1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dikki dik

dikki dik oranje is mooi

Leuk Bevonden:
    0
    dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Je kiest nu net het land waar de xbox het op dit moment het slechste doet. Iedereen weet dat de xbox het meer moet hebben van de europese en amerikaanse landen/spellen als die van japan. Ms doet er echter alles aan om dit te verbeteren, denk aan N3 en final fantasy. De xbox pakt dan ook weliswaar in hele kleine mate steeds meer marktaandeel van de ps3.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In HELE kleine mate dan misschien idd, je zegt het goed ;) Ik denk namelijk niet dat een N3 en 1 FF deel op de X360 veel invloed zullen uitoefenen op het marktaandeel van de PS3.

3. dikki dik

dikki dik oranje is mooi

Leuk Bevonden:
    0
    vraag ik me toch echt af hoe jij weet dat sony er wel genoeg zal kunnen leveren?? De enige release die is opgeschoven is die van japan, iig werd al gespeculeerd dat de ps3 eind 2006 zou verschijnen in europa en amerika. Nu komt daar japan ook nog eens bij. Niet omdat ze dan wel genoeg units kunnen leveren, maar puur om het feit dat de ontwikkeling van de blu ray drive tegen zit.

De reden dat de xbox 360 zo schaars was, is vanwege de wereldwijde release en omdat er problemen waren met de levering van een onderdeel (het geheugen). De ps3 heeft ook een wereldwijde release en ook heeft hij problemen met een onderdeel. Zoek de verschillen...

De ps2 destijds was ook ontzettend schaars en het ging niet eens om een wereldwijde release.

@JP:

de betrouwbaarheid van zon topic schat ik niet zo hoog, waarschijnlijk hebben ze het verhaal gewoon uit hun duim gezogen. Denk er maar eens over na, de definitieve devkits in februari en in maart al de definitieve games?? Tuurlijk zijn ze speelbaar, maar is dat niet bij elk spel zo dat in ontwikkeling is. :)

4. dikki dik

dikki dik oranje is mooi

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je idd gelijk in, maar ze moeten ergens mee beginnen. Er zullen gerust een zootje japanners zijn die daar een 360 voor gaan halen. Hoe meer 360's hoe interessanter de developers het gaan vinden om voor de 360 te ontwikkelen. Nieuwe spellen is nog meer japanners die overgehaald worden. Zo wordt je groot.

Sony had bij de introductie van de playstation het voordeel dat ze zelf ook uit die regio kwamen. Lijkt bij die japannertjes toch op 1 of andere manier vertrouwen en developers te winnen

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En hier geef ik jou ook gelijk in :)

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    ik doelde met deze cijfers op degene die zei dat de xbox 360 wereldwijd goede vraag had, wat dus niet zo is.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Tja, alsof de meeste mensen dit niet hadden verwacht..... De wereld is groter dan Japan alleen.... Als je kijkt naar de rest van de wereld is de vraag groter dan het aanbod....

Maar je mist het punt van mn post trouwens.
    Als MS het al niet lukt om een fatsoenlijke ww launch te houden (met een kleinere vraag dan Sony als ik het mag geloven), dan lukt Sony dit al helemaal al niet (aangezien de vraag voor de PS3 vele malen groter zal zijn dan de 360). Snap je??

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Op mij dus ;)

En ja, de vraag is (wereldwijd BEHALVE Japan) groter dan het aanbod (de laatste maanden althans). Volgens MS zal de komende weken een gezonde aanvoer van 360's komen.
    Als ik de velen reclames vanavond op tv mag geloven heb ik het idee dat ze het ook nu weer aan iedereen (lees; "de niet zo hardcore gamers die niet op dit soort sites zitten") te laten weten ;)

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als er al aardig wat games klaar zijn vind ik wel dat je maar erg weinig ziet van de games, niks eigenlijk. Maar goed, we zien wel. Ik wil het eerst nog allemaal weleens zien met de PS3.
    Een ding staat vast, de E3 word in ieder geval interessant; Xbox 360 op stoom, de Revolution + games en de PS3 + games.

ps. Herinnerd zich het E3 2005 cinematic festival voor de PS3. _0/
    :{

Laatst bewerkt: 24 mrt 2006
  10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Bron: Gamespot

In an article posted today on Nikkei Net, Kiyoshi reports that Sony hasn't been able to provide key PS3 development tools to game makers in a timely fashion. As a result, Shin said, most companies haven't even been able to go into full-scale development for PS3 games, even though it's already spring, which was Sony's initial launch period for the console. Nikkei Net says Shin pointed out that the PS3's compiler, which converts programs into a language that the console can understand, wasn't released until very recently.

Shin speculates that Sony may be able to prepare a lot of Blu-ray movies for the PS3 launch, but the launch might lack on games. Furthermore, he thinks the chances are high that launch titles for the PS3 may look inferior when compared to Xbox 360 games. Shin also comments that the Revolution could mean major competition for the PS3 in Japan. He said that the console is known for its friendly development environment that inherits the GameCube's and that there is a possibility of its launching before the PS3.

By Staff -- GameSpot

oeps Sony...... |:- Goede afleiding om afgelopen week aan te geven dat door de BR certificaties de PS3 vertraging oploopt....
    Terwijl het misschien ook wel te maken heeft met het feit dat ze nog steeds geen goede development tools te beschikking hebben..... :'-(

11. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Herinnerd zich dat de prerenderd filmpjes discussie te vaak gevoerd is en daardoor saai word.(Sorry wou gewoon meedoen)

Bron http://www.ps3focus.nl/sitee/nieuws/bekijk.php?id=1078

Is toch interessant ik had er een filmpje van gezien zag er leuk uit.

12. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Als dat ding eerst maar es op de markt is!!!8)
    Word af en toe gewoon agresief als ik hier lees wat sommige mensen zeggen.. xboxfanboys en psfanboys...
    Ik zie hier ook af en toe mensen die hebben een 360 en die zitten dat ding alleen maar af te kraken!!! WAAROM ???? Verkoop dat ding toch gewoon als je die ps 3 zoveeeel beter vind die er NOG NIET is...
    :+ ahhh sorry dat moest er effe uit!!

13. dikki dik

dikki dik oranje is mooi

Leuk Bevonden:
    0
    dat is natuurlijk net zogoed mogelijk op de 360, aangezien de nieuwe unreal engine ook op de xbox draait. Dit verhaal is puur om de ps3 te promoten, heb ik het idee.

14. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt ook voor de 360 want in een interview met gametrailers zei die gast dat de game voor de PC kwam en cosnolens (consolens meervoud dus niet alleen voor de PS:cool:.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  15. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    Betekend ook niet dat het op de 360 uit komt of wel dan_0/

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Natuurlijk wel, consoles is meervoud, de Revo trekt zo'n spel niet.

Trouwens, het is al bekend dat ie ook op de 360 komt. Zal ook wel moeten aangezien PS3 toch niet in november in grote getalen aanwezig zal zijn buiten Japan (als ie daar dan al is :+ )
    Dit zijn trouwens geen feiten maar is mijn vermoeden :D

17. masterninja

Leuk Bevonden:
    0

Joh zou je denken|:- heb dat artikel ook van een PS3 site dat promoten doet me niet zoveel de informatie die er gegeven word wel.
    Ik zeg nergens dat het niet op de 360 kan en in dat artikel word ook niet gezegd dat het niet op de 360 kan.
    Alleen dat met die SPE's lijkt me niet kunnen op de xbox 360 aangezien die dat niet heeft.
    Dat betekent niet dat de unreal engine 3.0 niet op de 360 kan draaien natuurlijk.

18. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    De 360 heeft namelijk 3 cores en die werken ongeveer op hetzelfde manier maar beter om dat die constant aan het werk zijn die SPE's worden alleen ingeschakeld in drukke momenten.

19. masterninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet dat ie 3 cores heeft en elk van die cores kunnen 2 dingen aan maar als dat beter is vraag ik me wel af waarom oblivion zo stottert bij mij.
    Fantastische game nog steeds trouwens maar die SPE's kunnen in de PS3 als ze zo geprogrammeerd worden ook altijd in gebruik zijn.
    Alleen voor die unreal demo op de PS3 kozen ze ervoor om die andere in te schakelen op drukke momenten.
    Hier trouwens screens van de GDC van die realtime filmpjes let op ze zijn niet in de beste kwaliteit ze zijn gemaakt met een telefoon volgens mij.

http://www.gamed.nl/view/15644

Ziet er goed uit vind ik dan ja het is wel wazig maar ziet er toch mooi uit.

En hier een indrukwekkende 5.1 setje speciaal voor de xbox 360 ik zou hem in ieder geval wel willen.

http://www.360nieuws.nl/nieuws/1406/speciale-xbox-360-pioneer-51-surround-sound-set-.html

20. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt dan echt niet aan de hardware hoor, dan zal het echt wel aan de game liggen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina