Ik had een PS3 gepreorderd, reeds bij de E3 van 2005... Ik heb de preorder gecancelled...
Ik ga mooi de kat eens uit de boom kijken, want:
1. Het is zeer de vraag of de PS3 november 2006 gehaald gaat worden, zeker voor Europa;
2. Het is zeer de vraag of Sony inderdaad die miljoenen PS3's zo snel kan leveren, ze beweren dat ze binnen 6 maanden 6 miljoen PS3's aan de man zullen gaan brengen wereldwijd;
3. Het is zeer de vraag of Sony inderdaad die wereldwijde release waar kan maken, hetgeen zelfs miljardenbedrijf Microsoft niet is gelukt met de Xbox 360;
4. Ik hoor niemand over de prijs, die 60GB harddisk (waarvan nog steeds niet zeker is of die "standaard" zal worden bijgeleverd bij de console) zal bijvoorbeeld onder andere niet erg goedkoop zijn;
5. Wat voor specifieke kinderziektes zal de PS3 bij de lancering kennen? Blu-ray is nieuw en die cell-chip is ook vrij nieuw...
6. Hoe gaat Sony concurreren met zijn relatief dure technische shit met Nintendo die met een spotgoedkope Revolution op de markt gaat komen en met Microsoft, die gegarandeerd bij de lancering van de PS3 met een prijsverlaging van de Xbox 360 zal komen...
Ik heb zelf vrij weinig vertrouwen meer in Sony... Ik vond de PsOne ooit een machtig machientje, en de PS2 ook nog wel... Ik heb die consoles uiteraard hier nog thuis staan... Hoewel toen de blaaskaakverhalen van Sony onder leiding van teletubbie Ken Kuratagi al heftig de ronde deden... Ik heb me voorgenomen dus geen PS3 te kopen bij de lancering... Laat ze elkaar maar eens lekker beconcurreren... Misschien haal ik ooit die PS3 nog wel eens als MGS4 daadwerkelijk verschijnt en de prijs aantrekkelijk genoeg zal zijn om tot aanschaf over te gaan... Want ik denk niet dat die game meteen bij de release van de PS3 zal verschijnen...
Laatst bewerkt: 15 mrt 2006