1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Juist. Komt nog bij dat ik voor de 360 ben gegaan ipv. voor de ps3 (iig komt ie zeker niet direct bij de launch) omdat de 360 een goede online service heeft. Gameplay verbreding vind ik veel belangrijker dan al die grafische shit beter is dan de 360 :)
    Maar zo stelt iedereen zijn / haar prioriteiten.
    Neem bijv. een game als pgr. De delen 1 en 2 heb ik nauwelijk gespeeld. (Deel 1 wel vrij veel free roam trouwens maar dat terzijde)
    Deze game reeks heeft online een veel langere levensduur dan wanneer er alleen offline gereden kan worden.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2006
  2. JeePee

JeePee Guest

Ik vind graphics erg belangrijk. En als een game geen online mode heeft wil dat niet zeggen dat de game geen replay waarde heeft. Ik heb GT4 bijvoorbeeld al langer dan 600 uur gespeeld :)

Trouwens, toen ik net GT4 aan het spelen was, dacht ik van: "Hoeveel mooier is PGR3 eigenlijk?". Dus ik zet mijn 360 aan in AV1 en mijn PS2 stond al aan in AV2. Ik kies in beide games de Nissan GT-R Concept en switch tussen de beide kanalen... en ik was toch verbaasd wat voor kracht die PS2 nog uit kan puffen hoor :eek: Aangezien sommige mij hier nooit zouden geloven heb ik een paar plaatjes geschoten, ALLEMAAL ingame, dus geen photomode zooi ofzo.

Nissan GT-R Concept in GT4:

Nissan GT-R Concept in PGR3:

Aston Martin DB9 in GT4

Aston Martin DB6 in PGR3

Saleen S7 in GT4

Saleen S7 in PGR3

Als je de specificaties van de PS2 vergelijkt met de X360, en dan deze screens erbij houdt, dan kan ik alleen maar denken dat GT5 graphisch over PGR3 heen gaat walsen, en niet zo'n beetje ook. (en dat denk ik hè, dus niks glazen bol)

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg het niet snel maar toch.

JP: Je hebt gelijk wat betreft bovenstaande vergelijking....

Volgens mij komt de ware kracht van Next Gen (Sony en MS dan toch...) pas echt goed over op een HD TV..... (als we het puur hebben over het grafische geweld....)

Ik denk dat we over een paar dagen als Ghost Recon AW uit is ook weer reacties krijgen dat de game tegen valt (qua grafische pracht) bij verschillende gamers....

De toekomstige games richten zich toch veel op HD gaming (gelukkig moet ik daar aan toe voegen ;) )

Laatst bewerkt: 4 mrt 2006
  4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Het klopt helemaal wat JP zegt :) Ik heb ook pgr1 vergeleken met pgr3 (op normale tv. Is toch 480p?) Anyway, het grafische vershil was vele malen kleiner dan ps1 naar xbox. Maar, ik kon mij met een game als gran turismo veel langer vermaken dan met een game als halo 2. Dit geeft dus aan dat de grafische pracht en praal het vershil niet alleen kan maken. Als ik een CC icm. live had gehad, twijfel ik er niet aan dat halo 2 hier veel, maar dan ook veel meer gespeeld zou zijn.
    Je kan een technisch extreem goed product maken (dit wordt dus ps3 waarschijnlijk) maar de vraag is of dit een toegevoegde waarde levert op het gebied van gameplay. Op het gebied van de prijs zeker, maar of dat nou zo positief is ;)

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik snap um :+

6. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ben het voor een deel met je eens, maar ik moet wel zeggen dat PGR 3 een eerste generatie game is en GT 4 komt zowat uit de laatste generatie van de ps2 dus om dan gelijk te zeggen dat GT 5 hierover heen walst, vind ik nog wat te vroeg. Polyphony kennede zal het lang duren voordat de game(GT 5) komt dus ik verwacht dat het een 2e of misschien zelfs een 3e generatie game wordt. Maar goed Gt was al jaren de mooiste race game dus ik verwacht op grafisch gebied ook veel van Gran Turismo Vision :)

7. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet GT5 niet vergelijken met PGR3 maar met een race game die ongeveer tegelijk uitkomt.

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk forza 2 vs gt5!_O_

9. JeePee

JeePee Guest

Nou, GT4 is alweer een jaar oud hoor. Zodra de PS3 hier is waarschijnlijk al 2 jaar, dus om het een laatste gereratie game te noemen? Maar dan nog, kijk eens naar de specs van de PS2 en de 360, kijk eens naar de grote van GT4 en PGR3, en kijk dan is naar die screens... PD heeft wel subliem werk verricht hoor _O_

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Haha :)
    JP, je moet natuurlijk niet die GT4 en PGR3 gaan vergelijken op een normale tv, dan ziet het er idd ongeveer hetzelfde uit, omdat je dan niet laat zien waar de 360 toe in staat is, HD. Sluit je PS2 en 360 maar is aan op een HD scherm of beamer, en maak dan is die vergelijking ;)

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Helaas zijn er nog weinig mensen met een HD scherm dynamike. Op zich dus een eerlijke vergelijking. En Gran Turismo 4 is en blijft gewoon de racegame. Als er een franchise exclusief naar de 360 moet komen is het de GT franchise wat mij betreft. ;)

12. SupahMaster

SupahMaster Guest

En dan nog, de omgevingen van PGR3 zien er soieso ewoon beter uit, dus ik wete niet waar hij het vandaan haalt dat die 2 spellen er gewoon hetzelfe uitzien.

13. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    mmm hoe kunnen jullie deze game met elkaar vergelijken.

gt4 is meer op racebanen gericht terwijl pgr3 meer in steden is. dus hier kun je de gfx niet vergelijken
    gt4 heeft wel meer wagen, maar pgr3 heeft wel incarview en ferrari's
    gt4 heeft geen online mode omdat anders de gfx veel slechter zou zijn, pgr3 heeft online en de gfx zijn prachtig.

maar ik geef toe op een hdtv zie je pas het verschil.
    op mijn hdtv zie ik echt de karteltjes van gt4 en bij pgr3 zie ik geen karteltjes op mijn hdtv.
    wat wel raar is dat ik de karteltjes wel zie op mijn gewonen tv bij pgr3...
    dus hd makes the difference

maar deze games kun je echt niet vergelijken neem maar gt5 vs forza2 mmm zie er al naar uit

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijking van hoe het eruit ziet op een standaard TV ja. Het is iig geen manier om grafische kracht te meten van twee consoles.

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Wanneer heeft hij ooit gezegd dat de games er hetzelfde uitzien? Hij zei gewoon dat het verschil niet zo groot is(op een gewone tv)...Maar jij verdraait zijn woorden, hij heeft nooit gezegd dat ze er hetzelfde uitzien...

16. JeePee

JeePee Guest

Maar GT4 is ook te spelen in 1080i hè.

Ik heb expres de screens genomen vanuit een stad (Parijs en Seattle wel te verstaan) alleen de Saleen S7 was op een circuit.

Alle cabrio's in GT4 hebben ook een interieur, en dat zijn er nogal wat. En wat hebben Ferrari's nou met graphics te maken? Btw: In GT4 zitten wel meer merken waarin ik liever rijd dan Ferrari hoor.

wtf |:- GT4 was echt niet lelijk als er een online mode inzat hoor. De online mode op de PS2 was alleen brak, en aangezien het hoofd van PD alles perfect wil, heeft hij die eruit gesodemieterd. Wat heeft een online mode nou met graphics te maken :confused:

Sorry hoor, maar op een HDTV ga je echt niet ineens karteltjes zien hoor. Als die er op een normale TV niet zijn, zijn ze er op een HDTV al helemaal niet, tenzij je HDTV 5x groter is ofzo :p

Idd. Ik vind echt dat als je de features van de games bij elkaar opteld, de mannen van PD veel en veel beter werk gedaan hebben. (maar dat is mijn mening hè)

17. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: waarom vergelijken jullie een Ps2 game met een Xbox 360 game?

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft JP geloof ik al uitgelegd : omdat hij vindt dat het verschil niet zo heel erg groot is, althans niet op een normale TV. En ik moet zeggen dat ik het toch wel met um eens ben.

19. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Speel eens PGR3 op een HDTV, dan zie je pas het verschil ;)

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    of PGR 3 ziet er op een normale tv crappy uit, of GT4 heeft sublieme graphics... (heb um nl. nooit gespeeld :eek:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina