Ik weet het niet, als ik zo de verschillende nationale/internationale fora lees dan is Sony toch flink wat goodwill aan het verliezen.
Nu is het zo dat er beweert wordt dat die fransoos verkeerd is vertaald want hij bedoelde dat 500-600 euro voor een BRspeler niet veel geld is. Maw het zou zo maar eens kunnen zijn dat de PS3 veel duurder gaat worden dan 500-600 euro, tis immers niet alleen maar een BR speler, hij kan meer....
Maar wie zit er nou te wachten op een BRspeler? Ik iig niet en al helemaal niet een van Sony. Ik wil echt niet Sony afzeiken hoor maar de problemen die ik met hun laser heb gehad, zowel audio als video, waren echt knudde.
Ik was altijd een enorme aanhanger van Sony, betamax en trinitorn
maar toen ze met CD kwamen begon ik echt af te haken. Mijn eerste CD-speler van Sony....blerg...wat een spijt had ik daarvan. Toen kwam de PS1 uit...vet ding maar na 2-3 maanden meteen weer gezeik met mn laser. Prima omruil-service btw maar heb er wel in totaal 3(!!!) moeten omruilen.
Sega-Dreamcast w00ter die w00t, maar helaas redde die het niet en was ik weer aangewezen op de PS2. Dat de Dreamcast het niet redde was overigens alleen maar omdat Sega zoog qua marketing (jammer dat marketing zo`n invloed kan hebben....Sonic, Panzer Dragon...anyone...?) maar weer hetzelfde gedonder met die PS2, weer gezeik met de laser. De latere modellen waren overigens een stuk beter dan de eerste PS2s
Nu staat Sony op het punt zijn 3de console te lanceren en wat hem moet onderscheiden van zijn tegenhanger is BlueRay en 1080p.
Over 1080p kunnen we kort maar krachtig zijn. 1080p is "top of the notch" maar heeft iemand al gechecked wat TVs/monitoren kosten die 1080p ondersteunen? Nee...? Dream on...Ja? Duur he. Komt bij dat de verschillen tussen 720p en 1080p niet eens zo groot zijn als je de verschillen op schermen <100cm ziet. Een ieder die beweert dat dat onzin is heeft de verschillen nog niet in >>werkelijkheid<< gezien. Dus 1080p is leuk maar alleen in theorie. Blijft over BlueRay. Wat is er mis met DVD? Weinig tot niets. Tuurlijk het kan altijd beter en mooier maar als je een goede DVDspeler hebt + een goede copy (legaal/illegaal) is de beeld/geluids-kwaliteit meer dan acceptable. Dus waarom voor BR gaan als de eerste Holodisks/spelers al deze zomer gaan uikomen. Ja hehe prototypes maar toch, de overtreffendetrap van BlueRay staat al aan je deur te kloppen vanaf deze zomer. Voor alle duidelijkheid HD-DVD +/-30GB > BlueRay +/-50GB > Holodisk +/- 1.5 TB!!!!
Ik heb bewust nog niet de verschillen tussen de "normale" CPU van de 360 en de Cell genoemt. Simpel vanwege het feit dat ze beide pro`s en con`s hebben. Het is maar net welk criterium je gebruikt. De merkbare verschillen tussen beide zullen nihil zijn. Zie het als een auto die 80km p/u rijdt en 1 die 100km p/u rijdt (PS2/Xbox). Dat verschil is waarneembaar met het "blote-oog". Nu de 360/PS3 situatie. Laten we de PS3 het voordeel van de twijfel geven. De 360 haalt 200km p/u en de PS3 220km p/u. Je zou zeggen dat de verschillen even groot zijn als hun voorgangers, niets is minder waar. Tel daarbij op het feit dat het progammeren voor de 360 niet alleen een stuk verder in ontwikkeling/evaluatie is, het is ook nog eens veel eenvoudiger/goedkoper om op de "normale" CPU van MS te programeren.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat de PS3 de 360 van tafel veegt en veel mooiere/betere garfix laat zien dan de 360. Want ja betere/mooiere grafix dragen zeker bij aan de game-ervaring. Helaas heb ik die illusie niet, ik zou graag morgen een betere console kopen dan de 360. Ik zit niet te wachten op BR want mijn DVD is nog steeds prima. 1080p? Ja graag maar voor een betaalbare prijs. En voor de game-play.....misschien dan toch maar een Nintendo-Revolution *)
De 360 is op dit moment de beste optie. Wil je over een half jaar (voor ons europeanen waarschijnlijk een jaar) weer eens een investering doen in het audio/video(games) gebeuren dan doe je er verstandig aan een 360 te kopen (die zeer waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan hij nu is), een Nintendo-Revo te kopen of voor een echte diepte inverstering te gaan en gewoon even af te wachten. Nu is de tijd om in het next-gen verhaal te stappen, omdat alles <1080p/BR is te behappen. Tegen de tijd dat de PS3 in Europa te verkrijgen zal zijn....zeker weten dat dat vanaf maart 2007 pas zal zijn, staat de volgende generatie alweer aan onze deur te bonzen. Mee oneens? Ga eens 3 jaar terug in de tijd.....de hele kreet van HDTVready bestond nog niet eens in de Nederlandsche-marketingsector. Het gaat snel op dit moment, erg snel.....
Klik om te vergroten...