@ Ralfje
Leuk dat je zegt dat Sony verlies heeft gemaakt:
uit de Sony Group financial rapportage:
Consolidated Financial results for the fiscal year Starting April 1st 2005 and ending March 31st 2006:
Sales: $ 63.893.000.000
EBT: $ 1.635.000.000
Net Result $ 1.057.000.000
Mag je mij uitleggen waar volgens jou dan verlies wordt gemaakt en wat daar voor je bron is. Wat ik zie is dat de winst na corporate income tax voor de Sony group ruim 1 miljard dollar is.
Source:
http://www.sony.net/SonyInfo/IR/financial/fr/index.html
Verder is het een bekende strategie om het product zelf onder kostprijs te verkopen en de benodigheden met heel veel winst. (denk aan printers die je relatief gezien haast gratis krijgt en dan de prijs van toner).
Ik zal verder mijn mening nog geven over de verschillende consoles:
Xbox 360: Mijn eerste console was een xbox, die kreeg ik gratis bij me tv (half jaar terug). Ik speelde daarvoor alleen pc games. Maar vond het wel leuk om wat met me hdtv te doen. Ik heb dus een Xbox 360 gekocht en stuk of wat spelletjes. Ik ben erg tevreden over de xbox 360, heb geen vastlopers of andere problemen. Ik vind de spellen er mooi uitzien.
De playstation 3: Ik zie bijna alleen maar speculaties over de PS3. Ik heb wel eens gespeeld op een playstation, en op een playstation2 dat vond ik leuk, maar is naar mijn idee zeker niet zo goed als de xbox 360. Aangezien ik nog nooit gespeeld heb op een playstation 3. Kan ik nog niet oordelen of ik hem beter/slechter vind dan de xbox 360.
De revolution (Wii): Lijkt me een leuke console. Maar geld hetzelfde voor als hierboven, nog nooit op gespeeld dus kan ik geen oordeel over vellen.
In het algemeen wil ik zeggen dat de spellen naar mijn idee meer het verschil gaan maken dan de console. Elke console zal zijn beperkingen hebben. Elk zal ook zijn sterke en zwakke punten hebben ten opzichte van de andere consoles. Ik denk dat de meeste gamers zullen kiezen voor een console aan de hand van de spellen die er voor uit komen.
Heb je dan niet genoeg geld voor alle consoles dan zal je denk ik de console kiezen die voor jou de leukste games heeft.
Dat Sony een bekendere naam heeft vind ik geen argumentwaarde hebben. Dat is hetzelfde als zeggen:
Ik koop een nokia telefoon en geen motorola omdat nokia een bekendere naam is. Als je een telefoon koopt mag ik hopen dat je ze vergelijkt aan de hand van de wensen die je hebt en de mogelijkheden van de verschillende merken. Ik kies dan altijd het merk dat het meest aan me wensen voldoet en een leuke prijs heeft.
Zo ik ben mijn ei weer kwijt
Rogier
Klik om te vergroten...