1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Revolution [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie toch echt nog een zinnetje van Kameo erachter staan die zegt: "Als dit artikel waar blijkt te zijn" ;)

Hoe weet jij dan dat Blu Ray zal gaan werken. Zoals zo vaak al is gezegd... Geen feiten maken van dingen die nog moeten komen gaan. ;)

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zoals Meneer Stefan al zegt, ik heb een zinnetje geplaatst: Als dit artikel waar blijkt te zijn.

Iets beter lezen dus.

Waarom jij nu blu-ray erbij haalt? Boss en ik hadden het over de games in 1080p (de full HD ervaring) van de PS3 en Xbox Live van de 360.

We weten pas hoe goed blu-ray is als je thuis het schijfje in je speler stopt en het werkelijk zelf ziet. Trouwens hoe kan jij nu dan al weten dat blu-ray zo goed is? O wacht, dat baseer je op de geruchten. Tenzij jezelf al een speler thuis heb staan.
    Kijk, die filmmaatschappijen gaan niet voor niks achter Sony staan, maar ik wil het eerst allemaal eens zien. De nieuwe standaard is nog steeds niet beslist. Tot die tijd is het allemaal maar een beetje gokken.

Microsoft had in mijn ogen een van de beste launch line-ups ooit met de 360 samen met de Dreamcast.
    Perfect Dark Zero, Kameo, Call of Duty 2, PGR3, Condemned, King Kong, Need for Speed Most Wanted.
    In mijn ogen allemaal topgames die mij heel erg vermaakt hebben.
    En de komende tijd komt er ook nog eens heel veel kwaliteit uit. Aan goede games geen gebrek.

Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  3. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Meneer Stefan
    moet je nou echt bij elke reactie die ik plaats commentaar geven ?

@Kameo
    in jou ogen zijn dat toppers maar de merendeel zal dat nooit zeggen. Need For Speed Most Wanted, King Kong en Codemned (binnenkort ook op de pc) zijn multi of verschijnen ook op een andere console, dus dat maakt de launch nou niet zo bijzonder. Tot dusver kan er niemand op tegen de launchgames van de dreamcast want dat waren systemsellers

4. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    De helf van alle launch games hebben een gebrek aan replay-waarde en kunnen op de graphics na niets wat de huidige generatie consoles niet aankunnen en het zijn bijna alleen maar shooters & racer geweest, weinig variatie en keuze qua genre. Zo sterk is de line-up niet...

Maarja, (niet tegenover jou bedoeld) sommige fanboy's denken hier altijd het laatste woord te hebben door te zeggen "De 360 is al uit! De PS3 nog niet!"

Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  5. Dit stond op insidegamer.

Hands-on informatie over de PlayStation 3
    'Zondag 12 februari 2006 | De gamewebsite Kikizo heeft de mogelijkheid gekregen om de PlayStation 3 bij drie verschillende ontwikkelaars onder handen te nemen. Welke drie ontwikkelaars dit waren houdt Kikizo geheim. De afgelopen maand heeft Sony veel ontwikkelaars hun uiteindelijke ontwikkelingshardware opgestuurd, een maand later dan men oorspronkelijk gepland had. In een uitgebreid artikel op de website zijn wat interessante feiten te vinden:

Te klein design
    Het prototypemodel dat vorig jaar getoond werd is waarschijnlijk te klein. Als Sony alles erin wilt stoppen wat men voor ogen heeft en ruimte wilt overlaten voor een 2.5 inch harddisk dan zal de machine groter moeten worden. De modellen die getoond werden zouden daar veel te klein voor zijn.

Conceptdesign controller
    Op de development kits werd gespeeld met een standaard USB controller. De ontwikkelaars ontwikkelen de games met de bekende DualShock 2 bediening in het achterhoofd. Het uiteindelijke design van de PlayStation 3 controller zou namelijk niet van belang zijn voor de ontwikkelaars. Sony is dan ook bezig om het onpopulaire conceptdesign te veranderen aan de hand van de DualShock 2 lay-out.

Blu-Ray technologie
    De gespeelde games werden geladen vanaf een harddisk en er was nog geen Blu-Ray technologie te bekennen. Op het moment zou men de games programmeren zodat ze op een 10-speed DVD drive zouden kunnen draaien. Alles langzamer dan dit zou de laadtijden van de games beïnvloeden.

Grafische kracht
    De grafische chip die in de PlayStation 3 zit (RSX/Reality Synthesiser) is gebaseerd op nVidia’s nieuwe next-gen architectuur en is twee keer zo krachtig als de GeForce 6800 Ultra kaart. In mei kondigde men aan visuele beelden te willen produceren die dicht in de buurt zouden komen van filmkwaliteit. Dat dit niet bereikt is zal geen verassing zijn, maar men zegt dat het er zeker niet slecht uit ziet. De meeste games zullen draaien in 720p en niet in 1080p, het High-Definition standaard waar Sony zo enthousiast over was. De ontwikkelaren werken aan games die op 720p en 1080i draaien, net zoals bij de Xbox 360 het geval is.

De PlayStation 3 zal over dezelfde grafische kwaliteit als de Xbox 360 beschikken. Iets wat de PlayStation 3 wel beter doet dan de Xbox 360 is het aantal dingen dat gelijktijdig gedaan/getoond kunnen worden. In het geval van de PlayStation 2 en de Xbox, had de Xbox ingebouwde grafische effecten waardoor het een generatie voorliep op de PlayStation 2. De Xbox 360 en de PlayStation 3 zijn echter machines van dezelfde generatie. Na verloop van tijd denken de ontwikkelaars echter dat de PlayStation 3 dingen zal kunnen tonen die de Xbox 360 niet zal kunnen evenaren. De uiteindelijke grafische kwaliteit hangt echter wel van de ontwikkelaar af en hoeveel tijd en geld de uitgevers aan de game willen besteden. Men bevestigde ook dat het raar en moeilijk is om met de Cell Processor te werken.

Het materiaal waar men mee aan de slag kon haalde niet de kwaliteit van de beelden van de welbekende Killzone E3 2005 trailer. De beeldkwaliteit van Sega’s Fifth Phantom Saga en Killing Day van Ubisoft is ongeveer de kwaliteit waarover de gespeelde demo's beschikken. Uitgaande van het gespeelde materiaal verwacht men dat de lanceertitels van de PlayStation 3 eruit zullen zien als de mooiere Xbox 360 titels (zoals Dead of Alive 4 en Gears of War).

Een releasedatum?
    Eén van de ontwikkelaars gaf aan dat de PlayStation 3 ergens tijdens de zomer in Japan zou verschijnen. In de Verenigde Staten zou dit aan het einde van het jaar worden en in Europa pas in de winter of in het voorjaar van 2007. Het gehele artikel kun je lezen op de website van Kikizo. - David Kers

Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2006
  6. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook toch zo! ;)

Kijk, van de Xbox 360 weten we nu vrij goed wat hij allemaal gaat kunnen, wat de min- en pluspunten zijn en op die manier kun je vrij goed je mening vormen met een goede argumentatie.

Als je dán de 360 een slechte machine vindt, dan vind ik dat niet erg ofzo. Ik heb er plezier mee, maar als iemand anders het ronduit "kut" vind dan kan mij dat weinig boeien.

Maar als mensen elk geruchtje over de PS3 als feiten gaan beschouwen (dan bedoel ik de positieve, maar óók de negative geruchten) dan vind ik dat gewoon 'dom'. Je kan gewoon pas goed oordelen over de PS3 als hij bijna uit is, of het liefste als hij pas in je huiskamer staat.

Dan kan deze discussie tenminste ook eindelijk eens met goede argumenten worden gevoerd, want nu is het gewoon feiten (van de 360) tegen de geruchten van de PS3 en dat slaat nergens op. (nogmaals, dit bedoel ik ook tegen mensen die alle negatieve geruchten van de PS3 als feiten bschouwen)

Sony en Microsoft zijn gewoon 2 giganten, en dat zijn ze niks voor niks geworden. Tuurlijk, beide bedrijven hebben hun minpunten, maar wat sommige mensen hier soms beweren vind ik wel heel ver gaan. Ervan uitgaande dat de PS3 ook gewoon een goede machine zal worden kan je gewoon zeggen dat beide bedrijven kwalitatief hoogstaande gameconsoles afleveren, en dat is het aan de consument te kiezen welke console aan haar of zijn eisen voldoet. Of je koopt ze gewoon allebei.

Ik kan het me echter financieel gezien niet veroorloven om 2 consoles te kopen, dus ik koos voor de Xbox 360, voor de Live-functie, games die MIJ erg aanspraken en een goede helpdesk mócht ik die nodig hebben.

En ik kom hier heus niet reageren op elke post van een Pro-Sony persoon, maar ik kan me soms gewoon ergeren dat mensen die zo'n 5 jaar ouder en volwassener zijn dan mij van elk geruchtje feiten gaan maken, terwijl ik als 15-jarige daar zelfs doorheen kan kijken. (en zó volwassen ben ik niet, dus dat zegt niks over mij ;) )

Allright, back on topic I guess. :)
    Ik hoop alleen dat sommige mensen hier wat mee doen.

7. Tecnomic

Tecnomic Guest

Lol! dat is dus ook wat jij vaak doet ;)

@Plasticman NL
    ik weet dat je graag de ps3 de grond in wilt blijven boren, maar Kiziko heeft geen bron dus dan moeten we het gewoon als een korreltje zout nemen _0/

Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2006
  8. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, dat doe ik dus expres niet ;)

9. Ze hebben het artikel zelf geschreven dus zei zijn de bron.
    Dat ze de namen van de def's niet mogen geven is logisch natuurlijk. Die hebben afspraken met Sony en die hebben ook geen zin in gezeik. Al waren het de grootste dan stond hun naam er nog niet bij.
    Dat neemt niet weg dat ze een paar journalisten een kijkje in de keuken kunnen geven en de waarheid toch zo naar buiten komt.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2006
  10. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Spellen van Nintendo Revolution goedkoper

Matt Casamassina, een redactielid bij de gameswebsite IGN, heeft onlangs met Reggie Fils-Aime en Perrin Kaplan van Nintendo of America kunnen spreken.

Casamassina vroeg onder andere of het mogelijk zou zijn dat de spellen voor de Nintendo Revolution laag geprijsd zouden zijn, bijvoorbeeld 19.99 of 29.99 Amerikaanse dollars. De prijzen voor spellen zouden lager kunnen uitvallen omdat het voor ontwikkelaars goedkoper is om spellen te ontwikkelen voor de spelcomputer. Fils-Aime gaf aan dat deze mogelijkheid er zeker is, maar dat het uiteindelijk aan de uitgevers zal gaan liggen. Zo kunnen grote uitgevers gewoon de huidige prijskaartjes behouden als ze dat willen.

Het zal volgens Reggie Fils-Aime uiteindelijk aan de 'grote' uitgevers liggen, die het goede voorbeeld moeten geven. Zouden Nintendo en/of Electronic Arts zelf bijvoorbeeld hun spellen voor weinig geld in de winkels leggen, dan zouden andere uitgevers dit wellicht ook doen.

mmm da zou wel een mooie zet zijn moest dat waar zijn

11. Tecnomic

Tecnomic Guest

jonge gebruik in het vervolg de QUOTE knop! *zucht*

12. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom reageer jij altijd zo gefrustreerd man? :{ Het is een forum om te disucseren over meningen en argumenten, niet om op elke post te reageren met vele uitroeptekens en een soms agressieve ondertoon.
    Je kan het ook gewoon netjes vragen, hiermee lok je alleen maar soortgelijke reacties uit.
    En nu niet zeggen dat ik alleen maar op jouw reageer, want je kan het 'probleem' ook ergens anders zoeken. ;)

13. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    Deze zin Stefan, perfect! Daar gaat het nou allemaal om...

Daardoor word je fan van een console. Niet omdat een fanboy van een andere console de jouwe afkraakt.

En gozer uit mijn klas is er heilig van overtuigd dat zijn ps2 beter is dan mijn 360...

Ik zeg, prima gozer wat jij wilt, k kan me voorstellen dat je blij bent met iets wat je koopt... en dat ben ik ook... einde discussie.

14. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.evilgamerz.com

nogal verdacht dit :9

15. JeePee

JeePee Guest

Eerlijk geschreven :)
    Opizch was alle informatie al bekend, en praten ze ook veel over geruchten, toch aardig dat ze dit op hun site zetten. Beter dan die fanboyistische zooi.

16. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    specs ps3

http://www.playstation.com/products.html

wat mij opvalt nu tussen de xbox360 en ps3 is dat er geen enkel verschil buiten dat de xbox360 3*3.2ghz heeft en de ps3 7*3.2ghz amaai niet mis maar jah de prijs zal er wel naar zijn ik verwacht 1000 euro voor dit machientje ten laagste

Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat mij het meest opvalt is het ontbreken van een standaard harde schijf. Er staat namelijk alleen dat er een HDD slot op zit, netzoals bij de PS2. Ik vind dit een gemiste kans.
    Als de PS3 400 euro word en zo'n HDD word minimaal 100 euro, dan word het een duur geintje, als deze prijzen nog niet hoger worden.

18. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    dat zou zeker jammer zijn! ik zelf denk dat er een prijs stunt van sony komt zo rond de 250 euro! ze halen het er toch wel weer uit met de games!

19. JeePee

JeePee Guest

Maar je krijgt er in mijn ogen wel meer voor terug dan bij de X360. Ook ben ik van mening dat de PS3 veel meer next-gen is dan de X360. De X360 vind ik meer een upgradeble versie van de Xbox. Het is eigenlijk gewoon een Xbox, alleen is bijna elk onderdeel verbeterd. Bij de PS3 daarintegen heb ik meer het gevoel dat je iets 'nieuws' krijgt. Helemaal als het controller concept gehouden wordt.

20. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dus een game als fight night is niet next gen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina