1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat doet IGN met elke launch van een console, op het Xbox360 gedeelte staan de 10 redenen waarom je wel een 360 zou kopen. :p

    Echt onzinnige redenen noemen ze er trouwens, het is namelijk gewoon wat jou het beste lijkt, oftewel persoons gebonden.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies. En ze noemen wat killer aps voor de PS3... nja dat zijn dus totaal geen killers voor mij.
     
  3. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Pimmy
    MGS 4 niet..??? -_-
     
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat is persoonsgebonden he ;)

    Kwalitatief idd errug goed, maar daardoor hoeft iemand em nog niet leuk te vinden.
     
  5. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet echt dat de 360 een killer app heeft. Natuurlijk zijn alle graphics mooier (wat verwacht je anders van een nieuwe console), maar er zijn niet echt vernieuwende dingen gekomen. Zo is PGR3 gewoon een heel mooi racespel en PDZ een hele mooie shooter. Je mist gewoon nieuwe dingen bij de games.
     
  6. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die deze nog niet gelzen hebben: http://nintendo.about.com/library/sonysfall/blSony1.htm

    een grappige theorie over hoe sony ten onder zou moeten gaan dankzij de Xbox360 en een extra schopje van Nintendo. In 13 schaakstappen voorspelt de auteur de val van Sony en de PS3
     
  7. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    lol :9
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je hebt wel gelijk dat het niet bij de launch echt indrukwekkende dingen laat zien, niet op grafisch vlak dan maar kwa orginaliteit, maar denk best dat er een killer app in de loop van de tijd aankomt voor de 360. Daarnaast waarom heeft Sony dan wel een killer app, want in de IGN redenen worden alleen maar hele oude bekende games naar voren gehaalt die vroeger voor een revolutie zorgden (Soul Calibur = Dreamcast, Mario = Nintendo, Halo = M$ , ). En had de Psone en Ps2 een killer app? Nope die hadden ze niet, gelukkig zegt IGN dit zelf ook, consoles van Nintendo en Sega hadden de orginele games in handen, die dan ook echte hits werden. Sony kreeg de poorts later omdat Sega het onderspit gedolven had, neem nou een game als Nights. Oftewel wat zou Sony nu anders gaan doen dat ze wel een killer app gaan hebben? ;) En daar bedoel ik mee, niet de volgende MGS of GTA, maar een geheel nieuw concept, waar iedereen de console voor zou willen kopen.

     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  9. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens. Maar ik heb ook nooit gezegd dat PS3 met een killer app komt (misschien komt dit nog, er is weinig bekend over de PS3, al vind ik met 7 spelers spelen toch al heel wat). Wat een echte killer app is, is de controller van de Nintendo Revolution _O_
     
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Als iemand valt dat is het Nintendo wel. Sony en Microsoft gaan de games industrie heersen. Simpel weg omdat die de beste games hebben. Voor elke m$ game staat er ook een sony game tegenover.

    Halo - killzone
    forza - GT
    nina gaiden - oni musha? (weet niet of dat ongeveer het zelfde is)

    Maar nintendo heeft alleen maar 'origineele' (vind zelf dat nintendo alleen maar gimmick games heeft, niks origineels aan) games. En de controller spreekt mij HELEMAAL niet aan. Al is het alleen maar om praktische reden. Je wordt moe om een uur lang je armen op en neer te halen.

    Sony en microsoft gaan elkaar de strijd aan. En nintendo kiest ervoor om die confrentatie uit de weg te gaan. En daarom richten zei zich ook op een goedkope console die NIET hoeft te concurreren met 360 of ps3.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Yups idd dat is wel een killer app (al weet ik niet of ik het zelf zo fijn vind om mee te gamen, maar das wat anders), vooral door de orginaliteit. En idd er is nog weinig over de PS3 bekend, dus de reden die IGN noemt over killer app hadden ze beter voor zich kunnen houden. :)
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk artikel, maar het blijft een stel situatie, ze gaan ervan uit dat de rev. echt een ander publiek aanspreekt, dat de x360 echt kan concureren met de ps3, dat sommige belangrijke momenten negatief uitpakken voor sony, maarja, het kan wel.

    Daarbij komt dat sony wel de meeste concurentie heeft van de 3 giganten, nintendo heerst de handheld markt, microsoft de thuiscomputer software, en sony de consolewereld, en laten de andere 2 nou net hetzelfde doel hebben, het veroveren van de console markt, want zowel nin als ms hebben geen concurrentie op hun plaats, sony kan niet op tegen de ds, de psp vertrouwd op hun multimedia apparaat, terwijl de apple ipods daar ook hun slag slaan, sony heeft het met de psp op het verkeerde publiek gegokt, het publiek dat dat de keus heeft uit teveel producten.

    Ook is de electronica devisie van sony onzeker, stel dat die devisie bij sony weer goed weet te draaien door de groeiende economie, dan hoeft sony niet alleen op hun game devisie te steunen, en kunnen ze dus meer risico's nemen en meer geld pompen in de game devisie om hun monepoly daar te behouden.

    Over een half jaar weten we het, als de rev en de ps3 uitkomen, dan zullen we zien of ms echt de prijs aantrekkelijker weet te maken en met games als halo 3 bij de ps3 launch potentiele ps3 kopers weet af te snoepen, zoals gezegt door de schrijver, het is een potje schaak, sony kan ook ze paard verzetten in plaats van de loper, nothing is certain :)
     
  13. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is niet te zeggen naar mijn mening, wat nintendo hoopt te bereiken is dat de doelgroep een revo naast de xbox of ps3 in de woonkamer heeft staan. Hierdoor proberen ze denk ik een soort niche speler te worden.

    Dat is natuurlijk persoonsgebonden, zegt niks over de totale doelgroep. De doorgewinterde nintendo fan zal dat anders zien denk ik.

    Dat klopt, echter spelen ze wel een rol in het grote geheel. Hiermee bedoel ik dus de ds vs. psp, het speelt allemaal mee.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goedkoop he blu-ray :eek:
     
  15. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af hoe duur een ps3 game daardoor zou worden.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Men is nu al bezig met de holografische disk ... deze heeft een oplsag capaciteit van 300GB of meer ... ik denk dat ik daar maar op wacht
     
  17. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    iets voor de Xbox 1024 of PS4 :9
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het zal je maar overkomen, denk je een nieuw beter medium te hebben uitgevonden, was een ander bedrijf je voor die een nog beter medium heeft gevonden, zeg maar dag tegen al je miljarden research en devolepment kosten _0/
     
  19. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam dit tegen op een site:
    Wat me vooral opviel was: "Sony CEO Howard Stringer has not confirmed a price point between $300 and $400". Vergelijk dit met een prijs tussen de 300 en 400 euro (niet de koersen gebruiken en zeggen: "tussen 255 en 340 euro". EU is altijd duurder met dit soort dingen dan Amerika). Dit vind ik een hele gunstige prijs, gekeken naar de eerdere berichten dat de PS3 duur zou worden.

    Bron: www.1up.com
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    deze woorden zijn later terug gedraaid ... lees de thread maar even door (daar staat het ;))
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina