1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 vs. PS3

Ik ga de ps3 en de xbox allebei kopen maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de ps3 omdat deze volgens mij krachtiger wordt. Toch zal de 360 niet veel slechter zijn. Ik heb op internet eens wat dingen opgezocht en kom tot de volgende voordelen:

- PS3 heeft de mogelijkheid om 2 tv's aan te sluiten. Als met zn 2en speelt heeft ieder dan zijn eigen tv, ook is het mogelijk om met 7 spelers te spelen op 2 tv's.
    - De PS3 beschikt over Blue Ray DVD technology. Dit betekent dat het mogelijk is om een dvd van 30 Gb te lezen t.o.v. de 9 Gb van de Xbox 360. Op een Blue Ray dvd kan een game developer dus meer kwijt om zijn spel te perfectioneren.
    - Xbox Live wordt beter dan het netwerk gaming van de PS3, maar er is een kans je niet hoeft te betalen bij de PS3 om online te spelen.
    - De PS3 wordt duurder. Er zijn "rumors" dat een PS3 400 euro gaat kosten. Er is niet bekend of hier extra's bij zitten zoals een controller of iets dergelijks.
    - De 360 komt 2 december al uit, de PS3 pas in de lente van 2006. Er zijn wel weer "rumors" dat de PS3 15 maart uitkomt met een wereldwijde launch.

Als je dit bekijkt hebben beide consoles wel voordelen en nadelen. Een ding is zeker, ze worden beiden geweldig!!!

Laatst bewerkt: 11 nov 2005
  2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    relax... 400 euro voor kabels en een controller 8)
    Dan moet je de console er nog bij kopen :+

3. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik was net is even op de ps3 forum aan het kijken.
    ik wou is weten wat de ps fanboys te zeggen hadden over de 360.
    en mij valt op dat al die ps fanboytjuhs zeggen dat de graphics kut vinden en dat het net zoals de xbox is.
    ik denk gewoon dat ze allemaal bang zijn dat de 360 de ps3 drie dubbel gaat ownen

4. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ooow... foutje. Bedankt voor het opmerken heb, het al ge-edit ;)

5. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    /Edit: Zie net dat hierboven mij ge-edit is:);)

Laatst bewerkt: 11 nov 2005
  6. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    dat van blue ray kan je ook een nadeel noemen....omdat het veel duurder is en omdat er helemaal nog geen dvd's worden gemaakt op blue ray. en wie heeft er nou 30 gig nodig voor een spel? dat krijg je dus echt nooit vol.

7. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je over een jaar kijkt zijn misschien alle games voor de PS3 op blue ray disk te krijgen. Daar zal Sony ook wel aan gedacht hebben. En er zijn spellen zoals GTA die blij zijn met een grote opslag capaciteit. Uiteindelijk wordt hier alles wel duurder door ja (weer een nadeel :p)

8. JeePee

JeePee Guest

De Blu-Ray misschien niet, maar de DVD wel. Kijk maar naar GT4: 8gb voor een PS2 spel van alweer een jaar oud. De Blu-Ray hoeft ook niet vol te zitten, maar de ruimte die hij heeft is wel nodig.

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Er hangt ook veel van compressie technieken af. Ik ben in de hele tijd nog geen enkel xbox spel tegengekomen die groter dan 4,5 gig was. Meesten zijn zelfs 1,9-3 gig.

10. JeePee

JeePee Guest

Maar ken jij een xbox spel met 700 auto's, 50 circuits, én super mooie filmpjes? Hierbij komt ook nog dat ze van die 700 auto's droog -en nat weer physics hebben moeten maken, en voor ongeveer 400 auto's nat, droog, sneeuw en rally erin hebben gedaan.
    Als je dit gaat maken voor een next gen console zit je al boven de 10GB.

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik ga gewoon voor de XBOX360, de graphics vind ik nu al mooi (check PGR3 of KAMEO!!!) en de launchgames draaien allemaal op 1 CORE zodat ze optijd af zijn voor de launch, kun je nagaan als ze zouden draaien op alle 3 de CORE's!
    Ik ga morgen lekker genieten van de 360 tijdens de GAMEPLAY '05:D:D:D

btw, check me site voor meer 360 info (en andere Next-Gen's) :p
    http://www.gamersunited.web-log.nl
    er komt nog veel meer info op de site;)

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, ik weet niet waar je het over hebt maar zo gaat het niet. Zodra je het auto model en weer systeem hebt hoef je niks individueel intestellen...

13. Dat bluray wordt toch niet de nieuwe standaard dus wat heb je er eigenlijk aan?
    Volgens mij is het geeneens mogelijk gewone dvd's op een bluray speler af te spelen.
    Kortom, ik denk dat er bijna niemand staat te springen om zo'n ding, ik in ieder geval niet.

14. JeePee

JeePee Guest

Alles wat je zegt is onwaar, behalve die laatste zin.
    Het kan goed mogelijk zijn dat dit het standaard wordt, en het is gewoon mogelijk om DVD's af te spelen.

15. lunachris

lunachris VleermuisMan

Leuk Bevonden:
    0
    sony weet echt wel wat ze doen. al hoewel ze toch een redelijk grote achterstand krijgen op ms. maar ik denk dat wanneer de ps3 komt hij kwa grapichs en kracht de xbox360 weg blaast. daarom ook nu een xbox 360 en over 2 jaar de ps3 voor mij:D

16. JeePee

JeePee Guest

Jawel toch? Het kan toch niet zijn dat bijvoorbeeld de kever compleet, maar dan ook compleet anders rijdt dan een Formule 1 auto. Daar moet toch verschil in zitten?, en dan bedoel ik niet alleen dat de F1 auto een snellere optrek en remmen heeft, maar ook de manier waarop je de auto kwijt raakt, of hoe scherp je moet sturen. Dat is voor elke auto weer anders. Hier komt ook nog eens bij dat je elke auto naar eigen wensen kunt afstellen, tot het schuin zetten van de wielen, tot de lengte van de versnellingen, ook iets wat weer bij elke auto compleet anders is. (ik heb het niet alleen over GT4, maar ook over Forza, DTM2, GP4 enz.) Voor een game als burnout kan ik begrijpen dat alles hetzelfde is, maar voor de zonet genoemde games toch niet?

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt, maar je hoeft niet elke auto apart in te stellen op verschillende weersomstandigheden;)

18. HD wordt de nieuwe standaard...

En dat die PS3 krachtiger wordt dan die Xbox360 is ook bullshit. Die chip is mischien superkrachtig, maar dat is niet het enigste dat meetelt. Als je een ferrari blok in een lada stopt rijdt het ook voor geen meter.
    En tot nu toe heeft er nog nooit iemand een beetje van die kracht kunnen benutten. Het is veel te ingewikkeld om te programeren..

Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2005
  19. Ryuchunk

Ryuchunk Guest

@plasticman
    ja het zit wel goed met je. Toen de xbox de krachtigste console was begonnen ook alle fanboys ''de krachtigste console'' als argument te gebruiken en nou is het andersom....

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Maar dat was de waarheid, nu zijn er nog geen duidelijke feiten en totaal geen vergelijkings mogelijkheden dus geen van beiden valt nog te vertellen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina