1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja kan op www.xbox.nl ook een CD-tje bestellen met de BC update als je geen Live hebt. Kost je 3,-.

2. JeePee

JeePee Guest

Laat ze eerst maar eens komen met updates van CoD2 en PGR3.
    Ik betaal 60,- per jaar, en daar merk ik nog bar weinig van. Ze hebben al bijna 3 maanden de tijd gehad om de lag in CoD2 te fixen, maar van de update is nog niks te bekennen. Ze hebben wel een bericht vrijgegeven dat hij komt, maar daar staat helemaal niet in wanneer. En ook vraag ik me af waar de update van PGR3 blijft. Ik wil die online proffessional achievement nou toch echt wel een keer halen.

Eigenlijk worden we gewoon genaait door M$. Wij betalen games die ons 60 euro kosten, terwijl de meeste nog niet helemaal af zijn. Dan mag je nog eens 60 euro per jaar betalen om de games compleet te maken. Ook kan je nog eens geld neerleggen voor speciale features, bijvoorbeeld je gamertag veranderen, of avatars downloaden.

Zoals ik al eerder zei heb ik gewoon de 1ste game van de PS2 gepakt, en de laatste game van de 360. En Socom is echt niet het beste PS2 spel hoor. Er zijn zat betere.

3. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag mij af of er hier mensen zijn die een marketing studie volgen, of er gewoon verstand of interesse in hebben en wat hun visie is op de huidige situatie en die van de toekomst.

De ogen zijn de laatste tijd vooral gericht op Sony en Microsoft. De doelgroep die beide bedrijven willen bereiken is identiek, maar de manier waarop men dat doet is verschillend. Microsoft richt zich met name op de toepassingen, zoals online service en oude arcade games. Dit is een soortgelijke strategie als die Sony voerde ten tijde van de introductie van de Playstation I (Sony gebruikte haar console om een grotere doelgroep aan te spreken). Sony daarentegen hanteert momenteel een soortgelijke strategie als bij de introductie van de Playstation 2; een nieuwe technologie (blu-ray) gebruiken om een grote groep (potentiële) kopers aan te spreken. Hierdoor zullen ook mensen de Sony console kopen vanwege de blu-ray speler.

En waar is Nintendo? Gaat haar strategie om een totaal andere machine te worden werken of kan zij de twee kapitaalkrachtige vechtersbazen niet bijhouden.

Ik zou graag willen weten wat jullie verwachten zijn van de marktposities van de drie spelers en hoe de verschilende marketingstrategieën zullen uitpakken.*)

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat Sony marktleider blijft met betrekking tot de consoles, dat Microsoft wat in gaat lopen (door de eerdere release van de next-gen console) en wat Nintendo gaat doen, daar heb ik helemaal geen idee van. Enige wat ik van Nintendo weet is dat ze met die nieuwe controller zitten te klootviolen wat me verder dus totaal niet trekt.

Misschien dat een hoop mensen nog voor Nintendo gaan kiezen of dat er veel mensen zijn die de Revolution als 2e console willen hebben, maar ik heb geen idee wat hun marktaandeel zal kunnen gaan worden.

Van de strategiën krijg ik eigenlijk ook niet veel mee. Misschien is het nog een beetje te vroeg om daar een oordeel over te vormen, omdat ik Sony nog niet echt wat heb zien doen. In elk geval lijkt het erop dat beide giganten door het lopen smijten met hardware specs het publiek wilde winnen, waarbij Microsoft ook nog de nadruk op online gaming kon leggen en Sony op het gebruik van nieuwe technologiën.

Hoe sony de campagne gaat doen weet ik niet, maar ik heb begrepen dat er binnenkort weer een beurs is waar een hoop nieuwe dingen geshowed gaan worden. Wellicht is het daarna mogelijk een beter oordeel te formuleren.. :)

Microsoft doet het voor de rest aardig. De 360 is inmiddels bij ongeveer de hele werled bekend, staat in talloze magazines en kan overal gewonnen worden. De naamsbekendheid van de nieuwe console is er en de games worden over het algemeen goed gewaardeerd. Misschien dat ze in reclames nog wat meer de nadruk op de multiplayerervaring kunnen gooien..

5. Ik denk dat MS de markt volledig gaat domineren, Sony zal tegen de tijd geen voet aan de grond weten te krijgen met de tegenvallende te dure PS3..

Nintendo komt op de 2e plaats, maar ik zie het wel voor mogelijk dat ze samen gaan met MS en hun titels uitbrengen op de 360 en zich kwa consoles alleen richten op de handheld markt..

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2006
  6. JeePee

JeePee Guest

Ik denk dat Sony op de E3 hard gaat toeslaan. Er zullen meer PS3's verkocht worden dan 360's en dat komt mede door de fanbase die Playstation de afgelopen jaren heeft opgebouwt. Ook zie je nu al dat er deze maanden meer PS2's dan 360's zijn verkocht. Ik denk ook dat Sony gaat verrassen met de online mogelijkheden van de PS3. Nintendo gaat het ook nog redelijk doen, omdat veel mensen deze console als 2de spelcomputer willen.
    Sony 1, Xbox 360 2, Nintendo 3

7. Met alleen die fanbase kom je der niet..

Als de PS3 tegen de tijd tegenvalt, zal deze door de media waarschijnlijk vrij hard de grond ingeboord worden omdat Sony zulke mooie praatjes heeft gehad. Veel fanboys zullen de naam Playstation dan snel genoeg voor lief nemen en overstappen naar de xbox als deze beter blijkt.

De merknaam Xbox is ondertussen ook al aardig sterk aan het worden. Er zijn vrij weinig mensen meer die niet weten wat een Xbox is..

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2006
  8. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    DUHHH xbox 360 is uitverkocht |:-\
    Als ze dan 3 ps2 verkochten hadden ze er ook nog meer verkocht...

9. JeePee

JeePee Guest

Ik had het over de verkoopcijfers vanaf 2 december 2005 tot nu.

Weet ik. Ik zei ook 'mede' door de fanbase.

10. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    pff oe kunde nu al zeggen dat de xbox360 goe verkoopt.
    ze hebben veel te veel te korten.
    ik zeg dat ze goed gaan verkopen tegen mei juni.

en wie zegt niet dat de ps3 veel tekorten gaat hebben.
    ens alsde ps2 bv tussen de 700 - 1000 euro gaat kosten mmmm. dan wil de casual gamer dit eens zien kopen als er dan een xbox ligt tegen 400 euro

11. Ja, die fanboybase is zowiezo al hard aan het slinken.
    Als de PS3 dan ook nog een beetje crappy blijkt te zijn blijven er dan weinig potentiele kopers over als de Xbox360 betr en goedkoper blijkt te zijn.

12. JeePee

JeePee Guest

Als, als, als,
    de sterkste geruchten zijn nog dat hij tussen de 300 en 500 gat kosten.

13. Dat zijn de 'geruchten' die jij het liefste gelooft zeker:eek:

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Grapje zeker? Er zijn meer dan 100 miljoen PS2's verkocht, nog 2 miljoen en ze hebben meer verkocht dan de PS1.. Wat dit jaar dus makkelijk gebeurd. Ofwel de
    PS2 is populaider dan de PS1..

PS3 domineert de volgende generatie ook weer gewoon.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Omg.

Kap is.

/edit:mad: Komt Burfout er weer doorheen met een post. Ik had het dus tegen Plasticman NL en JPRaceGamer.

Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  16. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Sony's gamesdivisie heeft wederom een goed financieel kwartaal achter de rug. De omzet van het kwartaal (1 oktober t/m 31 december) bedroeg 2,94 miljard Euro, wat een stijging van 48,3 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal dat jaar daarvoor was. De winst steeg het desbetreffende kwartaal van 314 miljoen Euro vorig jaar naar 478 miljoen Euro dit jaar. Dat is een stijging van 52,1 procent.

De goede cijfers zijn grotendeels te danken aan de PlayStation Portable, die voor het eerst meer werd verkocht dan de PlayStation 2. 6,22 miljoen PSP's tegenover 5,36 miljoen PS2's in het derde fiscale kwartaal. De PlayStation 2 zorgde dan wel weer voor meer verkochte spellen. 93 miljoen PS2 spellen en 'slechts' 14,5 miljoen PSP spellen. Die 14,5 is overigens wel een groot verschil met de 1,2 miljoen verkochte spellen van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het jaar waarin de PSP dan wel weer voor het eerst op de markt verscheen.

Nintendo maakt ondanks lagere omzet meer winst

Nintendo heeft zijn financiële cijfers over de afgelopen negen maanden (1 april t/m 31 december) bekend gemaakt en daaruit blijkt dat het bedrijf ondanks een lagere omzet meer winst heeft gemaakt. Nintendo boekte in deze periode een winst van 649 miljoen Euro tegenover 477 miljoen Euro in dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde dankzij tegenvallende verkoopcijfers van de GameCube en Game Boy Advance met 1,7 procent naar 2,89 miljard Euro.

De Game Boy Advance divisie werd het hardst geraakt. Er werden over deze periode slechts 7,5 miljoen GBA's, GBA SP's en Micro's verscheept tegenover 14,3 miljoen in dezelfde periode het jaar er voor. De verkoop van de spellen daalde van 73 miljoen exemplaren naar 51 miljoen.

Hetzelfde verhaal is in mindere mate terug te vinden bij de GameCube divisie, waarin het aantal verkochte eenheden daalde van 3,46 miljoen naar 2,16 miljoen. Het aantal verkochte GameCube spellen daalde van 40 miljoen naar 28 miljoen.

Het grote verschil werd echter door de Nintendo Dual Screen gemaakt. Daarvan werden 9,16 miljoen eenheden verkocht ten opzichte van de 2,84 miljoen van het jaar daarvoor. Dat zijn overigens wel wat scheve cijfers, omdat het de Dual Screen pas sinds november 2004 op de markt is gekomen. Het aantal verkochte DS spellen steeg van 5 miljoen naar bijna 36 miljoen.

Nintendo heeft voor de rest van het jaar als enige verwachting uitgesproken dat zij voor het einde van het fiscale jaar (maart 2006) 12 miljoen Dual Screens wereldwijd te willen verkopen. De lancering van de Nintendo Dual Screen Lite in Japan op 2 maart zal voor de nodige extra verkochte exemplaren zorgen.

17. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tot voor kort dacht ik altijd dat Sony marktleider zou blijven. Het is alleen erg stil rondom Sony de laatste tijd, feit is ook dat Sony een erg sterke naam heeft in de game-industrie.

Over de Blu-Ray techniek ben ik een beetje sceptisch, het is misschien een té vroeg stadium om deze techniek al toe te passen. Aan de andere kant is Sony heel goed in het op de markt zetten van nieuwe technieken, denk hierbij aan; Walkman, Discman etc.

Microsoft speelt naar mijn mening erg slim op de markt in door veel innovatieve ideeën te realiseren zoals: marketplace, online multiplayer en veel mogelijkheden met multimedia. Indien er een grote community ontstaat achter deze online functionaliteit kan Microsoft veel geld verdienen vanwege het hoge rendement van deze dienst denk ik. Sommige mensen zeggen dat de mainstream er ook nog niet klaar voor is, ik denk dat dat niet het geval is omdat anno 2006 bijna iedere huiskamer met een xbox ook een internet verbinding bezit. Ten tijde van de dreamcast was dit een ander verhaal in verband met de lage snelheden (56k) en het nog niet goed ontwikkelde internet.

Ik weet totaal niet wat ik van Nintendo moet verwachten. Ik heb ook het gevoel dat zij zich meer op de (grote) aziatische markt richt dan op ons.

Ik denk dat het erom zal spannen wie van de spelers markt weet te domineren. Als Microsoft haar online comminity goed weet op te bouwen vermoed ik dat zij wel eens de gene kan zijn met de grootste winst en misschien ook wel marktleider.

Een herhaling van het verleden (Sega) zie ik met microsoft niet snel gebeuren. Ik geloof wel dat deze markt steeds meer een markt van alles of niets wordt vanwege de enorme research en development kosten die er nodig zijn. Als er in de komende ronde een van de drie onderpresteerd zou dit wel een einde kunnen betekenen denk ik. Nintendo maakt hier mijns inziens het meeste kans op.

18. JeePee

JeePee Guest

uiteraard. Het liefst geloof ik het gerucht dat hij 20,- wordt, maar dat is toch meer dan logisch? Je gaat toch niet hopen dat hij 3000,- is :+

Nee hoor. Sterker nog, hij groeit namelijk sneller dan die van de 360 (als je naar de verkoopcijfers kijkt that is)

Wanneer wordt eigenlijk de E3 gehouden?
    Ergens volgende maand toch...?
    Ik kijk er echt naar uit :)

19. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Duhh, hij was uit verkocht

20. JeePee

JeePee Guest

Ik zeg niet deze maand, maar deze maanden. Vanaf 2 december is de PS2 vaker over de toonbank gegaan dan de 360. Ookal is hij uitverkocht, ik vond het toch raar om te horen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina