1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond met xbox 1 juist de HDD zo goed. Muziek erop zetten,... geraakte bijna niet vol enzo. Ik had liever gehad met xbox 360 dat hij er standaard ook al in zat(maar dat je natuurlijk nog HDD's kon bijkopen ofzo he, en nu heb je die core ook nog, spijtig eigelijk). en met ps3 zou ik natuurlijk ook standaard een HDD willen,maar dat gaat waarschijnlijk niet zijn omdat ps3 nu al zo duur is voor te produceren. Maar bij ps3 ligt dat anders. Maarja, we zien wel he, hoe Sony de zaken gaat aanpakken...

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Klopt helemaal, dat zal dus ook het (volgens mij) grote struikelblok voor Sony worden...
    Willen ze BR gebruiken komen de kosten stukken hoger te liggen... Zeker in het begin zullen er veel games zijn die gewoon gebruik maken van DVD....

Veel consumenten zullen niet meteen een BR speler willen (dus ook niet extra geld uit gaan geven voor een next gen game console....)

Toen de PS2 uitkwam hadden ze het grote voordeel dat DVD voor iedereen echt een goed nieuw medium was.... Beter beeld, keuze menu's, mogelijkheid om ondertitels uit te zetten, extra's, beter geluid, en nog wat zaken...
    BR en HD DVD zijn niet echt vernieuwend behalve een stuk mooier beeld (als je de juiste tv daarvoor hebt...)

De laatste tijd lees ik steeds meer artikelen over hoeveel DRM de maatschappijen in de volgende formaten willen stoppen... Dit zal tot gevolg hebben dat BR en HD DVD er veel langer voor nodig hebben om goed door te breken.....

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Maar BR gaat natuurlijk wel de standaard worden. Sony, Philips en nog wat giganten zijn op dit moment wel bezig om BR er als standaard door te drukken. Dat gaat geen 4 jaar meer duren.

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dus omdat de grote bedrijven erachter staan zal dat de standaard worden???

Volgens mij is de consument nog altijd diegene die beslist... De komende 3 á 4 jaar verwacht ik eerder dat DVD nog de standaard zal blijven (misschien nog wel langer...)

MS is gewoon slim door de boot nog even af te houden, als ze dit een jaartje of 3 a'4 vol kunnen houden komen er misschien wel heel andere standaarden _0/

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ja, omdat de grote bedrijven er achterstaan gaat BR de nieuwe standaard worden. Ook MS zit in dat offensief. Waarom denk je dat DVD branders voor een spotprijsje over de toonbank gaan op dit moment? Zo werkt dat nu eenmaal. Ik weet nog een tijd dat de grote multinationals achter het DVD format gingen staan, terwijl iedereen om mij heen riep dat men dat wel zelf zou uitmaken. Anno 2006 mag je toch wel zeggen dat we niet meer buiten de DVD kunnen.

Zo gaat dat met alles. Je denkt toch ook niet dat wij, de consumenten, bepalen wat een hit wordt en wat niet? Dat doen de radiozenders namelijk.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, beetje kortzichtig antwoord.....

Weet je iets van de VHS - Video 2000 - Betamax "War"?
    Hetzelfde principe, Video 2000 was een veel beter product dan VHS maar toch heeft de consument besloten dat VHS de winnaar is geworden (lees, het was goedkoper...)

Aan je reactie te zien heb je mijn reactie niet goed gelezen...
    DVD is in alles stukken beter dan een simpele video band.... BR óf HD DVD is maar in één ding beter dan DVD....

Mag jij invullen waarin....

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Aan jouw antwoord te zien heb je mijn reactie niet goed gelezen. BR gaat geen war ontketenen, omdat de grote multinationals het er op dit moment aardig met elkaar over eens zijn dat BR de nieuwe standaard moet gaan worden. En ja, verder ben ik heel kortzichtig. Hoe durf ik te stellen dat de macht bij een MS, Sony, JVC etc etc ligt en niet bij de consument.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  8. JeePee

JeePee Guest

2 dingen :+
    Beeld en opslagruimte.

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Uhm... Omdat de consument het geld moet trekken voor deze nieuwe technologie misschien...........??

Als bedrijven een nieuw procuct in de markt zetten waar niet direct vraag voor is.... Tja.

Hier in Nederland zal de consument ook wel extra allert zijn... In bijna ieder huis staat een breedbeeld tv maar nog steeds geen breedbeeld uitzendingen....|:-

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad ;)

Maar of men van plan is om alleen voor dit voordeel velen duizende euro's uit te gaan geven?? (ik bedoel daarmee dat wil je er écht gebruik van maken je minstens een HD ready tv én een BR, danwel HD DVD player voor moet hebben)

Ik denk dat deze "war" nog erg raar kan gaan lopen.

11. Tecnomic

Tecnomic Guest

Dit zijn goede games maar geen helaas geen systemsellers

@Boss
    Final Fantasy 12 komt 16 maart uit in Japan he ;)

Edit: is de Devstation niet morgen en overmorgen al in Londen ?

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2006
  12. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Dat denk ik ook niet. Het is wachten op Gears of War. :9

13. Tecnomic

Tecnomic Guest

en Halo 3 natuurlijk :)

14. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Liefst dit jaar nog.

Resident Evil 5 erbij. Hopen dat N3 de pan uit gaat swingen. Pro Evolution Soccer erbij en het komt helemaal goed met de 360.

15. Tecnomic

Tecnomic Guest

Resident Evil komt sowieso niet dit jaar, omdat Capcom zich eerst volledig willen richten op hun nieuwe franchise: Dead Rising :)

16. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    en waar blijft de Grand Turismo beater?

Like Forza Motorsport 2

17. JeePee

JeePee Guest

Willen ze Gran Turismo dit keer beaten (iets wat ze de vorige keer zeker niet gelukt is) dan zullen ze echt wat meer tijd in de game moeten steken. Forza is nog geen eens een jaar uit, en om nu al met deel 2 op de proppen te komen kan niet veel goeds betekenen...

18. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, de eerste racer die we kunnen verwachten op de E3 zal RalliSport Challenge 3 zijn ofzo (waar ik ook veel van verwacht _O_ )... Forza zal nog wel paar jaartjes duren... ( :'-( )

19. Tecnomic

Tecnomic Guest

Zullen we eerst maar afwachten door met voorbarige conclusies te komen ? :)

20. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zei het misschien een beetje verkeerd :cool: Maar ik hoop iig dat RSC3 wordt bekend gemaakt, en als je kijkt naar de release van deel 2 (begin 2004) zou dat ookwel kunnen lijkt mij, maarja, niemand weet dat idd. Maar daarom hoop ik er wel op. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina