Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
  2. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ja dat is nou precies het probleem met colnago, hij post dingen zonder er een bron bij te vermelden...:{

3. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    games.telenet.be daar staat het

4. Tecnomic

Tecnomic Guest

Een niet echt betrouwbare site als je het mij vraagt, dit geldt zowat voor alle belgische sites behalve gamequarter.be. Neem dan Nederlandse gamesites die zijn toch wat 'betrouwbaarder'

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    bron Joystiq.com http://www.joystiq.com/2006/02/18/playstation-3-estimated-to-cost-900-per-unit/

6. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dat is allemaal wel leuk maar dat moeten ze natuurlijk goed terugverdienen aan de games, want als dit waar is en ze verkopen met $400 verlies, dan maken ze dus per console meer verlies als Ms.
    En ik vraag me af wie t nu kwa geld bij leggen langer kan uithouden, Sony of MS?

7. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En waarom zijn de belgische sites niet betrouwbaar?
    Voelen de Nederlanders zich misschien beter dan de Belgen?

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    ps3 productie zal wel 900 euro kosten,maar of die 500+ van xbox 360 klopt, dat vraag ik me af, want naar mijn weten kost de productie van de xbox 360 700+ euro...

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Sterker nog, we zijn het ;)

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja daarom winnen de belgen altijd expeditie robinson,...:p :9 Neenee, just kidding

11. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Playstation 3 kost $900 om te maken

Vooraleer je een 2de hypotheek op je huis aangaat moet je weten dat consolegiganten altijd hun console met verlies verkopen. De Xbox 360 kost zo'n $525 om te maken maar wordt ook verkocht voor $399. Er is daarentegen wel grote kans dat de Playstation 3 significant duurder gaat worden dan de Xbox 360 en Revolution, dit omdat de productiekosten op zo'n $900 per stuk zijn geraamd.

Dit komt hoofdzakelijk door de kostelijke Cell processor en Blu-ray drive. Deze alleen kosten voor Sony zo'n $500. Gelukkig zal binnen 3 jaar de prijs aanzienlijke dalen voor de productiekosten en zelfs meer dan halveren. Voor hoeveel we de PS3 nu mogen verwacht blijft een mysterie, maar het wordt in ieder geval een duur zaakje!

12. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Als we Merrill Lynch mogen geloven, zou het Sony ongeveer $900 kosten om één PlayStation 3 in elkaar te knutselen. Net als Microsoft zal Sony dus verplicht zijn om zijn console de eerste drie jaar met verlies aan de consument te verkopen. iSuppli gaf al eerder aan dat de kosten voor één Xbox 360 te produceren rond de $525 ligt, ietsje minder dan $400 goedkoper dan de PS3.

Als we de wet van de logica mogen volgen, zou de PlayStation 3 een stuk duurder worden dan de Xbox 360. Geheel vreemd is dit echter niet, aangezien de Blu-Ray drive en Cell processor zelf al $580 kosten. De toekomst brengt ons beter nieuws. Volgens experten zouden de Blu-Ray drive en de Cell processor maarliefst meer dan 60% goedkoper worden, waardoor de productiekosten van de PlayStation 3 op zo'n $320 zou liggen.

komt van gammotv.nl

en @ boss je hebt gelijk over die 715$.

Hoewel het geen nieuws is dat Microsoft geld moet bijleggen voor elke verkochte Xbox 360 lijkt het dat de kostprijs van de Xbox 360 hoger is dan voorheen aangenomen. Vlak na de officiële lancering van de Xbox 360 verschenen berichten dat de kostprijs van de Xbox 360 circa 125 dollar boven de winkelprijs van 399 dollar lag. Volgens een bron binnen IBM zijn de kosten echter aanzienlijk hoger, circa 715 dollar per Xbox, een verlies van ruim 300 dollar per console. Hoewel dit betekent dat Microsoft initieel een flinke som geld moet bijleggen verwacht het bedrijf dit in de toekomst goed te kunnen maken door de verkoop van games en het leveren van aanvullende diensten. Daarnaast zullen de productiekosten in de loop der tijd dalen waardoor niet elke Xbox 360 even duur is.

komt van tweakers.net
    http://tweakers.net/nieuws/40545

Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  13. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, die gegevens van de bedrijven kunnen me niet zoveel schelen, failliet zullen ze toch niet gaan en het gaat er uiteindelijk toch om wat wij als gamers voorgeschoteld krijgen.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Het kan mij toch wel gedeeltelijk wat schelen. Die bedrijven verkopen hun consoles met verlies, dus moeten ze incashen met de games. Als dat verlies echt overdreven groot wordt kunnen ze zelfs overwegen om te compenseren met verhoogde gamesprijzen en is de consument dus de dupe.

Ik denk daarentegen dat dit wel mee zal vallen en dat het meer doemdenkerij is van een aantal mensen. En daarnaast ga ik toch eerst voor de Revolution, waarover juist veel berichten zijn dat alles misschien zelfs goedkoper gaat worden :p

15. Tecnomic

Tecnomic Guest

Lekker gemakzuchtig als je het mij vraagt ;)

16. Dit melde de topman van azie enkele dagen geleden..

'Sony does not regard Xbox as a competitor. Rather, the company may even consider working with Microsoft to develop games together, Yasuda noted.'

Zou ik ook maar niet meer doen als ik jullie was Sony.8)
    Zie het maar als een T-Rex van 20 ton die jullie even lekker plat komt stampen.

Een samen spelletjes maken of jullie spelletjes op de 360 uitbrengen??
    Daar heeft MS jullie echt niet bij nodig, echter wel een kleine kans dat ze even een paar van jullie gamestudios kapot laten draaien om ze vervolgens voor een prikkie over te nemen vanwege de licenties..}:]

Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2006
  17. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Hey plasticman ,heb je ook al van die pm's gekregen van mensen op het forum inverband met je fanboygedrag. Ik probeer me zo neutraal mogelijk te houden,maarja, ik ben natuurlijk heel fel voor ps3 ook(heb al gezegd waarom,...) ik ben ook voor xbox 360,...En toch krijg ik van die pm's van ... Maar in al jou posts zit toch echt enorm veel fanboygedrag, dus ik wilde eens weten ,heb je ook al van die irritante pm's gekregen? Want ja, ik vind het persoonlijk discriminatie t.o.v mij omdat ik die shit moet aanhoren in pm's! En weet je wat nog het ergste is, dat het geen mod was:D...
    ps: sorry voor de offtopic even, moet ik gewoon even weten...

18. Hehe, nee.
    Ik krijg voornamelijk positieve reacties:D

Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2006
  19. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Sony en microsoft gaan echt niet samen werken ik zie het al voor me. Kilzone 2 op de 360 halo 3 op ps3 echt niet als dat gebeurd kunnen ze net zo goed 1 console maken.

20. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik probeer het alleen maar te relativeren, omdat sommigen van jullie helemaal opgewonden/gefrustreerd lijken als een bedrijf 0,01% verlies maakt, terwijl dat eigenlijk helemaal geen invloed heeft op de games die in de winkels komen. ;)

Laatst bewerkt: 19 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina