1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Het bericht geniet weinig objectiviteit, zeker als je bedenkt dat GuerrilaO-) inmiddels is opgekocht door Sony. Hierdoor zal je uit het Guerrilakamp natuurlijk weining negatiefs ter oren krijgen.

2. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 tekort zal blijven aanhouden?

--------------------------------------------------------------------------------

Het ziet er naar uit dat de Xbox 360 tekorten nog zullen blijven aanhouden, met name in de VS. Volgens John Davison, editorial director voor de Ziff Davis Media game tijdschriften, moet Microsoft op zeer korte termijn de productie weer op peil hebben om niet nog verder in de problemen te raken. "If it drags out much longer, it's just going to promote apathy rather than excitement."

In ieder geval ziet het er niet gunstig uit voor Microsoft, zeker niet op de korte termijn. In eerste instantie had Microsoft als doel om 3 miljoen units voor februari 2006 verscheept te hebben, maar haalde tot eind 2005 slechts 1 miljoen units. Het wordt dus erg onrealistisch om volgende maand de target te halen. Volgens de NPD Group heeft Microsoft vanaf de lancering tot eind december 2005 600.000 exemplaren van de Xbox 360 verkocht. Ter vergelijking: van de originele Xbox werden 1.4 miljoen units verkocht in de eerste twee maanden. NPD analist Anita Frazier heeft hier wel een verklaring voor: "That was a new brand, and certainly now that it's established with a very loyal following and given the amount of hype and buzz they created, that is one barometer of what possibly could have been."

Vele retailers, waaronder Circuit City, zijn ook somber over de vooruitzichten en gaan er vanuit dat het tekort zal aanhouden de komende 3 maanden. Tijdens CES 2006 gaf Bill Gates wel aan dat een extra fabriek de productie zou gaan verhogen, maar tot op heden heeft dat nog geen positief resultaat opgeleverd voor de beschikbaarheid. Wat is de verklaring voor de tekorten? Heeft Microsoft een calculatie-fout gemaakt of is het een bewuste actie met het oog op een nieuwe versie met HD-DVD speler?

http://games.blogo.nl/?comments/381/10973

3. JeePee

JeePee Guest

Wehoe! Mooi om te horen :)

4. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het nogsteeds een slap verhaal als mensen beginnen van "eh, jah, maar zo KUNNEN Xbox 360 er ook uitzien" Tjah, dat klopt ook...MAAR DIE GAMES ZIJN ER NOG NIET en dat kan een slecht beeld wekken over de Xbox 360 tegenover de PS3 OOKAL is de nog PS3 niet uit. Het valt me tegen dat niet meer mensen inzien dat het (te?) snel lanceren van de Xbox 360 ook kan betekenen dat de PS3 JUIST marktleider zou KUNNEN worden. Ik heraal, het ZOU kunnen...

Ik ben tot nu toe zeer onder de indruk van de PS3. Bij Id software zeggen ze zelfs dat ie de krachtigste console van alle 3 de next consoles is. Al is het maar een klein beetje meer als de Xbox 360.

Ik denk niet dat Xbox Live voor de massagamers een reden zal zijn om voor de Xbox 360 te gaan. men koopt vaak een nieuwe cosnole voor een NIEUWE speel-ervaring en niet voor oude arcade games. Nogmaals, het zou zo KUNNEN zijn dat door de snelle launch Microsoft eerder hun eigen console in-populair maaakt dan populair...

5. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://archief.xboxworld.nl/news/7679/

Misschien toch maar eens de homepage lezen voor je zoiets post.

6. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien toch maar eens even logisch nadenken voor je zoiets iets post. ;)

Die populairiteit valt natuurlijk binnen het aantal spelers op een Xbox 360 en dus het aantal verkochte consoles...wat er niet buitengewoon veel zijn, want zoals al gebleken is is dat de Xbox 360's verkoopcijfers nog geen record verbroken heeft. Laat staan die van de PlayStation...

Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  7. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah als ze er maar weinig op de markt brengen gaan ernaturrlijk niet veel verkopen he.

8. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    dat is ook hun eigenschuld en mogelijke (fatale?) fout die Microsoft die ze begaan zijn.

9. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    vind ik niet hoor.

zo blijft de console verkopen en gaan er geen meer in de winkel rekken liggen.

en wie zegt dat de ps3 wel zo'n grote hoeveelheid gaat kunnen verkopen.
    en wie zegt niet dat er ook een wereldwijde launch komt van de ps3 waardoor er vele tekorten komen.

dus we zien het allemaal wel.

10. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Em, ik geef je wat betreft dat laaste gelijk. Wie zegt dat de PS3 goed gaat verkopen? dat klopt, maar waarom wil nou niemand inzien dat Microsoft heel dom bezig is geweest de Xbox 360 zo te rushen!

Het heeft de games er niet beter op gemaakt en mensen zitten nu (waaronder m'n broertje, als een mand, die wil em annuleren) op hun cosnoel te wachten. Jongens,w at een geweldige marketing!

Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  11. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    bwa rushen vind ik niet.

de console was af maar ze hebben hem te snel uitgebracht en niet genoeg consoles voor de grote massa geproduceerd.

de echte xbox fanaat zal hem wel hebben hoor.

waar ik me wel vragen bij stel is de bedrijven waar onze europese xbox 360 gemaakt worden want er zitten tog nog veel fouten in de consoles

12. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    dude je hebt een rijke fantasie.
    zoiets als dit is alleen maar een luxe probleem en btw ik ben even de bron kwijt maar ik las gister dat ps3 met een probleem zit ze zouden veel duurder worden waardoor veel mensen die geen hardcore gamers zijn kiezen voor xbox360 en dat ze later uit zullen komen dan was gepland.

en je broer ik weet niet waar die kijkt maar bij ons in amersfoort kun je ze overal kopen hoor.

13. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    je koopt toch een console omdat ie aan jouw eisen voldoet, voormij is dat zeer duidelijk de 360 omdat ik gewoom tegen andere mensen wil gamen, en sony gaat dat lang zal zijn leven nooit klaarspelen. kan me dus geen ruk schelen dat de ps3 3 keer zo mooi wordt, in fact ik heb zelfs liever een normale xbox met xbox live dan een ps3 zonder online gebeuren

amen

14. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    ja das waar maara wees gerust playstation 3 word echt niks mooier, tegen de tijd dat je verschil zal gaan zien omdat ps3 misschien net iets krachtiger is komt de volgende xbox er wel weer aan. microsoft zal zijn console wel niet zo laten verouderen in tegenstelling tot ps2 die is echt verouderd vergelijk maar eens xbox en playstation 2 spellen.

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

_O_ Heerlijk om te lezen, onnozele angsten van sommigen mensen _O_

Als meer dan de helf van de verkochte Xboxen aan is gesloten op internet is dat toch iets erg goeds in mijn ogen....

Oja, Xbox Live is er niet alleen voor Arcade games hoor :{

Veel plezier in 2007 met de PS3 ;)

16. JeePee

JeePee Guest

Ok: God of War, Gran Turismo 4, Metal Gear Solid 3..... Vind ze niet echt onderdoen aan de oude xbox hoor.

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, je hebt van die fanboy's die niet verder kijken dan de neus lang is he;)...

18. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoontje van Char?

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  19. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Dat meer dan de helft van de Xboxen is aangesloten is op internet komt denk ik ook omdat nu vooral de 'hardcore' gamers hem gekocht hebben. (gepreordered) Tegen de tijd dat de 'mainstream' gamers in de gaten hadden dat de xbox 360 er aan kwam door reclames enzo en hoe mooi het was was hij al haast niet meer te verkrijgen. (Niet in grote getale)

20. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Zucht, hier gaan we nooit uitkomen denk ik...

Ik las trouwens dat de japanse release van de PS3 op april geplanned staat.

Tjah, de dreamcast had ook alles wat alle andere consoles niet hadden, heeft heel lang zonder concurent gezeten todat de PS2 er kwam (die VEEL duurder was) en is een stille dood ondergaan. SEGA's bankrekening was dan misschien lang niet zo groot als die van Oom Bill, maar het heeft de Xbox er niet echt beter op doen verkopen.

Ik wil hiermee zeggen dat ondanks al dat geld Microsoft miscchien wel hun eigen kwelgeest zal worden. Ze hebben heel gehaast hun stap gezet, die niet daverend was. Veel mensen denken nu dat de PS3 er niet is vanwege tijdsdruk. Dat is deels waar. geen enkel bedrijf ziet zijn product later op de markt als de concurent, maar bedenk ook dat Sony Microsoft nu wel aan het observeren is en ze zo hun eerste stap kunnen zetten. Sony heeft de naam (playstation), de gebruikers (de massa's die al dik tevreden waren over de vorige PSes) en de marketing ervaring.

Ik denk dat, mocht de Xbox 360 marktleider worden, Sony er vlak achteraan komt wat verkochte cosnoles betreft. (Ik spreek hier over een termijn van meerdere jaren he ;) ) en terwijl Microsoft Marktleider is met een Miljarden verlies ( dit las ik op Nu.nl ZDnet en Tweakers.net etc. Ze zijn al meer als een miljaird dollar kwijt aan de marketing en productie van de 360) door dure marketing campanges en consoles goedkoper verkopen dan voor de productie prijs, krijgt Sony een 2e plaats (of 3e, vergeet Nintendo niet :) ) met een mooie winst.

Tjah, wie doet het dan beter zou je kunnen zeggen...Ik denk dat de aandeelhouder het wel zullen weten :p

P.s.

In mijn woonplaats zijn nog wel Xbox 360 Core systems te krijgen, maar die wil m'n broer niet.
    5 weken geleden heeft hij een 360 besteld bij Bol.com

P.p.s

Dan nog 1 ding.

Je doet (net als vele anderen) alsof er totaal GEEN Online service op de PS3 zal verschijnen, maar dat is niet het verhaal. Sony zal de PS3 gewoon van een modem voorzien, het is alleen de taak van de Publisher om voor een Online service te zorgen.

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina