Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het over zijn gedrag met betrekking tot Windows en het eventueel willen claimen van de console markt (nogmaals dit weet ik natuurlijk niet, maar stel), dat het een trieste zaak zou zijn als iedereen van iedereen zou eisen dat ze dingen op hun manier doen....en niet anders.

Dat ie geld schenkt aan goede doelen vind ik natuurlijk geen slechte zaak. Maar het een praat het ander niet goed in mijn ogen.

2. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kunt feiten ook niet gaan vergelijken met vermoedens. Dat hij geld aan goede doelen geeft is een feit. Dat iedereen alles op zijn manier moet doen dat is een vermoeden dat jij hebt. Dus eigenlijk valt er niets goed te praten.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het mag dan wel mijn vermoeden zijn, maar toch wel een heel sterk vermoeden dan....en eentje die goed onderbouwd wordt door wat ik al eerder zei, namelijk dat 99,9 % van alle PC's en software op Windows, en Windows only draait. Hoezo moeten anderen dus niet alles op zijn manier doen ? ;)

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  4. Master Perfect

Leuk Bevonden:
    0
    Dat 99,9% van alle pc's op windows software draait, heeft weinig met Gates te maken. Elk bedrijf streeft er namelijk naar om zijn markt te domineren, niet enkel microsoft. Waarom werkt de muziek van apple enkel op de ipod? Waarom koopt sony zoveel gamedevelopers op? Waarom riijdt 99,9% van alle wagens op fossiele brandstof?
    Iedereen probeert zijn markt te beschermen tegen concurrenten.

Maar ik denk dat we een beetje aan het afdwalen zijn.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik ook :p Maar het ging over monopoly posities, en ik maakte duidelijk dat ik daar geen voorstander van ben....om welk bedrijf het ook gaat.

De bedrijven die jij noemt hebben geen een van allen een monopoly positie op de markt, Microsoft heeft dat wel als het gaat om een besturingssysteem voor PC's, namelijk Windows. En daar ben ik het gewoon niet mee eens. Zie ik ook mijn al eerder genoemde voorbeeld over de NS.

Wat ik bedoel te zeggen is : als je een MP3 speler wilt ben je niet verplicht om een ipod aan te schaffen. Als je een console wilt kopen ben je niet verplicht er eentje van Sony of wie dan ook te nemen. Als je een auto wilt, hoef je je niet te beperken tot maar een soort brandstof. Als je een PC koopt, ben je daarentegen wel zo goed als verplicht om Windows te gebruiken. Ook als je Windows drie keer niks zou vinden, je hebt gewoon geen keus omdat de meeste zooi alleen op dat besturingssysteem draait. En dat vind ik niet eerlijk.

6. Master Perfect

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we zo'n soort discussie binnen een maand niet meer gaan hebben, want dan komen eindelijk de betere games uit op de 360. Dan denk ik dat ik daar mijn tijd wel mee zal verdoen.

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja voor mij ligt dat dan nog een stukkie anders, de enige X360 titel die mijn aandacht heeft de komende tijd is die Tomb Raider Legend....en dan praten we over april. Voorlopig verder geen X360 games waar mijn pis lauw van wordt hoor....

Neemt niet weg dat er gewoon door gediscussieerd kan worden, toch ? :)
    Ik had eerst ook het voornemen me niet met deze discussie te bemoeien trouwens, ik had zoiets van "Het interesseert me niet wat anderen denken, ik denk er zo over en daarom zal ik waarschijnlijk toch uiteindelijk alle next-gens bezitten....zoals ook het geval is met de huidige generatie consoles". Nja van dit voornemen is niet veel terecht gekomen, now I'm involved :+

8. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook MTV's Famous gezien? :+

@ Zero Paradox, ik ben het helemaal met je eens. Microsof en Sony zijn gewoon 2 bedrijven die niet voor niets zo groot in de buisness zijn geworden, ze zullen allebei kwalitiets-consoles afleveren, en het is aan de consument te kiezen welke console aan haar of zijn eisen voldoet. :) Of nog beter... Je zit in zó'n financiele postitie dat je ze allebei kunt veroorloven.

Ik ben zelf een Pro-Xbox persoon, ik geloof eerder goed nieuws over de 360 dan over de PS3, en allemaal dat soort dingen waardoor ik aan mezelf merk dat ik dat ben, maar daarom gun ik het gamers die voor een PS3 gaan wél dat de PS3 een goede console zal worden. (met een knipoog naar Plasticman)

Wat in mijn ogen als eerste ook deze discussie qua niveau kan verhogen is te discusseren met argumenten die feiten zijn. Je mag je mening wel geven, maar baseer dan tenminste je mening op feiten, want er zijn een hoop mensen hier die elk geruchtje gebruiken om hun argument te weergeven. Dat is dan ook meteen een reden waardoor ik vind dat deze discussie geen eens goed gehouden kan worden, omdat er nog zo weinig concrete informatie is over de PS3 waarvan we 100% zeker weten dat het in de PS3 zal komen. (en dit bedoel ik niet zo, omdat ik meer voor de 360 ben, ik baseer die mening op een feit, namelijk omdat de 360 al uit is, en we dus zeker weten wat hij allemaal goed en fout doet. Wat ik hierboven dus zei ;))

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Wat ik eigenlijk nooit gesnapt heb aan het hele "vs" gebeuren is waarom sommige mensen het nodig achten om een andere console volledig de grond in te boren alleen maar omdat zij een andere/concurrerende console hebben.
    Alsof jouw console beter wordt als je de andere af kan kraken.
    Heb ook zelf altijd de neiging om de console te gaan verdedigen die aangevallen wordt ongeacht van het merk. En echt iets van de laatste tijd is het ook niet, nes<>master system, snes<>megadrive, etc, etc.
    Alle consoles hebben altijd hun voor en nadelen gehad. En dat zal ook met de volgende generatie niet veranderen. Voor mij draait het echter maar om 1 ding en dat is de kwaliteit van de spellen, een kwaliteit die imo zeker in het geding zou komen wanneer er minder concurrentie zou zijn tussen de verschillende merken consoles.

10. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    http://forum.xboxworld.nl/member.php?u=2433 en dan aan de rechterkant voeg toe aan negeer lijst_0/

Maar dat is natuurlijk niet zo want de maker van die console heeft het dus altijd nog voor het zeggen; Stel dat er 1 console zou komen dan Sony, Microsof en Nintendo aan die ene console moeten werken anders worden het als nog allemaal Microsoft spellen of Nintendo spellen of Sony spellen:{

Lol, Klein, 10 Miljoen noem ik toch niet klein maar toch mooi om te horen dat de rest naar goede doelen gaat was laatst ook een keer op Mtv dat Gates heel veel aan goede doelen geeft.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus precies wat ik ook probeer te zeggen, ben het dus helemaal met je eens :)

@ Meneer Stefan : Kijk en daar zit um het verschil, je mag wel "ergens voor zijn"....maar dat betekent nog niet dat je de rest maar gewoon moet afkraken omdat het toevallig een andere naam draagt. Jij gunt de PS3 fans tenminste een goeie PS3, ookal zou je zelf liever voor de X360 gaan. Mensen zoals Plasticman NL gaan ook liever voor de X360, maar hopen tegelijkertijd dat de rest (of in dit geval in ieder geval Sony) ten onder gaat. Wat mensen zoals hij alleen niet beseffen, is dat ze hun eigen hoop op een betere gamingtoekomst wel kunnen vergeten op het moment dat Microsoft ook nog een monopoly positie krijgt op de console markt ;)

12. Tecnomic

Tecnomic Guest

Huhm ik snap dit niet zo hoor. Ik bedoel de ps2 is de best verkochte console geworden in de laatste 10 jaar en heeft de beste/diverse games laten zien in mijn ogen. De Cube heeft naar mijn mening weinig goede dingen laten zien deze generatie, dus voor mij is Sony de grote winnaar deze generatie :)

En plasticman ik snap niet zozeer waarom jij het niet goed vind als er geen concurrentie is, want concurrentie is juist beter. Als er straks geen concurrentie is en er dus maar een console is waar games voor worden ontwikkeld dan zul je zien dat de kwaliteiten erop achteruit zijn gegaan. Blijven er nu gewoon 3 consoles (ps, xbox en revo/cube) dan zul je ook zien dat elke console zijn sterke punten heeft op het gebied van games en waardoor de kans groot is dat de gamers naast hun ps2 ook nog een xbox zullen kiezen. Wij hebben hier profijt van en ook Sony/Nintendo en Microsoft

Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2006
  13. JeePee

JeePee Guest

Wow, Z3R0-P4R4DOX, heb jij wel geslapen vanacht :eek: :+

Ik denk dat de Xbox Fanboys die de PS3 volledig de grond in boren een beetje angst hebben. Angst dat de PS3 misschien toch wel heel goed gaat worden, en beter gaat zijn dan de X360. Want waarom alleen de PS3 in de grond stampen? Waarom niet de Revolution? Omdat het eigenlijk al duidelijk is dat de Revo toch niet meer gaat winnen, en meer als 'tweede' console dient? Ik vat het niet hoor. Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe alle anti-Sony fans hier gaan reageren als de PS3 een succes blijkt te zijn.

14. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ooh wat gaat dat dan een heerlijk gevoel geven zeg 8)

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Precies hetzelfde als alle anti-Microsoft PS2 fanboys nu doen ten opzichte van de xbox ;)

Hm Revo wordt ook wel gepakt, maar meer vanwege het "kiddy" imago van Nintendo.
    Maar het is idd het fanboy gehalte zich meer richt op de PS3 of 360. Wat ook wel te verwachten is aangezien dat de concurrerende platforms zijn met min of meer dezelfde uitstraling/imago.
    Denk dat het hele fanboy gebeuren daar ook een beetje aan gelinkt aan is, imago. Het is niet alleen hiermee maar ook met schoenen e.d. Onder het mom van "wat ik heb is beter als wat jij hebt".
    Mij maakt het weinig uit of de PS3 sterker wordt ja dan nee. De xbox is ook sterker dan de PS2 maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds veel plezier beleef aan de PS2. Wanneer de PS3 sterker wordt zal dat ook niet het speelplezier van de 360 verminderen.
    Wanneer er een verschil is zal dat grotendeels zichtbaar zijn in de graphics. En mijn standpunt in dat is dat de graphics maar voor een klein gedeelte van het speelplezier zorgen en dat het grootste gedeelte van dat plezier van de gameplay moet komen. Maar goed, misschien ben ik ook een beetje wereldvreemd :)

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Toch zit ik stiekem te hopen dat de revo enorm gaat verrassen, lijkt me echt te gek.

17. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Er zijn geruchten dat de Revo beter graphics gaat krijgen als Xbox 360.
    Maarja, Revo/GC had niet echt mijn type games Pikmin was wel leuk maar ik moest het daar toch van de Third Party games hebben de rest sprak me niet zo aan. Ik denk dat de revo opzicht een goeie stap zou zetten als je een goed online network ook krijgen:)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Voor mij is grafisch vermogen wel een heel belangrijke factor. Omdat ik geen uren game per dag biedt elke console voor mij genoeg leuke games om mij het hele jaar door mee te vermaken (al heeft Nintendo wel de minste). Een keer weer een Nintendo in huis lijkt me ook gewoon leuk, Nintendo blijft gewoon vet :+

19. Tecnomic

Tecnomic Guest

Dit klopt niet wat je zegt. De Revo zal naar alle waarschijnlijkheid iets krachtiger worden dan Xbox :)

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    wat??

nog meer lawaai?

8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina