Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    In iedere markt, buiten Windows om, waar MS zich in probeerde te mengen hebben ze verlies geleden / lijden. Of het nou de tablet PC is of hun Media Centre, ze verdienen er vooralsnog niks mee. Een ander bedrijf was of al bankroet of had hun "investering" stop gezet. De enige reden waarom MS zo doorzet is vanwege hun grote bankrekenening. Ik denk dat je daar uit mag concluderen dat ze niet bepaald slim bezig zijn...

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Microsoft weet wat ze doet. Microsoft is een miljarden concern met een marketing afdeling van hier tot en met Tokyo (alle afdelingen zijn daar enorm).
    Ik ga er vanuit dat er bij een bedrijf zoals Microsoft toch wel enige expertise aanwezig is. Ze gaan natuurlijk niet zomaar miljoenen / miljarden over de balk gooien zonder reden.

Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  3. JeePee

JeePee Guest

Helemaal niks. Mijn 360 staat mooi opgeborgen in een TV kast en heeft meer dan voldoende koeling.

Zoals ik al zei ben ik zeker niet de enige die hier last van heeft. Dit is een wel bekend probleem.

Ik ben idd een PS fanboy. Maar om nou te zeggen dat ik de boel kom opfokken en dergelijke? Ik onderbouw toch gewoon mijn meningen? Alles wat ik in mijn laatste post hier zei over de 360 klopt ook allemaal, en is 100% onderbouwd. Ik wil niet flamen, maar wanneer ik kritiek geef over de 360 die gewoon klopt, ga je meteen zeggen dat men mij moet negeren en dat ik de boel loop op te fokken.

Ik ben zoals ik al zei pro PS. Heb ik dit ooit ontkend? En of dat de enige is... Ik ken er wel een stuk of 10 die beter zijn dan Socom hoor. Ik nam die alleen als voorbeeld omdat dat de eerst uitgebrachte PS2 online game was.

Ik geniet nog iedere dag van het gamen op mijn 360, alleen was die laatste post een reactie op die van Plasticman die vroeg waarom de 360 gerushed zou zijn. Ik gaf daar gewoon antwoord op. Wil niet zeggen dat ik de 360 een kut apparaat vind. Hij had in mijn ogen alleen een stuk beter kunnen zijn, maar daarmee beweer ik niet dat ik er nu geen reet aan vind. Gewoon verkeerd opgevat ;)
    Hier nog even wat ik denk, en wat sommige van jullie denken dat ik denk:
    Ik: De 360 is goed, alleen gaat de PS3 denk ik beter worden.
    Sommige denken: De PS3 is ownage, de 360 zuigt.
    Daar zit nogal een verschil tussen.

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Geef ff wat cijfers dan.. Tablet PC is redelijk algemeen bekend dat het niet is geworden wat men wilde maar hoe bedoel je is Media Center niet winstgevend??

Tegenwoordig zie je in ieder Mycom, Media Markt, enz. foldertjes aanbiedingen van Media Center pc's. In de USA is het al redelijk bekend, hier begint het ook te komen. MIjn inziens al erg succesvol....

5. JPRacer.

Dat er spellen gerushed zijn kan best. Bij PGR3 vind ik dat zeker niet.
    Maar de console is verder goed. (Misschien dat die van jou gerushed is omdat die ene werknemer ze bus wou halen.)
    Je hebt al vaker lopen piepen dat die van jouw niet goed is, maar je wil niet bellen met de klantenservice omdat je dan misschien 5 dagen zonder xbox zit:{ Zo erg zal het dan ook allemaal wel niet zijn en loop er dan ook niet de hele tijd over door te zeuren|:-

En over het online gebeuren ga je vervolgens een vergelijking aan tussen COD2(waarvan we allemaal wel weten dat ie niet zo lekker loopt|:- ) en Socom. Een van de mindere tegen de beste van Sony8) .. Dat slaat natuurlijk ook nergens op.

Halo 2 blies Socom al de ruimte in.._0/

------------------------------------------------------------------------
    Voor de mensen die nogsteeds medelijden met MS hebben omdat ze alleen maar 'verlies' maken met de Xbox.

"Xbox helpt Microsoft aan meer winst

SEATTLE (ANP) - Softwareconcern Microsoft heeft afgelopen kwartaal 5,5% meer verdiend. De nettowinst van het concern steeg tot 3,65 miljard dollar. Dat was mede te danken aan de verkoopcijfers van de spelcomputer Xbox 360. Daarnaast profiteerde Microsoft van een sterke vraag naar softwareprogramma’s voor privécomputers en bedrijven.

De softwaregigant presenteerde zijn cijfers over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar donderdag na het slot van de handel op Wall Street. Uit het kwartaalbericht blijkt dat de omzet met 9,4% is toegenomen tot 11,84 miljard dollar. De cijfers komen overeen met de verwachtingen die analisten vooraf hadden uitgesproken. Microsoft bevestigde tevens zijn eerder uitgesproken prognoses voor zowel het lopende kwartaal als het gehele boekjaar.
    De populaire spelcomputer Xbox 360 werd gedurende het tweede kwartaal op de markt gebracht. De verkoop van de nieuwe Xbox liep zo goed dat Microsoft tegen de grenzen van zijn leverantiecapaciteit aanliep. Ook in Nederland was de spelcomputer kort na de entree op de markt nauwelijks te verkrijgen.
    Volgens analisten heeft de schaarste de omzetgroei enigszins getemperd. Desondanks stegen de inkomsten bij het onderdeel dat videospelletjes en aanverwante artikelen levert nog altijd met 13%.
    De Xbox 360 was een van de eerste belangrijke lanceringen van Microsoft in een nieuwe reeks, die zich nog over de komende kwartalen uitstrekt. Op de agenda staan nog de introductie van een nieuwe variant van het vlaggenschip Windows en van het programma Office.
    Het aandeel Microsoft steeg in de handel nabeurs met ongeveer 1,5%, nadat er tijdens de reguliere handel donderdag al 0,4% was bijgekomen.'

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2006
  6. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste ben ik het met je eens dat de 360 gerushed is. Hier en daar wat bugs, vastlopers en soms wat onafgemaakte features in games e.d.

Maar ik vindt wel dat je overdrijft en wat je op de vorige bladzijde deed was jouw probleem-360 erbij halen en voordoen alsof iedere 360 die problemen had, terwijl jouw 360 gewoon duidelijk meer problemen heeft dan de andere.
    Dat je geen klantenservice wilt bellen vindt ik prima, jouw keuze, maar dan moet je jouw probleem-360 gewoon niet als argumenten gebruiken dat de 360 gerusched is, want bij meer dan 75% doet de 360 het gewoon wel goed. ;)

Dat wou ik ff kwijt :cool: En aan andere gasten in dit topic, let eens een beetje op met wat jullie zeggen, want als ik dit draadje doorlees zie ik 50% onnodige posts waarin jullie dingen beweren die jullie geen eens kunnen weten. ;)

Wacht gewoon af tot de PS3 er is, en gebruik dán die argumenten, want veel te discuseren valt er nu gewoon niet omdat er nihil (bevestigde) info over de PS3 is.

Maar heeft Socom ook modes zoals Team deathamtch, Capture the Flag, Search and Destoy e.d. Kan je met Socom respawnen etc etc. Ik zeg hierbij niet dat CoD2 beter of slechter is als Socom, want dat is persoonlijk en voor iedereen anders, maar als je gaat vergelijken, moet je wel voor beide kanten àlle pluspunten erbij zetten. :)

Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  7. JeePee

JeePee Guest

Nope, maar dat kan wel bij Socom 2 ;)
    En bij Killzone kan je zelfs meer dan dat.

Als dus 25% het slecht doet is hij wel gerushed. Maar bij elk probleem wat ik heb ken ik members die het ook hebben.

8. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft plant grote update Xbox 360

de nieuwe grechten:
    Microsoft, die wel bekend staat om regelmatig patches en bugfixes te releasen, heeft een grote update voor hun Xbox 360 console in petto. De pleister zou alle op dit ogenblik bekende hardware- en softwareproblemen moeten oplossen alsook extra functionaliteit aan het Dashboard toevoegen. De update heeft nog geen releasedate, insiders houden het bij as soon as possible.

De extra functionaliteiten voor het Dashboard zijn hoofdzakelijk onbekend maar er zou wel een video/webcam functie bijkomen - Microsofts manier om er voor te zorgen dat mannelijke gamers wel degelijk met een vrouw hitsig aan het in-game chatten zijn. Ook zou er een functie bijkomen waardoor je de achtergrond van je dashboard custom kan instellen.

Of de update ook het broeikaseffect en het Israëlisch-Palestijns conflict zou oplossen, alsook Osama Bin Laden vangen lieten woordvoerders van het Redmondse softwarebedrijf voorlopig in het midden.

Microsoft reageert vaag op geruchten van Xbox:
    Dankzij een gamesite in Amerika zijn er weer wat geruchten rond de Xbox verschenen. Kotaku had namelijk verteld dat Microsoft aan winkelketens had laten weten dat de productie van de originele Xbox stopgezet zou worden. Op die manier zouden de consoles die nu in de rekken liggen, de laatste zijn die nog verkrijgbaar zijn. Kotaku kreeg het nieuws van een lokale distributeur van games, die het op zijn beurt van Microsoft zou hebben. Microsoft reageert echter nogal vaag op dit gerucht, want de enige reactie die ze gaven, was de garantie dat de console nog ondersteund zou worden en games zou krijgen. Maar uiteraard heeft dat relatief weinig met de productie van de console zelf te zien. Over de productie van de Xbox en diens nieuwe broer, de Xbox 360, wil Microsoft niets zeggen. Of dit nieuws nu een gerucht is of niet, weten we voorlopig niet, dus nemen we aan dat het een gerucht is. "Rumour until proven true" denken we dan maar.

Sony verwijdert lijst launchgames voor Playstation 3
    Sony, die wel bekend staat om hun onnavolgbare manier van communicatie, heeft een lijst met launchgames voor de Playstation 3 op hun Japanse website gezet om die enkele uren later terug te verwijderen. Marketingtruuk of typfout, niemand kan het zeggen.

De lijst met launchgames bevatte het actiespel Genji 2, de RPG's Angel Ring en Monster Carnival, The Eye of Judgement, Everybody's Golf 5 en een nieuwe versie van Gran Tourismo. De lijst stond naast de verwachte games voor de PSP en de PS2 in 2006, een launchdate kregen de games echter niet opgeplakt. Na een kleine 20 uur werd de lijst terug offline gehaald. Een woordvoerder van Sony die hierover werd aangesproken liet enkel 'geen commentaar' horen.

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dat microsoft maar komt met die update!!!:9

10. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    yep vind ik ook.
    eindelijk van die freezes vanaf

11. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Ook weer zoiets. de casual gamer proberen te dwingen online te gaan om hun console up-to-date te houden. Net als de BC updates :confused:

Van mij mag die update snel komen, want ik word er doodmoe van om steeds m'n console aan en uit te moeten zetten als ik van PDZ naar het dashboard wil...

12. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    hmm jij bent nen rare hoor als je silver hebt kun je ook al vanalles downloaden.
    dus er zal wel een update komen voor iedereen je zult dit zien.

en doe niet altijd zo negatief over de xbox360 als je hem altijd afbreekt waarom heb je hem dan gekocht?

13. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Omdat ik een hardcore gamer ben. Ik geil op de functies van de 360. :p
    Ik vind het alleen zo'n stomme zet van Microsoft dat denken dat de hele wereld zo into gamen is als de Hardcore gamers. Ze pakken het eigenlijk helemaal verkeerd aan omdat lang niet iedereen iets geeft om een algemene gamerscore of BC updaten via het internet...

Daarom denk ik dat Sony het lang niet verkeerd aanpakt en al helemaal niet bang is voor de 360 om ze van hun troon te stoten.

14. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Zeik jij toch es niet zo, en laat hem maken *****. Als ie dan weer niet goed is kun je van mij verder gaaan met ZEIKEN!..
    Sorry tegen dat soort mensen kan ik niet, er is toch een oplossing voor! |:-

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Maar het is wel zo dat als je niet online gaat, geen backward compatible hebt, 2 kameraden van me hebben ook een xbox 360(allé meerdere, maar deze 2 gaan niet online(nog niet)) en die willen hun xbox games erop spelen, één ervan heeft een heel deel xbox games geleend van zijn neefje om te kunnen spelen,maar hij kan ze niet afspelen,aangezien de xbox 360 niet backward compatible is zonder online... En hij gaat er momenteel niet online mee. Ik heb hem proberen te helpen, ik ben naar www.xbox.com geweest, en er stond van klik hier op te downloaden(update) ,brandt het op een cd'tje en klaar is het,maar dat is dikke bullshit,want je kan helemaal niets downloaden via die site,alleen via de xbox 360(mss binnekort ook van die site,maar waarom zet Microsoft het woordje hier in het groen op de site, terwijl je er niet op kan klikken, je kan er helemaal niets van downloaden...) Maarja, whatever, de helft is online van de xbox 360,maar wat van die andere helft...

16. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    14 oktober 1999. Een jaar voor de launch van de PlayStation 2 brengt Sega haar nieuwste console uit, de Sega DreamCast. Met deze console wil Sega de markt heroveren, nadat onder meer de PlayStation van Sony en consoles van Nintendo roet in het eten hadden gegooid. Deze poging van Sega faalde echter, en daardoor trok het bedrijf zich ook terug uit de consoleproductie. Sega is de DreamCast echter nog niet vergeten, integendeel zelfs.

Op 23 maart dit jaar zal Sega namelijk een bundel uitbrengen. In deze bundel zit enerzijds een originele DreamCast console en anderzijds de game Under Defeat. Deze DreamCast Bundle zal een prijs meekrijgen van 11.429 Yen, wat omgerekend ongeveer 81 Euro is. In het pakket zit ook nog de soundtrack cd, een poster en een originele sticker. Toch wel de moeite waard dus, zeker als je fan bent van nostalgie. Of deze bundel ook in Europa zal verschijnen is jammer genoeg nog niet zeker.

hehe ik vind nog altijd spijtig dat ze gestopt zijn met consoles maken.
    ze hadden volgens mij genoeg potentie hoor maja.
    als je ziet wat voor games ze hebben nu;
    pgr1 - pgr2 -pgr3 waren zeker al 3 toppers.
    taxi driver.
    dead or alive reeks
    de 2k sport reeks
    sonic
    condemmed van op de xbox 360
    phantasy star online
    monkey ball
    medieval
    virtua tennis
    shenmue
    full auto die uitkomt.

dus als je ziet zouden ze tog een redelijke lijst van games gehad hebben.
    en met wat marketing hadden er ook zeker grote developers toegehapt hebben zoals ea.
    het blijft spijtig

17. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    Gast, dit topic gaat over de consoles tegenover elkaar.
    De PS3 is nog niet uit, maar als ie uit is kan je al je oude PSX en PS2 games spelen op de PS3. Mensen met een Xbox 360 zijn gedwongen in het bezit te zijn van een HD en hun 360 aan te sluiten op een internet verbinding.
    Dat vind ik een slechte zaak.

Oke, ik heb een 360m ik vind em erg gaaf, maar je moet wel een beetje kritisch blijven...

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    uhm de ps3 gaat niet full bc worden hoor.

het probleem blijft bij de nieuwe console de hardware.
    bij de xbox360 zijn er spellen zoals forza die heel slecht spelen op de xbox360 dit komt allemaal door de nieuwe hardware.
    bij de ps3 zal dit probleem ook wel voorkomen

19. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk zijn er dingen die niet helemaal perfect zijn!...
    Maar wie zegt er dat je gedwongen word voor hd tv???? ps3 is ook mooier op hdtv hoor:confused:
    Tsja en ik dacht dat je het kon downloaden van de stie, waar ze volgens mij dan nog aan bezig zijn, anders geef ik je zeker gelijk want dat moet gewoon geregeld zijn!
    Maargoed het is al vaker gezegd, we zijn eigenlijk bezig met een discussie te voeren die er helemaal nog niet is!.. |:-
    Ben ook zeer benieuwd naar de ps3, en dan heb je eigenlijk pas een echte discussie..

Sony kan ook weer vol met bullshit aankomen lulllen wat ze ZEKER niet voor de eerste keer doen!.. Maargoed hoop dat ze het deze keer niet doen!

20. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    bwa.
    en ik hoop ook de service van playstation wat beter is want bij de psp amaai wat een gezever allemaal met die dead pixels

Op dit moment staat er nog niks vast, maar Microsoft is de mogelijkheden aan het bekijken om een "draagbare digitale media speler" te produceren. In eerste instantie wil men vooral gaan concurreren met Apple's iPod. Het apparaatje moet dus muziek en video kunnen afspelen.

Maar er zijn al zoveel alternatieven voor de iPod, en toch (ondanks de veel hogere prijzen) blijft Apple de absolute marktleider op dat gebied. Microsoft moet dus wel met iets unieks komen om zich te onderscheiden. En daar komen, aldus Peter Moore, de portable games om de hoek kijken. Als je er goede spellen op kon spelen zou dat echt iets interessants zijn wat de iPod niet heeft. Er wordt op dit moment dan ook over de marketing nagedacht. Moet het een "Microsoft Media Player" worden, of een "Xbox Portable"?

"De Xbox-naam biedt veel mogelijkheden," vindt Peter Moore. Maar het gevaar ervan is dat consumenten het apparaat dan al snel gaan zien als alleen maar een spelcomputer. Net als de Playstation Portable. Daarbij denken mensen toch als eerste aan de games. Iemand die naar de winkel gaat om een MP3-speler te kopen, zal niet zo snel een PSP overwegen. Zelfs al is die daar ook prima voor geschikt.

Het wordt interessant om te zien hoe dit uiteindelijk afloopt. Op dit moment mag Rare van Microsoft nog steeds spelletjes produceren voor Nintendo's Gameboy en DS. Ik kan me voorstellen dat dat is afgelopen zodra het bedrijf met een eigen handheld komt. En zal een eventuele draagbare Xbox net zo sterk zijn als de PSP? Of besluit Microsoft, ook vanwege het succes van de spelletjes op Live Arcade, dat het wel wat minder kan en dat er vooral games als Geometry Wars op zouden moeten verschijnen?

Bron: Businessweek

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina