Ten eerste : de naam en het uiterlijk van de console interesseren me geen reet, als ik er maar vette games op kan spelen. Dus dat argument gaat voor mij niet op
Ten tweede : Wie had als eerste een DVD speler in de console zitten ? Juist, de PS2. De Xbox had vervolgens ook een DVD speler in de console zitten, dus als we het hebben over dingen na-apen, of dingen afkijken en er vervolgens een eigen draai aan geven....dan kunnen we concluderen dat bijna elk bedrijf zich hieraan schuldig maakt. Concurreren is niet alleen met vernieuwende dingen komen, maar ook een beetje afkijken en proberen te verbeteren. Onder het motto "beter goed gejat dan slecht verzonnen" zegmaar. Als Sony straks met een online service komt die kwalitatief vergelijkbaar is met Xbox Live, en als ze functies "overnemen" en er zelfs nog een boel aan toevoegen....dan ben ik het met je eens dat ze goed afgekeken hebben. Maar het kan wel bepalend zijn welke van de 2 uiteindelijk het meeste succes boekt. Dat is concurreren. En daar is in mijn ogen niks mis mee, want dat dwingt "de ander" vervolgens weer om nog meer dingen te verbeteren, nog meer functies aan het geheel toe te voegen, etc.
En daardoor blijven bedrijven alert en vernieuwend, waardoor wij als consument alleen maar beter bediend worden
Laatst bewerkt: 21 feb 2006