1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Microsoft die capaciteit van next gen games onderschat?

Hopelijk is de capaciteit genoeg van de dvd voor de xbox 360 games. Maar het volgende onimusha game, van deze generatie(!!) komt op 2 dvd's uit! Een game van deze generatie, nu al op 2 dvd's! Ik bedoel, next gen games slurpen echt massa's meer van de capaciteit. Maar in Onimusha zit wel enorm veel cgi materiaal. Ik weet dat sommige op dit forum dan gaan zeggen van, fuck cgi enzo, maar ik vind het per toevallig wel altijd geweldig om naar te kijken. In FFX bijvoorbeeld_O_ , Die cgi filmpjes zijn al een grote film op zich, en ook must voor mij in zo'n game. In ieder geval, je kan wel als je dvd 2 speelt van de volgende onimusha game alle gebieden ingaan waar je in de 1ste dvd inkon. Dus de cgi gebruikt echt veel capaciteit van de dvd. Maar dan nog! Ik ben toch benieuwd of er binnen 3 jaar niet veel games op 2 dvd's,... gaan staan met de xbox 360 games. Op zich niet erg voor een RPG,...(maakt eigelijk helemaal niets uit),maar voor een game als gta, race,... daar maakt het wel iets uit...(maar dat zal men wel op 1 dvd krijgen waarschijnlijk...)

2. Ik denk dat het nog wel goed gaat komen in Japan, zodra MS een paar goede games launched die de japanners aanspreken en ze moeten ook contine met nieuwe titels blijft komen. Ze hebben nu vast ook nog wel een paar verassinkjes achter de hand om die Jappen helemaal gek mee te maken.
    En ze zijn er daar ook misschien nog wel overtuigd dat de PS3 in de lente van dit jaar uitkomt. Als die dan officieel uitgesteld wordt beginnen de verkoopcijfers van de xbox 360 ook wel te stijgen.

High-Def kennen die jappaners wel, alleen had MS geloof ik bij de vertaling in de marketing een fout gemaakt, door de letterlijke vertaling te gebruiken.
    Wat dus iets anders betekende en niet iedereen het snapte.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2006
  3. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    High def is idd al lang bekend in Japan. En ps3 zal in de lente launchen in Japan...

4. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet dat de 360 het goed zal gaan doen in Japan, wat MS ook doet. Op de Xbox 1 haddens ze ook mooie, echt japanse games, maar dat hielp weinig...

5. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik begin ook te denken dat het microsoft niet echt zal gaan lukken in Japan.
    Ik zou willen zeggen dat het door de games komt dat de echte japanse games daar nog niet uit zijn.
    Maar lijkt me een beetje valse hoop koesteren hij verkocht slechter dan de eerste xbox zegt mij al genoeg eigenlijk.
    De echte japanse games als Phantom dust zorgden er ook niet voor dat de eerste xbox opeens hartstikke goed verkocht.

6. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    360 en Japan gaat nooit samen en dat was te verwachten. Jappanners hebben gewoon veel meer vertrouwen in "hun" PS3 en zullen die gewoon masaal gaan kopen, dat kan je nu al zeggen.

M$ moet zich IMO gewoon op Amerika en Europa richten, want daar liggen hun kansen om PS3 te "verslaan" met koopcijfers.

7. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Ja denk dat je daar ook wel gelijk in hebt ja...
    Maar dat blijven ze toch proberen, want ze hebben het geld ervoor, dus dat begrijp ik nog wel:cool:

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Weer bevestigd dat ontwikkelen voor ps3 niet zo moeilijk is!

Het programmeren voor de PS3 is niet moeilijk:

Er is weer een nieuwe developer die zegt dat het ontwikkelen voor de PS3 niet zo moeilijk is. Een andere developer (niet Guerrila) heeft daar een uitspraak over gedaan tegen Keith Stuart, een gamejouralist die voor de Edge werkt. Na doorvragen in een intervieuw met Volatile, developer van de game Possession, kwam hij een en ander te weten.

De developers van de game Possession; Volatile, vertelden hem:
    De PlayStation 3 gebruikt Open GL voor de graphics API. De PS3 maakt gebruik van een speciaal ontwikkelde vorm van open GL; Open GL ES.

Uit het intervieuw:

Volatile laat zich ook verder uit over de Cell.
    Het ontwikkelen voor de Cell is in principe niet zo moeilijk het lijkt. Het lijkt op het ontwikkelen voor een P.C die gebruik maakt van meerdere threads.

Het is gewoon een kwestie van de mainprocessor van de Cell gebruiken en de SPe's de threads te laten doen. (threads kun je zien als opdrachten)
    Een voorbeeld daarvan is A.I een andere SPE kan bijvoorbeeld de taak op zich nemen voor het tekenen van de figuren in een game. Hierdoor kan een hoop werk verricht worden door de omliggende power om de mainprocessor, de SPe's.

Door deze Cell processor en de GPU van Nvidia zullen de grapics van de PS3 iets beter zijn als de High-end videokaarten die nu op de markt zijn verschenen.Maar de PS3 heeft meer power, en dat zul je zien in de physics van de games en de omgevingen. Water zal er bijvoorbeeld levensecht uitzien, EEN SPe kan deze taken, het zorgen voor de physics, in de game voor zijn rekening nemen.

Ook gebruikt de PS3 Cg een vorm van C++ programmeertaal. Cg is iets wat Nvidia ook gebruikt. Deze Cg programmeertaal is toegespits voor het gebruik van 3D shaders.Eigenlijk specifiek Vertex shaders and Pixel shaders. (Meer erover vind je hier)

http://developer.nvidia.com/page/cg_main.html

Verder liet Volatile zich ook nog uit over Blu Ray. Zij zien dat als heel positief voor de PS3.
    De beschikbare capaciteit is gewoon 2x zoveel als HD-dvd. De PS3 zal gewoon echt in het voordeel zijn; Volatile vertelde dat een tussenfilmpje van 20 minuten in HD-TV kwaliteit gewoon een opslag nodig heeft 4.7GB!!

Dat wil zeggen dat de games van de PS3 fantastische tussenfilmpjes kunnen laten zien op HD-tv kwaliteit. Daar moet de xbox360 gewoon verstek laten gaan, De opslagcapaciteit van een DVD is veel te klein om dit aan te kunnnen. De games van de xbox360 zullen geen gebruik gaan maken van het HD dvd medium.
    Volatile ziet dit (Blu Ray) als voordeel voor de games in de nabije toekomst. De games zullen immers groter worden.

Is die opmerking ook weer ontkracht, dat het ontwikkelen voor de PS3 heel moeilijk zou zijn.
    -----------------------------------------------------------------------
    Nog eventjes over de prijs van ps3 en xbox 360.
    Xbox 360 kost dan mss wel 400 euro,maar je moet er wel nog een play en charge kit bij kopen(wat met ps3 dus niet moet, vind ik ook wel spijtig aan xbox 360, dat geeft niet het volledige next gen gevoel). En een extra controller, tja, dan heb je al 500 euro voor een xbox 360 uitgegeven he... Dus 500 euro voor een ps3 zou echt goedkoop zijn!(ps: prijs ps3 is nog niet bekend, redenering)

Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Boss is de pijs van de PS3 al bekend en de definitieve inhoud ... WOW!!! mag ik de bron!!!

10. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    ale tog nog goed nieuws vandaag.
    dan zullen die tussenfilmpje van mgs4 helemaal hd.

mmm microsoft zal mogen oppassen,vooral nu met die update dat op niets trekt mmm

maar dan zullen de graphics tussen beide consoles enkel verschillen in de tussenfilmpjes

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wat bedoel je met die tussen filmpjes? en wat bedoel je met die update op niets trekts? Ik snap het even niet :eek:

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @Fardo, prijs is nog niet bekend, ik was even aan het redeneren:). Ik zei gewoon dat 500 euro voor een ps3 supergoedkoop zou zijn...

13. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    awel als je leest zie je dat de ps3 de cut scenes zoals bij mgs allemaal in hd zullen zijn dus maw veel mooier dan bij de xbox360.

en de nieuwe patch van microsoft toont nu wel aan dat ze haastig te werk gaan want de update trekt op gene bal en hem opnieuw instaleren of verwijderen gaat ook niet dus maw te snel.

natuurlijk zullen jullie zeggen kan altijd gebeuren maar nu vind ik de maat vol.
    eerst een slechte console en een week wachten op een nieuwe nu de update die niet goed werkt bij mij, mijn wireless adapter die ik moet opsturen omdat er iets mis met is jah als jullie mensen dit nog allemaal pikken maar ik niet hoor:mad:

14. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    maar hoe weet jij dat de ps3 controllers niet op batterijen gaan werken.

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Het stond in de nieuwste opm...

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    alle cut scenes van de xbox 360 zijn ook in HD dus ik snap je punt niet :eek:

jij bent de enige tot nu toe met problemen met de update :eek:

Ik snap dus je probleem niet .. mijn xbox 360 geeft tot nu toe geen problemen

Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  17. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    oei das wist ik niet dat de cut scenes in hd waren.
    neen ik ben niet de enigste met problemen

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het hele spel is gewoon in HD kwaliteit .. zelfde geld voor de PS3 ... Hmmm zover gemeld bij de helpdesk en op het xbox.com forum ben je nog steeds de enige .. althans Nederlander

19. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    jah en van belgie ook hehe maar boss (nen belg) schijnt ook wat problemen te hebben nu met dvd af te spelen

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmm er is nox met de dvd's gebeurt dus ik wil niet alle problemen op 1 hoop gooien ... wat jij doet :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina