1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En weer geeft je zogenaamde glazen bol niet aan dat er miljoenen Sony fans rondlopen die, zoals JPRaceGamer al zei, TOCH gewoon voor de PS3 gaan vanwege de naam en vervolgen die uitkomen op hun al zo geliefde franchises op de PS2 :) En die zijn bereid om heel wat eurootjes neer te tellen voor "hun lievelingssysteem", geloof mij nou maar. Je praat over 600 euro, hmm nou dat zou ik een mooi bedrag vinden aangezien ik dan naast een nieuwe gameconsole ook gelijk een vette Blu-Ray speler heb waarmee ik de nieuwste films in HD kan kijken :) Dat de PS3 duurder zal worden dan de X360 was bij de launch kun je als een minpunt zien, maar het lijkt me nogal logisch dattie duurder wordt aangezien er de nieuwste technologische snufjes in zitten....en daar betaal je voor ja. "Nou voor die Blu-Ray speler hoef je het niet te doen, de X360 krijgt ook nog een externe HD-DVD speler hoor". Yep dat krijgt ie, maar als dat ding voor 200 euro (ik noem maar iets) over de toonbank zal gaan, moet je dat bedrag ook ff optellen bij die 400 euro die je al betaald hebt voor je X360....en dan komen we op ongeveer hetzelfde bedrag uit wat jij noemde wat de PS3 volgens jou zal gaan kosten ;)

Vind het ook weer opmerkelijk knap dat jij spreekt over "matige launchgames" bij de PS3, terwijl de launchgames nog geeneens allemaal bekend zijn gemaakt :confused: En dan erbij, als van de games waarvan nu al een en ander te zien is (MGS4 om maar iets te noemen), en waar al het een en ander aan info over bekend is, maar de helft een launchgame wordt....dan heeft Sony in mijn ogen al een betere line-up als de X360 had. Want kom op, om de launch line-up van de X360 nou zo ubergeweldig te noemen.... :{

Ow ja, Microsoft heeft een "veel beter online netwerk" zeg je. Er is verder officieel nog niks bekend over het online netwerk van Sony, ik zeg ook niet dat het beter wordt of dat het in de buurt zal komen....nogmaals dat zullen we moeten zien. Evenals de vergelijking X360 <> PS3 op grafisch gebied, dat zullen (vooral de exclusieve) games moeten gaan uitmaken. Je vergeet wel dat er ontieglijk veel gamers rondlopen die niks om online gaming geven. Er zijn meer gamers zonder een Xbox Live subscriptie dan met. Die mensen hebben helemaal geen zin in Xbox Live, en veel games waar het vooral om de multi-player gaat. Die hebben liever gewoon een vette single-player ervaring, en degenen die een PS2 hebben (dat zijn er meer dan de mensen die een Xbox hebben) weten dat ze daar een aantal grote titels op hebben gespeeld die zo'n ervaring kunnen bieden. Veel van die franchises krijgen hun vervolgen op de PS3, dus het optelsommetje is dan simpel : ook die mensen zullen vanwege het "bekende" gevoel automatisch overstappen op de PS3. Denk dus niet dat Xbox Live genoeg is voor Microsoft om de strijd te winnen, het gaat nog altijd om de games en het aanbod daarvan. En voor de gamers die wel waarde hechten aan online gaming : ALS Sony met een service komt die vergelijkbaar is met Xbox Live en kwalitatief ongeveer net zo goed is, en er ook nog eens tig extra features bovenop gooit (zie het interessante artikel van TeamXbox wat hier laatst gepost werd)....is dat ook geen reden meer om alleen voor de X360 te gaan.

Trouwens, je hebt m'n vraag nog niet beantwoord. Niet dat ik hem direct aan je stelde, maar de bedoeling was wel om wat meer hoogte te krijgen over het hoe en waarom van wat mensen zoals jij er toe aanzet om te "hopen" dat een bepaalde console flopt. Het antwoord "Omdat ze toch geen marktleider meer zullen worden en alle developers beter af zijn bij de X360" vind ik nogal slecht, aangezien het gebaseerd is op je eigen toekomstvisie. En aangezien niemand, including you, de toekomst kan voorspellen vind ik het antwoord ook niks waard. Blijkbaar heb je er geen goede argumenten voor, en wil je gewoon dattie flopt omdat JIJ er niks mee hebt....dat is de enige rede die ik eruit kan halen. En dat vind ik erg egoistisch, flauw en fanboy-achtig overkomen. Als je zo niet wil overkomen, kun je dat beeld bijdraaien door goede argumenten te geven voor het "hopen dat de PS3 flopt". Echter, een andere rede dan die ik hierboven noem kan ik me niet voorstellen....ik bedoel wat voor baat heb JIJ erbij als de PS3 zou floppen ? Je bent toch niet van plan om um te kopen, dus wat kan jou het boeien ? Precies, helemaal niks....maar een hele hoop andere mensen wel. Door te hopen dat de PS3 flopt, of in ieder geval te zeggen dat Sony maar beter het hele project af kan blazen, hoop je/zeg je in principe dat heel veel gamers niet van een nieuwe console mogen genieten....en dan vraag ik me af of je nou echt zo egoistisch bent, of toch een beetje bang bent dat de PS3 misschien wel een groter succes wordt als de X360 ?

Laatst bewerkt: 17 feb 2006
  2. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    De ps3 bestaat niet

Tering wat een hoop letters. Jij hebt morgen echt kramp.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb weleens grotere lappen tekst getypt, dit is nog niks :+
    Ach ja, ik post in ieder geval met inhoud en draag iets bij aan de discussie....kunnen we van jou nu niet zeggen _0/

4. miQe Amersfoort

miQe Amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0

_O_ _O_ _O_ :+ _O_ _O_ _O_

5. miQe Amersfoort

miQe Amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kwam trouwens een screenshot tegen van hoe het menu van de Revo. er waarschijnlijk uit komt te zien. Ik weet niet of t van 1 of andere wizkid met kennis van Photoshop is of dat deze screen echt door Nintendo is vrijgegeven.

6. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet 1 ding en dat is dat ps3 gaat floppen!!!!!!!!!!!!!!!!
    en maar blijven uitstellen..... en maar blijvenn pronken met filmpjes die nog geen eens van de ps3 afkomstig zijn.... ik moet er gewoon van lachen
    sony bewijst niks en de 360 wel.
    deze generatie word van ms en dit gaat denk de laatste console worden van ps3, omdat ze failliet gaan door die stomme cell cpu voor de mensen die niet weten waar cpu voor staat (central processing unit) ;)... dit gaat sony de kop kosten.. hij gaat het alleen goed doen in japan omdat die niks moeten van een amerikaans bedrijf hahahaha stelletje sukkels, ze weten niet wat ze missen !!!!

7. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    De Revo sprekt me meer aan als de Ps3

8. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De ps3 zal niet floppen. Zelfs al neem je een kartonnen doos en zet er de naam playstation3 op, dan zullen er nog altijd mensen zijn die dit kopen.

De vraag is of sony al hun beloftes gaat nakomen en hoe het uiteindelijke ontwerp er gaat uitzien. Want ik vraag me toch af hoe ze alles wat ze beloofd hebben in die behuizing gaan steken.

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wat nou als je iets minder schreeuwt, en iets meer onderbouwt?

Dat was volgens mij hetzelfde bij de vorige generatie. Het was vaak of
    ps2+NGC
    of
    Xbox+NGC

Xbox of ps2 kocht je omdat dat de 1e keus was van veel mensen en op den duur kwam er een NGC bij omdat daar vette titels op kwamen zoals Zelda en de mario reeks. Ik heb zelf ook eerst de xbox gehaald en daarna de NGC (spijtig genoeg weg gedaan omdat het vervolg van the windwaker te lang op zich liet wachten)
    Maar volgens mij is de combiantie van ps2+xbox het minst voorkomend en ik vrees dat dit ook gaat gelden voor deze generatie consoles.

10. JeePee

JeePee Guest

@ Z3R0-P4R4DOX,
    Mooi stukkie tekst ;) Helemaal mee eens.

Ik zou best met jou een weddeschap willen sluiten :{ Laat maar horen als je interresse hebt.

Men hoeft helemaal niet te weten wat een CPU is, want de naam PlayStation 3 zegt genoeg. Zoals iemand al zei, als Sony een kartonnen doos maakt met de naam PS3, dan zal hij zelfs over de toonbank knallen.

Is er ooit een datum vast gesteld dan? _0/

11. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenijks wel, rond Herfst vorig jaar :D

12. Dominick

Dominick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, ik snap echt niet waarom mensen zo 'voor' of 'tegen' PS3 of de 360 zijn. Zoals iemand hier al eerder zei, hebben die mensen er baat bij als de ps3/360 flopt ? Laten we eens naar mij kijken. Ik heb voor het eerst een console gekocht: de 360. Ik heb de 360 gekocht omdat die mij erg aansprak, de games die ervoor uitkwamen en komen leken mij ook erg leuk en Microsoft zie ik (!) als een betrouwbaar bedrijf wiens service toch bekend staat als goed, en, zeer belangrijk, de 360 kwam al snel uit.

Nu zal dit jaar de ps3 uitkomen. En het is juist een goede zaak als deze net zo goed verkoopt als de console van Microsoft. Want van een monopolypositie worden de consoles niet beter, van concurrentie wel. Want dan zijn de ontwikkelaars haast verplicht een goede console neer te zetten omdat die anders niet gekocht word door de meerderheid.

Tuurlijk zal het fijn zijn als de 360 veel verkocht word. Dan komen er nog betere games en andere dingen. Dus ik hoop op een gelijkspel, en niet op een overwinning voor 1 van beide

13. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.gamevillage.nl

Hoezo matige launchgames Plasticman NL....|:- _0/

Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2006

14. Ik zou het inderdaad niet echt heel erg vinden als die flopt nee, daar zal ik verder maar geen geheim meer van proberen te maken.
    Ik zie daar verder ook meer voordelen aan dan nadelen.

Door die grote praatjes van Sony heb ik ook echt geen medelijden meer met ze.

De xbox de grond in trappen en tegelijkertijd lopen jokken en nepfilmpjes te laten zien??:{

Hehehe, ANGST!!!

Ze weten ook al lange tijd dat ze deze ronde keiharde klop zullen krijgen van MS en zien liegen en zwijgen dan maar als enigste uitweg.

Tis deze ronde gewoon een kwestie van het Microsoft Emperium tegen het in vergelijking kleine Sony.}:]
    Om tussen die 2 de winnaar te bepalen heb je echt geen glazen bol nodig.
    Die uitslag staat nu al zo goed als vast.

De Xbox was het inkomertje en om al hun zaken op orde te krijgen. Nu is het tijd om toe te gaan slaan en de markt over te nemen.*)
    Alle grote devs hebben ze ook al bij de 360 betrokken en die zijn er erg over te spreken. Zei zijn (voor een groot deel) de doorslag voor het succes van een console.

Met de introductie van de XBox360 hebben ze de markt ook al gelijk zo goed als dichtgetimmerd.
    Als eerste 'trucje' heeft MS met de intro-prijs van 300/400 al meteen even een 'Stay-out' prijs neergezet om anderen af te schrikken om de 'next-gen' markt te betreden.
    Daar valt in principe dan niks meer aan te verdienen, dus daar hoeft Sony het in ieder geval al niet meer voor te proberen.
    Daarnaast weten ze bij Sony ook wel dat MS wel een mooi 'Get out' prijsje klaar heeft liggen voor als ze toch de markt betreden wat ze de moed nog verder in de schoenen laat zakken:'-( .
    En zo heeft MS nog een hele truckendoos klaarliggen om het Sony zo goed als onmogelijk te maken..

15. SupahMaster

SupahMaster Guest

Xbox 360 is een mooi ding. Misschien koop ik een Revo erbij maar dat zullen me ouders waarschijnlijk niet goed vinden ( mijn broer koopt er ook al een ).

Is wel kut want me broer laat me er vast niet op spelen. Maar eerst wil ik natuurlijk kijken hoe het speelt.

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Er staat: Waarschijnlijk. Dat is dus weer niks concreets.

17. JeePee

JeePee Guest

Vertel....

@ Plasticman NL en M4ST3RB0Y,
    Gaan jullie nog wat in dit topic posten als de PS3 een succes blijkt te zijn? :9

18. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ja maar dan nog, de games zullen sowieso wel komen dus....Maar het gaf plasticman nog niet het recht om nu al te spreken over matige launchgames

19. Hier is een link van een thread die ik alles eerder over dit onderwerp had gemaakt.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=77290

En ik blijf hier zeker posten..

Ik hoop jij ook, want jij zal waarschijnlijk een hele goede soldaat gaan worden}:] :+

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Sony is the bad guy, Sony is the lair, Sony dit en dat, man man, wat een stelletje zeikers hier zeg! Ik weet niet hoor, maar ik heb een xbox 360 gekocht en ik was zeer ontgoocheld in de BC, ik was zeer ontgoocheld in de foutjes(zoals met bepaalde dvd's kijken), ik was... Allemaal zaken waarvan Microsoft dit en dat belooft had, oke ze hebben hun woord niet gehouden. Tja, ik blijf er toch ook niet om lullen! Wacht nu toch eens godsnaam tot de ps3 uitkomt voordat je hem volledig aflult! Man man, wat is me dat hier toch, stelletje freaking fanboy's !!! Zielig is dit gewoon! Ps3 gaat floppen, Sony met hun praatjes,... blablabla, zeg dan gewoon rechtuit I hate Sony! Over Xbox 360 lullen ze niet he, damn joh! Jullie zijn echt een stelletje zeikers allemaal!(degene op wie ik het voor heb, weten het wel!)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina