Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

  1. Nee, ik bedoel dat je die extra opslagcapaciteit toch nauwelijks nodig hebt als consument/bedrijf.


    Wat voor tv's denk je dan dat de gemiddelde jan modaal in huis zal hebben de komende 10 jaar?
    Super HD-LCD tv?
     
  2. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gewone HDTV. Check dit plaatje.
    [​IMG]
    Zoals je ziet heeft een HDTV (naar de resolutie gekeken) een oppervlakte die 5 keer zo groot is als een normale TV. Dat betekent dat een film die normaal op een dual-layer van 9.2 Gb past nu opeens 46 Gb nodig heeft om goed beeld te krijgen op HDTV. Dan is die 30 Gb toch te weinig en haal je dn niet alles uit je HDTV. Dus de extra opslagruimte zal misschien nog wel doorslaggevend zijn.

    Maar ik ga nu hier mee stoppen want ik heb het idee dat je soms maar dingen staat te roepen terwijl je je uitspraken niet eens ondersteunt. Zo heeft een discussie weinig nut. Ik heb betere dingen te oen, zoals ehh..... slapen :9 Als je echt wilt ga ik morgen wel verder :cool:
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2005
  3. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    De opslagcapaciteit is hier van weinig belang. Ge hebt geen 46 Gb nodig om een HD-film op te slagen. Bij HD is er namelijk sprake van veel betere compressietechnieken t.o.v de huidige dvd. mpeg4 compressie is al stukken beter dan de mpeg2 compressie die dvd's gebruiken.
    Star wars: revenge of the sith neemt in 1080p een 11 GB in. Dus een film zal nooit de volledige 50 Gb gaan gebruiken.

    De blu-ray drive in de ps3 zal niet gebruikt worden om games te spelen. De games zulllen de eerste jaren nog gewoon op dvd verschijnen. De reden waarom er een blu-ray drive in de ps3 zit is om blu-ray te promoten.
    Voor sony is het van groot belang dat blu-ray algemeen aanvaard wordt als de algemene standaard voor hdtv. Zij hebben hier miljarden ingestoken en moest hd-dvd aanvaard worden als standaard zou dit hen in grote problemen brengen. Sony zit momenteel in een moeilijke periode en zij kunnen zich geen nederlaag veroorloven.
    Voor microsoft of de filmmaatschappijen maakt het weinig uit welke standaard het wordt. Zij hebben hier geen geld in geïnvesteerd en de overeenkomsten die zij hebben met het hd-dvd of blu-ray kamp zijn niet bindend. Zij kunnen van de ene op de andere dag overstappen naar het andere kamp.
    De producenten van blu-ray of hd-dvd hebben hier het meeste bij te winnen of te verliezen, al de rest zal gewoon de kat uit de boom kijken om te zien welke standaard het haalt.

    Héél dit gedoe over hd-dvd of blu-ray is enkel in het nadeel van ons, de consument. Hoe meer gekibbel, hoe later we kunnen genieten van HD en hoe hoger de kosten worden voor de consument.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2005

  4. Ok, ga jij der maareens een nachtje over slapen danO-)


    En wat Master Perfect zegt klopt ook allemaal.

    Het is denk ik zelfs nog waarschijnlijker dat 720P de standaard wordt voor de komende 5-10 jaar. En dan heb je dus al helemaal meer als genoeg aan de 30GB van een HD-Dvd.
    Maar ookal wordt het 1080P dan is dat dus geen enkel probleem.. En meer zal het echt niet worden..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2005
  5. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Die hoge opslagcapaciteit zal in de loop van de jaren steeds meer gebruikt worden. Nu zal het nog niet nodig zijn maar het komt later veel meer van pas. Kijk maar hoe lang het duurt voordat de dvd een opvolger heeft gekregen. Toen was 9 Gb ook veel te veel en nu hebben we weer meer nodig. Zo zijn er spellen die later niet genoeg hebben aan 9 Gb. Kijk eens naar de mogelijkheden op de PS3 met zoveel ruimte. GT met veel meer auto's, parcoursen, grafische verbeteringen. En de mogelijkheden die ze bij GTA ebij kunnen doen. Die zijn blij dat er meer dan 9 Gb voor hun beschikbaar is.
    En waarom denk jij dat 720p de standaard wordt?
     
  6. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    1080 pi gaat het anders ook erg goed doen, men wil het nieuwste van het nieuwste en ook al kost het zo duur zo geniet je wel het meest van je beeld en let maar op het gaat lukken
     
  7. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het gewoon op 1080p komt, daarom snap ik ook die uitspraak van 720p niet.
     
  8. @ Tecnomic

    Wat the F*ck is 1080 pi?


    @ Brandts

    Ik bedoel de nieuwe standaard voor TV's 720P begint namelijk net pas een beetje in te komen.
     
  9. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er betaalbare HDTV's zijn zal 1080p gebruikt worden
     

  10. Als je die 1080P films ook gewoon prima op een 720p Tv af kan spelen zal dat ook waarschijnlijk gebeuren denk ik.
    Maar ook voor 1080P hebben we met HD-dvd meer als genoeg ruimte.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2005
  11. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een HDTV hebt kan je dat zeker afspelen

    maar laten we deze discussie verder voeren in de juiste thread
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2005

  12. Okee, das goed. Ik denk toch al dat we het redelijk met elkaar eens zijn


    Laten we hier verder gaan met de PS3 vs Xbox360.
    (Die eerste die dus hoogstwaarschijnlijk niks wordt als Blu-ray niet de nieuwe standaard wordt)
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Dacht je dat echt?
    Gran Turismo 4 bedraagt 8 GB en die game heeft géén schade-model, en géén online mode. Wanneer men die 2 functies + nog wat extra auto's en circuits in de game wil proppen, zal dat never nooit op een DVD'tje passen. Ook weet ik gewoon zeker dat alle exclusieve game developers hun games op BL gaan uitbrengen, waarschijnlijk omdat dit moet van Sony.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Mmh tja als iets werkelijk 'moet' van een gamesmerk dan zou ik denken dat ze fout bezig zijn, waarom laten ze niet alles over aan de developers de mensen die ervoor moeten zorgen dat een console goed gaat verkopen, want zonder developers is een gamesmerk (Nintendo, Sony en M$) niks. En waarom doet Sony niet net als M$ er iets aan om het voor developers makelijker te maken om games voor hun platform te maken, M$ heeft XNA en probeert het zogoed mogelijk af te stellen op de belangen van de developers. Maarja wie ben ik om hier over te oordelen :)
     

  15. Dat zou Sony heel graag willen bedoel je_O_

    Al die dev's hoeven helemaal niks te pikken van Sony en kunnen ze zo de vinger geven_0/
    SONY mag blij zijn als er uberhaupt nog een aantal dev's willen ontwikkelen voor de PS3 op DVD.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2005
  16. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft daar zeker iets over te zeggen. Kijk naar Guerrilla Games, de makers van Killzone 1,2 en 3. Zij zijn eigendom van Sony. Als Sony zegt dat ze op Blu-Ray moeten produceren, dan hebben ze geen andere keus omdat ze niet mogen overstappen naar de xbox of PC. Zo simpel zit dat in elkaar.
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat zou juist Sony's ondergang zijn als zij hetzelfde doen als Microsoft. Trouwens, het is al lang bekend dat ontwikkelen voor ps3 veel makkelijker is dan voor ps2, maar nog niet zo makkelijk als voor xbox 360. Maar dan nog, de grote mensen, zoals Hideo Kojima, die halen al heel vroeg enorm veeeeeel kracht uit een console, al is het ps3 of xbox 360. En mgs4 op ps3 is dit bewijs(gaat het bewijs worden!) En als je kijkt naar games op ps2, hoe goed die er wel niet uitzien(en dan heb ik het grotendeels over exclusieve titels,maar ook dat op meerdere plafformen is zoals re4,...) terwijl dat de moeilijkste console ooit voor te programmeren is, tja, dan kan je alleen maar zeggen, dat het pure topmensen zijn die de games maken(makers van: ICO, devil may cry, mgs, granturismo, jak, wrc(1 tel ik wel niet mee, damn, wat een stom spel), God of war,...en ga zo maar verder... Xbox was mss makkelijker om te programmeren, maar veel verschil heb ik niet gezien. En nu is de ps3 het krachtigst, nu ben ik eens benieuwd of we wel verschil gaan zien...(het hangt van de ontwikkelaars af).
     
  18. nextgeneration360

    nextgeneration360 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is dit een beetje nutteloze thread.
    Er is namelijk nog niet veel bekend over de Playstation 3. Alleen de fans volgen elk nieuwtje dat ze vinden.
    Ik zal dus ook nog niet weten of de PS3 daadwerkelijk beter wordt dan de xbox 360.
    Dus, even afwachten tot dat er meer bekend is gemaakt en dan pas een thread starten. En een vergelijking klaar zetten.

    Het lijkt mij onmogelijk om nu al een vergelijking te starten. :)
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is volledig juist! Ik volg ps3 heel nauw op de voet, maar als ik hier soms posts lees, dan weet ik gewoon dat die mensen de ps3 niet nauw op voet volgen. Over xbox 360 weten ze al het laatste nieuws,... maar over ps3 beginnen ze dan over roddels van een paar weken terug, of dan zeveren ze over zaken die al langer bekend zijn,terwijl er al zoveel zaken op het internet gepost is(officieel) dat het tegendeel bewijst,... Dit is gewoon hopeloss(voor bepaalde mensen), vroeger was ik heel actief in deze topic,maar die tijd is veranderd, blijf hier te lang en je wordt werkelijk ziek van ellende:p }:] .
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog even voor de goede orde, gelieve in deze thread de Blu-Ray vs HD-DVD discussie voort te zetten. Dan blijft alles lekker overzichtelijk, het loopt nu een beetje door elkaar heen namelijk :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina