Sony is ook een mega bedrijf en kan niet meer Falliet gaan. Dat zijn gewoon zekerheden die je hebt. Elk bedrijf reorganniseerd eens in de zoveel jaar ... dan maakt dat bedrijf ook verlies. Dat zijn boekdhoudtruukjes. De aandeelhouders worden dan blij en steunen dan vaak zo'n actie door meer aandelen te kunnen kopen. Volgend jaar maakt Sony gewoon weer winst.
Als je denkt dat Blu-Ray gaat falen dan heb je het ook mis. Er komen misschien een aantal nieuwe gen media op de markt, maar grote filmproducenten en muziekproducenten doen al mee. Sony heeft trouwens een grote vinger in de pap met muziek labels. Grote artiesten publiceren onder Sony's naam. Als een devisie slecht gaat kan Sony besluiten deze te sluiten.
Als er 10000 man of meer ontslagen word ... zijn dat veel mensen ... maar hoeveel mensen werken er bij Sony? Tevens moet je je afvragen wat deze mensen deden bij Sony. Als ze bijvoorbeeld op een produktielijn werken zijn deze mensen overbodig als deze geautomatiseerd is. Vermoedelijk is dit ook het geval.
Ik vond het een goede zet van MS om niet te kiezen voor een nieuwe medium om zo produktie kosten te drukken bij derde.. MS is immers geen hardware boer. Sony is dat wel en kan dus goedkoper de Blu Ray inbouwen. Toch denk ik dat de games duurder zijn vanwege dit medium.
Ik denk dat deze Gen de volgende resultaten gaan geven. Sony nr. 1 in Japan, nr 2 in Amerika en Microsofr nr 2-3 in Japan, nr 1 in Amerika. Europa word het slagveld. Ik weet niet wie daar de beste word. Is dat erg. Nee, dit komt allemaal ten goede aan de games. Sony en Microsoft kunnen niet achter over leunen, maar moeten nu echt wat gaan doen. Ik denk dat ik mogelijk straks ook een Sony in huis heb. Waarom? Als ik blu ray wil gaan hebben is het mooi mee genomen dat mijn speler meer kan dan alleen films afspelen. Daarom ben ik ook blij met mijn Xbox 360 die meer kan dan alleen spelletjes spelen.
Ik word een beetje moe van jou gezouten kritiek (net als die van tasso). Bekijk alles eens van de positieve kant. Dat doe ik ook ... Ik wil eerst zien wat deze machine kan voor ik hem de grond in boor. Hordo is net zo'n fanboy ... ik ook maar ik kijk wel de kat uit de boom
Laatst bewerkt: 23 dec 2005