1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Vs. PS3 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd,er zijn mensen die denken dat blu-ray gaat floppen waardoor ps3 gaat floppen waardoor Sony failliet gaat gaan, waardoor microsoft de marketing gaat overnemen, tja...*)
     
  2. Dat klopt, en het zijn er inmiddels al heel wat...


    En wat moet Microsoft nou weer met de marketing van Sony??

    Zouden we mooi klaar me zijn, dan staat MS zeker ook ineens te liegen op beurzen en zo:+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2005
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    yeah*)
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha dat is inderdaad waanzin, maar een fantasierijke theorie 8).
    Sony heeft in het verleden ook al eens een 'media formaat oorlog' verloren, en ze zijn er nog steeds :). Dan moet het er wel heel hard aan toe gaan als Sony daardoor failliet zou raken.

    Het blijft natuurlijk een discussie met een flinke hap lucht. We weten inmiddels zo goed als alles over de Xbox 360, en over de PS3 maar heel weinig. Zo`n discussie wordt pas interessant wanneer er meer bekend wordt gemaakt over de definitieve PS3. Nu verkopen veel mensen PS3 geruchten als feiten, wat alleen maar onrust oproept in een discussie. We zullen wel zien waar het schip strand voor de PS3 :).
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2005


  5. Oh, of bedoelde je de Markt |:-?

    Die is dat kleine Japanse strontvliegje van je al zo goed als kwijt hoor_0/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2005
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De PS3 is nog niet eens uit, hoe kan je dat nu al met zo veel zekerheid zeggen?
    Ik ben het met je eens dat Microsoft met de Xbox 360 nu een voorsprong aan het opbouwen is. Maar ik vind het nog veels te vroeg om nu al je conclusies te trekken. Niemand weet wat de PS3 dadelijk voor`n impact zal hebben :).
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ongelofelijk nooit gedacht dat er zulke fanboys zouden bestaan :eek:
     
  8. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Forza motorsport, de tegenhanger van gt4, heeft wel een online mode en schademodel en toch kregen zij dat op een dvd'tje. De reden waarom gt4 geen schademodel en online-mode heeft is niet omdat er niet genoeg ruimte is, maar omdat de developer dat niet wou, zo simpel is het.

    En hoe weet jij nou zeker dat alle exclusieve game developers hun games op Blu-ray gaan uitbrengen? Geef mij één developer die heeft gezegd dat ze hun games op Blu-ray gaan uitbrengen, en dan geloof ik je.
    Wat de meeste mensen vergeten is dat gamestudio's nog altijd commerciële bedrijven zijn. De meesten zien de ps3 uitgerust met blu-ray en denken dan ineens dat de spellen velen malen langer gaan duren omdat er meer data kan opgeslagen worden op de schijfjes.
    Maar langere levels en meer opties betekent ook een langere ontwikkeltijd en meer kosten voor het programmeren. Reken daar dan nog eens de extra kosten bij om het spel op blu-ray uit te brengen.
    Dus als de developers dit willen doen zal het één effect hebben en dat is duurdere games. Hun winstmarge gaan ze niet verlagen, want dan kunnen ze beter direct de deuren sluiten.

    Ik heb een xbox 360 in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit een ps3 zal kopen. Maar één ding heb ik de laatste jaren geleerd en dat is alles wat sony zegt zeer kritisch bekijken, en de reden dat ik dit doe is omdat ik mijn vertrouwen in sony kwijt ben.
    En waar zijn ze mijn vertrouwen juist kwijtgeraakt? De eerste keer toen ze de prachtige "zogezegd ingame" trailer van Killzone 2 lieten zien en waaruit achteraf blijkt dat dit niet het geval is. En de tweede keer een tijdje geleden toen uitlekte dat de laatste nieuwe cd's van sony een rootkit op je computer installeerde, die je computer volledig openliet voor een aanval van buitenaf.
    En wat was de eerste uitleg van sony hiervoor: de meeste mensen weten toch niet wat een rootkit is, dus wat maakt het eigenlijk uit.
    Het zijn dit soort zaken waardoor ik sony wantrouw.

    Moest één van je vrienden je twee keer op rij beliegen, zou je hem de volgende keer dan zomaar geloven?

    Dit wil niet zeggen dat de ps3 geen goede console gaat worden, maar zolang hij niet uit is, is het allemaal maar speculatie.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Waarom zou dat de ondergang zijn voor Sony om developers tools tegeven die hun werk verlichten? Ik zie namelijk zelf daar geen nadelen in eerder voordelen, of vind je soms dat M$ het verkeerd aanpakt :confused: . Voor de rest heb je gelijk in het feit dat het ook aan de developers talent ligt hoe een game speelt en eruit ziet. Maaruh dit heeft eigelijk niks met de tegemoetkoming van M$ te maken, die juist helpt om het zelfs voor de wat kleinere developers makkelijker te maken om voor de pc/360 een game uit te brengen.
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Als Sony deze keer verliest zijn ze goed als dood, ze staan al in de rode cijfers en de Playstation divisie is de enige die ze nog overeind houdt. Ze hopen dan ook dat door blu-ray te pushen ook meer macht te krijgen op de film-markt etc. Maarja mocht het inderdaad allemaal niet zo goed gaan dan gaat het er toch wel somber uitzien...
     

  11. Begin jij nou ook al met 'Fanboy' te schelden?
    Ik had je hoger ingeschat:eek:


    Het gaat er alleen om dat Boss nog steeds maar denkt dat Sony nog steeds zo'n mega bedrijf is, waarmee het heel goed gaat en die nooit Failliet zouden kunnen gaan.
    Terwijl het allemaal dus precies andersom is net zoals Hordo ook al zegd.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Sony is ook een mega bedrijf en kan niet meer Falliet gaan. Dat zijn gewoon zekerheden die je hebt. Elk bedrijf reorganniseerd eens in de zoveel jaar ... dan maakt dat bedrijf ook verlies. Dat zijn boekdhoudtruukjes. De aandeelhouders worden dan blij en steunen dan vaak zo'n actie door meer aandelen te kunnen kopen. Volgend jaar maakt Sony gewoon weer winst.

    Als je denkt dat Blu-Ray gaat falen dan heb je het ook mis. Er komen misschien een aantal nieuwe gen media op de markt, maar grote filmproducenten en muziekproducenten doen al mee. Sony heeft trouwens een grote vinger in de pap met muziek labels. Grote artiesten publiceren onder Sony's naam. Als een devisie slecht gaat kan Sony besluiten deze te sluiten.

    Als er 10000 man of meer ontslagen word ... zijn dat veel mensen ... maar hoeveel mensen werken er bij Sony? Tevens moet je je afvragen wat deze mensen deden bij Sony. Als ze bijvoorbeeld op een produktielijn werken zijn deze mensen overbodig als deze geautomatiseerd is. Vermoedelijk is dit ook het geval.

    Ik vond het een goede zet van MS om niet te kiezen voor een nieuwe medium om zo produktie kosten te drukken bij derde.. MS is immers geen hardware boer. Sony is dat wel en kan dus goedkoper de Blu Ray inbouwen. Toch denk ik dat de games duurder zijn vanwege dit medium.

    Ik denk dat deze Gen de volgende resultaten gaan geven. Sony nr. 1 in Japan, nr 2 in Amerika en Microsofr nr 2-3 in Japan, nr 1 in Amerika. Europa word het slagveld. Ik weet niet wie daar de beste word. Is dat erg. Nee, dit komt allemaal ten goede aan de games. Sony en Microsoft kunnen niet achter over leunen, maar moeten nu echt wat gaan doen. Ik denk dat ik mogelijk straks ook een Sony in huis heb. Waarom? Als ik blu ray wil gaan hebben is het mooi mee genomen dat mijn speler meer kan dan alleen films afspelen. Daarom ben ik ook blij met mijn Xbox 360 die meer kan dan alleen spelletjes spelen.

    Ik word een beetje moe van jou gezouten kritiek (net als die van tasso). Bekijk alles eens van de positieve kant. Dat doe ik ook ... Ik wil eerst zien wat deze machine kan voor ik hem de grond in boor. Hordo is net zo'n fanboy ;) ... ik ook maar ik kijk wel de kat uit de boom :)
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005

  13. Dat MeGaBedrijf is de afgelopen paar jaar al 70 % van z'n waarde verloren.
    Waarom zouden ze die laatste 30 % niet kwijt kunnen raken??

    (Er kunnen inmiddels ook al weer 10 fabrieken van die 30% af worden getrokken)

    De reorganisatie gebeurd onder dwang van de aandeelhouders omdat deze het bedrijf al als sneeuw voor de zon zien verdwijwen.

    Sony heeft tevens helemaal niks meer waarmee ze uitblinken..
    Andere Aziatische bedrijven pakken hard Marktaandeel af van Sony o.a. omdat ze veel lagere productiekosten hebben als Sony en hun producten dus veel goedkoper aan kunnen bieden.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zucht jij bent nr. 2 op mijn negeer lijst ... word een stuk rustiger hier :eek: Kijk eens naar de feiten. Sony is geen kleine jongen
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  15. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony blinkt uit in Blu-Ray en op de Gameconsole markt. MS is er pas als concurrent. Verder heeft sony ook veel hardware in medische apparatuur zitten waarvan een "gewone" consument niets afweet. En zoals Fardo al zei heeft Sony nog een hoop muziek labels.

    Sony heeft genoeg om niet failliet te gaan. Dus stop maar met hopen. Het lijkt wel dat sommige mensen hier dat willen omdat hun 360 dan als enigste overblijft. Dit is net slecht. Als ze beiden gaan concurreren komen er steeds meer toevoegingen aan de 360 en de PS3. Ook zullen dan de games vooruit gaan.

    En ook al wordt de PS3 slechter dan de 360, dan zullen nog steeds veel mensen hem kopen (waaronder ik) omdat het gewoon een goedkope BR-player is, net zoals de 360 een goedkoop Mediacenter is.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2005
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Helemaal met je eens Brandts. NB Sony en Microsoft richten zich nu niet meer op de console gamer alleen. Men richt zich op de hele familie. Vooral de 30+ hebben nu geld te besteden. Daarom maken ze de console nu intressant. De oudere jongeren (30+) hebben een HDTV, een goede audio installatie, breedband internet, een Media Center PC, Draadloos Netwerk. Men zoekt nu gadgets om te kunnen pimpen. Blue-Ray is zeker de moeite waard wanneer je Films op bioscoop formaat wilt kijken. Vergelijk maar eens Superbit DVD met een normale DVD je ziet en hoort direct verschil.
     
  17. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Was de alweer lang vergeten MiniDisc geen idee van Sony dat de ultieme toekomst zou zijn?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja de minidisc is een uitvinding van Sony, maar deze word nog steeds gebruikt door muziek liefhebbers .. :) ... Alleen de MD's voor pc was een minder groot succes http://nl.wikipedia.org/wiki/Minidisc
     
  19. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja als je het mij vraagt is het goed overleden.. maarach....

    maarja de kwaliteit van het medium is maar zo goed als het medium waar je het van op neemt....\\

    De Blu-Ray is ook begonnen in een dergelijk hoesje......
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope als je aan de audio fanaten gaat vragen wat ze bij zich hebben dan is het een MD ... deze geeft zelfs een betere sound dan CD's omdat het geluid op een hoger spectrum zit .. tevens is de levensduur van deze technologie +/- 10 jaar dus het is logisch dat deze nu op zijn einde komt ....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina