1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tecnomic

Tecnomic Guest

2. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Postboven mij, heb ik al gepost :cool:

3. Tecnomic

Tecnomic Guest

lol, maar goed deze komen van de officiele site dat is toch wat indrukwekkender/betrouwbaarder

4. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Uhhh... die van mij trouwens ook.

5. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Ergens begin vorige week kon PieterM ons nog vertellen dat Sony 20 van de 80 gereserveerde standen had gereserveerd op de Tapei Game Show in Taiwan. Oorspronkelijk werd gedacht dat het zo de aandacht van de Xbox360 wou afnemen en de PS3 als het ware nog populairder maken.

Maar vandaag, de openingsdag van de Tapei Game Show, komt Tetsuhiko Yasuda, topman bij Sony Computer Entertainment Asia af met het nieuws dat de PlayStation 3 niet klaar is voor release.
    Volgens Yasuda willen ze helemaal gereed zijn als ze de PlayStation 3 naar de markt brengen, wat op dit moment nog niet het geval is.

Nog meer opmerkelijk nieuws kon hij ons vertellen, want zo ziet Yasuda niet Nintendo en Microsoft als dé grote concurrenten, maar wel de piraterij. Zo zou hij in de toekomst afspraken willen maken met de verschillende regeringen om dit tegen te gaan.

jah dit is eens gesproken, en ik geef ze ook gelijk met de ps3 dat ze nog wachten met uitbrengen als ze weten dat hiij nog niet af is.

6. Was wel weer te verwachten natuurlijk...

Als ze op de E3 nog niks laten zien van de PS3 dan is er helemaal iets goeds mis met dat ding, en kunnen ze het hele idee maar beter van de baan schrappen en de handdoek in de ring gooien.

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zouden ze dat dan maar "beter kunnen doen" ? Omdat jij dat toevallig hoopt, omdat jij de PS3 het levenslicht niet gunt en daarmee ook een hoop gamers hun een nieuwe PS niet gunt ? Beetje jammer natuurlijk dat je er zo over denkt, van mij hoef je de PS3 niet te diggen....maar ik vind het zo jammer dat er mensen zijn die bij ieder negatief bericht gelijk gaan "hopen" dat het hele project afgeblazen wordt. Puur uit egocentrisch perspectief, zo van "Ik hoef dat ding toch niet, dus van mij mag ie net zo goed gecancelled worden" :confused:

Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  8. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Nu dat we weten wat de specs van de Ps3 zijn, kunnen we dan eindelijk de 360 met de Ps3 vergelijken?

9. Omdat ze zowiezo geen marktleider meer zullen worden en alleen maar bakken met geld zullen verliezen.

Alle developers zijn veel beter af om voor de 360 te gaan programmeren.
    Naast het feit dat het ontwikkelen voor de 360 een stuk eenvoudiger/voordeliger is, weten ze nu ook al dat MS tegen de kerst 7.5-10 miljoen units heeft verkocht (Allemaal mensen die hun games kunnen kopen)
    Van Sony weten ze geeneens of hij dan wel uit is en of die uberhaupt wel lekker zal gaan verkopen.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch knap dat je nu al weet te voorspellen dat ze geen marktleider zullen worden, zie je jezelf als een soort 2e Nostradamus ofzo ?

Je vergeet dat ook Sony een enorm grote fanbase achter zich heeft staan, wanneer ze dan ook zullen launchen dat maakt niet zoveel uit. Oke hoe later ze launchen, hoe groter de voorsprong voor Microsoft dat ben ik met je eens....maar dat neemt niet weg dat er een fanbase is, en dat er zoveel ontieglijk goede franchises zijn die hun vervolgen zullen krijgen op de PS3 (naast nieuwe franchises die erop geboren zullen worden)...waar de fans al helemaal warm voor zullen lopen. Heb je bijvoorbeeld ook nagedacht over de eventuele gevolgen wanneer bijvoorbeeld Square-Enix hun FFVII remake op de PS3 released ? Als die ook maar de helft teweegbrengt van wat FFVII toen op de PS1 voor elkaar heeft gekregen, dan weten we wel hoe laat het is ;)

Maar dat soort dingen zijn in jouw ogen natuurlijk onmogelijk en passen niet in jouw toekomstbeeld van de PS3. Jij ziet um het liefst floppen, en uit je posts merk ik op dat je jouw "geliefde" X360 de "overwinning" gunt. Misschien toch een beetje uit angst dat diezelfde PS3 het straks misschien toch wel heel erg goed gaat doen, ondanks dat jij het tegenovergestelde hoopt ? :)

Ik ben geen toekomstvoorspeller, ik zal dan ook geen voorspellingen doen en ik zeg ook echt niet dat de PS3 het gevecht "gaat winnen". Zo zie ik het niet eens, als een gevecht....ik denk dat de PS3 enorm veel potentie heeft, en hoe meer goede consoles/games er komen, hoe meer wij gamers daarvan kunnen profiteren. Dat is hoe ik de zaken bekijk. Mij zul je dan ook nooit zien "hopen" dat een bepaalde console flopt, ookal heb ik er zelf (nog) niks mee.

11. Als je een beetje logisch na kan denken kom je vanzelf wel tot die conclusie.

Die voorsprong zal Sony nooit meer in kunnen lopen en die wordt alleen maar groter naarmate het merendeel van de dev's over stapt.
    Er zullen te weinig goede games voor de ps3 komen, waardoor er weinig consoles verkocht worden, waardoor er nog weer minder games voor gemaakt worden. Een grote neerwaartse spiraal...

Die fanbase is echt geen garantie voor succes en is onderhand ook al hard aan het slinken.
    Daarnaast stapt 90% van de fanbase ook zo over als ze het wachten zat zijn, inzien hoe mooi de 360 is en/of ze erachter komen dat Sony ze een luchtkasteel beloofd heeft en Sony z'n mooie praatjes niet na zal komen.

Square enix heeft al aangegeven zich voornamelijk op de 360 te gaan richten dus verwacht daar maar niet teveel van als reddende engelO-) ..

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat Square-Enix de reddende engel is, alhoewel ik het dan wel vreemd zou vinden dat ze een FFVII Tech-Demo maken voor de PS3 zonder daar verder iets mee te doen. Ik acht de kans dat er een FFVII remake komt voor de PS3 dan ook best groot, ook naar aanleiding van een interview wat Gamespot een tijdje geleden heeft gehad met het bedrijf. Ik kan je zo gauw ff geen bron geven, maar het is in ieder geval te lezen op Gamespot.

Verder zie ik de zaken niet zo negatief als jij doet, ik wil van zoveel mogelijk games/consoles kunnen gaan genieten in plaats van alleen het beste te hopen voor een apparaat, in dit geval de X360. De X360 heeft ook veel potentie, maar ik ben tot nu toe wel een beetje teleurgesteld over het aanbod van games. Van wat er dit jaar qua games gepland staat voor de X360 zit er voor mij niet zo gek veel tussen, eigenlijk bar weinig als ik het vergelijk met releases voor andere systemen, en dat heb ik toch nog niet zoveel meegemaakt met een console. Des te meer rede voor mij om me op meer consoles te richten dan alleen Microsoft's apparaat :)

13. Tecnomic

Tecnomic Guest

lol mag ik jou glazen bol lenen ? 8) :{

Ooh ja ik merk er niks van, top ontwikkelaars zoals Konami, Namco, Capcom hebben allemaal games in ontwikkeling voor de ps3 dus een wat achterlijke opmerking als je het mij vraagt.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2006
  14. JeePee

JeePee Guest

Just check the facts man. Er zijn de afgelopen 3 maanden meer PSP's en PS2's verkocht dan de X360. De fanbase groeit alleen maar.

Zo makkelijk kunnen ze ook niet over stappen, want de X360 bevind zich nog in grote schaarste. Ook hoeven ze niet te wachten, want er komen nog genoeg titels uit voor de PS2. En onderschat een fanbase niet. Er zijn namelijk zat mensen zoals jij die 0,0% geïnteresseerd zijn in een ander product, en niet eens weten wat de X360 allemaal kan. Die gaan gewoon met een plank voor hun kop voor de PS3. En dat zijn er miljoenen.

Hmm, ik kan me geen franchise bedenken op de Xbox die al bijna 50 miljoen keer verkocht is. Komt nog eens bij dat er veel platform developers zijn + dat Sony erg veel developers bezit.

Ze kunnen idd geen marktleider meer worden, ze zijn het namelijk al _0/

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben wel eens benieuwd wie er de winnaar van E3 gaat worden dit jaar. Want je moet zeker in je hoofdje houden(heb ik het vooral op plasticman) dat Sony dat heel goed in hun kop prent. Sony wil kost wat kost terug als een bom uit de hoek komen op E3, dus eigelijk zou het nog niet zo slecht zijn als ze zwijgen(als ze dat kunnen) tot E3 er is. Want die mensen(ik noem geen namen, want dan word ik gebanned) die altijd op voorhand de toekomst zitten te voorspellen, daar krijg ik lichtjes de beestjes van he:D. Ook die bepaalde mensen die voorspellingen als feiten beschouwen,... tja, die bepaalde mensen zijn niet goed bezig. Ik vraag nu aan die mensen, beeld je eens in dat ps3 je enorm hard aanstaat?(want dat kan je nu nog niet weten, allé ik wel voor mgs4 alleen al en blu-ray,...) Beeld je eens in dat je ps3 op een gegeven moment cooler vind als xbox 360(inbeelden he). Tja, dan zou je op dat moment diep, zeer diep beschaamd moeten zijn!

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Damn dubbelpost, sorry!!!

17. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik citeer jouw in de volgende quote, want je zegt t zelf al...
    want de X360 bevind zich nog in grote schaarste.

Inderdaad hoeveel Ms ook wou verkopen in de 1e 3 maanden, als het er niet is kan je t ook niet verkopen.

En wat als al die mensen straks 750 euro moeten betalen voor een ps3, en de xbox 360 of revo staat er naast voor veel minder, met dezelfde of misschien nog wel meer functies. Denk je dan dat die schoolgaande jongeren doorsparen, of liever gelijk een console en games meenemen? De diehard kern zal natuurlijk de ps3 kopen, maar als het te duur is koopt men het niet (gelijk).

Hoe lang doet sony al aan consoles? En hoe lang microsoft?
    Juist sony doet het al veel langer, en in meer tijd kan je meer verkopen.

Ja hierin heb je nu nog wel gelijk, maar laten we daar na de introductie van ps3 maar even weer over praten.

18. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat de PC jarenlang de console was van Microsoft, dus die vlieger gaat niet op.

Waarom willen mensen zo graag dat hun console de meest gewaardeerde is, het gaat toch om de fun die je erop hebt, niet wat anderen kopen of vinden.

19. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, als hij maar geen dreamcast einde tegemoet ziet, dan ben ik nog heel lang blij met mn 360.

20. MS heeft nog aardig wat tijd om die 360 aan de man te brengen voordat de ps3 komt.
    Om de verkopen nu met de ps2 te vergelijken is appels met peren vergelijken..

Eerder als kerstmis 2006 gaat Sony toch niet lukken voor europa en vs..
    En dan nog maar met beperkte oplage kunnen komen terwijl MS de 360 inmiddels volop in de winkels heeft liggen.

Dan zal ik nu nog even in m'n glazen bol kijken en vertellen wat ik zieO-) ...

De ps3 is eindelijk te koop met vrij matige launchgames voor een prijs van de console minimaal rond de 600 euro.

Voor de 360 liggen inmiddels 75 titels in de schappen, met veel toppers en classic's ertussen. MS heeft de prijs ook nogeens mooi verlaagd naar 360,- met 1 of 2 games erbij. En grafisch blijkt te console ook nogeens absoluut niet onder te doen of zelfs nog beter te zijn. En het online netwerk is ook nogeens stukken beter.

De 360 heeft zich al een jaar bewezen en staat inmiddels bekend als een hele goede console, terwijl de PS3 nog maar net om de hoek komt kijken...

HHhhmmmm, wat hebben al die mensen en al die ouders toch een moeite om te kiezen welke het wordt.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina