1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

1. Ik zie het nog maar zo gebeuren dat ze hem uitstellen tot lente 2007:'-(

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    :D_O_

3. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    *Hoopt *)

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar, ik ga niet weer reageren op iedere Xbox fanboy die hoopt dat de PS3 uitgesteld wordt of helemaal niet uitkomt....omdat ze een ander geen andere console gunnen.

Oeps, nou doe ik het toch :)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    uhm... gewoon een dvd-9 gebruiken is misschien wat makkelijker ;) DUal layer dus.

6. JeePee

JeePee Guest

Ik zou graag willen dat je één onderbouwde menig geeft waarom jij hoopt dat de PS3 vertraging oploopt of helemaal niet uitkomt...

7. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ie een fanboy is, nes jou...
    ooopss SORRY.. floepte eruit|:- :+

8. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Grappig ben jij... niet echt dus.
    Een wel onderbouwde reden voor het later releasen van de PS3 kan zijn.... Ik vernam via tweakers dat Sony pas nu begint met testen, en tegen eind dit jaar 1 miljoen consoles klaar wil hebben, wil dit wel? En zoals ik verwacht duiken er nog wel problemen op met bijv de Blu ray drive, zodat het testen toch langer duurt als verwacht. Ik gun het ze wel want ik ben geen fanboy, ik sta er gewoon neutraal tussen in. Het zou zeker wel netjes zijn als ze alles tegen die tijd perfect in orde hebben.

9. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap dat je voorkeur van console hebt, maar dit is gewoon zielig...

10. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Iets verkeerd tegen je gezegd???:confused:

Sorry ik kan niet goed tegen fanboy gedrag, dus liet me even gaan.. Maar snap niet waarom jij je eigen voelt aangevallen..??

11. Ninto

Ninto Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Xbox 360, ongetwijfeld. Xbox Live is niet te verslaan, de exclusieve goede games zijn er veel meer, relaxte controller, en hij ziet er enorm vet uit!

12. Ninto

Ninto Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het kan me overigens niet fukken wanneer, hoe of voor hoeveel de PS3 gelaunched wordt. Laat anderen maar op de PS3 spelen, ik blijf trouw aan Microsoft, gewoonweg omdat ik de klantenservice van Microsoft velen malen beter vind dan die van Sony en check de redenen hierboven voor de console zelf.

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    @ninto.. graag de volgende keer even je post editen..

Wat betreft trouw/fanboyism. Zelf snap ik dat niet helemaal. Ik koop een console vanwege de games die erop zijn. Of dat nou een xbox (360) of ps2 (3 ) of nintendo is maakt mij weinig uit. Alledrie de consoles hebben of zullen zo hun eigen topgames hebben die voor mij de aanschaf van die console waard maken. Een console koop je voor de games, niet omdat ie misschien beter is als een andere of vanwege het imago dat eraan hangt. sheesh...

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je moet niet vergeten dat veel gamers nog verkeren in de pubertijd. Veel pubers hebben last van een identiteitscrisis en op hun zoektocht naar hun ware ik hebben ze merken en idolen nodig om zichzelf mee te identificeren O-)

15. JeePee

JeePee Guest

Ik heb hier nog eens over na zitten denken... Ik heb namelijk het gevoel dat Sony heel sterk gaat zijn op dit gebied. Xbox Live heeft namelijk een aantal grote minpunten, die de PS2 niet eens allemaal had.
    - In GRAW en CoD2 lag je er heel erg vaak uit. PGR3 ook wel eens, maar in Ghost Recon en CoD2 is dit best extreem. Ben ik het niet, dan is het wel iemand anders die meteen aan het begin van een match eruit lagged. Bij GRAW begint NOOIT iedereen in de lobby aan een potje.
    - Het zoeken naar lobbys in GRAW duurt verrekte lang. Het kan zo een seconden of 30 duren voordat er een lijst beschikbaar is. Dit is erg frustrerend als je na 3x eruit gelagged te zijn, iedere keer weer moet gaan searchen naar lobby's.
    - PGR3 en GRAW geven je de mogelijkheid om onsportief te spelen. Zo kan je in PGR3 heel erg gemakkelijk iemands achterkantje weg tikken, en zo kan je in GRAW heel makkelijk spawnkillen. Ook hebben de hosts in ranked matches teveel macht, waardoor er vaak oneerlijke partijen ontstaan. Ook komt het té vaak voor dat wanneer je beter gaat dan de host, je gekicked wordt.
    - Bij veel games komt het voor dat je na het winnen van een ranked potje, in rank daalt. Dat slaat dus nergens op.
    - Het verschijnen van updates duurt veel te lang. Zo duurde het 4 maanden voor de CoD2 update, en zelfs nog langer voordat de Online Proffesional Achievement in PGR3 unlocked werd. GRAW mag ook wel het één en ander aan updates gebruiken.
    - Waarom kan ik maar met één iemand in een voice chat? Het was veel beter geweest als dit met 5 mensen kon ofzo. Ik geloof dat de PS3 wél deze mogelijkheid heeft.
    - Zo zijn er nog wel meer dingen, maar die schieten mij even niet tebinnen...

Zolang de PS3 zorgt dat er lagloos gegamed kan worden, ben ik helemaal tevreden. Dat ik een paar film trailers niet kan dowloaden zal mij een zorg zijn. De acrade games zal ik ook niet echt missen.

De Xbox heeft idd een aantal hele sterke titels, maar om nou te zeggen dat hij er 'veel meer heeft' dan de andere... Denk maar aan Gran Turismo, Metal Gear Solid, God of War, Socom, Killzone, dat zijn titels die in mijn ogen niet echt als slecht mogen worden bestempeld. Het kan zijn dat deze titels je niet aantrekken, maar dat lijkt mij vrij sterk. Ik denk ook dat als ook maar één van de bovengenoemde games op de X360 uit zou komen, dat het dan een kaskraker zou zijn.

Hier kan je nog niet over oordelen, aangezien het ontwerp van de PS3 controller nog niet bekend is, en je de controller van de Revolution echt eerst moet aanvoelen om daar een mening over te kunnen geven. De Xbox 360 controller ligt idd zwaar lekker in de hand, alleen is hij wel erg zwaar, en heeft hij het nadeel van het ontbreken van een drukgevoelig D-pad.

Het is idd een knap staaltje design. Ik had hem alleen graag ook in een zwarte uitvoering gezien. Over een kleine 2 jaar ga ik hem dan ook zwart spuiten, aangezien dan mijn garantie verlopen is. Of ik moet gewoon zorgen dat ik ver kom in het PGR3-tournament :p

Tja, je kan als fabriekant natuurlijk ook zorgen dat je helemaal niet zo'n goede service nodig hoeft hebben, simpelweg door je console beter te testen en later te releasen. Hij schijnt trouwens ook zo te zijn dat je na een kapotte Xbox ingeleverd te hebben, helemaal geen nieuwe krijgt, maar gewoon een gerepareerde '2de hands' X360. Ik zelf ga de keuze van een console niet laten berusten op de klanten service, tenzij het voor een console normaal zou zijn om na een paar weken stuk te zijn ;)

16. Inf1nity

Inf1nity Guest

(ben nieuw) ff mijn mening:

Revolution gaat weer zuigen. De mainstream zal de controller (waarschijnlijk) niet accepteren, want ja, het is nieuw, en (hoe wij dat hier in ons boerendorp zeggen) wat een boer niet kent, eet hij niet. Ook zal nintendo weer veel games zelf moeten gaan maken, en komen er veel games van "derde producers" (lees, onafhankelijke) uit op de PS3/Xbox360.
    Al ga je op grafisch gebied kijken, kan de revolution ook minder, en ik vind toch dat je van een next-gen console, wel wat meer mag verwachten dan wat we nu te zien krijgen...

PS3 of Xbox360? Ik heb zelf een xbox360, dus hoop ik natuurlijk dat deze het wordt. Maar volgens mij gaat het er echt om spannen. Het wordt maar kijken wat de online functies van de PS3 inhouden (online gaming wordt toch steeds belangrijker). Het wordt zoiets als Xbox live!©, ok, maar gaat het werken? Volgens mij word het een harde klap voor ons xboxertjes als de online functies van de PS3 helemaal gratis worden....

17. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Veel mensen die de 360 het beste vinden en op dit topic reageren mixen hun eigen voorkeur met de feiten.

Wat ik veel al merk is dat de discussies als volgd gaan.

Xbox360voorkeur: "De 360 is er een jaar eerder, heeft Xbox Live / Arcade en meer games aan het einde van het jaar als de PS3. Daarom zal hij qua marktaandeel de console war winnen. etc. etc.

PS3voorkeur: Nee, want de naam PlayStation is VEEL bekender dan de naam Xbox. Het zal M$ veel meer moeite kosten om de console aan de "casual gamer" te verkopen dan wanneer Sony de PS3 uitbrengt. De PS3 kan volgens de ontwikkelaars op visueel gebied ook beter presteren en de screens en demo video's liegen er niet om. etc. etc.

Ik wil de boel niet generalizeren maar zo gaat het over het algemeen wel.

Omdat de PS3 er nog niet is baseren de PS3 fans hun mening op verwachtingen en speculatie en de 360 fans baseren hun mening net ff te veel op hun eigen ervaring en voorkeur van 360 console.

Dat de 360 de console war nog niet gewonnen heeft is wel duidelijk!
    Daarmee zeg ik niet dat ie em niet kan winnen, maar de console verkoopt na 6 maanden gewoon nog niet goed genoeg om te zeggen dat Sony het kan vergeten. Daarvoor is de "instaled base" van de naam PlayStation gewoon te groot voor.

En nee, ik zeg hier niet mee dat de PS3 BETER is dat de Xbox 360, MAAR zoals het er naaruit ziet heeft de PS3 ondanks de release van 1 jaar later toch nog een te grote groep mensen achter zich staan. Als is het alleen al om de naam...

Dus voor iedereen die weer wil beginnen van "Jah, maar Xbox Live / Arcade is geweldig en dat heeft Sony niet! etc. etc." laat dat dat maar uit je hoofd, want voor het merendeel van de gamers in deze wereld zegt de naam Xbox ze niet meer dan "Die ene console net als de PlayStation" mlaat staan dat men (nog) weet wat Xbox Live is...

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Boeren houden zeker het nieuws ook niet bij? Wereldwijd verkoopt de Nintendo DS namelijk beter dan de PSP. En wat biedt de DS?:
    -Nieuwe controls
    -Mindere graphics dan de PSP
    Dat is toch niet echt in overeenstemming met jouw verhaaltje... (Het loopt immers in de VS ongeveer gelijk en in Europa verkoopt de DS wat beter toen ik het voor het laatst bekeek... Laten we het maar niet over Japan hebben ;))

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    weer? Ik vond de cube anders zeer redelijk in zijn genre. Ik vermoed dat de Revo het wel eens veel beter zou kunnen gaan doen. Je moet niet vergeten dat een aparte controller als die van de Revo zorgt voor behoorlijk wat mond op mond reclame. Als iemand met zo'n apart ding heeft lopen spelen is die betreffende persoon denk ik veel eerder geneigd om dat verder te vertellen.

Ik heb er iig wel vertrouwen in dat ze minimaal hun marktaandeel behouden.

20. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk dat nintendo eigenlijk de slimste van de 3 is.. Door iets te bieden wat de andere 2 niet hebben.
    Nintendo is verstandig genoeg om zich te realiseren dat ze nu niet meer de directe strijd aan kunnen gaan met Sony en Microsoft. Wat doen ze dus? ze maken een console die uitermate geschikt is als 2e console. Mede door de prijs, die naar verwachting een stuk lager zal liggen als de 360 en PS3. Maar ook door die controller en het daarbij behorende spellenaanbod.
    Kijk ik ben zo'n mafketel die ze alledrie moet hebben omdat alledrie hun specifieke titels zullen hebben die ik gewoon moet hebben. Maar niet iedereen is zo.. Een groot gedeelte zullen 1, hooguit 2 consoles in huis hebben/aanschaffen van de nieuwe generatie. En dan moet je je afvragen, gaan die voor 2 vrijwel identieke consoles? of voor 1 van die 2 en een console die een ander spel element biedt. En dat is de doelgroep van Nintendo en imo doen ze dat heel slim.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina