het grootst. Zelfs groter dan in Amerika. Rond het voorjaar hoopt men zoveel consoles te kunnen leveren dat iedereen er eentje kan aanschaffen.

    Er worden aanzienlijk meer Premiums verkocht dan Core packs. Dit is ook in de lijn der verwachtingen van Microsoft. De Core pack is er in hun eigen woorden enkel voor de keus en waarschijnlijk de mainstream die later ook zal overgaan tot aanschaf.

    Voor de HD-DVD uitbreiding is men nog plannen aan het maken. Men kan een bundel aanbieden, of de unit los verkopen. Wederom wil Microsoft een keuze aanbieden voor de consument. Men wil de HD-DVD niet standaard inbouwen omdat het de kosten van de console enorm zou verhogen, het leveren van genoeg consoles nog lastiger zou worden en omdat niet iedereen op het afspelen van HD films met een console zit te wachten. Sommigen willen gewoon games kunnen spelen en verder niets.





    Een prijs voor de uitbreiding moet nog vastgesteld worden, maar deze zal lager zijn dan een stand alone drive. Ook de exacte manier van aansluiten is nog niet bepaald, maar het zou op verschillende manieren kunnen en Microsoft had daar al meteen rekening mee gehouden toen de console ontworpen werd.

    Moore geeft toe dat Japan een lastige markt is om te veroveren, maar men blijft doorzetten. Volgens hem is het geen sprint, maar een marathon waarbij er over de langere termijn gekeken moet worden. De Xbox bood bij launch een prima line-up, maar zakte daarna sterk in. De Xbox 360 heeft een veel betere third party support vanuit Japan en men wil die titels goed spreiden over een langere periode.

    Moore verwacht dat we dit jaar de eerste games in de schappen mogen verwachten die echt gebruik maken van de capaciteiten van de console. Hij noemt daarbij games als Elder Scrolls: Oblivion, Ghost Recon Advanced Warfighter, Tomb Raider Legend, Ninety-Nine Nights, Gears of War en Crackdown.

    Volgens Moore is het niet verstandig om andere grote games als GTA of Halo te klonen, omdat dit toch op een mislukking uit loopt. Een ontwikkelaar kan beter met iets unieks komen. Volgens hem wordt Crackdown een unieke game vanwege de aparte artstyle en het cameraperspectief. Daarnaast ziet hij Xbox Live als het belangrijkste onderdeel van de Xbox consoles.

    Microsoft had aanvankelijk verwacht dat de Xbox Live Arcade games meer bedoeld zouden zijn voor de zogenaamde non-gamer, maar nu blijkt dat de hardcore gamers er ook veel plezier aan beleven en dat stemt ze positief.





    Het creeëren van een online community met alle services zoals demo's, trailers en een marketplace is volgens Microsoft de toekomst. Ze begrijpen dan ook niet waarom Sony hier schijnbaar nog zo weinig mee gedaan heeft.

    Microsoft onderschat Sony niet, omdat het volgens Moore een geweldig bedrijf is wat twee fantastische consolegeneraties achter de rug heeft. Microsoft gaat echter niet proberen om bijvoorbeeld de launch van de PS3 dwars te zitten met de launch van een grote game. Niet alleen omdat de launchdata nog niet bekend zijn, maar ook omdat zo'n instelling de kwaliteit van games niet ten goede komt. Bovendien zal de PS3 bij launch toch wel uitverkocht raken, zoals met elke launch gebeurt. Het is daarom beter om gewoon je eigen ding te doen en zelf te proberen de beste producten voort te brengen met tevreden klanten als gevolg.

    Grofweg 50% van alle Xbox 360 consoles is momenteel aangesloten op het internet.


    http://www.engadget.com/2006/01/23/the-engadget-interview-peter-moore-corporate-vice-president-of/

    hier staat het volledige interview
     
  11. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou mooi zijn als GTA 4 op alletwee de consoles uitkomt. Ikzelf had ook bijna een PS2 gekocht vanwege GTA, maar heb uiteindelijk een Xbox gehaald en een half jaar op GTA gewacht..
     
  12. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kan ik me nou zo aan ergeren, we hebben GTA 1,2 en 3 gehad, daarna vice city en san andreas. En dan noemen ze de volgende 4 ipv 6, wat een dom gelul... net zo gek wordt ik van de Prince of Persia en Spliter cell reeks die hun nummers maar blijven wegdrukken, en het voor iemand die het niet actueel volgt heel onduidelijk wat nou de nieuwste is...

    @ jordideboer, het resultaat op de xbox was toch zeker het wachtten waar of niet...

    ik hoop wel dat ze weer terug gaan naar de italiaanse mafia ipv die lompe negers met hun ghetto gelul...
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2006
  13. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was zeker wel het wachten waard ja, en ik hoop ook dat ze een andere setting nemen. Mij lijkt het wel eens gaaf om in een 'normale' realistische omgeving rond te rijden, dus gewoon een stad als New York of whatever van deze tijd (2006).
     
  14. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    GTA is altijd gebaseerd op 3 eilanden. Zo hebben ze GTA 3 het eerste eiland in 3D genoemd. Vice City was het tweede eiland en San Andreas het derde. Nu komt GTA 4. Hier zal waarschijnlijk ook weer een serie van 3 van uitkomen waarna GTA 5 komt. GTA 4 zal dan ook weer over iets vernieuwends beschikken (???multiplayer???).
     
  15. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Het rijtje FP developers groeit

    Sony is aan de weg aan het timmeren, ze hebben zoals vermeld ook Zipper interactive overgenomen.

    Ik ben eens wat gaan zoeken, en ben tot dit rijtje First Party developers gekomen.

    Quote:
    - Sony Computer Entertainment, Inc. (SCEI)
    - Sony Computer Entertainment Japan (SCEJ)
    - Sony Computer Entertainment Korea (SCEK)
    - Sony Computer Entertainment America (SCEA)
    - SCE Studios San Diego (. The Mark of Kri)
    - SCE Studios Camden ( Dropship)
    - SCE Studios Santa Monica
    - Sony Online Entertainment
    - 989 Studios
    - Incognito Entertainment
    - Naughty Dog
    - Insomniac Games
    - Red Zone Interactive
    - Polyphony Digital
    - Zipper Interactive
    - Sony Computer Entertainment Europe (SCEE)
    - Guerrilla
    - Studio Cambridge (voormalig Millennium Interactive)
    - Studio Liverpool (voormalig Psygnosis)
    - Studio London
    - Factor 5




    En Ninja Theory gaat voor de PS3 exclusief een aantal Heavenly Sword games maken.

    Best wel indrukwekkend te noemen.
     
  16. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ontwikkelen voor PS3 toch niet zo moeilijk?

    Een aantal kleine namen uit de developerswereld hebben een tijdje geleden gezegd dat het ontwikkelen voor de PS3 moeilijk zou zijn. Wel moet gezegd worden dat zij pas de eerste devkits hadden met nog weinig tot geen tools aan boord.

    Van de grote ontwikkelaars hebben zich zegge en schrijve 2 gemeld die moeite zouden hebben met het ontwikkelen voor de PS3, een van die twee was ID software. Maar die had ook nog niet de einddevkit in zijn bezit. Wel roemde ID software de kracht van de PS3.

    Nu komt er een positief bericht uit een andere hoek.
    Okee of we daar echt waarde aan moeten hechten laat ik in het midden, het bericht is namelijk van onze eigen Guerrila.

    Zij hebben namelijk gezegd dat Sony een enorme vooruitgang heeft geboekt tenopzichte van de devkits en de tools van de PS2. Het ontwikkelen voor de PS3 zou ten opzichte van de PS2 namelijk supermakkelijk zijn.

    Wat houd dit nu in? het zal waarschijnlijk niet meer zo lang duren voordat developers de power van de PS3 kunnen aanboren omdat het ontwikkelen makkelijker gaat. Is het niet zo dat nu pas na 5 jaar ze de echte power uit de PS2 weten te halen.?

    Dit zal bij de PS3 niet zo lang duren. Het is gewoon leuk om ook op dit gebied eens iets positiefs te horen want er wordt nogal op internet rondgebazuint dat het ontwikkelen voor de PS3 heel moeilijk is.

    Uit een online discussie met leden van IGN en een Guerrilamedewerker:

    Quote:
    I was chatting to Michiel and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them.
     
  17. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm daar geloof ik nu niets van mag ik de bron eens weten
     
  18. AwakedDevil

    AwakedDevil 2fast 2furious :D

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor de 360, ma de ps 3 zal ook wel goed zijn
    maar tot nu toe de 360:p
    de games zijn goed en ik kan niet wachten tot halo 3
     
  19. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony Computer Entertainment heeft vandaag meegedeeld dat het een contract heeft afgesloten met Zipper Interactive, het brein achter de Socom: U.S. Navy SEALs-reeks. De ontwikkelaar zorgde met deze reeks voor enorme successen op de Playstation. Ondanks het feit dat Zipper Interactive alleen exclusieve titels voor de Playstation 2 en PSP aanbood, gaan beide ondernemingen nog nauwer met elkaar samen werken.

    In het contract staat vermeld dat Zipper Interactive nu alleen zal ontwikkelen voor Sony.

    "Zipper Interactive is one of the most well-known and respected development teams in the industry and we have enjoyed a great working relationship with the company since July 1999," said Phil Harrison, president, SCE Worldwide Studios. "Zipper's tremendous achievements and expertise in creating top-selling games with fantastically loyal online communities is a great addition to our development organization. We are delighted that Zipper Interactive is now a core member of the SCE Worldwide Studios network."

    "We were first drawn to Sony Computer Entertainment by their vision for growing the videogame industry," said Jim Bosler, president and CEO, Zipper Interactive. "We've enjoyed an incredible relationship with SCE for more than six years. This has allowed us to combine our cutting edge technical and design capabilities with SCE's creative insights and extraordinary support to become the leader in the online console multiplayer field. As a part of the Sony Computer Entertainment group we can look forward to introducing innovative titles that push online functionality and community experiences even further."

    Mogelijk mogen we ons binnenkort aan een nieuwe Socom-titel verwachten voor de Playstation 3.



    wat ook msh velen niet wisten was dat de makers van killzone guerilla eigenlijk failliet was, maar natuurlijk heet sony het bedrijf overkocht dus er was geen reden tot paniek
     
  20. soccer2005

    soccer2005 Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina