1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Helemaal mee eens! Wlke console je ook kiest, je zit eigenlijk bij alle 3 goed.
    Maar gezien de populairiteit van de Playstation zie ik MS geen Marktleider worden met de 360, maar ze hebben wel veel beter geluisterd naar wat gamers willen met de nieuwe console.

EDIT

Ik zat net op het Far Cry Topic en toen ik daar de laatste paar post las schoot me iets te binnen. De 360 heeft ook nog last van 3rd party games die nog steeds op basis van de PS2 dev-kits gebouwd worden en dan maar ff opgepoetst worden voor de 360 waardoor de kracht van de console helemaal niet tot zijn recht komt. Ook een reden dat Sony het misschien niet zo zwaar heeft als mensen denken. Want ik krijg het idee dat veel ontwikkelaars pas aan de slag willen met een Next gen console als er ook echt concurentie onstaan is. Op het moment heb je als uitgever meer zekerheid van succes als je je games ook op de huidige generatie consoles uitbrengt...

Laatst bewerkt: 1 apr 2006
  2. mindr1pper

mindr1pper Active Member

Leuk Bevonden:
    0

idd 80% van de tot nu toe uitgebrachte games lopen op een opgepoetste
    crappy engine(denk aan burnout,farcry,battlefield etc....

3. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Welke console er ook marktleider wordt, is niet eens belangrijk. Tot nu toe heeft iedere console zijn eigen top games gehad.
    PS2: God of War, Metal Gear, Devil May Cry
    Xbox: Halo, Farcry, PGR
    Cube: Metroid, Legend of Zelda, Mario

Ook games die op iedere console zijn uitgebracht: Freedom fighters, Beyond good and Evil, Prince of persia

Ik noem er maar een paar. Maar zo zal het in de toekomst ook gaan. Er worden games uitgebracht die op iedere nextgen console worden uitgebracht. Maar er worden ook exclusieve console games uitgebracht die de moeite waard zijn. Uiteindelijk zal je ze allemaal willen spelen, en zul je alle consoles moeten aanschaffen. Zo heb je dan voor +/- 1000 euro aan Hardware moeten hebben. Weet niet of iedere gamer dat ervoor over heeft. Maar wil je alle nextgen gameplay ervaren dan moet je wel. Het is alleen de vraag WANNEER SCHAF IK EEN CONSOLE AAN?
    Ik heb de keus gemaakt de XBOX 360 als eerste te kopen. 400 euro voor de nextgen console met alles erop en eraan, was voor mij wel te doen. Ik had geschat dat de PS3 en Nintendo een jaar later zouden komen (en ja hoor!). Ik heb zo een jaar lang van een nextgen console mogen genieten. Bovendien had ik geen xbox en pretendeerd de 360 backwards compatible te zijn. Dit is voor mij de grootste domper geweest! Als de 360 dit perfect had gehad, dan was er een hoop meer gameplezier, want dan had ik 3 jaar xbox games kunnen inhalen (ik raak Ninja Gaiden niet eens aan!).
    De PS3 zal naar mijn idee het eerste jaar redelijk duur zijn en ook enkele start problemen. Na de eerste prijsdaling en eerste meute aan nieuwe games, zal ik hem wellicht aanschaffen. De Nintendo GO (volgens mij heet hij nu zo?), wacht ik even af. Leuke vernieuwingen, maar moet het zelf een keer ervaren hebben. Nintendo kan groot gaan scoren of zal erg tegenvallen. Wie weet?

Ik ben benieuwd hoe anderen hun nextgen gaming hebben gepland. Ben toch niet de enige die een strategie/visie heeft?

Laatst bewerkt: 1 apr 2006
  4. mindr1pper

mindr1pper Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ik ben het met je eens, alleen is mijn verlangen nooit genoeg en streef je naar
    meer!! en dit is eigenlijk precies wat "zij willen" kopen kopen}:]

5. Toxin

Toxin Hexic !!

Leuk Bevonden:
    0
    bron: http://www.joystiq.com/2006/04/05/scee-vp-says-ps3-will-cost-499-to-599-euros/

Als dit waar is, gaan er denk ik wel veel mensen voor de 360 ipv de PS3.
    Je krijgt er welliswaar veel voor terug, maar voor dit geld zou ik geen PS3 kopen. Vooral als de spellen ook nog eens duur uitvallen

6. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het al gelezen. Dure hobby die Ps3 :eek:

7. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het er wel voor over maar ja het is nog niet 100 % officieel ik wacht wel tot het echt officieel is.

8. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0

Mwaa sony hoort dit gerucht en hoort van de reacties van mensen hierop, en wil gelijk dit de kop in drukken. Natuurlijk zou ik t ook ontkennen, ze zijn bang dat mensen dit bedrag niet willen uitgeven en voor een andere console gaan.
    Het lijkt mij wel een goeie richtprijs, zeker met de onderdelen die niet goedkoop zijn.
    Mochten ze wel dezelfde prijs gaan hanteren als de 360 dan maken ze zeer veel verlies op de PS3. En dit moet natuurlijk terugkomen via de games en films, als mensen al blu ray films gaan kopen. Blu ray is namelijk als medium nu nog steeds duurder als dvd en dit zie je ook terug in de prijzen straks, reken maar een 70 euro per game. Nee ik heb geen bronnen, dit zijn gewoon mijn vermoedens.

10. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Al dat gelul over die PS3, word er een beetje flauw van.

Alles wat naar buiten komt wordt later weer ontkend en/of tegen gesproken. Ik denk dat ze behoorlijk aan het zweten zijn bij Sony.

11. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8 mei wordt alles over de PS3 bekend gemaakt. Alles wat daarvoor gezegd wordt neem ik niet serieus.

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, alles wat over die prijs wordt gezegd nu,... kan je ook al niet serieus nemen, afwachten dus:).

13. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet, als ik zo de verschillende nationale/internationale fora lees dan is Sony toch flink wat goodwill aan het verliezen.

Nu is het zo dat er beweert wordt dat die fransoos verkeerd is vertaald want hij bedoelde dat 500-600 euro voor een BRspeler niet veel geld is. Maw het zou zo maar eens kunnen zijn dat de PS3 veel duurder gaat worden dan 500-600 euro, tis immers niet alleen maar een BR speler, hij kan meer....

Maar wie zit er nou te wachten op een BRspeler? Ik iig niet en al helemaal niet een van Sony. Ik wil echt niet Sony afzeiken hoor maar de problemen die ik met hun laser heb gehad, zowel audio als video, waren echt knudde.

Ik was altijd een enorme aanhanger van Sony, betamax en trinitorn _O_ maar toen ze met CD kwamen begon ik echt af te haken. Mijn eerste CD-speler van Sony....blerg...wat een spijt had ik daarvan. Toen kwam de PS1 uit...vet ding maar na 2-3 maanden meteen weer gezeik met mn laser. Prima omruil-service btw maar heb er wel in totaal 3(!!!) moeten omruilen.

Sega-Dreamcast w00ter die w00t, maar helaas redde die het niet en was ik weer aangewezen op de PS2. Dat de Dreamcast het niet redde was overigens alleen maar omdat Sega zoog qua marketing (jammer dat marketing zo`n invloed kan hebben....Sonic, Panzer Dragon...anyone...?) maar weer hetzelfde gedonder met die PS2, weer gezeik met de laser. De latere modellen waren overigens een stuk beter dan de eerste PS2s

Nu staat Sony op het punt zijn 3de console te lanceren en wat hem moet onderscheiden van zijn tegenhanger is BlueRay en 1080p.
    Over 1080p kunnen we kort maar krachtig zijn. 1080p is "top of the notch" maar heeft iemand al gechecked wat TVs/monitoren kosten die 1080p ondersteunen? Nee...? Dream on...Ja? Duur he. Komt bij dat de verschillen tussen 720p en 1080p niet eens zo groot zijn als je de verschillen op schermen <100cm ziet. Een ieder die beweert dat dat onzin is heeft de verschillen nog niet in >>werkelijkheid<< gezien. Dus 1080p is leuk maar alleen in theorie. Blijft over BlueRay. Wat is er mis met DVD? Weinig tot niets. Tuurlijk het kan altijd beter en mooier maar als je een goede DVDspeler hebt + een goede copy (legaal/illegaal) is de beeld/geluids-kwaliteit meer dan acceptable. Dus waarom voor BR gaan als de eerste Holodisks/spelers al deze zomer gaan uikomen. Ja hehe prototypes maar toch, de overtreffendetrap van BlueRay staat al aan je deur te kloppen vanaf deze zomer. Voor alle duidelijkheid HD-DVD +/-30GB > BlueRay +/-50GB > Holodisk +/- 1.5 TB!!!!

Ik heb bewust nog niet de verschillen tussen de "normale" CPU van de 360 en de Cell genoemt. Simpel vanwege het feit dat ze beide pro`s en con`s hebben. Het is maar net welk criterium je gebruikt. De merkbare verschillen tussen beide zullen nihil zijn. Zie het als een auto die 80km p/u rijdt en 1 die 100km p/u rijdt (PS2/Xbox). Dat verschil is waarneembaar met het "blote-oog". Nu de 360/PS3 situatie. Laten we de PS3 het voordeel van de twijfel geven. De 360 haalt 200km p/u en de PS3 220km p/u. Je zou zeggen dat de verschillen even groot zijn als hun voorgangers, niets is minder waar. Tel daarbij op het feit dat het progammeren voor de 360 niet alleen een stuk verder in ontwikkeling/evaluatie is, het is ook nog eens veel eenvoudiger/goedkoper om op de "normale" CPU van MS te programeren.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat de PS3 de 360 van tafel veegt en veel mooiere/betere garfix laat zien dan de 360. Want ja betere/mooiere grafix dragen zeker bij aan de game-ervaring. Helaas heb ik die illusie niet, ik zou graag morgen een betere console kopen dan de 360. Ik zit niet te wachten op BR want mijn DVD is nog steeds prima. 1080p? Ja graag maar voor een betaalbare prijs. En voor de game-play.....misschien dan toch maar een Nintendo-Revolution *)

De 360 is op dit moment de beste optie. Wil je over een half jaar (voor ons europeanen waarschijnlijk een jaar) weer eens een investering doen in het audio/video(games) gebeuren dan doe je er verstandig aan een 360 te kopen (die zeer waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan hij nu is), een Nintendo-Revo te kopen of voor een echte diepte inverstering te gaan en gewoon even af te wachten. Nu is de tijd om in het next-gen verhaal te stappen, omdat alles <1080p/BR is te behappen. Tegen de tijd dat de PS3 in Europa te verkrijgen zal zijn....zeker weten dat dat vanaf maart 2007 pas zal zijn, staat de volgende generatie alweer aan onze deur te bonzen. Mee oneens? Ga eens 3 jaar terug in de tijd.....de hele kreet van HDTVready bestond nog niet eens in de Nederlandsche-marketingsector. Het gaat snel op dit moment, erg snel.....

Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Eerste Revolution game scans schijnen gelekt te zijn. Het gaat hier om de game Red Steel van Ubisoft.

De eerste thrid party game die waarschijnlijk al goed gebruik gaat maken van de controller _O_

Laatst bewerkt: 8 apr 2006
  15. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie shit!_O_

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Heel goede shit! Lijkt me echt vet met die controller shooters spelen!

17. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    `Ja ban ERGGG nieuwsgiereg hoe dat zou gaan spelen!!..
    Lijkt me best wel moeilijk om het als ontwikkelaar te maken!..
    Maar als het goed speelt, dan kan het dus ook alleen maar heftig wezen!!:9

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Goede post! en welkom op het forum ;)

De kwalitiet van de consoles zal volgens mij altijd minder zijn dan een stand alone BR of HD DVD speler. Ze zoeken de meest goedkope componenten om hem zo goedkoop mogelijk in de markt te kunnen zetten.
    Over de Xbox en 360 waren ook genoeg klachten te vinden.

Ik denk ook dat de PS3 pas ergens volgend jaar lente uit gaat komen hier in Europa....
    Prijs?? Tussen de 500 en 600 (zonder harde schijf). Is puur mijn gevoel dus als ik het fout heb komen we daar over een half jaar wel achter (op E3 zal Sony geen prijs bekend maken....)

19. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die Revolution game ziet er in ieder geval leuk uit ik hoop dat ersnel een filmpje van komt.

20. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Als je die screens ziet wel jah! En dat onder maar 480p!!!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina