1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dudes, flikker eens op met die ongeloofelijke fanboy-reacties en ga eens wat op een hoger niveau discuseren, zelfs ik doe me best doorvoor. Dit is gewoon niet leuk meer, fanboy vs fanboy die puur subjectief posten.

Je koopt gewoon de console die aan jouw eisen voldoet, en daarmee basta.

2. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    yep mensom zoals jpr waarom kopen jullie een xbox360 als jullie dan niets anders dan slecht kunnen zeggen.

terwijl het wel een prachtig systeem is

3. JeePee

JeePee Guest

Alstublieft :p:

4. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat dat dan ook eens merken ;)

5. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    E3 is pas rond 10 mei als het goed is is er 1 maart weer zo'n evenement voor de PS3 waar ik dus erg naar uitkijk.:9
    Ik denk trouwens dat de PS3 marktleider blijft omdat die gamesseries van playstation gewoon teveel gewicht meebrengen als iemand zegt Metal gear solid dan zou de gemiddelde gamer moeten weten welke game dat is.
    Hetzelfde geld voor gran turismo dat zijn beide gamesseries waarvoor consoles gekocht worden en playstation heeft meer van dat soort gamesseries en er komen er telkens meer bij.
    God of war is een recentelijk voorbeeld van zo'n potentieele gamesserie dat hebben ze bij sony door en dus is de tweede al op komst.
    En er is alweer zo'n potentieele gamesserie aangekondigd voor de PS3 I-8 bijvoorbeeld.
    Ze blijven het zien de enigste xbox games die vanzelfsprekend hetzelfde gewicht meebrengt is halo of PGR.
    Ik zeg het hoe ik het zie ik heb sinds 2 december een xbox 360 en ben er erg blij mee ik zie coole games ervoor aankomen.
    En heb geen last van kapotte discs vastlopers of oververhitting gehad maar dat soort gamesseries mis ik op de xbox 360.
    Ik heb PDZ en ben er nu het nieuwe er een beetje vanaf is nou niet echt blij meer mee en zo'n gamesserie word die zeker niet.
    Kameo ook zoiets het is erg mooi hoor maar heb hem niet echt meer opgepakt sinds ik hem uit heb die unieke vaardigheden van die elementals hadden better gebruikt kunnen worden.
    Zal vast ook geen langlopende gamereeks rechtvaardigen.
    PGR 3 daar ben ik dan wel heel blij mee tegen mijn verwachtingen in eigenlijk dat is zo'n gamesserie voor sommigen.
    Hoewel ik niet gelijk sta te wachtten op een deel 4 en ik niet zal juichen als ik de eerste trailers zie kan ik wel begrijpen dat sommige dat wel zouden doen.
    Maar ja bij PGR en halo blijft het dan wel zo'n beetje vind ik niet erg ik wil toch namelijk ook een PS3 voor dat soort games.
    Maar ik denk niet dat de xbox 360 veel playstation eigenaren over zal halen voor alleen een 360 ze zullen hun playstation 2 toch gekocht hebben voor de MGS,gran turismo en tekken games.

6. JeePee

JeePee Guest

Mooi stukje tekst _O_ IMO helemaal waar. Socom en Killzone zijn ook nog van de series. Ik denk dat Forza op de 360 ook nog wel doorgaat tot deeltje 4 ofzo, hetzelfde geld voor Ninja Gaiden.

7. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja goed als je van die games houd is dat wel een reden tot aankoop. Ikzelf was na mijn ps1 al uitgekeken op titels als MGS deel x, tekken 5 en GT 3. Ik hou ook niet zo van die Japanse games.

De games die op de xbox verschenen spreken mij daarentegen wel aan:
    -Halo
    -DOA
    -Far Cry
    -Rainbow Six
    -Splinter cell
    -Forza
    -PGR
    -Unreal championship
    -Half Life

Ook al zijn deze niet allemaal exclusief. Ik denk ook niet dat dat het allerbelangrijkste is van een hedendaagse console. Games zijn wel belangrijk, maar functies zoals live, media center extender etc. zijn voor mij doorslaggevend bij het kopen van een console.

Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Voor een gamer die een game console koopt om te gamen (hoe voor de hand liggend is dat?), kunnen exclusieve titels zeker wel de doorslaggevende reden geven om voor bijv. de ps3 of 360 te gaan. Xbox live zelfde verhaal, maar de gamer zou niet voor de 360 gaan omdat die media extender heeft :) Dat is voor de mensen die eigenlijk niet zo extreem veel gamen maar het wel een leuk machinetje vinden.

9. Deus X Machina

Deus X Machina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat de games geen doorslaggevende factor kunnen zijn. Wat ik wel zeg is dat ik denk dat een console tegenwoordig steeds meer moet bieden dan alleen de exclusieve games, dit om een grotere doelgroep aan te spreken.

Kijk maar naar xbox arcade, er zijn genoeg "oudere" mensen die daardoor een xbox eerder zullen aanschaffen. Of het hele webcam verhaal, hierdoor wordt het een soort gezinsapparaat; oudere zoon kan de die hard actiegames spelen, vader en moeder kunnen hexic of bejeweld spelen, films opnemen, muziek luisteren en fotos bekijken en dochter kan webcammen met haar vriendje :D

Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  10. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    HD = Harddisk ;)

11. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Als de de mensen van Xboxic mogen geloven zou Microsoft aan het werken zijn aan een update voor het Xbox dashboard, die dan volgende week maandag beschikbaar zou moeten gesteld worden. Deze update zou enkele problemen moeten verhelpen van het systeem en het niet krijgen van de zogenaamde 'achievements'.

Daarnaast zouden er ook enkele nieuwe functies toegevoegd worden, zodat het onder andere mogelijk zou zijn om een webcam aan te sluiten op je X360.

Microsoft heeft nog geen officiƫle reactie gegeven op dit nieuws.

12. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    sorry voor de dubbelpost hoor

OPTWARE ontwikkeld holografische disk.

een consotium van 6 japanse firma's heeft de schouders gezet onder de HVD (holographic versatile disc) standaard.
    deze standaard ontwikkeld door optware, maakt gebruik van lichtinterferentiepatronen om gegevens op te slaan, een methode die ook al gebruikt wordt om hologrammen te maken.
    de opslagcapaciteit van deze techniek overschrijdt de capaciteit van de huidige optische media met de factor 200.
    volgens optware kan het tot 1000gb aan data opslaan op een single dvd-schijfje.
    de data zou bovendien aan 1gbps kunnen gelezen worden, wat zo maar even 40 maal de dvd snelheid is.
    dat ze serieus genomen worden blijkt onder andere uit het feit dat een deel van de research gefinancierd is door intel.
    de HVD is nog niet voor direct men hoopt het af te kijgen tegen eind 2006.

dus als je dat leest heeft de hd dvd en blu ray weer een concurent er bij.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is echt bijna niet meer voor te stellen. Opslagcapaciteit gaat wel eens een keer naar de praktisch oneindig. Toch wist ik dit al jaren. Ik heb hierover al ver voor de komst van de dvd een lang stuk over gelezen dat ze bezig waren opslagcapaciteit 3d te maken, echter de markt was er gewoon nog niet klaar voor.

14. JeePee

JeePee Guest

De HVD gaat denk ik alleen gebruikt worden door bedrijven om backups te maken. Het is iets te veel van het goede voor de consument.

15. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Zelfde redenering kan je dan ook voor Blu-Ray gebruiken. Het enige punt waar iedereen denk dat Blu-Ray gaat winnen is de opslag ruimte. Is er een formaat wat meer ruimte heeft dan Blu-Ray dan krijg je dat soort argumentatie.

16. JeePee

JeePee Guest

Nou, Blu-Ray is te gebruiken voor HD kwaliteit films, een games hebben meer mogelijkheid tot uitbreiding. En volgens mij is voor een bedrijf 50 GB niet genoeg om alles op te slaan. 1000GB daarin tegen wel, maar dat is weer veelste groot voor films en games.

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Maar als je bijvoorbeeld de 16 dvd box van LOTR neemt en dan allemaal in HD 1080i omzet past het hel nooit op bluray. Dus heb je iets groter nodig

18. JeePee

JeePee Guest

Ja, ok dat is waar. Hetzelfde geld voor series die op DVD's verschijnen. Maar zo jij alleen daarom een HVD speler kopen?

19. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou het kopen als de prijs goed is. Zelfde voor Blu-Ray en HD-DVD.
    Maar voor mij is het nog allemaal te snel. Mijn moeder is pas gewend geraakt aan DVD's en dan kan ik haar gaan uitleggen wat Blu-Ray en HD-DVD is. Als het aan mij lag mag die hele DVD battle nog 4 jaar wachten.

20. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft Japan deftig onderschat met de launch van de Xbox 360. Het is al langer geweten dat Japanners sceptisch staan tegenover buitenlandse multimediatoestellen, met de volgende cijfers is het alvast pijnlijk bewezen. Tijdens de eerste twee dagen van de lancering werden er 62.135 consoles verkocht, maar tot nog toe zijn er maar een bedroevend aantal van 107.800 consoles over de toonbank gegaan. Wanneer we dit vergelijken met de originele Xbox, dat in de eerste drie dagen 123.000 consoles verkocht, gaat het niet goed met de Xbox 360 in Japan. Dit is een domper op de feestvreugde van Microsoft, aangezien de console in de rest van de wereld aanslaat.

Bij Microsoft hebben ze er echter een goed oog in dat de console beter zal verkopen wanneer de echte Japanse titels uitkomen. Het probleem blijft echter dat in Japan de mensen geen High Definition kennen, terwijl dit toch wel een grote troef is van de Xbox360. Enkel de tijd zal het ons wijzen hoe de verdere verkoop zal evolueren in Japan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina