Zucht, hier gaan we nooit uitkomen denk ik...
Ik las trouwens dat de japanse release van de PS3 op april geplanned staat.
Tjah, de dreamcast had ook alles wat alle andere consoles niet hadden, heeft heel lang zonder concurent gezeten todat de PS2 er kwam (die VEEL duurder was) en is een stille dood ondergaan. SEGA's bankrekening was dan misschien lang niet zo groot als die van Oom Bill, maar het heeft de Xbox er niet echt beter op doen verkopen.
Ik wil hiermee zeggen dat ondanks al dat geld Microsoft miscchien wel hun eigen kwelgeest zal worden. Ze hebben heel gehaast hun stap gezet, die niet daverend was. Veel mensen denken nu dat de PS3 er niet is vanwege tijdsdruk. Dat is deels waar. geen enkel bedrijf ziet zijn product later op de markt als de concurent, maar bedenk ook dat Sony Microsoft nu wel aan het observeren is en ze zo hun eerste stap kunnen zetten. Sony heeft de naam (playstation), de gebruikers (de massa's die al dik tevreden waren over de vorige PSes) en de marketing ervaring.
Ik denk dat, mocht de Xbox 360 marktleider worden, Sony er vlak achteraan komt wat verkochte cosnoles betreft. (Ik spreek hier over een termijn van meerdere jaren he ) en terwijl Microsoft Marktleider is met een Miljarden verlies ( dit las ik op Nu.nl ZDnet en Tweakers.net etc. Ze zijn al meer als een miljaird dollar kwijt aan de marketing en productie van de 360) door dure marketing campanges en consoles goedkoper verkopen dan voor de productie prijs, krijgt Sony een 2e plaats (of 3e, vergeet Nintendo niet ) met een mooie winst.
Tjah, wie doet het dan beter zou je kunnen zeggen...Ik denk dat de aandeelhouder het wel zullen weten
P.s.
In mijn woonplaats zijn nog wel Xbox 360 Core systems te krijgen, maar die wil m'n broer niet.
5 weken geleden heeft hij een 360 besteld bij Bol.com
P.p.s
Dan nog 1 ding.
Je doet (net als vele anderen) alsof er totaal GEEN Online service op de PS3 zal verschijnen, maar dat is niet het verhaal. Sony zal de PS3 gewoon van een modem voorzien, het is alleen de taak van de Publisher om voor een Online service te zorgen.
Laatst bewerkt: 26 jan 2006