1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

1. Waarop baseer je die mening?

Die filmpjes van de E3 of de hype die SOny heeft geprobeert te creeeren?

2. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Playstation 3 specifications vrijgegeven

Sony heeft vandaag de PS3 specs vrijgegeven. Ik som een paar specs op:

CPU (Cell Processor)
    PowerPC-based core @ 3,2 Ghz
    1 VMX vector unit per core
    512 KB L2 cache
    7 x SPE @ 3,2 Ghz
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256 SRAM for SPE

GPU (Graphics Processing Unit)
    RSX @550 Mhz
    1,8 Terraflops floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

SPU (Sound Processing Unit)
    Dolby 5.1 channels , Cell processor based, LPCM, DTS

RAM (Random Acces Memory)
    256 MB XDR main RAM @ 3,2 GHz
    256 MB GDDR3 VRAM @ 700 Mhz

Verder is er ondersteuning voor Ethernet, HDMI, Wi-Fi, Bluetooth, USB 2.0, Blu-Ray, DVD , CD, CompactFlash, Memory Stick, SD en zal het mogelijk zijn om een HDD aan te schaffen.
    Voor meer details verwijs ik je door naar de website van Sony.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo de PS3 meer next-gen? Ze produceren nagenoeg dezelfde beelden. Zoals Rikkel al over Fight Night zegt, op de E3 pronkte de PS3 met dit spel. Binnen een maand ligt hetzelfde spel, die er hetzelfde uitziet als op de PS3 op de 360 in de winkel. Ik zie niet in waarom de PS3 meer next-gen is dan?

Trouwens gezien de tijd en geld die Sony in de PS3 heeft gestoken, hoort het apparaat eigenlijk een flink stuk sneller en krachtiger te zijn. Dit is hij echter niet.

Trouwens nieuwe consoles zijn altijd geevalueerde versies van de voorganger.

Zo vernieuwend/bijzonder is de controller van de PS3 nou ook weer niet. Het is een rondere versie van de dualshock 2, die ze langer en groter hebben gemaakt.
    Als we het over een bijzondere controller hebben, dan hebben we het over de controller van de Revolution. Zowel de controller van de PS3 als de 360 ziet niet vernieuwend en zijn eigenlijk hetzelfde als de voorganger, maar dan in een ander uiterlijk.

Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    _O_ Proest!!!_O_

Ow man toen ik dit las moest ik echt ff bijkomen! _O_ _O_ _O_

Hilarisch:+ :+

5. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook jij hebt dus een glazen bol! ;)

Waarom denk je dan dat de PS3 meer Next-Gen wordt, want nu zeg je juist alleen maar dingen over de 360, terwijl gij zo'n mening moet beargumenteren met nieuwtjes over de PS3.

Ik hoop het iig wel voor je als je 'em gaat kopen, maar we zullen het pas zien als 'ie er daadwerkelijk is, dus loop niet vooruit op de zaken he. ;)

Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  6. JeePee

JeePee Guest

Om mijzelf nog maar even te quoten. Ik zeg alleen dat ik dit denk, dus het slaat nergens op dat ik een glazen bol zou moeten bezitten. (zou wel mooi zijn natuurlijk :+)

Ik heb het niet over de graphics, maar gewoon over de functies van een console. Ik vind dat de PS3 echt iets nieuws wordt, met name door de BRD. De Xbox 360 is eigenlijk een getunede Xbox. (voordat ik verkeerd opgevat wordt, ik vind het een super console, wanneer ik kritiek erop geef, betekend dit niet dat ik hem kut vind). En de graphics moet je nooit vergelijken bij Platform games. Altijd bij de exclusieve titels. Want die halen het meeste uit de console.

Maar hij is wel Full HD, hij heeft een BRD, je kan er 7 controllers op aansluiten, hij is bijna 99% BC, enz, enz, enz. Wacht maar tot de echte toppers komen, met een resolutie van 1080p @ 60fps. Daar moet het verschil op gemaakt worden. In graphics zullen ze zeker niet zo veel verschillen als de PS2 vs. Xbox, maar over een aantal jaartjes zal het aan de developers liggen welke console graphisch het beste wordt.

Ik weet als geen ander dat veel filmpjes pre-renderd shit waren. Zelfs geloof ik het amper dat MGS4 real time footage heeft laten zien. Ik baseer gewoon mijn menig op de ervaring die ik heb met de X360 en de features die de PS3 gaat hebben. Vooralsnog, het is MIJN mening.

7. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.evilgamerz.com

erg goed nieuws dacht ik zo

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is er al wat meer bekend van de Revo onderhand?

9. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Daar komt idd weinig nieuws van:confused:

10. Tecnomic

Tecnomic Guest

9 mei wordt de dag waar Nintendo heel veel bekend gaat maken omtrent de Revolution ;) Ze houden dan een hele grote persconferentie in de Kodak Center in Amerika

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, Nintendo heeft gezegd ongeveer gelijktijdig te releasen in Amerika,... met hun revolution als de ps3. Maar dat er niets vrijgegeven wordt over Revolution wordt niet kwalijk genomen he, terwijl ze Sony bombarderen met atoombommen, geleide torpedo's, waterstofbommen, nucleaire shit,...:p:D, neenee grapje, het komt waarschijnlijk omdat Sony toen gelogen had over killzone,...Maar dan nog, Iedereen heeft al pre-renderd stuff gebruikt...

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    dit ben ik dus met je eens!

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dat gebeurd niet...

Full HD? Op een tv die bijna niemand heeft, op een console die het niet aan kan :9

14. FuckMeister

FuckMeister Fuckmeister

Leuk Bevonden:
    0
    360 iz voor die laue multiplayer games en PS3 voor die laue single player games, drm haal k ze allebei :)

/Mod domme opmerking verwijderd........-Arjan

Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2006
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Post dan niks _0/

16. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan jij nu wel zeggen, maar Sony is bezig om eenzelfde soort netwerk op te zetten als Live, waarvan sommige mensen zeggen dat het beter gaat worden als Live, dus dan kan je ook met je PS3 lau multiplayeren

17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ Rikkel, de ps3 kan het zeker aan. En er staat "het is bijna niet mogelijk"(dus het kan mogelijk zijn:9 ). We zullen zien of polyphony,... het onmogelijke gaat waarmaken he :9 :cool: ...

18. JeePee

JeePee Guest

Als je vroeger zei dat de PS2 1080i @ 60fps aankan, dan was je ook voor gek verklaard. Ik ben er heilig van overtuigd dat de PS3 1080p @ 60fps aankan. Is het niet in GT5, dan wel in GT6, of een andere topper.

19. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.evilgamerz.com

indrukwekkende games zeg :eek:

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, ben ook wel benieuwd naar way of the samurai 3, de vorige games waren niet echt bekend,maar ik vond ze niet slecht(heel kort, dat wel). Ze waren mooi uitgewerkt vond ik. Maarja, toppers waren het niet, ik ben wel benieuwd wat het gaat geven op de ps3:). En de rest van de games, tja, enorm coole games natuurlijk:)...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina