Zou heel goed kunnen.. Betekent ook dat we de PS3 hier niet voor eind 2006 begin 2007 gaan zien.. Dan gaat Sony het hier dus misschien nog lastig krijgen tegen de Xbox 360, want die zal dan inmiddels wel in prijs gezakt zijn, en natuurlijk veel meer games beschikbaar hebben.. (plus dat ik Xbox Live nog steeds een enorme toegevoegde waarde vind, maar dat is slechts mijn mening)
In Japan zal het natuurlijk een ander verhaal zijn, omdat de PS3 daar veel eerder uitkomt dan hier, en de Japanners duidelijk biased zijn tegenover de Xbox.. Misschien dat alle typisch Japanse RPG's en andere games die nu gaan uitkomen voor de Xbox 360 daar iets verandering in kunnen brengen (de 1e Xbox miste dat).. Maar ik denk dat de PS3 daar alsnog wel veel meer zal verkopen, behoorlijk meer zelfs zeer waarschijnlijk.. Echter, zolang de Xbox 360 het wel goed blijft doen in de VS en Europa is er weinig aan de hand voor MS..
Enige probleem wat MS nu wel heeft in de VS en Europa zijn de leveringsproblemen.. Maar dat is het risico wat ze genomen hebben door een wereldwijde launch te doen, je weet dat het enorm veel productie en organisatie vraagt, en dat de vraag (vooral in de VS en Europa dus) enorm zal zijn de 1e paar maanden.. Ik geef ze daar wel credit voor ondanks dat ik zelf ook nog steeds op mijn 360 zit te wachten.. Ik zie Sony of Nintendo dat risico niet zo snel durven nemen.. Sony had in het begin zelfs nog leveringsproblemen met b.v. de PSP terwijl die toch echt niet wereldwijd gelanceerd is.. Wat dat betreft heeft MS toch echt wel meer 'balls' zeg maar..
Ik zie trouwens Nintendo niet echt als concurent van de Xbox 360 of PS3, omdat die toch meer op een ietswat andere doelgroep gericht is.. De Xbox 360 en PS3 zijn de 2 grootste concurrenten van elkaar.. (maar zoals ik al zei kan je niet om de Xbox 360 heen als je van online gamen houdt, dat is de Xbox Live fanboy in mij die dat zegt )
Laatst bewerkt: 3 jan 2006