1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tecnomic

Tecnomic Guest

Als je het nieuws wat beter in de gaten had gehouden dan weet je dat MS had gezegt dat Halo 3 pas komt als ie klaar is , dus ze zijn het ook niet van plan om de game met de launch van de ps3 uit te brengen _0/

Maar goed:

bron: www.evilgamerz.com

Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2006
  2. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    de Xbox360 een zeer succesvolle lancering heeft gehad. Binnen 9 uur waren zowel de Premium-packs als de Core-packs uitverkocht. Zelfs de Core-pakketten ja. De feiten liggen daar overigens net iets anders, aangezien de Premium-pakketten daar omgerekend zo'n 362 euro kosten. Neemt niet weg dat het een knappe prestatie is, zeker als je het gaat vergelijken met de prestaties in Japan.

Overigens benadrukte Bowman nogmaals hoe belangrijk Europa wel niet was als markt voor de Xbox. Vooral omdat één derde van de developers in Europa spelletjes in elkaar knutselt.

kijk dat is goed nieuws voor xbox

IGN kon ons vandaag op de hoogte brengen van de laatste nieuwtjes in Revolution-land. Het één is al opmerkelijker dan het ander, en het ander is gewoon een bevestiging of ontkenning van de geruchten. Zo zien we dat de ontwikkelaars reeds drie zogenaamde devkits ontvangen hebben.
    Een eerste devkit is gewoon een Gamecube versie met daaraan de Revolution controller gekoppeld. De overige twee leunen sterk bij dit ontwerp aan, maar de een is meer afgewerkt van buiten en de ander is verschillend vanbinnen (groter CPU-vermogen).

Ontwikkelaars die op de aankomende E3 speelbare games zullen aanbieden, waaronder Ubisoft en Electronic Arts, zullen een nog andere devkit in hun bezit hebben, de 4.0 versie, die zo'n 95% van de uiteindelijke kracht zou moeten bevatten. Eind juni zou dan de definitieve versie van hoe de console er uit zou moeten zien beschikbaar zijn.

De structuur van de Revolution zal ongeveer identiek zijn aan die van de Gamecube, maar hij zal zo'n ruim twee keer krachtiger zijn. Maar dit nieuwtje betekent dus wel goed nieuws voor de cubefans, want dit betekent dat de ontwikkelaars van games voor de Gamecube zonder enige moeite de overstap moeten kunnen maken naar de Revolution.

Dat deze kracht twee maal zo groot zal zijn, wil echter niet zeggen dat de Revolution heel krachtig zal zijn. Hij zal stukken minder krachtig zijn dan de Xbox360, maar volgens enkele ontwikkelaars zal dit voor geen enkel probleem zorgen, aangezien de meeste aandacht zal uitgaan naar de revolutionaire controller.

En last but not least, de meeste ontwikkelaars bevestigen de goede roddel dat de console minder dan $200 dollar zou kosten, wat omgerekend zo'n €170 is. Straffer nog, sommige ontwikkelaars zeggen zelfs dat de console minder dan 150 euro zou gaan kosten. We zullen in ieder geval geen prijsverwachtig moeten afwachten om de console in huis te halen!

dit komt van ign.com

Laatst bewerkt: 24 feb 2006
  3. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.ownage.nl

Het zal wel alleen voor de Ps3 zijn :9

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat nieuwe informatie over de Revolution:

5. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.gamez.nl

6. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Denk inderdaad dat de Revolution de echte next-gen experience zal zijn. Veel zal afhangen van E3 in mei. Daar laten Nintendo en Playstation het achterste van hun tong zien. Playstation 3 zal de nextgen technologie met zich meebrengen, Blu-ray en 1080p. Heb zelf een XBOX360 en weet zelf eigenlijk niet eens wat ik er allemaal van kan verwachten. We zijn namelijk niet lekker gemaakt met mooie prerendered filmpjes met wat er maximaal uit ons kastje te halen valt, zoals PS3 (Killzone).

Denken jullie trouwens ook niet dat sony zijn eigen graf graaft met Blu-ray. De Console zal erg duur worden, maar altijd goedkoper dan de goedkoopste Blu-ray speler. De normale Blu-ray spelers kunnen hun producten niet onder de productieprijs verkopen om de technologie aan de man te brengen. Sony zal dus de Blu-ray markt verstoren en zal de technologie niet verkocht worden door andere Blu-ray speler producenten. Kunnen jullie het een beetje volgen?

7. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als sony hun online dienst uitbrengt, kan hetzelfde gezegd worden over de ps3.

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    De geruchten beginnen meer en meer te komen dat revolution iets krachtiger gaat zijn dan xbox 360. Als dit waar is, dan bewijst Nintendo nogmaals eens voor de zoveelste keer, dat ze zoveel talent hebben. Ik bedoel, Microsoft en Sony focussen zich echt om de meest krachtigste console te hebben(sony heeft dat ook met de ps3,maarja, kost wel enorm veel geld voor Sony,...) Nintendo daarentegen, maakt hun console zo goed mogelijk voor de gameplay,... en terwijl krachtiger dan xbox360(als de geruchten kloppen), dan kan ik alleen maar zeeeer veel respect(nog meer) hebben voor Nintendo...

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Knap dat je dat nu al weet ;)

@ boss : Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat de grafische chip van de Revolution iets krachtiger, of in ieder geval vergelijkbaar zal zijn, met die van de Xbox....de eerste Xbox dus. Maar pin me er niet op vast of het zo is.

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dat waren idd de eerste geruchten,maar de president(denk ik) van Nintendo heeft bevestigd dat Revolution iets krachtiger gaat zijn dan xbox 360. Dat zei hij he...

11. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Boss, De Revo gaat geen gebruik van HD.
    Dus hij wordt nooit beter dan de Xbox 360.

Edit::

Sony komt met Xbox LIVE-kloon: Playstation HUD

Hehe, eindelijk weer eens geruchten rondom de PlayStation 3. Als we Colin Campbell van de welgerespecteerde website next-gen.biz willen geloven, komt Sony binnenkort met een Xbox-LIVE vergelijkbare service die de naam 'PlayStation HUB' zal gaan krijgen.

Als we alles wat op internet staat dus geloven, dan zal Playstation HUB al in September van dit jaar beschikbaar zijn in Japan en Noord-Amerika, zul je ook met de PSP gebruik van het netwerk kunnen maken, zal PlayStation HUB net als Xbox LIVE downloadable content èn het downloaden van eenvoudige games (vergelijkbaar met de Xbox Live Marketplace en Arcade) ondersteunen en zul je maar liefst rond de halve veertien euro per maand moeten dokken om mee te mogen doen. Snapt u wel? Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Het was te verwachten dat Sony dit zou doen, maar of alles echt waar is valt nog te bezien. Laten ze nu eerst maar eens snel met die PS3 op de markt komen.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2006
  12. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Valt me mee dat het niet: Playstation Live heet.... En 14 euro per maand dat is duurder als bij de Xbox daar is het 6 euro per maand.

13. Tecnomic

Tecnomic Guest

poe poe knap dat je dit al weet hoor. Dus als de Revo geen HD heeft dan wordt de Revo ook niet beter dan de 360? LOL! |:- 8) De Revo mag dan wel geen HD hebben maar zij gaan iets revolutionairs neerzetten op gameplaygebied en dat mag je zeker een pluspunt noemen, oftewel de minpunt die je net noemde kun je gelijk weer compenseren met de pluspunt van de Revo.

En post in het vervolg nieuws die ook wat betrouwbaarder is dan die amateuristische fanboy sites :{

14. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG] Hoe kun je nou zoiets zeggen?

Vind jij kwantiteit belangrijker dan kwaliteit?

Laatst bewerkt: 25 feb 2006
  15. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ja HD is natuurlijk niet beter, alleen scherper.
    Toch vind ik het jammer dat nintendo niet mee wil gaan met deze norm. Het draagt dan wel niet enorm bij aan de gameplay maar ze hoeven hun vernieuwende koers er ook niet voor te wijzigen. Ik vind het maar raar dat een nieuwe console niet op z'n minst het beste uit de huidige technologie kan halen, het liefts eigenlijk nog uit de toekomstige.
    Het zal me niet tegen houden een revolution te kopen als hij wat te bieden heeft maar beetje jammer is het wel :cool:

16. Tecnomic

Tecnomic Guest

Tsja vergeet niet dat er op dit moment maar heel weinig mensen die zijn die een HD TV hebben dus het duurt zeker nog wel even voordat het echt begint op te komen. Maar goed Nintendo slaat hun eigen weg in door meteen op een andere doelgroep te richten, waarin ik de vertrouwen in heb dat het goed uit gaat pakken :)

17. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    HDTV's zijn niet eens meer zo duur hoor, als je maar goed zoekt.

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Maarja, ik denk toch dat de Revolution niet krachtiger gaat zijn dan de xbox 360(gaat ook goedkoper zijn,...volgens de geruchten). Maar ik ben toch superbenieuwd...Laat E3 maar komen!

19. Tecnomic

Tecnomic Guest

Slap gelul, wil je een goede HD tv dan ben je makkelijk 2000 euro kwijt. De HD tv's van 1000/1200 zijn gewoon van matige kwaliteit. Je moet merken hebben zoals Pioneer en Sony, die zowat de beste die je kunt krijgen op dit moment

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De Rev word zelfs niet krachtiger dan de normale Xbox .. maar daar hoeft deze het ook niet van te hebben

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina