Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hierin wordt het ook al wel verteld. Eerst over sony, dan MS.

    'Winst Sony daalt met bijna de helft


    TOKIO (ANP) - De Japanse elektronicagigant Sony heeft in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar de nettowinst met 46 procent zien dalen.
    Het resultaat in de periode juli-september bedroeg 28,5 miljard yen (216 miljoen euro), tegen 53,2 miljard yen in dezelfde periode vorig jaar.
    Het resultaat werd gedrukt door uitgaven die samenhangen met een reorganisatie. Vorige maand zette de nieuwe topman Howard Stringer een reorganisatieplan uiteen, die over een periode van drie jaar 10.000 banen gaat kosten. De omzet in het tweede kwartaal ging omhoog van 1,702 biljoen yen naar 1,703 biljoen yen (12,87 miljard euro).
    Sony heeft onder meer last van de dalende prijzen van platte televisietoestellen, een sector waarin de concurrentie groot is. Verder was er sprake van een negatief operationeel resultaat bij de filmdivisie van Sony, dat vorig jaar de Amerikaanse filmmaatschappij MGM kocht.
    Over het eerste halfjaar viel de nettowinstdaling nog veel groter uit: bijna 72 procent. Het resultaat kwam uit op 21,2 miljard yen (151 miljoen euro). De omzet bleef nagenoeg gelijk op 3,26 biljoen yen (23,29 miljard euro). Sony verwacht in het lopende jaar dat eind maart 2006 afloopt, een netttoverlies van 10 miljard yen (71,4 miljoen euro) te lijden.
    Het aandeel van Sony is dit jaar op beurs in Tokio bijna 6 procent gedaald, terwijl de Nikkei-index zelf 17 procent is gestegen.'



    'Winst Microsoft valt tegen


    AMSTERDAM (DFT) - Microsoft heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar een nettowinst geboekt van $3,14 miljard. Dit komt neer op 29 cent per aandeel, wat minder is dan de 30 cent die analisten vooraf hadden verwacht.
    Wel was er sprake van een last van omgerekend 2 cent per aandeel, wegens een schikking met RealNetworks. Microsoft had zelf in juli aangegeven een winst tussen de 29 en 31 cent te verwachten.
    Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar steeg de winst met 24%. Toen bedroeg de winst $2,53 miljard.
    De omzet kwam uit op $9,74 miljard, tegen $9,19 miljard vorig jaar. Analisten zaten ook hier iets hoger met hun schattingen, namelijk op $9,78 miljard.
    Het bedrijf uit Redmond boekte de omzettoename met name dankzij een sterkere vraag naar personal computers en servers.
    Microsoft gaf aan het aandeleninkoopprogramma te gaan versnellen. In december 2006 wil het bedrijf voor in totaal $19 miljard aan eigen stukken hebben ingekocht.
    Voor het huidige tweede kwartaal ziet Microsoft een verdere winstgroei. Het concern gaat uit van een winst per aandeel van tussen de 32 en 33 dollarcent. De omzet zal naar verwachting uitkomen rond de $12 miljard.
    Het aandeel Microsoft zakte in de handel nabeurs met bijna 2%. Tijdens de reguliere handel ging er al ruim 1% van de koers af.'
     
  2. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    @ Fardo

    Waar had je dat stukje over MGS4 eigenlijk vandaan? Op 1up.com zelf kan ik er iig helemaal niets over terugvinden en Google levert verder ook niets op. Ik zou er namelijk wel wat meer over willen lezen :)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    www.joystiq.com ... in 1up is het in het filmpje te zien ... (video interview)

    @plasticman ... maar ik zie daar geen verlies staan ... maar winst ... dus je cijfers kloppen nog steeds niet

    Maar jij zit in jouw wereld en ik in mijn wereld ... Maar deze discussie heeft niets met PS3 versus Xbox 360 te maken ... dus ik stel voor dat je een nieuwe thread opent in actualitiet om hier over te gaan fantaseren
    Mijn baas weet hoe lang ik internet ... mag ook wel ... want ik beheer de proxy en de beveiliging ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  4. Kom je zo nog met de jaarcijfers Fardo?

    Of ben je er inmiddels ook al achter gekomen dat het geen 'gemekker' of 'broodje aap' verhaal is??..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2005
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Negeert Plasticman ;) ... <geintje> ;) ... Tevens lees ik nog steeds winst ... maar goed ik denk dat dit niets met de discussie te maken heeft ... waarom een PS3 of een Xbox 360 dus daarom terug on-topic ... Ik ben zeer tevredenmet de Xbox 360 en ik denk dat Sony de plank heeft misgelsgaen door geen Xbox Live Service te gaan gebruiken
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  6. Ze verwachten toen al een verlies voor deze periode van honderden miljoenen, staat wel in dat artikel.

    Ps3=SONY, dus het zou een beetje hypocriet zijn als we hier al dit nieuws zouden negeren.

    Ik had een paar weken geleden me eigen topic over de toekomst van de PS3 en Sony http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=77259 , maar die moest dicht omdat deze thread wel geschikt leek. Misschien dat die weer open kan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2005
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien kan je een nieuwe topic maken (over de toekomst van Sony) ... Feit is dat de PS3 er komt ... dus de discussie is PS3 versus Xbox 360 ..
     
  8. Het is veel meer als 'PS3' vs 'XBox360'

    Dit is de 'Microsoft Corperation' tegen 'Sony'

    Sony weet al heel goed dat ze nooit kunnen concureren tegen 'de reus'.
    En het is dan verstandiger voor ze om nu de handdoek in de ring te gooien en niet te launchen. Want ze zullen er alleen maar meer verliezen door draaien.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit gaat over consoles ... niets meer en niets minder ...maar goed .. je kan best in een andere thread het verlies van Sony bespreken ...

    Vraagje... Waarom koop je geen Playstation 3? en wat heb je tegen Sony?
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dudes, als jullie zo doorgaan kunnen we vanmiddag nog een nieuw deeltje voor deze thread openen ;)

    Voeg elkaar anders ff toe op MSN, of gebruik de chatfunctie ff. Ik weet dat deze thread er is om een discussie mogelijk te maken, maar jullie slaan nu een beetje door.

    Dus let er ff op aub.
     
  11. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb werkelijk heel 1up.com afgezocht en ik kan dus echt geen video interview terugvinden waar dit in word gezegt. Ook word er verder met geen een woord over gerept op de site, behalve dan een member die verwijst naar het Joystiq artikel. Beetje eigenaardige gang van zaken :confused:

    http://clubs.1up.com/do/club?clubid=43428


    @ Plasticman

    Misschien word het eens tijd voor een LOI cursusje Bedrijfseconomie?
     

  12. Ik koop onder andere geen Ps3 omdat ik teveel negatieve berichten over Sony en de PS3 heb gelezen en gehoord.
    De huidige Xbox en LIVE me ook altijd zeer goed bevallen. Dus waarom zou ik overstappen naar een concurrent die veel minder te bieden heeft?
    Daarnaast horen we over MS bijna alleen maar veel goede berichten, Ms heeft gewoon veel meer potentie, middelen en kennis als Sony.

    Heb verder niks tegen Sony, maar ze hebben een paar keer uitgehaald naar MS, en dat hadden ze beter niet kunnen doen...

    Ms is zo groot geworden door vele bedrijven van de kaart te vegen, kapot te laten draaien en vervolgens voor een prikkie over te nemen}:]

    De laatste 10 jaar hebben ze het vrij rustig aangedaan bij MS...
    Ze laten nu stategisch bedrijven van de kaart verdwijnen, zonder ook maar hun kant op te hoeven kijken.. Ze gaan gewoon allemaal strategische samenwerkingen aan met de concurrenten van Sony (o.a. Samsung en toshiba) waardoor het voortbestaan van de ondernememing vrijwel onmogelijk wordt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2005
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm dit is de link: http://www.gamersreports.com/news/101/
    en dit is het artikel/video van 1up : http://www.1up.com/do/feature?cId=3145585&did=1

    For all of you who are using the Metal Gear Solid 4 real time demo to hide behind, it looks like your favorite hiding spot may be evaporating before your eyes. According to a video posted at 1up, the editor claims that Kojima himself said that the MGS4 demo could have run on the XBox360 hardware. The hell you say? Watch the video and see for yourself, although we have been saying all along the consoles are more equal than people realize in terms of graphic power

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  14. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt ie uit dan... en 6x zo sterk :confused: lijkt me sterk, heb je ook een linkje?
     
  15. Geoff

    Geoff Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga gewoon alle twee de consoles halen alsook de Revolution. De launchdatums liggen toch ver genoeg van elkaar dus waarom niet. Iedere nieuwe console zal terug zijn exclusieve titels hebben, en het grote minpunt aan de PS3 games zal waarschijnlijk de prijs gaan worden. Nuja dat is nog effe afwachten. :p
     
  16. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop ook de Xbox 350 en de PS3. revolution weet ik nog niet. Lijkt me wel geweldig om de nieuwe Super Smash Brothers en de nieuwe Zelda te spelen maar ik weet niet of ik daar alleen de console voor ga halen.
     
  17. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor de Revolution zal het bij mij net zo gaan als bij de DS. Leuk idee, maar na een weekje wordt het saai en plaats je al snel een advertentie op marktplaats. PS3 maakt me niet uit hoe snel en mooi het wel niet wordt, de games boeien mij niet. De games die mij wel weer boeien komen ook op de andere consoles/pc uit.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het persoonlijk erg lastig om de Xbox 360 en de PS3 nu al te gaan vergelijken. Ik heb simpelweg te weinig van de PS3 gezien om er goed over te kunnen oordelen.
    Daarom vind ik een vergelijking nog te vroeg.
    Ik moet er wel even bij zeggen dat ik op het moment niet echt geinteresseerd ben in de PS3. De games van de 360 en het vernieuwde xbox live trekken mijn heel erg aan.
    Zo als Sony het nu allemaal aanpakt, ben ik niet echt over te spreken.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  19. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop vermoedelijk alleen een xbox 360.
    Simpelweg, ik zie totaal geen reden om het niet te kopen, goeie spellen, mooie grafics, online allemaal dikke prima geregeld. En een goeie klantenservice.
    Ik zoek niet meer, ik hoef geen afstandsbediening, om het vissen te simuleren.
    Gewoon, lekker gamen.
     
  20. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh, ik zag op xbox.com dat in Noord-Amerika de 360 al over 4 dagen in de winkels ligt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina