1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    het is dus niet mogelijk 2006, maar zeker 2006 ;)

    heb ik tenminste meer tijd om te sparen :9
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  2. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm als dit inderdaad waar blijkt te zijn, ga ik volgende maand toch maar een 360 kopen, heb ik inderdaad nog tijd zat voor de PS3..
     
  3. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat niet omtrent de onderdelen voor de graphics zoals bovenstaand bericht suggereert (heeft er wel "iets" mee te maken) maar om het fabriceren van de BR drives.
    Daarbij heeft men nog steeds geen ei kunnen leggen om de specificaties en standaard van Blu-Ray :



    Report: Sony admits PS3 delay possible

    Issues with mass production of Blu-ray drives could be to blame if spring system launch is pushed back to fall.
    In recent weeks, speculation that Sony would not make its previously announced spring 2006 release date for the PlayStation 3 has grown after a Merrill Lynch report predicted the new console would be pushed back until the end of the year, or perhaps later. Japanese site Sankei Web is reporting that Sony has acknowledged the possibility of a delay in the system, and that such a delay would be due to problems with the mass production of the console's built-in Blu-ray drive.

    A Sony spokesperson is quoted in the article as saying, "The highest quality picture is vital to the PS3. There is a possibility of delay [to the launch] if delivery of parts is delayed."

    The article suggests that if Sony does delay the system, it would put the launch off until after October in order to hit the busy holiday season. It also quotes Enterbrain president Hiokazu Hamamura as saying that if Sony hasn't started taking orders for the system by now, it would be difficult for the company to launch the PS3 in May.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ai, Sony heeft het uitsstel dus nu bevestigd. Dat is best pijnlijk voor ze. De 360 krijgt op deze manier langer de tijd om zijn gang te gaan en wat van de markt af te snoepen.

    Een nieuwtje over de Revolution:

    Een nieuwe Zelda_O_
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    En wat is de bron|:- |:- ???

    die Nederlandse site die geen BRON vermelding heeft............. |:- |:- ??
     
  6. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Mjah, bericht van niks. Dus het zou de PS3 ten goede komen dat de release wordt uitgesteld. Uhuh...waarom ga je dan vantevoren keihard werken om een release in 2006 mogelijk te maken. Tegenstrijdigheid noemen ze dat volgens mij.

    Misschien dat Sony alsnog met een verrassing komt en de PS3 voor de kerst wereldwijd in de winkelschappen ligt, maar ik reken er niet meer op.
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier is ook nog een leuk artikel op IGN over de "format War". Er staat ook de reden in vermeld waarom de PS3 waarschijnlijk (nog meer) vertraging heeft opgelopen...
    http://gear.ign.com/articles/691/691408p1.html

    Ik denk dat MS gewoon erg slim is geweest om ons later de keus te geven of we wel of geen HD DVD films willen bekijken ipv ons een dure speler door de strot te drukken.
    Die speler zal omgeven zijn door ristricties die de filmindustrie oplegt....

    Lees het artikel voor meer info want het gaat redelijk diep :9
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Yups.

    Sony is in het algemeen ook iets teveel bezig met die strijd tegen illegale muziek en films. Ipv al dat geld in research te steken, kunnen ze beter games, muziek en dvd's goedkoper op de markt brengen.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ow sorry :eek:

    k had het van : hier

    (k zal het ook ff in mijn eerste post plaatsen ;) )
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Tsja dat is jammer, maar goed Sony is nog marktleider en zal het nog wel zeker blijven voor de komende tijd. De ps2 loopt nog steeds als warme broodjes over de toonbank dus ik maak niet teveel zorgen, zeker als je kijkt dat er nog twee systemsellers voor de console komen: Kingdom Hearts 2 en Final Fantasy 12 :)

    Tot die tijd vermaak ik mij wel met de 360 :9

    Laat ze eerst maar de schaarste te verminderen en nog betere games uit te brengen en dan praten we wel verder ;)
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Daar zijn ze al mee bezig hoor. Zag vanmiddag bij Toy'r Us al weer premiums staan, Media Markt hadden ze ook premiums staan. De core zie je bijna overal staan. Ik zie de laatste tijd gelukkig steeds vaker premiums. Nog steeds te weinig, maar het word beter.

    Tja, en de games word ook aan gewerkt. Om alleen maart maar even te pakken, Ghost Recon Advanced Warfighter, Oblivion, Fight Night 3 en Dead or Alive 4 in januari. Toch wel vier zeer sterke titels. Gelukkig komt er genoeg moois aan.

    Als Microsoft wat meer premiums in de winkel weet te krijgen (en dat gaat gebeuren), dan voorzie ik best een goede tijd voor de 360.

    De vraag naar de 360 is enorm. De premiums liggen nog geen uur in de winkel, ze gaan razend hard over de toonbank. Er is zat vraag, aangezien er ook nog eens heel veel mensen zijn die er een willen hebben, maar er nog geen een hebben. Dus als de voorraad eenmaal op niveau is, dan denk ik dat de verkoop vrij hard zal gaan.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  12. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws voor Micorosoft PS3 is officeel uitgesteld tot einde 2006.Hiermee denk ik dat de Xbox360 heel veel voorsprong krijgt,en de goede titels komen al uit in Maart/April zoals Oblvion en GRAW.Ik zelf denk dat we de PS3 hier in Nederland pas in Mei 2007 hier kunnen kopen,en dan nog zal de console voor velen veelste duur zijn.Ik hoop dat Microsoft de voorsprong van een jaar goed gebruikt,en zelfs Halo 3 uitbrengt met de kerst van 2006.Ook zal in dat jaar de ontwikkeling van Xboxlive stukken beter worden,en dat kan Sony gaan merken.Natuurlijk is het jammer voor de mensen die wachten op de Playstation 3,maar als je nu al wilt genieten van Next-gen ligt de Xbox360 niet ver weg.
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben wel eens benieuwd hoe de console oorlog gaat eindigen. Nu heeft Sony eens echt superveel tegenstand,maar persoonlijk denk ik nog dat ps3 gaat winnen uiteindelijk. Maar het is echt wel interessant nu, omdat Microsoft zo'n grote voorsprong heeft.
    ps: Ik denk dat Sony in Europa wel een super line-up qua launchgames gaat hebben:). En voor mij is het toch niet erg dat ik zo lang moet wachten op de ps3, was toch van plan hem te kopen met mgs4:). Maar voor de Japanners is het wel erg vind ik. Die zitten er zoooo hard op te wachten. Maarja, zij hebben ondertussen shadow of the collosus, okami, FF12, kingdom hearts 2, en ga zo maar door. Maar toch, die Jappaners hadden toch op een launch voor 21 juni gehoopt. Ik denk wel dat de ps3 er in Japan in september gaat zijn. In ieder geval, voor eind 2006 is hij in Japan en Amerika...
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Aha.

    De situatie van de PS 2 was na de release toch precies hetzelfde als die van de Xbox 360? Een tekort aan consoles, veel matige games en ook nog eens een veel te stevige prijs (itt de Xbox 360).

    De naam Playstation is nog steeds veel en veel sterker dan de naam Xbox, maar ik heb het idee dat Sony haar hand aan het overspelen is. Op papier is de PS 3 natuurlijk fabelachtig, maar je kunt ook teveel willen. Al die state-of-the-art technologie is prachtig, maar is het ook betaalbaar? Gaan we straks geen 700 euro voor de PS 3 betalen? Of gaat Sony besluiten om alsnog dingen te schrappen?

    Voor de Xbox 360 is het nu zaak om goede games uit te brengen en zo de consument over te halen.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Als Sony slim is komen ze met een "Core" (zonder Blue Ray) en een "Premium" (met BR natuurlijk).
    Als ze dit niet doen zal de PS3 volgens mij voor velen te duur worden tov de 360.
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind de core persoonlijk een grove fout van Microsoft, ik hoop dus dat Sony niet met zo'n zaken begint. Echt dat meen ik. Ik hoop echt dat Sony gewoon pakken uitbrengt met de console, controller(s),...(en wat ook altijd supercool is, pakken met een game erbij(zoals gt5 als het uitkomt, en mgs4 als het uitkomt, of een pak met een HDD erbij,...zo'n zaken vind ik dan wel cool). Maar Microsoft zal binnekort ook wel met pakken komen met bepaalde games erbij,...
     
  17. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vindt de core een fout en jij hoopt dat de PS3(zonder hdd) in een pak komt met HDD. Dan heb je toch dezelfde situatie als nu bij de 360.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  18. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ziet wat PS3 allemaal met die games wilt gaan doen met die Cell chip enzo, dan neem ik aan dat daar wel een HDD voor nodig is, dus die verwacht ik er ookwel in.

    @ Xwon, je hebt m'n oude username nog in je signature staan. :cool:
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Dit vat ik dus niet. Leg eens uit wat je bedoelt met 'wat ze met die games willen doen'...

    Maar dan krijg je net als met de 360 dat je games wilt spelen die op BR uitkomen, maar die je dus niet kan spelen met een Core. (ik heb het over Football Manager en de HDD) Want er zullen vast en zeker games uitkomen op BR.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, geregeld;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina