PGR3 moest een launch titel worden, en is nog lang niet af. De game is namelijk zo goed getest dat je niet eens alle achievements kan halen. Er zitten ook heel wat fouten in de gameplay. Ook heeft de game nog last van pop-ups (iets wat deze generatie eigenlijk niet meer mag) Verder zit de game vol met bugs en vastlopers.
Call of Duty 2 is ook nog niet af. Nadat ze de single player mode klaar hadden moesten ze nog snel een online gedeelte in elkaar knutselen. Dit is volledig mislukt. Je hebt geen hosts, geen rooms, enorm veel lag, en je kan maar met 8 man in een map. Friends joinen wil ook nog eens mis gaan, en vaak krijg je het bericht 'server is full'. Ja, zet me daar dan niet in
Verder is mijn 360 op één dag 7 keer vastgelopen. Dat overtreft mijn PS2 die daar 3 jaar voor nodig had.
Ook heeft mijn 360 vijf disc's naar de klote geholpen (hier hebben meer mensen last van) en kan een enorm aantal consumenten DVD's niet vlekkeloos afspelen. En dat voor een apparaat voor 400,-. Als je bedenkt dat de 360 nu al last heeft van vaslopers en dergelijke, denk daar dan ook maar bij dat de games pas op 1/3 van z'n kracht draaien. Lijkt me sterk dat hij games die 3x groter zijn wel trekt. Ook heeft hij moeite om DD geluid af te spelen tijdens het laden. Het apparaat zuipt ook nog eens meer energie dan een plasma TV. Niet gerushed...?
Ik vergelijk hier even de eerste online PS2 game, met een pas uitgebrachte 360 game. Beide een shooter:
.................................. CoD2..............Socom
Lag......................... 8 van de 10......2 van de 10 potjes
Hosts........................... Nee.................Ja
Rooms.......................... Nee.................Ja
Iemand kicken?.............. Nee..................Ja
Aantal spelers:................ 8...................16
Voice chat..................... Nee.................Ja
Zo superieur is Live nou ook weer niet. Wanneer Sony zorgt voor goede servers en een friendlist die in elke game heftzelfde is, dan komen ze al aardig dicht in de buurt. Het enige wat ze dan missen is voice chats en een marketplace, maar ik kan wel zonder die dingen leven.
Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2006