1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Boss
    dat weet ik niet hoor want de president van Rockstar Games zei dat ze een speciale engine zullen maken exclusief voor de ps3 dat dus ook aangepast is aan de ps3 hardware( Cell, enz) maar goed we zullen zien :)

2. JrY

JrY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik denk echt niet dat het een wereld van verschil wordt...

3. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0

Even het is natuurljk allemaal mening enzo. Maar is nog een Gta game wel gewild>

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Jaja tuurlijk, de engine is heel belangrijk(daar gaat het om voor de graphics),maar de ps3 versie van gta(de engine van het spel) gaat enorm veel gebruik maken van de cell technologie en blu-ray. Maar voor de xbox 360 zullen ze dat dan wel anders programmeren.
    En ik weet niet hoeveel verschil er gaat zijn graphisch tussen xbox 360 en ps3, en ik weet niet... Qua rekenkracht is ps3 sterker, maar dan is xbox 360 qua ...beter, ik weet het niet, binnenkort komen we alles te weten...:)

Euhm...DUH!!!!! Dit is één van de best verkochte games(keer op keer), het is altijd enorm goed,waarom zou men geen gta game meer willen...??

Laatst bewerkt: 25 nov 2005
  5. JrY

JrY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat er straks misschien wel een game op de markt komt dat totaal vernieuwend is, net zoals GTA dat was de afgelopen jaren... het concept gaat op een keer vervelen natuurlijk..

6. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Precies dat bedoel ik.:)

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen die er niet écht gek op zijn misschien.. Neemt niet weg dat de échte fans hem zeker zullen kopen, en dat zijn er veel..

8. Dat die Cellprocessor ontiegelelijk snel is, is een feit. Alleen is het goed programeren voor dat ding nog bijna niemand gelukt. Zelfs IBM die de chip heeft ontwikkeld heeft zelf geen flauw idee hoe ze ook maar een fractie van de capaciteit kunnen benutten.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2005
  9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    :D dat lijkt me sterk, je gaat niet iets ontwikkelen als je zelf geen eens weet waar je mee bezig bent.

Maar je hebt wel gelijk dat het moeilijk schijnt om ervoor te programmeren, dit hebben al enkele developers gezegt.

10. Die cell processor is er al een paar jaar, en er is nog geen enkele computer/software producent geweest die er iets in zag (behalve nu Sony dan8) ) Dit simpelweg vanwege de problemen en complicaties die het programeren van de chip met zich meebrachten/brengen..

Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2005
  11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    mmh tja ach, specs interreseren me niet echt, volgens mij zei Bill ook net als wat ik denk 'deze generatie draait om de games'. En aangezien dat ook inhoud van dat games nog zulke mooie grfx kunnen hebben, als ze niet leuk zijn om te doen, of als ze je niet liggen (zoals voor mij de shitload aan Japanse games op de Playstation) dan neem je niet de console, en ga je voor een andere. :)

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op papier ziet het er leuk uit die 8 "kernen". Maar in de praktijk heb je er (momenteel) weinig aan. De xbox heeft een triple core ibm power pc, die ieder een 2 tal kernen heeft (=6) daarvan worden er momenteel slechts 2 ~ 4 gebruikt. De overige 2 worden dus niet gebruikt. Laat staan 4....

13. Ja joh, de harware en de specs van de 360 zijn zowiezo beestachtig. De developers kunnen zich daar de komende jaren helemaal op uitleven zonder dat ze hun creativiteit moeten gaan beperken.

Het is veel belangrijker om met een console te komen waar de developers helemaal gelukkig mee zijn, dan eentje die op papier misschien net iets krachtiger is, maar tegelijk wel een kloteding is om voor te programeren.

Volgens vele berichten zijn de developers heel erg te spreken over de Xbox360.
    Zij zijn uiteindelijk ook een van de meest essentiele factoren, betreffende het slagen of falen van een Console..

Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2005
  14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou het idee bestond al, maar vanwege de complicaties werd dit idee gewoon niet uitgewerkt, sony en een aantal bedrijven zagen echter wel een mogelijkheid om de kracht wel te benutten, en sony gaat echt niet zoveel geld uitgeven aan een klein blikje chips wat eigenlijk veel te duur is en waarvan de specs tegenvallen....

15. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Plasticman
    klein kind overdrijf niet zo -_-

16. Dat ding was er al, je kon er alleen in principe niks meer mee doen als een rekensommetje.

Sony heeft er inmiddels een extra 1,5 MILJARD in geinvesteerd, maar ze hebben nu nog vrij weinig. Alleen maar developers die klagen dat ze niet goed weten hoe ze ervoor moeten programeren.

Hetzelfde probleem dat de beste programmeurs ter wereld al 2 jaar geleden ondervonden..

17. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt echt niks te doen he Plasticman! Er kan oneindig gespeculeerd worden over PS3 en Xbox360 maar uiteindelijk is het een kwestie van afwachten. Wanneer Sony uiteindelijk met een sterke line-up komt kan het nog wel eens spannend worden omdat Sony een enorme fanbase heeft.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Laten we het hopen. Voor de Playstation zijn al vanaf de PSX de beste RPgs uit gekomen. Mij maakt het niet uit welke beter word. Haal ze toch allemaal puur omdat ik nergens fan van ben het gaat mij namelijk om de spellen en niet de consoles!

19. Wacht jij het dan maar gewoon af Petrus.
    Er is al meer dan genoeg over de consoles en de producenten bekend, dus het is echt niet alleen maar speculeren geblazen over de kwestie.
    Die enorme fanbase van Sony is al hard aan het slinken. En met alleen een enorme fanbase red je het echt niet.

20. Ms. Smith

Ms. Smith Smithfire

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat speculeren ook niet de bedoeling van deze thread?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina