1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mello206cc

    mello206cc streetrace 4ever

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    geheel mee eens,ik wil wel eens wat video's zien van de ps3games.
     
  2. Nord1n

    Nord1n Guest

    Ik heb de nieuwe metal gear solid gezien op de playstation3, dat zag er gewoon zo vet en gruwelijk uit dat ik de ps3 wou hebben! Maar na een paar dagen zij de maker van de reeks dat die game met die beelden ook op de 360 zou kunnen draaien. Dat maakde mij weer happy :)
     


  3. Yep, en bij de vorige generatie was de Xbox nog niet echt bekent, en kosten de consoles ongeveer hetzelfde.
    Heel veel ouders kochten toen zo'n beetje blind vaak de PS2 voor hun kinders. Omdat ze de naam kende.
    Als ze dan volgend jaar kerstmis weer in de winkel zijn en ze kunnen dan kiezen tussen een 'Xbox360' die zich inmiddels al bewezen heeft en waar veel games voor zijn, of een veel duurdere PS3 met een paar titels beschikbaar, dan is de keuze snel gemaakt.
     
  4. Nord1n

    Nord1n Guest

    Ik hoop dat het zo zal gaan.. _O_
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Ow, hoe veel duurder wordt de PS3 dan? :{

    En Sony stelt het laten zien van filmpjes niet uit, ze hebben er namelijk nooit een datum voor geprikt...
     
  6. Nord1n

    Nord1n Guest

    Ik hoop dat we binnenkort te horen krijgen wat de prijzen zijn, want als de playstation3 ook 399euro gaat kosten dan denk ik dat de ouders voor playstation gaan. Gewoon omdat het een bekende naam is, en beter is dan de playstation2 die ze al eerder in huis hadden.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    En wanneer er een lijst met volledige specs te zien is, zullen de meeste ouders ongetwijfeld voor een PS3 gaan. Ik mag aannemen dat niet iemand een winkel inloopt zonder enige kennis, en terplekke een console uitkiest. (mijn ouders i.i.g. niet) En ouders denken natuurlijk ook een beetje aan zich zelf... (films kijken in HD kwaliteit)
     

  8. Al is het 50 euro dan is dat voor veel ouders al een tegroot verschil en zal hun voorkeur direct uitgaan naar de Xbox360. Als de Xbox dan ook nogeens veel meer in huis blijkt te hebben kwa mogelijkheden kan de PS3 het zowiezo schudden.

    Sony heeft de datum van de vorige E3 geprikt om nepfilmpjes aan ons te laten zien:eek:
    Lijkt me dat ze onderhand (meer dan 6 mnd later ) welleens met wat echt ingame materiaal zouden mogen komen..
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Meer mogelijkheden.. Zoals?
    Naast exclusieve games en een goede onlinemode (Call of Duty 2 ff niet meedenken) heeft de 360 als 'family console' niet veel meer te bieden dan de PS3. Vaak kopen de ouders ook nog een console waar ze vertrouwd mee zijn (en de meeste hebben dus een PS2) en als je nog ff na gaat denken waar je het beste een film op kunt kijken... (niet alleen de betere beeldkwaliteit (Blu-Ray), maar ook het aantal framedrops e.d.). Ook zal de BC een rol spelen bij het kopen van een nieuwe console, die gekocht wordt door ouders. Als alle ouders over een jaar een console zouden moeten kopen, dan zal de PS3 volgens mij met grote voorsprong winnen...
     
  10. Dat is al meer als genoeg extra, als er straks misschien nog MSN en hotmail op verschijnt is het alweer een stuk interessanter. Geen broertjes en zusjes meer die elkaar de hersenen inslaan om wie er achter de PC mag om te MSN'en}:]
    Daarnaast kunnen PA en MA nog wat leuke arcade games downloaden van Live als ze willen.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is helemaal niet meer als genoeg, want als je nou eens ff de rest van mijn post leest...
     

  12. Volgens mij kopen de meeste ouders grotendeels een console om van hun kindertjes af te zijn }:]
    Ze zetten hem dat echt niet in de huiskamer om al 'Beta-ray' spelertje te gebruiken.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De markt voor de Next-Gen consoles is niet "kinderen" ... maar zowel MS als Sony richt zich op de volwassen gamer. Jongeren 18+ die veel geld te besteden hebben, maar ze proberen juist de 30+ over te halen om deze consoles te kopen. Vandaar de MCE compatabiliteit van de Xbox 360 en de Blu Ray van Sony ... dat je daarnaast games kan spelen ... is mooi meegenomen

    Dus het zijn niet de ouders die Sony en MS probeert te overtuigen ... maar de twee verdieners ... mannen en vrouwen welke geld te besteden hebben
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik volg deze discussie nou al enige tijd en het valt me op dat alles eigenlijk gebaseerd is op geruchten en op persoonlijke smaak.
    Hoe kun je nu al gaan zeggen welke van de 3 next-gen consoles het beste gaat worden als er van 2 van de 3 weinig bekend is en nog game van is getoond.

    En wat boeit het mij nou welke beter verkoopt of op welke je die DVD's kan kijken en andere DVD's op de ander, of enkele andere functies.

    Een huidige gameconsole moet voor mij twee dingen kunnen: games afspelen en online gameplay. Het is een gameconsole, geen multimedia ' ik kan alles ' apparaat. De rest boeit me niet echt.

    Net zoals BC, dat boeit mij niks. Als ik een een xbox game wil spelen, dan pak ik mijn xbox wel en als ik een PS2 game wil spelen, dan pak ik wel een van mijn 4 PS2's.
    Ik heb liever dat ze tijd en geld in een goede game of in wat anders steken.

    De enige specs / functies die ik belangrijk vind zijn: goede hardware, harde schijf, HDTV ondersteuning, surround sound, wireless controllers en online gaming.

    Een console is in het algemeen niet beter dan de ander. Dat verschilt van persoon. Voor iemand die van RPG's houd is de PS3 beter en voor iemand die van shooters en racers houd is de Xbox360 beter.
    Welke als compleet pakket beter is, is puur een kwestie van persoonlijke smaak.
    Wel kan de hardware van een console beter zijn dan de hardware van een ander.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  15. Nord1n

    Nord1n Guest

    Ik vindt de online mogelijkheden belangerijk, en dat heeft de 360 :p
    En het menu moet er goed uit zien, en dat is zeker het geval bij de 360.

    _O_
     
  16. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ouders bepalen ook niet welke console zij kopen voor kinderen. Dat bepalen de kinderen zelf. Ouders willen hun kinderen blij maken en dat doen ze niet door: bijvoorbeeld een Gamecube te kopen als hun kinderen een Xbox willen.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb niet de mogelijkheid om met FF te racen op een 360. Dat moet echt snel komen, want anders kan de 360 gewoon niet aan de gameplay van de PS3 racers tippen. Voor mij is de PS3 dus de ultieme raceconsole. Niet omdat hij meer race titels heeft, maar gewoon vanwege de DFP en de F1 games. Zoals ik al eerder zei gaat naar mijn vermoeden geen één 360 game tippen aan Gran Turismo 5, vanwege de té weinig schijfruimte die de 360 te bieden heeft. PGR3 is echt de bom, maar ik mis iets... en dat is mijn DFP. Ook hou ik veel meer van simulatie racers, maar dat terzijde.

    (ik heb trouwens mijn DFP een keer in de 360 gedaan. Hij begon gewoon te configureren 8) ik dacht, wft. Helaas gingen toen de 2 lampjes knipperen, en dat is een teken dat hij in een onbekend apparaat zit. Jammer, jammer, jammer.)
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, Xbox Live werkt zo goed en is zo stabiel. Bij veel games verlengt xbox live ook de gameplay van de game door een offline en online carreer bijvoorbeeld, maar ook gewoon door normale multiplayer. Dat is voor mij ook een van de grootste redenen dat ik een 360 hebt gekocht, plus het feit dat de games me heel erg aanspreken en de console heeft wat ik zoek.
    De Revolution haal ik ook, maar dat komt omdat ik een Nintendo Fan ben, ik koop hem dan wel vooral voor Zelda, Metroid, Mario en een nieuwe Animal Crossing.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als jullie denken dat ouders met kinderen de grootste doelgroep is ... dan hebben jullie het mis ... De ouders met kinderen zullen waarschijnlijk een oude generatie console voor hun kids kopen of ze kiezen de Revolution ... maar de meeste PS3 en Xbox 360 games zullen een Mature rating krijgen
     
  20. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    idd en ouders hebben lang niet zoveel invloed als wordt gedacht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina