Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja volgens mij is het zoals Xwon zegt. Gratis op xboxlive. Als je er wel voor betaald heb geen last van reclames en zo.

Maar ja, als die reclames zo irritant wordt wil toch iedereen wel betalen.

2. Tecnomic

Tecnomic Guest

Heb er weinig vertrouwen in dat dat gaat gebeuren aangezien MS nou al geld zit te vragen voor onbenullige content. Ik denk dat we in de toekomst veel ontwikkelaars gaan zien die zoveel mogelijk content uit de games melken waarvoor we alleen maar voor moeten betalen...

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    MS bepaald de prijs van de content niet... dat bepalen de uitgevers

4. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.dgs-online.nl

5. ggpelupessy

ggpelupessy GGP

Leuk Bevonden:
    0

OMG _O_

Weet je ik wordt zo gek van de mensen (12, 16 jarige)die aan het zeuren zijn over de prijs van LIVE voor xbox of ps3. Als je 60 euro te duur vindt. Hoe kan je zoals Fardo zegt een ps3 kopen en games kopen? Als je geen ps3 gaat halen, omdat je het niet kan betalen zeg dan niks over de kosten van live voor ps3. Je gaat er toch geen gebruik van maken. Als je wel een PS3 wilt kopen dan is die 60 euro ook niks. Trouwens mijn mening is dat een Live voor welke console dan ook gezien moet worden als een game. Het geeft je console/game zoveel meer waarde/plezier en dat is die 60 euro zeker wel waard.

6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Euhm, JP zit er niet constant over te zeuren, hij bedoelt maar, als hij een ps3 koopt en een game erbij, en dan NOG EENS 60 euro moet gaan betalen, terwijl hij voor xbox 360 dat al doet(wat hij het wel waard vind denk ik, hij zit namelijk enorm veel online te gamen), tja, dan vind hij dat heel spijtig, omdat het met ps2 gratis was. En trouwens, als hij voor ps3 online ook 60 euro moet betalen, dan is dat wel al 120 euro, dat is niet niets voor iemand die nog naar school gaat. En trouwens, ik kon vroeger(toen ik op school zat) ook altijd net mijn console betalen en een spel(ik werktte er echt naar toe, maar dan bleef ik wel velen weekend thuis, deed ik niets meer op,... om net die console en het spelletje te kunnen betalen. Maar soms kocht mijn broer ook een spel enzo, dus:), en vanaf 16 jaar rolde het geld wel binnen met mijn vakantiewerk, pak games van gekocht*) ). Maarja in ieder geval, zo slecht bedoelde JP het denk ik toch niet...

7. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus 18 Ik heb er trouwens ook problemen mee hebben ik kan het ook allemaal best moeilijk betalen.
    Ik wil op mijn pc blijven gamen met een beetje de nieuwere games dat betekent upgraden in de zoveel tijd.
    Ook nieuwere games halen ervoor natuurlijk gelukkig ligt dat bij de 50 euro.
    Ik wil op mijn xbox 360 ook blijven gamen nieuwe games zitten toch bij de 60 euro als ik straks weer live ermee ga haal ik denk ik zo'n 3 maanden gold kaartje.
    En wil je een beetje met je goede vrienden op live blijven gamen betekent dat dat je echt wel 1 keer in de maand of zo een nieuwe game moet halen.
    Of je wilt halo 2 met ze spelen nou nee dank je halo 1 vond ik veel beter dus daar heb ik echt geen zin in.
    Ik wil straks gewoon een PS3 halen nou dat is ook sparen gelukkig is november de maand dat ik jarig ben dus dat is toch wel een beetje een voordeel.
    Maar ja dan wil ik me op dat moment effe meer op mijn PS3 concentreren en daar dus een tijdje games voor halen en online mee gaan kost me ook weer geld.
    Ik heb een psp liggen heb er niet zoveel games voor ligt niet aan het spelaanbod bijv vorige maand of de maand ervoor wilde ik street fighter alpha 3 max halen.
    Maar kon het gewoon niet omdat ik niet genoeg geld had voor en de xbox 360 games die ik wilde hebben en dat spel.
    Niet zo'n groot probleem eigenlijk ik haal em wel als ie afgeprijst is.
    Maar zo gaat dat bij mij dus ik kan niet zelf mijn geld verdienen vanwege persoonlijke omstandigheden die dat me dus onmogelijk maken.

8. JeePee

JeePee Guest

Een PS3 is een eenmalige betaling. Xbox Live en dus waarschijnlijk ook PS3-online blijven elke jaar weer om je portomonee vragen. Kijk, ik betaal al erg veel geld voor een Xbox 360 en een PS3, en die kan ik beide nog nét betalen. Dan wil ik er natuurlijk ook games bij. Hier en daar is een game kopen niet zo'n probleem, want mijn meeste games krijg ik op verjaardagen of kerstdagen, maar Xbox Live en PS3 online moet ik wel zelf betalen, en dan komt het op maximaal 120,- per jaar, en dat tikt toch aardig aan.

400 (console) + 60 (Xbox Live) + 180 (3 games) = 640,-
    450 (console) + 40 (PS3-online) + 120 (2 games) = 610,-
    610 + 640 = 1250,- naar schatting in één jaar uitgegeven als de PS3 dit jaar nog uitkomt met de hierboven genoemde prijzen hetzelfde blijken. Verder moet ik dan nog zeg maar 2 games per jaar voor elke console kopen (60 x 4 = 240,-) en dan ook nog eens (60 + 40 = 100,-) uitgeven aan netwerk gaming. Dat is dus (100 + 240 = 340) per jaar extra. Dus ja, ik heb wel iets om te zeuren ja :+

En Boss heeft volkomen gelijk :)

9. ggpelupessy

ggpelupessy GGP

Leuk Bevonden:
    0
    Ja 120 euro in een keer uitgeven is opzich veel geld, maar hoeveel denk je dat je per jaar uitgeeft als je bv rookt of als je uitgaat? Veel meer dan die 120 euro per jaar hoor. 120 euro per jaar is niks. Nou 120 delen door 12 (maanden) is 10 euro per maand. 1 biertje is volgens mij 2 euro. Nou 5 biertjes minder per maand en je kan het betalen. o 2 pakjes per maand minder roken en je kan lekker online gamen op je ps3 en xbox 360.

Jongens jullie maken een grotere probleem van dan het is.

10. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat kost echt niks. Maar ja... Studenten hebben over het algemaan niet veel geld. En uitgaan hoort ook bij het leven, vooral als student. Zit er ook wel aan te denken live te nemen, wil wel eerst een keer gratis proberen. :D

11. JeePee

JeePee Guest

Nou, ik heb vandaag besloten om mijn Xbox 360 op te sturen naar Microsoft voor een nieuwe, nadat het PGR3-tournament is afgelopen. Ik heb vanmiddag al 4 vastlopers gehad, waaronder 2x een bevroren beeld, en de dag is nog lang.... Net ook weer een potje GRAW. Nog 5 seconden tot het einde, en mijn box doet niks meer. Uitzetten was de enige optie, waardoor ik bijna mijn stereo instalatie naar de klote hielp. Een enorm hard schurend geluid. M'n 360 was ook bloedheet. Met die grote ventilatoren die op volle toeren draaien en dan de tempratuur van de 360 kan ik constateren dat hij overclocked is. Ik ben er echt pissed van. Dan ding loopt zo achterlijk vaak vast :mad:

Het enige wat mij ervan weerhoud om hem op te sturen is dat ik gehoord heb dat sommige mensen helemaal geen nieuwe krijgen, maar gewoon een gerapereerde 2de hands 360 (die vervolgens helemaal niet werkt) Ook wacht ik nog ff af tot het PGR3-tournament. Ik zit waarschijnlijk bij de laatste 64, dus tijdens de knock-out rondes wil ik wel kunnen gamen. Ik zie het al voor me dat mijn 360 tijdens zo'n race vastloopt :'-(

Ik had vannocht voorgenomen dat wanneer hij vandaag 3x vastloopt, ik hem op ga sturen. Hij zit nu dus al aan de 4, met nog een paar uurtjes te gaan. Ik denk dat mijn totaal aantal vastlopers al aan de 150 zit. Ik zal hier wel eens in mijn posts een aantal streepjes neerzetten hoevaak hij sinds vannochtend is vastgelopen.

Om maar te beginnen met:

Vastlopers sinds 27-04-06: IIII

12. Tecnomic

Tecnomic Guest

Gaat lekker.....

kuch*rush*kuch

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Oh crap! Dat is echt erg voor je! Ik hoop dat ik dat nooit voorkrijg. Mijn xbox is ook al een paar keer blijven hangen met graw(off en online), met oblivion, pgr3. Maarja, op één dag, zoveel vastlopers, damn! Dit zijn toch zaken die echt niet mogen, ben benieuwd of met ps3 ook zoveel problemen gaan zijn(nog na de launch)...

14. SupahMaster

SupahMaster Guest

ga maar lekker hopen op die 450 pleuro voor die PS3 hoor als ze dat doen en ze verkopen veel zijn ze zo failliet/heel arm.

15. Tecnomic

Tecnomic Guest

Huhm als de prijs dus 450 euro wordt en er veel van verkopen dan gaan ze failliet ? Laat me toch niet lachen man 8) :{

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het is heel verschillend met vastlopers.
    Zo is die van mijn in 4,5 maand maar 3 keer vastgelopen. Heb er verder ook nooit problemen mee gehad.
    Doet ie het wel vaak, dan is hij niet goed, gewoon terugsturen. Service is echt uitstekend bij Microsoft.

In december had ik ook een kapotte, 2 weken na de launch werkte het apparaat niet meer.

Microsoft op een zaterdag gebeld. Maandag kwamen ze een doos brengen voor de Xbox 360. Woensdag kwamen ze hem ophalen. Donderdag was de kapotte Xbox 360 bij Microsoft. Donderdagavond nieuwe 360 terug naar Nederland. Vrijdagmiddag nieuwe 360 bij mij thuis.
    Echt een hele goede service. Ik kreeg overigens gewoon een compleet nieuwe.

17. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    Supah wat reageer je dom?
    maar oke ze gaan dan echt niet failiet nee.
    alleen als ze de prijs tussen de 600/700 leggen maar ik denk dat dat niet gebeurt ;)

18. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel vastlopers? Ik hoor zoveel over vastlopers. Zelf nog geen één keer heb hem zo'n twee maand ofzo. Spelen jullie echt uren achter elkaar? Dit vind ik trouwens wel een hele slechte zet van MS. Sony kan het niet eens slechter doen!!!

Ik weet wel als mijne ook maar één keer vast loopt bel ik meteen MS op. Heb geen 400 euro neergelegd voor "a piece of shit". :9

19. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je he. Ik eens zitten denken. Maar misschien komt de ps3 helemaal niet in november. Ze kunnen wel zeggen dat het officieel is. Maar stel je eens voor. Veel mensen hebben de 360 gekocht omdat ze het wachtten op sony beu zijn. Als Sony de geruchten verspreidt dat de release van de ps3 niet meer zo ver weg is kunnen de meeste mensen nog wel even wachten.
    Zijn wel een slechte zet. Maar misschien ook wel een hersenspinsel?

20. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    :D Die laatste zin is wel maf moet ik zeggen hahahaha, Heb geen 400 euro neergelegd voor a piece of shit :D , damn man. Maarja, ik speel idd soms wel aantal uren achter elkaar. En dan voelt de xbox 360 vanachter wel warm aan. Maar niet dat je je eraan verbrand ofzo he:D. Maar toch spijtig van die vastlopers soms...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina