1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te zien dat er nog mensen zijn die het WEL begrijpen, Arjan ;)

2. Ik heb ook het beste voor met iedereen hier.
    Als de PS3 flopt of niet uitkomt dan hoeft niemand er verder meer z'n geld aan te verspillen, en worden we er ook met z'n allen beter van.
    Bekende franchises en games gaan echt niet verloren en zullen dan gewoon allemaal op de 360 uitkomen..

Wat wil je nog meer?

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil even gaan uitzoeken waar de "Negeer" knop te vinden is, zodat ik niet meer naar jouw achterlijke geblaat hoef te luisteren ;)

Denk je nou echt dat het uitschakelen van concurrentie een goede zaak is ? Concurrentie maakt juist dat bedrijven alleen maar beter worden, de druk om te presteren wordt groter omdat de klant anders overloopt naar de concurrent.

Ach waarom neem ik uberhaupt nog de moeite om op je te reageren (ik ga dus dalijk echt even de negeerknop zoeken), jouw X360 is als een soort van Allah voor je....die mag je niet beledigen, laat staan dat een ander het mag. Voor jou is het natuurlijk de "perfecte console", ondanks de problemen met BC (ja we kunnen de Xbox games wel spelen op onze X360, maar er mankeert altijd wel iets aan....of framedrops, niet kunnen saven, geen wide-screen beeld etc.), of het feit dat ie moeite heeft om een DVD fatsoenlijk af te spelen. Niet bij alle DVD's, maar van mijn hele DVD collectie doet maar de helft het fatsoenlijk op m'n X360....waar diezelfde DVD collectie het in z'n geheel fatsoenlijk doet op m'n PS2. En ga nou niet lopen blaten dat dat aan mijn X360 ligt, want op ditzelfde forum zijn er genoeg ervaringen te lezen van mensen die tegen dezelfde problemen aanlopen. Zo "perfect" is de next-gen console van Microsoft dus nog niet, en dat zal ie ook nooit worden....want niks in het leven is perfect. Maar voor een nieuwe console had ik de zojuist genoemde zaken toch wel beter verwacht. Het kan me overigens ook niet schelen wat de oorzaken zijn van de zojuist genoemde problemen, feit is gewoon dat ze (Microsoft) iets beloofd hebben en dat het vervolgens bij heel veel mensen vies tegenvalt. Dus als we het hebben over de categorie "valse hoop wekken", dan is niet alleen Sony degene die zich hieraan schuldig maakt ;)
    Maar die problemen heb jij natuurlijk niet, of ze interesseren je niet....immers, jouw X360 is je heilig en vanuit je fanboy religie mag je um dus ook niet beledigen _0/

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb alle begrip voor jouw visie (alle games op één systeem), maar ik ben het er niet mee eens.

Windows is inderdaad het meest gebruikte en ondersteunde OS. Maar door deze vorm van macht, krijgen andere en misschien wel veel betere OS'en géén kans op bestaan. Alle innovatie en creativiteit moet bij één bedrijf vandaan komen, en ze kunnen ons alles voorschotelen, want er is niets anders te krijgen wat ook maar een beetje in de buurt komt, omdat de ontwikkeling en motivatie wordt onderdrukt.

Op de pc markt heeft het zo ver kunnen komen, maar laat het zich daartoe ook beperken......

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden (dit bedoelde ik dus ook met mijn vorige post toen ik het had over concurrentie), goed om te zien dat er nog meer mensen zijn die ECHT verstand van zaken hebben....en meer kunnen dan alleen onzin uitkramen ;)

6. Er moet gewoon 1 standaard console's komen die alle games afspeelt.
    Dan kunnen de def's volop de concurrentie met elkaar aan gaan waar wij als gamers alleen maar beter van zullen worden.
    Lees anders deze thread, als je nog grote nadelen kan bedenken hoor ik het wel.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=77290

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste moet ik zeggen dat ik het toch jammer vind dat je niet reageert op mijn genoemde problemen waar de X360 mee te kampen heeft, alsof je ze wegcijfert en doet alsof ze er niet zijn....waaruit alleen nog maar meer blijkt wat voor grote Xbox fanboy je bent. Niet dat je daar wakker van moet liggen, maar je bent het wel....dat heb je nu al meerdere malen laten zien :)

Om wel weer even op jouw stelling te reageren : die thread ken ik, maar ik ben het gewoon niet met je eens....om redenen zojuist al genoemd door Arjan. Ik ben het er ook niet mee eens dat mensen als ze een PC aanschaffen geen keus hebben dan alleen Windows te gebruiken. Niet dat ik iets tegen Windows heb, maar ik ben gewoon geen voorstander van monopoly posities. Straks komt er weer een nieuwe Windows, en worden wij allemaal op den duur "gedwongen" die nieuwe Windows te gebruiken omdat we anders de nieuwste programma's niet kunnen draaien. Stel dat die nieuwe Windows op een HD-DVD uitkomt, om dat ook even te promoten....tja dan worden we ook weer min of meer "gedwongen" om een nieuwe PC aan te schaffen die HD-DVD kan afspelen, omdat we die nieuwe Windows anders niet eens kunnen installeren. Hebben we een andere keus dan Windows te gebruiken ? Niet dus.

Zie ook de NS en hun vertragingen, er komt misschien mondjesmaat verbetering in....maar niks "dwingt" ze om er nou echt eens aan te gaan werken, immers wie doet het beter ? Niemand, want als consument heb je nu eenmaal geen keus dan een trein te pakken van de NS. Als er een ander bedrijf zou zijn wat treinvervoer aanbiedt met minder vertragingen, zou de NS min of meer gedwongen worden beter te opereren....omdat de consument anders geen trein meer pakt van de NS.

Precies hetzelfde geldt dus ook voor Microsoft en hun Windows, en zal ook gebeuren wanneer je een console uitbrengt met daarop alle games. Mensen hebben als ze willen gamen geen keus dan alleen die console te kopen, dus ook wanneer 80% van de games die erop uitkomen troep blijken te zijn. De developers zullen geen druk voelen om beter te gaan presteren, immers de consument zal toch die ene console moeten kopen willen ze uberhaupt kunnen gamen.

Hopelijk snap je nu waarom ik geen voorstander ben van monopoly posities, en waarom ik het er ook absoluut niet mee eens ben dat Microsoft even de hele console industrie komt claimen. Dat ze zich ermee bemoeien vind ik prima, ook Microsoft voegt op die manier iets toe aan het geheel. En voor ons consumenten is dat in de vorm een mooi Xbox en nu ook X360 systeem. Maar iets toevoegen is iets anders dan iets claimen, zo van "Als je wilt gamen doe je het maar op onze manier en anders niet". Nee, daar zul je het mij nooit mee eens zien worden :)

En hier komt nog bij dat ik nu zo'n beetje alles op het gebied van console en handheld gaming bezit, en daar nog weleens graag over opschep tegenover vrienden :p En zeggen dat je 7 van die dingen thuis hebt staan, klinkt nog altijd stoerder dan zeggen dat je 1 systeem hebt :+
    Oke, dit laatste gedeelte is misschien een beetje flauwekul maar toch O-) Ik hou gewoon niet van monopoly posities, das m'n punt.

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Thnx :).

Mooi stukje tekst en goeie voorbeelden gegeven :cool:, vult precies mijn punt aan t.o.v. één systeem zonder concurrentie.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien begrijpen Arjan en ik elkaar :+

Offtopic : Hoe is het trouwens afgelopen met je HDTV gebeuren, heb je al een nieuwe mogen uitzoeken van de Media Markt ?

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is gelukkig goed afgelopen! Ik mocht inderdaad een nieuwe tv uitzoeken, het is de Sharp LC26GA6E geworden. Mooiste was nog dat ik geld terug kreeg omdat de Sharp iets goedkoper was dan wat ik voor de Samsung had betaald *).

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens ook nog wel een psychologische verklaring voor het gedrag van meneer Bill Gates. Hij wordt er namelijk van verdacht Asperger te hebben (een vorm van autisme), en van mensen met autisme is bekend dat ze het niet gauw zullen toestaan/het niet goed kunnen begrijpen dat mensen iets op een andere manier (willen) doen dan zijzelf.

Dit zou verklaren waarom hij wil dat PC's alleen op ZIJN Windows kunnen draaien, en hij het niet gauw zal toestaan dat iemand anders (een ander bedrijf) met een alternatief op de proppen komt. En dit zou ook zijn streven naar het claimen van de console markt kunnen verklaren, mits hij hierop uit is.

En ik kan zijn denken wel enigszins begrijpen, omdat ik zelf ook Asperger heb en af en toe ook bijgod niet begrijp hoe iemand anders op een andere manier met problemen omgaat die ik zelf ook tegenkom. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik me er maar voor af moet sluiten, of zo'n houding aan zou moeten nemen van "Je doet het maar op mijn manier en anders niet". Het zou een trieste wereld zijn als we allemaal zo zouden denken meneer Gates....

@ Arjan : Ow das mooi, ik hoop voor je dat ie bevalt :) En geld terugkrijgen is altijd beter dan bijbetalen :+

12. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Niet helemaal mee eens maar mischien ben ik dan ook de uitzondering op de regel of ben helemaal niet die regel ;).Persoonlijk zie ik mezelf een beetje als een fanboy van Nintendo.Ik ben er dol op als mensen het lekker hebben over de goede kwaliteiten van de GC en oude concoles van Nintendo.Ik volg dan ook vaak liever de de discussie van de Revo en de andere concoles op een N forum dan hier.Maar (en dit is een grote maar) ik ben absolut niet te kinder achtig om te zeggen dat Xbox een veel beter concole is dan de GC.Vaak mooie plaatjes produceert en beter spellen.M$ is dan ook een van de leiders van de concole oorlog...Maar om even terug te komen op mijn ''fanboy gedrag''.Is het fanboy achtig bijv. om de DS een beter handheld dan de PSP te vinden?Is het fanboy achtig om M$ en Nintendo beter dan sonyte vinden of valt dit allemaal onder ''persoonlijk smaak'' ?Persoonlijk hou ik het er maar op dat ik een fanboy ben, omdat het dan alleen maar beter kan worden ;)

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is niks mis mee als je ergens een voorkeur voor hebt en daarvoor uitkomt, mits onderbouwd met goeie argumenten.

Wat ik wel storend vind is alles maar gewoon blind afkraken omdat het een bepaalde naam draagt, "hopen" dat iets flopt (sorry maar dat vind ik gewoonweg dom en kinderachtig), en als er dan problemen naar voren worden gebracht over de console waar de desbetreffende persoon WEL fan van is, dat die dan domweg genegeerd worden. Dat soort fanboys, daar heb ik een hekel aan ;)

Kijk, ik ben gewoon zo'n "idioot" die bijna alles op consolegebied heeft....omdat ik gewoon overal wel iets goeds in zie en daar m'n graantje van wil meepikken. Ik snap best dat niet iedereen overal in geinteresseerd is, en vaak speelt ook een financiele kwestie mee : niet iedereen kan het zich veroorloven om alles op consolegebied te kopen, of heeft het er voor over om er zoveel geld in te steken. Maar als ik ergens het geld niet voor heb, of me er niet voor interesseer....wil nog niet zeggen dat ik het moet gaan lopen afkraken, of opmerkingen moet plaatsen als "Ik hoop dat ze failliet gaan", of "Ze kunnen er maar het beste mee kappen, dat is het beste voor zichzelf". Je hebt fanboy gedrag zoals jij het beschrijft (ergens een voorkeur voor hebben), en je hebt fanboygedrag wat sommige mensen hier vertonen (domweg alles afkraken, de goede dingen niet WILLEN zien, niet openstaan voor andere dingen dan alleen hun eigen "God" etc.). Die laatste categorie fanboys....die mag van mij uitsterven :+

14. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Aha,
    Nou ik heb een schijthekel aan Sony omdat ik altijd een fan ben geweest van NINTENDO (<-neon letters)!!!

Nee ik heb echt een hekel aan Sony omdat ik vind dat sony altijd achter de rest aan huppelt.Ondankt dat nintendo qua verkoop minder is dan Sony heb ik altijd het gevoel gehad dan Sony een nummer 2.5 is.

Neem nou de PS3, als eerste neem nou de naam.Playstation 3, god wat orgineel... stel je voor dat we de naam zouden veranderen en dat er dan een paar dierbaren PS2 zieltjes weg blijven.Same as the PSP wat zou er erg aan zijn om de naam bijvoorbeeld SGC te laten hete? (Sony Game Center ik zeg maar wat).Dan Kom ik bij het ondwerp aan: Ik vind het iets weg hebben van een ''gepimpte'' broodrooster/dvd speler lijken.En over de controler zeg ik alleen :kijk uit!!, hij als je hem uit woeide weg gooit komt hij terug!.

En nu zijn we een klein technische dingetje aangekomen, Waarom zou je om je concole een film willen kijken?okay het is handig als je niet zoveel ruimte hebt en geen geld heb voor een dvd speler en een concole.Maar waarom hebben ze hem erin zitten? Nou om dat M$ het ook deed,En waarom komt er op de PS3 de functie om tijdens het gamen muziek op te zetten (zonder het spel te onderbreken?) nou omdat M$ het ook deed.

Nintendo daar in tegen heeft altijd gedaan waar het zin in had.Wat niet altijd goed is.Zoals de mensen die nu een DS hebben gekocht voelen zich genaait door de DS lite...Maar dat is een typische Nintendo dingentje, en een beetje leifhebber van Nintendo had dat kunnen voorzien.Ik heb bijvoorbeeld gewacht met het kopen van de DS tot er een mooiere/beter kwam.Wat het er trouwens niet minder zieliger op maakt voor de mensen die er al wel eentje gekocht hebben.En nog even als laatse voorbeeltje: Ik vind het echt KUT dat Nintendo Zelda TP heeft verschuift naar de Revo omdat ze 100 en 10x hebben gezecht dat hij op de GC zou uitkomen...

Héhé dat lucht op, op de late avond.....

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste : de naam en het uiterlijk van de console interesseren me geen reet, als ik er maar vette games op kan spelen. Dus dat argument gaat voor mij niet op :)

Ten tweede : Wie had als eerste een DVD speler in de console zitten ? Juist, de PS2. De Xbox had vervolgens ook een DVD speler in de console zitten, dus als we het hebben over dingen na-apen, of dingen afkijken en er vervolgens een eigen draai aan geven....dan kunnen we concluderen dat bijna elk bedrijf zich hieraan schuldig maakt. Concurreren is niet alleen met vernieuwende dingen komen, maar ook een beetje afkijken en proberen te verbeteren. Onder het motto "beter goed gejat dan slecht verzonnen" zegmaar. Als Sony straks met een online service komt die kwalitatief vergelijkbaar is met Xbox Live, en als ze functies "overnemen" en er zelfs nog een boel aan toevoegen....dan ben ik het met je eens dat ze goed afgekeken hebben. Maar het kan wel bepalend zijn welke van de 2 uiteindelijk het meeste succes boekt. Dat is concurreren. En daar is in mijn ogen niks mis mee, want dat dwingt "de ander" vervolgens weer om nog meer dingen te verbeteren, nog meer functies aan het geheel toe te voegen, etc.

En daardoor blijven bedrijven alert en vernieuwend, waardoor wij als consument alleen maar beter bediend worden :)

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik ben gelukkig Plasticman NL niet en ik weet gelukkig dat concurreren (meestal) een goed ding is.Het dwingt namelijk de ander om harder zijn beste te doen om mooiere en betere dingen te doen.

Ps Het voorbeelt van de NS vind ik _O_

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wees blij dat je niet onder dezelfde categorie fanboy (waar we het net over hadden) valt als hij.... :{

18. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou inderdaad een andere wereld zijn moesten we allemaal denken als Gates.
    Ik ken weinig miljardairs die 30 miljard euro wegschenken aan het goede doel. Je kunt zeggen wat ge wilt over Gates, maar hij is wel één van de weinigen die zijn fortuin gebruikt om anderen te helpen. Dus zo slecht is hij nog niet denk ik.

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Wist je overgens dat z'n kids maar een heel klein gedeelte krijgen als ie overlijd?
    Maar iets van 10 miljoen p.p.

De rest gaat (als ik me niet vergis) naar goede doelen.

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, het zou maar erg zijn! Wat kan je met al dat geld doen? Je kan zoveel uitgeven als je wilt, je krijgt het gewoon niet op8) . Maar al bij al,idd heel goed dat hij het uitgeeft aan goede doelen...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina